23-05-2011, 01:55 PM
Αν και ανήκουν στο Δημόσιο θεωρούνται Ι.Χ. και δεν μπορούν να μεταπωληθούν
Σε νεκροταφείο περίπου 1000 λεωφορείων έχουν μετατραπεί οι εγκαταστάσεις της ΕΘΕΛ στα Λιόσια. Εκατοντάδες λεωφορεία αργοπεθαίνουν χωρίς η πολιτεία να μπορεί να τα μεταπωλήσει.
Η αιτία που προκάλεσε το αδιέξοδο στο οποίο έχει βρεθεί η ηγεσία του ΟΑΣΑ θα πρέπει να αναζητηθεί σύμφωνα με δημοσίευμα του «Κόσμου του Επενδυτή» στην περίοδο του 1994, τότε που για λόγους δημοσίου συμφέροντος έγινε η ενσωμάτωση των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων ΣΕΠ στο ελληνικό Δημόσιο.
Η προχειρότητα με την οποία έγινε η διαδικασία είχε σαν αποτέλεσμα εκατοντάδες λεωφορεία της ΕΘΕΛ σήμερα αν και εμφανίζονται ότι ανήκουν στο Δημόσιο, να θεωρούνται Ι.Χ. και γι’ αυτό να μην μπορούν να μεταπωληθούν.
Το συγκεκριμένο νομοθέτημα, με τον τρόπο που έγινε, οδήγησε αφενός σε εμπλοκή την πιθανή μεταπώληση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και αφετέρου θα αναγκάσει όπως όλα δείχνουν το Δημόσιο να πληρώσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ στους πρώην «ΣΕΠίτες».
Κι αυτό γιατί έπειτα από 15 αναβολές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, βγήκε πρόσφατα η πρώτη απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο που δικαιώνει τους πρώτους 33 ιδιοκτήτες ΣΕΠ επιδικάζοντας τους συνολικά 330.000 ευρώ ως ηθική βλάβη.
Υπενθυμίζεται ότι το 1993 υπήρχαν 8 συνεταιρισμοί με 250 λεωφορεία κατά μέσο όρο και συνολικά 3.510 μετόχους εκ των οποίων 650 προσελήφθησαν στην ΕΘΕΛ και αναγκάστηκαν βάσει του νόμου κατάργησης των ΣΕΠ, να παραδώσουν τις άδειες τους.
Γνώστες των πραγμάτων εντός της ΕΘΕΛ αναφέρουν ότι περίπου 1.000 λεωφορεία κυκλοφορούν ως Ι.Χ. σύμφωνα με την άδεια κυκλοφορίας και όχι ως Δ.Χ., χωρίς σφραγίδα από το ελληνικό δημόσιο και χωρίς μεταβίβαση της άδειας, αλλά με απλή σφραγίδα δικηγόρου. Πρόκειται για λεωφορεία που είχαν παραγγελθεί από τους μετόχους των ΣΕΠ.
Σημειώνεται ότι οι άδειες που είχαν οι μέτοχοι των ΣΕΠ ήταν δια νόμου αμεταβίβαστες. Επίσης αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι υπάρχουν πινακίδες ιδιωτικές σε αρκετό αριθμό λεωφορείων.
Υπογραμμίζεται ότι οι μέτοχοι, οι οποίοι δεν εντάχθηκαν στην ΕΘΕΛ ή τον ΟΑΣΑ που ιδρύθηκε το 1994, καταδικάστηκαν ουσιαστικά να μη δουλεύουν ως επαγγελματίες σε φορτηγά ή τουριστικά πούλμαν, αφού όντας επιταγμένοι δεν μπορούν ακόμη και σήμερα να δουλεύουν εκτός Αττικής, διότι δεν έχει αρθεί ακόμη το μέτρο της επιστράτευσης. Στο μεταξύ, το Σεπτέμβριο αναμένεται να προκηρυχθεί από τον ΟΑΣΑ διαγωνισμός για την πώληση 450 λεωφορείων.
Σε νεκροταφείο περίπου 1000 λεωφορείων έχουν μετατραπεί οι εγκαταστάσεις της ΕΘΕΛ στα Λιόσια. Εκατοντάδες λεωφορεία αργοπεθαίνουν χωρίς η πολιτεία να μπορεί να τα μεταπωλήσει.
Η αιτία που προκάλεσε το αδιέξοδο στο οποίο έχει βρεθεί η ηγεσία του ΟΑΣΑ θα πρέπει να αναζητηθεί σύμφωνα με δημοσίευμα του «Κόσμου του Επενδυτή» στην περίοδο του 1994, τότε που για λόγους δημοσίου συμφέροντος έγινε η ενσωμάτωση των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων ΣΕΠ στο ελληνικό Δημόσιο.
Η προχειρότητα με την οποία έγινε η διαδικασία είχε σαν αποτέλεσμα εκατοντάδες λεωφορεία της ΕΘΕΛ σήμερα αν και εμφανίζονται ότι ανήκουν στο Δημόσιο, να θεωρούνται Ι.Χ. και γι’ αυτό να μην μπορούν να μεταπωληθούν.
Το συγκεκριμένο νομοθέτημα, με τον τρόπο που έγινε, οδήγησε αφενός σε εμπλοκή την πιθανή μεταπώληση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και αφετέρου θα αναγκάσει όπως όλα δείχνουν το Δημόσιο να πληρώσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ στους πρώην «ΣΕΠίτες».
Κι αυτό γιατί έπειτα από 15 αναβολές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, βγήκε πρόσφατα η πρώτη απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο που δικαιώνει τους πρώτους 33 ιδιοκτήτες ΣΕΠ επιδικάζοντας τους συνολικά 330.000 ευρώ ως ηθική βλάβη.
Υπενθυμίζεται ότι το 1993 υπήρχαν 8 συνεταιρισμοί με 250 λεωφορεία κατά μέσο όρο και συνολικά 3.510 μετόχους εκ των οποίων 650 προσελήφθησαν στην ΕΘΕΛ και αναγκάστηκαν βάσει του νόμου κατάργησης των ΣΕΠ, να παραδώσουν τις άδειες τους.
Γνώστες των πραγμάτων εντός της ΕΘΕΛ αναφέρουν ότι περίπου 1.000 λεωφορεία κυκλοφορούν ως Ι.Χ. σύμφωνα με την άδεια κυκλοφορίας και όχι ως Δ.Χ., χωρίς σφραγίδα από το ελληνικό δημόσιο και χωρίς μεταβίβαση της άδειας, αλλά με απλή σφραγίδα δικηγόρου. Πρόκειται για λεωφορεία που είχαν παραγγελθεί από τους μετόχους των ΣΕΠ.
Σημειώνεται ότι οι άδειες που είχαν οι μέτοχοι των ΣΕΠ ήταν δια νόμου αμεταβίβαστες. Επίσης αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι υπάρχουν πινακίδες ιδιωτικές σε αρκετό αριθμό λεωφορείων.
Υπογραμμίζεται ότι οι μέτοχοι, οι οποίοι δεν εντάχθηκαν στην ΕΘΕΛ ή τον ΟΑΣΑ που ιδρύθηκε το 1994, καταδικάστηκαν ουσιαστικά να μη δουλεύουν ως επαγγελματίες σε φορτηγά ή τουριστικά πούλμαν, αφού όντας επιταγμένοι δεν μπορούν ακόμη και σήμερα να δουλεύουν εκτός Αττικής, διότι δεν έχει αρθεί ακόμη το μέτρο της επιστράτευσης. Στο μεταξύ, το Σεπτέμβριο αναμένεται να προκηρυχθεί από τον ΟΑΣΑ διαγωνισμός για την πώληση 450 λεωφορείων.