Αξιολόγηση Θέματος:
  • 24 Ψήφοι - 2.67 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Στόλος λεωφορείων ΟΣΥ
(13-04-2024, 04:25 PM)ecoj Έγραψε: Γιατί να θεωρήσεις ότι δεν υπάρχει έλλειψη προσωπικού αφού υπάρχει?

Τα 6000αρα τρόλει είναι χρόνια εκτός με τα περισσότερα αρκετά πριν το 2021 οπότε απλά τα έχουν διαγράψει και επίσημα πλέον από το στόλο. Η τεράστια μείσω του αριθμού των Vanhool μου κάνει και μένα εντύπωση.
Αρχικά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.
 
Πράγματι η ερώτηση μου ήταν εντελώς υποθετική καθώς η κατάσταση στις συγκοινωνίες (Αθήνας & Θεσσαλονίκης) έχει πάρει τον δρόμο της και ευελπιστούμε στην βελτίωση των υπηρεσιών. 

Χώρις να έχω λόγο να είμαι αρνητικός στην παραχώρηση τμήματος των συγκοινωνιών σε ιδιώτες και δη στις ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ, ήθελα να καταλάβω πως φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Και φαίνεται ότι είναι ένας συνδυασμός των πολλών και διαδοχικών κρίσεων που περνάμε σε συνδυασμό με την έλειψη βούλησης για κάτι καλύτερο. 
Εφόσον τα οχήματα υπάρχουν αυτό που λείπει είναι οι οδηγοί και η σωστή συντήρηση. Αυτά χρειάζονται χρήματα και κίνητρα. Και αν υπήρχαν αυτά θα μπορούσε η ΟΣΥ να έχει ακόμα όλες τις γραμμές αφου πρακτικά ο ακέραιος αριθμός των οδηγών είναι ο ίδιος και τα οχήματα υπερ επαρκούν. Και οι οδηγοί είτε οδηγούν οχήματα της ΟΣΥ είτε ενός ιδιώτη είναι οι ίδιοι άνθρωποι. Για να μην προτιμούν την μονιμότητα του δημοσίου σημαίνει ότι στον ιδιώτη βρίσκουν καλύτερα λεφτά. Ο ιδιώτης όμως πληρώνεται από το κράτος συγκεκριμένα χρήματα με τα οποία αγοράζει και συντηρεί οχήματα, πληρώνει το προσωπικό, και φτιάχνει αμαξοστάσια. Πως επομένως με τα ίδια χρήματα ο ιδιώτης τα κάνει όλα αυτά και προσελκύει/πληρώνει καλύτερα τους οδηγούς ενώ το κράτος έχοντας ήδη οχήματα, αμαξοστάσια, και τεχνογνωσία δεν μπορεί να τα διαχειριστεί σωστά με αποτέλεσμα να το συμφέρει περισσότερο οικονομικά να παραχωρεί το έργο σε ιδιώτες. 
Είμαστε σίγουροι πως είναι οικονομικό το ζήτημα ή μηπως απλώς θέλουν να βγάζουν ευθύνες από πάνω τους βρίσκοντας συμβιβαστικές λύσεις και εκμεταλλευόμενοι τις ανάγκες της πανδημίας ακόμα και αν τους κοστίζει περισσότερο; 
Το σίγουρο πάντως είναι πως όλο αυτό είναι ένας φαύλος κύκλος και κάποια σημαντική διαφορά προς το καλύτερο δεν έχουμε δει ακόμα.

(13-04-2024, 04:42 PM)Citaro Έγραψε: 1. Mόλις μπούν τα 140 Yutong στην κυκλοφορία, θα αποσυρθούν ισάριθμα ΕΛΒΟ 1999 12m. Το ότι έφτασαν τα Ν1 .. 30 χρονών, δεν σημαίνει ότι καλώς κυκλοφορούν ακόμη οχήματα 25ετίας.

2. Μόλις έρθουν οι 100 ρθρωτές γκαζιέρες (του χρόνου) θα αποσυρθούν τα αρθρωτά ΕΛΒΟ και VOLVO , για τους ίδιους λόγους. 

3. Επειδή δεν προχωράει ο διαγωνισμός για τα υπόλοιπα οχήματα (άλλα 300) , θα μείνουμε αναγαστικά με τις παλιές γκαζιέρες μέχρι να χαλάσουν όλες. 

Κοντολογίς, ο στόλος όχι απλά δεν θα αυξηθεί, αλλά θα μειώνεται, αφού δεν έχουμε καμια ένδειξή α) για το τί θα γίνει με τα τρόλλεϋ β) τι θα γίνει με τα midi που ειναι 24 ετών και δεν έχει υπάρξει καμια παραγγελία. 

Αν, λοιπόν, υποθέσουμε ότι θα έχουμε +- 1300 οχήματα, θέλουμε 1300 χ 2,9= 3.770 οδηγούς. Ούτε πολιτική διάθεση υπάρχει για προσλήψεις αλλά ούτε και ενδιαφέρον εκ μέρους του κόσμου να δουλέψει με αυτες τις συνθηκες κ με 900€/μηνα όλα κ ολα.

Αυτή ειναι η αλήθεια και το ότι φέρνουν ...140 οχηματα μετά από 14 χρόνια, μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί. Ή το ότι διυλίζουν τον κώνωπα σχετικα με τις προδιαγραφές οχημάτων στους δημόσιους διαγωνισμούς, αλλά θα αγοράσουν εν τέλει οχήματα leasing που δεν πληρούν ΚΑΜΙΑ από τις προϋποθεσεις (Iveco 2πορτα, Citaro LEÜ)
1. Σαφώς και χρειάζεται ανανέωση ο στόλος. Και εκτός απο ανανέωση χρειάζεται και καλύτερη συντήριση και καθαρισμό. Όσων αφορά στα 140 Yutong νόμιζα ότι αντικαθιστούν όλα τα Ν1 και μέρος από τα Ν2 και όχι εξ ολοκλήρου 140 από τα Ν2. Τουλάχιστον μετά από 30 χρόνια φαίνεται πως αποσύρθηκαν όλα τα Ν1. Αλήθεια που βρίσκονται; Έχουν πάει θριάσιο;

2. Και τα 100 θα πάνε Ανθούσα; Στα λιόσια δε θυμάμαι 18μετρα. Χωράει η ανθούσα 100 αρθρωτά;

3. Τα υπόλοιπα 200 12μετρα CNG εννοείς μαλλον, αφού τα υπόλοιπα 100 είναι οι αρθρωτές γκαζιέρες που περιμένουμε του χρόνου, και είναι και τα 200 των τμημάτων 1 και 4 του διαγωνισμού που βγήκαν άγονα και σιωπηλά ξεχάστηκαν από τους αρμόδιους. 
Κατ'εμέ πρέπει οι διαγωνισμοί να είναι πιο ρεαλιστικοί και ευέλικτοι στις προδιαγραφές τους. 
Όσων αφορά τα Leasing συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι μια καλή εναλλακτική η οποία «μας ζει» 4 χρόνια τώρα και μας έβγαλε από μια ξαφνική ανάγκη εν μέσω μιας παγκόσμιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης. Ο ερχομός των Yutong ίσως να είναι ένα πρώτο βήμα μπροστά σε αυτά που χρειάζονται αλλά όχι και ανέκδοτο. Μπορεί να έχει γίνει καραμέλα από τους κυβερνώντες ως κάτι το τεράστιο, πιθανών και για προσωπικό τους όφελος, αλλά οι άμεσα εμπλέκόμενοι δηλαδή οι επιβάτες και οι οδηγοί σε καλύτερες συνήθες θα κυκλοφορούν και θα εργάζονται. Προσωπικά δεν περίμενα να δούμε από τώρα ηλεκρικά λεωφορεία στην Αθήνα και πόσο μάλλον το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού που ολοκληρώθηκε να είναι αυτό.

(13-04-2024, 06:23 PM)Thanos2265 Έγραψε: Τα van hool γενικά όσο περνάνε τα χρόνια γίνονται αυξανόμενα προβληματικά. Πολλές φορές σταματάνε σε στάση και δεν ξαναξεκινανε. Τώρα και με τη χρεωκοπία της Vanhool πριν καμιά βδομάδα, τα ανταλλακτικά που ηταν δυσκολα θα γίνουν ακόμα πιο δυσεύρετα
Αλήθεια είναι αυτό, όμως νομίζω πως η σειρά των 7000χίλιαρων ήταν/είναι μια από τις πιο αξιόπιστες. Ωστόσο εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα λυπηρή η αντιμετώπιση που δέχεται ο κλάδος των τρόλλει τόσο στην Ελλάδα όσο και σε κάποιες περιπτώσεις στο εξωτερικό.
Απάντηση
Τα Ν1 ουσιαστικά αντικαταστάθηκαν από τα leasing αφού ο κύριος όγκος τους αποσύρθηκε το 2021 όταν δηλαδή ήρθαν τα leasing. Όσα έμειναν μετά το 2021 ήταν λίγα και ο αριθμός τους μειώθηκε σταδιακά μέχρι που τέλος του 2023 που αποσύρθηκαν τα τελευταία ήταν καμιά 10αρια.
Τα Yutong φτάνουν για να αντικαταστήσουν και τα Ν2 και τα Neoplan midi αν θέλουν. Δεν υπάρχουν 140 Ν2 διαθέσιμα σε κανένα σενάριο ενώ τα Neoplan midi μπορεί να είναι περίπου 40 (?) αλλά στην πράξη δεν έχω δει να βγαίνουν ταυτόχρονα πάνω από 15 έξω.
Άλλωστε έχει ειπωθεί ότι το 171 θα επιστρέψει στα ΚΤΕΛ και άρα θα μπορούσε να απαλλάξει κάποιες νταλίκες οι οποίες θα μπορούσαν να καλύψουν Β2 και τα 1-2 12μετρα που μπορεί να βγάζει τη μέρα η Ράλλη στο 049 και άρα να μη χρειάζεται η Ράλλη 12μετρα. Μένουν 3-4 οχήματα που έχει η Ράλλη στα 841 και 842. Αν πάντως πάνε Yutong στη Ράλλη δεν μπορώ να καταλάβω που θα τα δρομολογήσουν.
Αν στην Ανθούσα πάνε μόνο 10 Yutong για να καλύψουν το υπόλοιπο μέχρι τα 20 Ν2 μπορούν να πάνε πίσω τις παλιές γκαζιέρες από τα Λιόσια πίσω που χρησιμοποιούνται ελάχιστα. Λογικά γύρω στις 10 πρέπει να 'ναι. Το κενό στα Λιόσια μπορεί να καλύφθεί πηγαίνοντας μερικά ακόμα Solaris midi ή βγάζοντας κι άλλα Citelis έξω. Εδώ πρόσφατα επανήλθε το 9004 που ήταν εκτός από το 2019.
Απάντηση
(13-04-2024, 04:10 PM)Crabman Έγραψε: 5. Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V – [Χρονολογίας κτήσεως 2009-2010-2011]
2021: 98
2024: 235

Αυτοί οι αριθμοί να υποθέσω ότι αναφέρονται στα αρθρωτά και τα midi Solaris; Αν ναι, φαίνεται σημαντική αυτή η βελτίωση. Μακάρι και άλλα οχήματα να ακολουθήσουν αυτό τον δρόμο (στα Citelis αναφέρομαι).

Κι εγώ πάντως θεωρώ ότι τα Neoplanάκια μπορούν να αποσυρθούν άμεσα καθώς είναι μικρός ο αριθμός τους πλέον.

Για τα leasing που κυκλοφορούν στην Αθήνα, δεν είμαι σίγουρος αν θα αγοραστούν τελικά, έχοντας ως δεδομένο ότι θα προκηρυχτεί διαγωνισμός για άλλα leasing, καινούργια αυτή την φορά. Τώρα το γιατί επιλέγεται η λύση της απόκτησης καινούργιων leasing και όχι καινούργιων ιδιόκτητων οχημάτων είναι μια άλλη ιστορία... Rolleyes

(13-04-2024, 06:23 PM)Thanos2265 Έγραψε: Τα van hool γενικά όσο περνάνε τα χρόνια γίνονται αυξανόμενα προβληματικά. Πολλές φορές σταματάνε σε στάση και δεν ξαναξεκινανε. Τώρα και με τη χρεωκοπία της Vanhool πριν καμιά βδομάδα, τα ανταλλακτικά που ηταν δυσκολα θα γίνουν ακόμα πιο δυσεύρετα

Την VanHool την εξαγόρασε τελικά η VDL, πιθανότατα για να αποκτήσει πρόσβαση στο εργοστάσιο της VanHool στην Βόρεια Μακεδονία και για να μπει στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Για να δούμε τι θα γίνει με το κομμάτι των ανταλλακτικών...
Απάντηση
(14-04-2024, 03:27 PM)Giannis Έγραψε: Αυτοί οι αριθμοί να υποθέσω ότι αναφέρονται στα αρθρωτά και τα midi Solaris; Αν ναι, φαίνεται σημαντική αυτή η βελτίωση. Μακάρι και άλλα οχήματα να ακολουθήσουν αυτό τον δρόμο (στα Citelis αναφέρομαι).
Στο:
Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V – [Χρονολογίας κτήσεως 2009-2010-2011]
2021: 98
2024: 235
98 το 2021 μάλλον εννοεί μόνο τις νταλίκες Solaris, ενώ το 2024 πήγαν στα 235 αφού προφανώς έχουν ενσωματώσει σε αυτό το νούμερο μέρος των leasing, χωρίς να μπορώ να προσδιορίσω ποια. Δεν μετράνε πόσα κυκλοφορούν αλλά πόσα είναι τα λεωφορεία συνολικά άσχετα αν κάποια από αυτά δεν μπορούσαν να κυκλοφορήσουν καθόλου.

Τα Solaris midi λογικά είναι στα κάτωθι που δεν μπορούν να είναι leasing αφού κανένα leasing δεν είναι του 2009 αν δεν κάνω λάθος: 
Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV – [Χρονολογίας κτήσεως 2009]
2021: 220
2024: 201

Όπως κανείς μπορεί να δει το 2024 δεν έχουν μετρήσει τα leasing χωριστά:
Χρονομισθωμένα λεωφορεία τεχνολογίας EEV και Euro V
2021: 293
2024:  ---

Τα υπόλοιπα των leasing πρέπει να είναι στο κάτωθι:
Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V – EEV – [Χρονολογίας κτήσεως 2010-2011]
2021: --
2024: 84

Βέβαια ούτε έτσι βγαίνουν τα νούμερα αφού αυτό σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή όλα τα leasing μαζί με τις ιδιόκτητες νταλίκες Solaris είναι 319 που μου ακούγεται μικρό σαν αριθμός εκτός κι αν υπάρχουν αρκετά leasing οριστικά εκτός (πχ 6022). Αλλιώς μπορεί τα νούμερα του 2021 να είναι λάθος ή να είχαν διπλομετρήσει οχήματα leasing.
Απάντηση
Πράγματι σαν να μην βγαίνουν τα νούμερα. Μάλλον ούτε του 2021 ούτε τα τωρινά είναι σωστά. Θα ήταν πιο βολικό να τα γράφουν άνα τύπο λεωφορείου. Κατάφερα και βρήκα τα στοιχεία του 2017 μήπως βοηθήσουν.

Σύναψη:Στόλος λεωφορείων
Η διάρθρωση του στόλου της Ο.ΣΥ. Α.Ε., στο τέλος του έτους 2017, αναλύεται ως εξής:
Θερμικά Λεωφορεία :
  • 227 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι - [Χρονολογίας κτήσεως 1993-1994 & 1996]
  • 869 οχήματα Πετρελαίου και 290 Φυσικού Αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ - [Χρονολογίας κτήσεως 1998-2002]
  • 401 οχήματα Πετρελαίου και 120 Φυσικού Αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ -[Χρονολογίας κτήσεως 2004-2005]
  • 220 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV - [Χρονολογίας κτήσεως 2009]
  • 100οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V - [Χρονολογίας κτήσεως 2009-2010]
  • 4 διώροφα οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V - [Χρονολογίας κτήσεως 2011]
  • 200 οχήματα Φυσικού Αερίου νέας τεχνολογίας EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles) - [Χρονολογίας κτήσεως 2010]
Από το σύνολο των 869 οχημάτων τεχνολογίας EURO II, τα 290 οχήματα είναι Φυσικού Αερίου ενώ από το σύνολο των 401 οχημάτων τεχνολογίας EURO III, τα 120 οχήματα είναι Φυσικού Αερίου, γεγονός που σημαίνει ότι η Ο.ΣΥ. ΑΕ διαθέτει 610 οχήματα Φυσικού Αερίου.
Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία :
  • 102 οχήματα σειράς 6000 και χρονολογίας κτήσεως 1999-2000,
  • 110 οχήματα σειράς 7000 και χρονολογίας κτήσεως 1999-2000,
  • 91 οχήματα σειράς 8000 και χρονολογίας κτήσεως 2003-2004 και
  • 51 οχήματα σειράς 9000 και χρονολογίας κτήσεως 2004.
Απάντηση
Τα νούμερα του 2017 απλά επιβεβαιώνουν αυτό που έγραψα παραπάνω. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν οχήματα leasing εκτός από μηχανικές βλάβες που απλά δεν αντικαταστάθηκαν οπότε μαζί με τις ιδιόκτητες νταλίκες Solaris (που πλέον είναι αρκετά λιγότερες από 100) βγαίνουν τα 319 που λέμε αλλιώς το 2024 έχουν μετρήσει λιγότερα leasing από όσα είναι πραγματικά. 201 είναι ονομαστικά τα Solaris midi.

Βέβαια κατά τα λοιπά είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας και τα νούμερα του 2017 και του 2021. Τα μόνα που έχουν μικρή επαφή με την πραγματικότητα είναι αυτά του 2024. Απλά μετρούσαν πόσα οχήματα υπάρχουν στα χαρτιά άσχετα αν κάποια από αυτά δεν υπήρχε να ξαναδούν δρόμο ή ήταν ήδη στο Θριάσιο.

Παράδειγμα στο 2017 μετρούσε 290 γκαζιέρες πρώτης γεννιάς που οι Renault ήταν πάνω από τα 2/3 εκτός ήδη από το 2010. Στα 869 πετρελαιοκίνητα του 1998/1999 μετρούσαν ότι αγοράστηκε τότε άσχετα αν το 2017 είχαν ήδη ξεκληριστεί και οι Volvo και τα Neoplan midi χώρια πόσα Ν2 και GN ήταν εκτός.

Το 2021 μετράει 199 Citelis ενώ στη πράξη ούτε 140 δεν μπορούσαν να βγουν έξω με τουλάχιστον 30 από αυτά να είναι εκτός αρκετά χρόνια. Τα Irisbus Diesel είναι κάτω από 200 χρόνια τώρα.
Απάντηση
Πάντως πάνω από 15 Ν2 δεν υπάρχουν στην Ανθούσα, ενώ το Α5 θέλει 10 οχήματα, δηλαδή 12 με εφεδρείες, που σημαίνει ότι μπορούν να φύγουν όλα τα Ν2 όταν πάνε Ανθούσα τα Yutong.
Το θέμα της Ανθούσας είναι και θα είναι, ότι τα Iris είναι εντελώς ακατάλληλα για Καρέα, Βύρωνα, Ζωγράφου και Ιλίσια, από όλες τις πλευρές όπως ταχύτητα και διαρρύθμιση.
Επίσης όταν σε 1-2 χρόνια έρθουν 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, δεν θα μπορέσουν να χωρέσουν Ανθούσα, ακόμα και αν αποσυρθούν όλα τα Iris 2ης. Δεν γίνεται η Ανθούσα να έχει 100 νταλίκες φυσικού αερίου και 200 12μετρα.
Η λύση είναι να εγκατασταθεί σε άλλο αμαξοστάσιο, αντλία φυσικού αερίου, πράγμα εύκολο πλέον. Ιδανικά στον Πειραιά, καθώς τα επόμενα που θα πάρουν σειρά θα είναι τα Iris Diesel.
Φυσικά είναι νωρίς ακόμα, ωστόσο επειδή θα γίνουν αρκετές μετακινήσεις φέτος, πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ώστε να μην αλλάξουν όλα σε ένα χρόνο πάλι
Απάντηση
Γενικά τις περισσότερες βαριές 12μετρες γραμμές του κέντρου τις έχουν Βοτανικός και Ανθούσα άλλα όπως φαίνεται τα Yutong θα πάνε κυρίως Μπραχάμι, που λογικά έχει τα περσσότερα ενεργά Ν2, και Ρέντη. Θα έχεις δηλαδή Yutong σε Α3, 856 πχ αλλά τα 220, 235 κλπ θα ξέμεινουν με τις 19ετίας γκαζιέρες καιμένει ερωτηματικό το τι θα γίνει στις γραμμές του Βοτανικού.
Απάντηση
Σύμφωνα με νέα πληροφορία που έλαβα τα yutong τελικά δεν θα πάνε Ανθούσα
Επίσης η Ράλλη θα δει 5 yutong τα οποία λογικά θα μπαίνουν Β2 και 841/842
Απάντηση
Στο Μπραχάμι άκουσα θα έρθουν 30 με 35 ηλεκτρικά
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Στόλος λεωφορείων ΚΤΕΛ MrVanHool 139 68.584 15-03-2024, 12:15 AM
Τελευταία Δημοσίευση: patrinos

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 5 Επισκέπτης (ες)