Nα κάνω μια .... τροϊκανή πρόβλεψη (και εύχομαι να αποδειχθώ ψεύτης) :
Ο στόλος ΔΕΝ θα ανανεωθεί σύντομα. Όπως προείπαν και οι συμφορουμίτες, οι διαδικασίες δημοσίων διαγωνισμών, αναθέσεων κλπ. θα πάρουν 3-4 χρόνια, ακόμη και να ξεκινήσουν αύριο το πρωί.
Ίσως όμως να είναι και επιδίωξη, ώστε να αναγκαστεί ο ΟΑΣΑ να εκχωρήσει την εκτέλεση συγκοινωνίας σε τρίτους, εκτός ΟΣΥ, όπως γίνεται και στο εξωτερικό.
Έτσι θα εισέλθει από την "πίσω πόρτα" ο ιδιώτης στις συγκοινωνίες.
Παράδειγμα από Γερμανία (Στουτγάρδη) :
Στην πόλη αυτη δραστηριοποιείται η δημοτική επιχείρηση SSB, που από το 1869 λειτουργεί το τράμ της πόλης καθώς και τα λεωφορεία του δικτύου.
Ο στόλος λεωφορείων της SSB όμως, δεν επαρκεί (κατά περίεργο τρόπο) για την κάλυψη όλων των γραμμών που οφείλει να εκτελεί.
Η πρακτική που ακολουθείται είναι να αναθέτει υπεργολαβικά με σύμβαση έργου την εκτέλεση ορισμένων δρομολογίων (είτε ολόκληρης γραμμής είτε κάποιων οχημάτων) σε τρίτες εταιρείες ιδιωτών, οι οποίες βάζουν τα δικά τους λεωφορεία (αστικά μεν αλλά με λογότυπο του ιδιώτη, πχ Knisel Tours) και τους δικούς τους οδηγούς.
Οι οποίοι ιδιώτες (κατά περίεργο τρόπο), ενώ είναι τουριστικά γραφεία, κατέχουν αστικού τύπου λεωφορεία, όμοιων προδιαγραφών με αυτών της SSB, δηλ. καινούργια μέχρι 10ετίας το πολύ. 12μετρα ή ακόμη και midi.
Που σημαίνει ότι οι ιδιώτες, για να έχουν οχήματα που δεν μπορούν να κάνουν άλλη δουλειά (πχ τουριστική) παρά μόνο να δουλέψουν σε αστικές γραμμές της SSB ως υπεργολάβοι, κατά περίεργο τρόπο ξέρουν (εδώ και δεκαετίες) ότι η SSB σίγουρα θα έχει έλλειψη οχημάτων και σίγουρα θα τους αναθέσει (σε αυτούς και όχι σε κάποιον άλλο) την εκτέλεση δρομολογίων σε συγκεκριμένη γραμμή που παίρνει μόνο midi.
Α, εξυπακούεται ότι (κατά περίεργο τρόπο) το κόστος λειτουργίας ενός ιδιωτικού λεωφορείου ανά χιλόμετρο είναι μικρότερο από αυτό που δαπανά η SSB για το δικό της στόλο, επειδή (κατά περίεργο τρόπο) οι οδηγοί των ιδιωτικών οχημάτων πληρώνονται τρείς κι εξήντα, δουλεύουν κάτι δεκάωρα και παίρνουν άδεια όταν και αν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Ενώ οι συνάδελφοί τους της SSB έχουν σύστημα 6 μέρες δουλειά - 3 μέρες ρεπό, συνδικαλιστικά, παροχές, επιδόματα κλπ. κλπ., κάτι βέβαια που δεν αρέσει στην SSB αλλά η κλαδική σύμβαση αυτά λέει και η verdi (συνδικάτο) δεν αστειεύεται.
Σαν πολλά περίεργα δε μαζεύτηκαν ;;
Αυτά για να μην κράζουμε μόνο τα δικά μας.
Μαντεύω ότι σε 2-3 χρόνια θα γίνει το ίδιο. Ο ΟΑΣΑ θα ζητάει δρομολόγια, η ΟΣΥ θα αδυνατεί να τα εκτελέσει (ό,τι γίνεται και σήμερα) και στη συνέχεια είτε ο ΟΑΣΑ απευεθείας, είτε η ΟΣΥ με υπεργολαβία θα αναθέτει ένα "πακέτο" γραμμών σε κάποιον ιδιώτη λεωφορείατζή, που - όλως τυχαίως - θα έχει στην κατοχή του δέκα μεταχειρισμένα χρέπια 12μετρα, δέκα τελειωμένα 18μετρα και πέντε σαπάκια midi. Τα οποία οχήματα θα τα δουλεύουν είλωτες με 586€ μισθό και, αν μείνουν στο δρόμο ή αν βρωμάνε, δεν θα μιλάει κανείς γιατί είναι ιδιωτικά.
Ο στόλος ΔΕΝ θα ανανεωθεί σύντομα. Όπως προείπαν και οι συμφορουμίτες, οι διαδικασίες δημοσίων διαγωνισμών, αναθέσεων κλπ. θα πάρουν 3-4 χρόνια, ακόμη και να ξεκινήσουν αύριο το πρωί.
Ίσως όμως να είναι και επιδίωξη, ώστε να αναγκαστεί ο ΟΑΣΑ να εκχωρήσει την εκτέλεση συγκοινωνίας σε τρίτους, εκτός ΟΣΥ, όπως γίνεται και στο εξωτερικό.
Έτσι θα εισέλθει από την "πίσω πόρτα" ο ιδιώτης στις συγκοινωνίες.
Παράδειγμα από Γερμανία (Στουτγάρδη) :
Στην πόλη αυτη δραστηριοποιείται η δημοτική επιχείρηση SSB, που από το 1869 λειτουργεί το τράμ της πόλης καθώς και τα λεωφορεία του δικτύου.
Ο στόλος λεωφορείων της SSB όμως, δεν επαρκεί (κατά περίεργο τρόπο) για την κάλυψη όλων των γραμμών που οφείλει να εκτελεί.
Η πρακτική που ακολουθείται είναι να αναθέτει υπεργολαβικά με σύμβαση έργου την εκτέλεση ορισμένων δρομολογίων (είτε ολόκληρης γραμμής είτε κάποιων οχημάτων) σε τρίτες εταιρείες ιδιωτών, οι οποίες βάζουν τα δικά τους λεωφορεία (αστικά μεν αλλά με λογότυπο του ιδιώτη, πχ Knisel Tours) και τους δικούς τους οδηγούς.
Οι οποίοι ιδιώτες (κατά περίεργο τρόπο), ενώ είναι τουριστικά γραφεία, κατέχουν αστικού τύπου λεωφορεία, όμοιων προδιαγραφών με αυτών της SSB, δηλ. καινούργια μέχρι 10ετίας το πολύ. 12μετρα ή ακόμη και midi.
Που σημαίνει ότι οι ιδιώτες, για να έχουν οχήματα που δεν μπορούν να κάνουν άλλη δουλειά (πχ τουριστική) παρά μόνο να δουλέψουν σε αστικές γραμμές της SSB ως υπεργολάβοι, κατά περίεργο τρόπο ξέρουν (εδώ και δεκαετίες) ότι η SSB σίγουρα θα έχει έλλειψη οχημάτων και σίγουρα θα τους αναθέσει (σε αυτούς και όχι σε κάποιον άλλο) την εκτέλεση δρομολογίων σε συγκεκριμένη γραμμή που παίρνει μόνο midi.
Α, εξυπακούεται ότι (κατά περίεργο τρόπο) το κόστος λειτουργίας ενός ιδιωτικού λεωφορείου ανά χιλόμετρο είναι μικρότερο από αυτό που δαπανά η SSB για το δικό της στόλο, επειδή (κατά περίεργο τρόπο) οι οδηγοί των ιδιωτικών οχημάτων πληρώνονται τρείς κι εξήντα, δουλεύουν κάτι δεκάωρα και παίρνουν άδεια όταν και αν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Ενώ οι συνάδελφοί τους της SSB έχουν σύστημα 6 μέρες δουλειά - 3 μέρες ρεπό, συνδικαλιστικά, παροχές, επιδόματα κλπ. κλπ., κάτι βέβαια που δεν αρέσει στην SSB αλλά η κλαδική σύμβαση αυτά λέει και η verdi (συνδικάτο) δεν αστειεύεται.
Σαν πολλά περίεργα δε μαζεύτηκαν ;;
Αυτά για να μην κράζουμε μόνο τα δικά μας.
Μαντεύω ότι σε 2-3 χρόνια θα γίνει το ίδιο. Ο ΟΑΣΑ θα ζητάει δρομολόγια, η ΟΣΥ θα αδυνατεί να τα εκτελέσει (ό,τι γίνεται και σήμερα) και στη συνέχεια είτε ο ΟΑΣΑ απευεθείας, είτε η ΟΣΥ με υπεργολαβία θα αναθέτει ένα "πακέτο" γραμμών σε κάποιον ιδιώτη λεωφορείατζή, που - όλως τυχαίως - θα έχει στην κατοχή του δέκα μεταχειρισμένα χρέπια 12μετρα, δέκα τελειωμένα 18μετρα και πέντε σαπάκια midi. Τα οποία οχήματα θα τα δουλεύουν είλωτες με 586€ μισθό και, αν μείνουν στο δρόμο ή αν βρωμάνε, δεν θα μιλάει κανείς γιατί είναι ιδιωτικά.