04-04-2011, 05:11 PM
Προκηρύχθηκε σήμερα Δευτέρα ο διεθνής διαγωνισμός για την επιλογή του φορέα που θα υλοποιήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ).
Η δημιουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η οποία έχει καθυστερήσει εδώ και πολλά χρόνια, υπόσχεται εγγυημένα έσοδα για τα μέσα σταθερής τροχιάς, καλύτερη οικονομική διαχείριση στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των επιβατών, με τη θέσπιση προσφορών και αναλογικής πληρωμής.
Ο διαγωνισμός αφορά στη μελέτη, τη χρηματοδότηση, την εγκατάσταση, την υποστήριξη της λειτουργίας, τη συντήρηση και την τεχνική διαχείριση του ενιαίου αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου και θα πραγματοποιηθεί, μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 94 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει το κόστος ασφάλισης και αντικατάστασης των συστημάτων και των υποδομών του, ενώ το ποσό θα καταβληθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Επίσης και ο ΟΑΣΑ θα συμμετάσχει στο έργο, καταβάλλοντας 35 εκατ. ευρώ κατά μέγιστον.
Ο ιδιωτικός φορέας, που θα προκύψει από τον διαγωνισμό, καλείται να καλύψει τη λειτουργία του συστήματος για 12 χρόνια και, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, θα αρχίσει να πληρώνεται αφ' ότου πραγματοποιήσει το έργο, βάσει στόχων.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ή πιο επίσημα το «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου» (ΑΣΣΚ), προβλέπει επίσης την δημιουργία κλειστού συστήματος, δηλαδή πυλών στο μετρό και στους ΗΣΑΠ, όπως συμβαίνει και στο λονδρέζικο μετρό, προκειμένου να διασφαλίσει έσοδα, τα οποία παράγοντες των αστικών συγκοινωνιών τα τοποθετούν ως και στο ένα εκατ. ευρώ την ημέρα.
Επίσης, προβλέπει τη χρήση τεχνολογικών καινοτομιών και στα υπόλοιπα μέσα (τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ), οι οποίες θα διασφαλίσουν καλύτερο και αυτόματο έλεγχο των εσόδων.
Η δημιουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η οποία έχει καθυστερήσει εδώ και πολλά χρόνια, υπόσχεται εγγυημένα έσοδα για τα μέσα σταθερής τροχιάς, καλύτερη οικονομική διαχείριση στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των επιβατών, με τη θέσπιση προσφορών και αναλογικής πληρωμής.
Ο διαγωνισμός αφορά στη μελέτη, τη χρηματοδότηση, την εγκατάσταση, την υποστήριξη της λειτουργίας, τη συντήρηση και την τεχνική διαχείριση του ενιαίου αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου και θα πραγματοποιηθεί, μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 94 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει το κόστος ασφάλισης και αντικατάστασης των συστημάτων και των υποδομών του, ενώ το ποσό θα καταβληθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Επίσης και ο ΟΑΣΑ θα συμμετάσχει στο έργο, καταβάλλοντας 35 εκατ. ευρώ κατά μέγιστον.
Ο ιδιωτικός φορέας, που θα προκύψει από τον διαγωνισμό, καλείται να καλύψει τη λειτουργία του συστήματος για 12 χρόνια και, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, θα αρχίσει να πληρώνεται αφ' ότου πραγματοποιήσει το έργο, βάσει στόχων.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ή πιο επίσημα το «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου» (ΑΣΣΚ), προβλέπει επίσης την δημιουργία κλειστού συστήματος, δηλαδή πυλών στο μετρό και στους ΗΣΑΠ, όπως συμβαίνει και στο λονδρέζικο μετρό, προκειμένου να διασφαλίσει έσοδα, τα οποία παράγοντες των αστικών συγκοινωνιών τα τοποθετούν ως και στο ένα εκατ. ευρώ την ημέρα.
Επίσης, προβλέπει τη χρήση τεχνολογικών καινοτομιών και στα υπόλοιπα μέσα (τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ), οι οποίες θα διασφαλίσουν καλύτερο και αυτόματο έλεγχο των εσόδων.