22-05-2020, 12:41 PM
(22-05-2020, 11:49 AM)Citaro Έγραψε: Πράγματι, η κατάσταση των Ν1 της Ανθούσας είναι τραγική. Όχι βέβαια ότι αυτά του Μπραχαμίου είναι καλύτερα. Ήδη από τότε που λειτουργούσε ακόμη το Α/Σ Ελληνικό, οι διαφορές ήταν χαώδεις : Οχήματα του Ελληνικού ήταν αξιόμαχα και περιοποιημένα, ενώ αυτά του Μπραχαμίου για κλάματα. Ο Βοτανικός ήταν τότε κάπου στη μέση (βέβαια έφταιγε και το γεγονός ότι τα οχήματα του Βοτανικού έβγαιναν στις εξοχικές ...Ελευσίνες, Ασπροπύργους κλπ.)
Δεν μπορώ όμως να καταλάβω, ειλικρινά, γιατί το εν λόγω Α/Σ της Ανθούσας δεν φροντίζει τα λεωφορεία του. Ειδικά για 138,139,142 που αναφέρεσαι, τα θυμάμαι από τον καιρό του Ελληνικού, καθώς έκαναν καθημερινά δρομολόγια στα Ιλίσια και στο 235 και ήταν όντως σε πολύ καλή κατάσταση.
Για μένα, η μόνη λύση είναι το outsourcing της συντήρησης, όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί με τον προηγούμενο διαγωνισμό των 750 οχημάτων. Διαφορετικά, θα συνεχίσει το μοτίβο δεκαετιών, ήτοι : αγοράζουμε 200 καινούργια λεωφορεία, στη συνέχεια μας τελειώνουν τα ανταλλακτικά, δεν αγοράζουμε άλλα, αρχίζουν και χαλάνε τα οχήματα και καταφεύγουμε στη γνώριμη λύση του καννιβαλισμού. Έτσι κατάντησαν τα Solaris (10 χρονών οχήματα), έτσι κατάντησαν και τα Citelis (ομοίως 10 χρονών).
Με το outsourcing θα ξέρουμε ότι ο προμηθευτής αναλαμβάνει για 12 χρόνια (τόσος είναι ο ωφέλιμος κύκλος) τη συντήρηση του λεωφορείου, δηλαδή για 12 χρόνια θα έχουμε έναν στόλο "κομπλέ". Στη συνέχεια θα παραδίνεται στην ΟΣΥ (και θα αρχίσει ο καννιβαλισμός, αλλά σε λεωφορεία που ήδη έχουν φάει τα ψωμιά τους).
Αλήθεια, τα Ν1 δεν πρέπει να κοπούν οριστικά φέτος (αφού γράψανε 27 χρόνια πλέον και ξεπέρασαν κάθε άλλο ρεκόρ; Μέχρι και οι νταλίκες Β10Μ δεν ξεπέρασαν τα 25...)
Όντως παλιότερα τα καλύτερα Ν1 ήταν του Ελληνικού από όλες τις απόψεις. Σταδιακά τα τελευταία χρόνια είχε μαζέψει και ο Βοτανικός τα δικά του αμάξια και ακόμα και τώρα είναι σε αρκετά καλή κατάσταση. Για τα αμάξια που αναφέρθηκαν το 138 και από το Ελληνικό εξωτερικά δεν ήταν σε καλή κατάσταση , τα 139/142 ήταν όντως καλά εμφανισιακά αλλά σχετικά ψόφια από κινητήρα. Αξίζει βέβαια να διευκρινίσουμε ότι τα "ψόφια" Ν1 πάνε καλύτερα από αρκετούς άλλους τύπους λεωφορείων π.χ. Irisbus Diesel και CNG, Renault Volvo, Neoplan.
Όσο για την ανάθεση της συντήρησης σε ιδιώτη διαφωνώ. Θεωρώ ότι θα στοιχίζει περισσότερο καθώς ο ιδιώτης πρέπει να βγάζει κέρδος από αυτό και κανείς δεν εγγυάται το αποτελέσμα των εργασιών. Αντίθετα αν μπει χέρι στα Α/Σ της Ο.ΣΥ. βλέπουμε να γίνεται δουλειά π.χ. Ελληνικό, Βοτανικός ακόμα και στη Ράλλη πλέον έχουν μαζέψει τα Solaris..
Τα Ν1 νομίζω έχουν πάρει παράταση μέχρι το 2021 αλλά στην πράξη είναι εγκληματικό να κόψεις ένα τύπο λεωφορείων που βγάζει καθημερινά πάνω από 150 λεωφορεία στο δρόμο. Αφού αντέχουν θα μείνουν αναγκαστικά μέχρι να έρθουν καινούρια λεωφορεία.