Διίστανται οι απόψεις για το τι τελικά έγινε το λεωφορείο που είχε παραχωρήσει στον πρώην δήμο Φιλίππων ο ΗΣΑΠ εν έτει 2000 και το οποίο σύμφωνα με την μήνυση που κατέθεσε κατ’ αγνώστων την περασμένη Παρασκευή ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θόδωρος Παπαδόπουλος, αγνοείται από το 2005.
Η μήνυση κατατέθηκε στον Αστυνομικό Σταθμό Κρηνίδων, και ανέφερε ότι κάποια στιγμή μέσα στα τελευταία έξι χρόνια και συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο του 2005 έως και την ημέρα της καταγγελίας, αφαιρέθηκε από κοινόχρηστο χώρο στην περιοχή του Δάτου, ένα Δημοσίας Χρήσεως λεωφορείο, χρώματος πράσινου, το οποίο ήταν σταθμευμένο εκεί λόγω μηχανικών βλαβών και για το λόγο αυτό είχαν παραδοθεί οι πινακίδες και είχε αποσυρθεί από την κυκλοφορία.
Ο κ. Παπαδόπουλος, ανέφερε για το περιστατικό πως, «όταν ήρθε η στιγμή να μεταφέρουμε την περιουσία μας και να την ενσωματώσουμε σε αυτήν του δήμου Καβάλας, εμφανίστηκε ένα λεωφορείο, το οποίο από ότι έμαθα, το είχαμε προμηθευτεί από τον ΗΣΑΠ το 2000. Ήταν απαρχαιωμένο, είχε αρκετές βλάβες, δεν ήταν λειτουργικό και έτσι αφέθηκε σε έναν Κοινόχρηστο Χώρο στην περιοχή του Δάτου, επειδή δεν μπόρεσε ο δήμος να το αξιοποιήσει καθόλου».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε ο αντιδήμαρχος από τους υπηρεσιακούς παράγοντες, σιγά - σιγά άγνωστοι αφαιρούσαν διάφορα αντικείμενα από αυτό και τρία χρόνια μετά την παραλαβή του, εξ όσων θυμούνται οι υπάλληλοι, έπαψε να υποπίπτει και στην αντίληψή τους…
«Μαρτυρίες περιοίκων αναφέρουν πως, κάποιοι που κόβουν και μαζεύουν τα πάντα σε σίδερο και χαλκό έκαναν και αυτήν τη ζημιά, το έκοψαν και το μάζεψαν», λέει ο κ. Παπαδόπουλος που παραδέχεται πως έμαθε για την ύπαρξη του λεωφορείου πριν από μια εβδομάδα και όλα τα υπόλοιπα τα δέχθηκε ως πληροφορίες.
Κατά τον ίδιο, η μήνυση κατ’ αγνώστων είναι μια τυπική διαδικασία που έπρεπε να γίνει, αφού ούτως ή άλλως για το εν λόγω λεωφορείο θα ακολουθούνταν η διαδικασία καταστροφής και σύνταξης σχετικού πρωτοκόλλου. «Στην ουσία δεν είναι κάτι το οποίο θα μας λείψει ιδιαίτερα…», σημείωσε.
Δόθηκε για ανακύκλωση;
Ο πρώην δήμαρχος Φιλίππων όμως Λάζαρος Τσαταλμπασίδης έχει άλλες πληροφορίες για την τύχη του οχήματος για το οποίο μάλιστα λέει πως είχε κινηθεί η διαδικασία ανακύκλωσης:
«Όταν αναλάβαμε εμείς το λεωφορείο ήταν στις αποθήκες του προσωπικού στις Κρηνίδες. Υπήρχε εκεί, ήταν σε άθλια κατάσταση. Πολλές φορές ενδιαφέρθηκαν κάποιοι για να το πάρουν για διάφορους λόγους, αλλά δεν το δώσαμε γιατί δεν ήταν αυτή η σωστή διαδικασία. Έτσι έγινε διαδικασία για να αποσυρθεί και από την ανακύκλωση οχημάτων -αν θυμάμαι καλά- έχουν έρθει και το πήραν. Στο Δάτο δεν υπήρχε λεωφορείο…».
Επισημαίνει ότι ανακύκλωση παλαιών οχημάτων γινόταν στον πρώην δήμο Φιλίππων και είχαν υπογραφεί συμβάσεις με τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά.
Όσο για το επίμαχο όχημα, υπογραμμίζει πως «μέχρι κάποια στιγμή πρέπει να ήταν σε καλή κατάσταση, αλλά μετά αμελήθηκε και στο τέλος -στο δεύτερο ή τρίτο χρόνο της δικής μου θητείας- αποσύρθηκε και έφυγε από εκεί…
Έχω την εντύπωση πως έγιναν σωστά οι διαδικασίες: με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και θυμάμαι μάλιστα ότι είχαμε και πρόβλημα στην μεταφορά του, γιατί ήταν μεγάλο κι έπρεπε να έρθει ειδικό όχημα για να το μεταφέρει…».
Για το λεωφορείο αυτό ο επίσης πρώην δήμαρχος Λευτέρης Κωταϊδης, θυμάται πως πρόκειται για ένα ή δύο λεωφορεία τα οποία ήταν άνω των 30 ετών και τα οποία επί δημαρχίας Ζαχόπουλου είχαν παραχωρηθεί «και τα οποία για να βγουν στην κυκλοφορία έπρεπε να κάνουμε βασιλικά έξοδα… Δεν μπορούσαμε να τα βάλουμε σε κυκλοφορία γιατί ήταν επικίνδυνο γι αυτό και δεν ασχοληθήκαμε…».
Βασιλική ΛΙΟΤΑΚΗ
Η μήνυση κατατέθηκε στον Αστυνομικό Σταθμό Κρηνίδων, και ανέφερε ότι κάποια στιγμή μέσα στα τελευταία έξι χρόνια και συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο του 2005 έως και την ημέρα της καταγγελίας, αφαιρέθηκε από κοινόχρηστο χώρο στην περιοχή του Δάτου, ένα Δημοσίας Χρήσεως λεωφορείο, χρώματος πράσινου, το οποίο ήταν σταθμευμένο εκεί λόγω μηχανικών βλαβών και για το λόγο αυτό είχαν παραδοθεί οι πινακίδες και είχε αποσυρθεί από την κυκλοφορία.
Ο κ. Παπαδόπουλος, ανέφερε για το περιστατικό πως, «όταν ήρθε η στιγμή να μεταφέρουμε την περιουσία μας και να την ενσωματώσουμε σε αυτήν του δήμου Καβάλας, εμφανίστηκε ένα λεωφορείο, το οποίο από ότι έμαθα, το είχαμε προμηθευτεί από τον ΗΣΑΠ το 2000. Ήταν απαρχαιωμένο, είχε αρκετές βλάβες, δεν ήταν λειτουργικό και έτσι αφέθηκε σε έναν Κοινόχρηστο Χώρο στην περιοχή του Δάτου, επειδή δεν μπόρεσε ο δήμος να το αξιοποιήσει καθόλου».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε ο αντιδήμαρχος από τους υπηρεσιακούς παράγοντες, σιγά - σιγά άγνωστοι αφαιρούσαν διάφορα αντικείμενα από αυτό και τρία χρόνια μετά την παραλαβή του, εξ όσων θυμούνται οι υπάλληλοι, έπαψε να υποπίπτει και στην αντίληψή τους…
«Μαρτυρίες περιοίκων αναφέρουν πως, κάποιοι που κόβουν και μαζεύουν τα πάντα σε σίδερο και χαλκό έκαναν και αυτήν τη ζημιά, το έκοψαν και το μάζεψαν», λέει ο κ. Παπαδόπουλος που παραδέχεται πως έμαθε για την ύπαρξη του λεωφορείου πριν από μια εβδομάδα και όλα τα υπόλοιπα τα δέχθηκε ως πληροφορίες.
Κατά τον ίδιο, η μήνυση κατ’ αγνώστων είναι μια τυπική διαδικασία που έπρεπε να γίνει, αφού ούτως ή άλλως για το εν λόγω λεωφορείο θα ακολουθούνταν η διαδικασία καταστροφής και σύνταξης σχετικού πρωτοκόλλου. «Στην ουσία δεν είναι κάτι το οποίο θα μας λείψει ιδιαίτερα…», σημείωσε.
Δόθηκε για ανακύκλωση;
Ο πρώην δήμαρχος Φιλίππων όμως Λάζαρος Τσαταλμπασίδης έχει άλλες πληροφορίες για την τύχη του οχήματος για το οποίο μάλιστα λέει πως είχε κινηθεί η διαδικασία ανακύκλωσης:
«Όταν αναλάβαμε εμείς το λεωφορείο ήταν στις αποθήκες του προσωπικού στις Κρηνίδες. Υπήρχε εκεί, ήταν σε άθλια κατάσταση. Πολλές φορές ενδιαφέρθηκαν κάποιοι για να το πάρουν για διάφορους λόγους, αλλά δεν το δώσαμε γιατί δεν ήταν αυτή η σωστή διαδικασία. Έτσι έγινε διαδικασία για να αποσυρθεί και από την ανακύκλωση οχημάτων -αν θυμάμαι καλά- έχουν έρθει και το πήραν. Στο Δάτο δεν υπήρχε λεωφορείο…».
Επισημαίνει ότι ανακύκλωση παλαιών οχημάτων γινόταν στον πρώην δήμο Φιλίππων και είχαν υπογραφεί συμβάσεις με τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά.
Όσο για το επίμαχο όχημα, υπογραμμίζει πως «μέχρι κάποια στιγμή πρέπει να ήταν σε καλή κατάσταση, αλλά μετά αμελήθηκε και στο τέλος -στο δεύτερο ή τρίτο χρόνο της δικής μου θητείας- αποσύρθηκε και έφυγε από εκεί…
Έχω την εντύπωση πως έγιναν σωστά οι διαδικασίες: με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και θυμάμαι μάλιστα ότι είχαμε και πρόβλημα στην μεταφορά του, γιατί ήταν μεγάλο κι έπρεπε να έρθει ειδικό όχημα για να το μεταφέρει…».
Για το λεωφορείο αυτό ο επίσης πρώην δήμαρχος Λευτέρης Κωταϊδης, θυμάται πως πρόκειται για ένα ή δύο λεωφορεία τα οποία ήταν άνω των 30 ετών και τα οποία επί δημαρχίας Ζαχόπουλου είχαν παραχωρηθεί «και τα οποία για να βγουν στην κυκλοφορία έπρεπε να κάνουμε βασιλικά έξοδα… Δεν μπορούσαμε να τα βάλουμε σε κυκλοφορία γιατί ήταν επικίνδυνο γι αυτό και δεν ασχοληθήκαμε…».
Βασιλική ΛΙΟΤΑΚΗ