Αξιολόγηση Θέματος:
  • 6 Ψήφοι - 3.67 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Στις καλένδες παραπέμπεται το Θριάσιο
#1
Για έκτη συνεχόμενη φορά παρατάθηκε από την διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ η προθεσμία υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο καθώς τα σοβαρά προβλήματα δεν κατέστη δυνατόν να αντιμετωπιστούν. Ως νέα καταληκτική ημερομηνία ορίστηκε η 28η Μαρτίου ένατι της 28ης Φεβρουαρίου.

Η θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ ανακοινώνοντας χθες την νέα παράταση υποστηρίζει ότι προχώρησε στην απόφαση αυτή μετά από σχετικά τεκμηριωμένα αιτήματα των διαγωνιζόμενων.

Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο διαγωνισμός είναι γνωστά εδώ και καιρό με τις ενστάσεις που προβάλει ο κινεζικός κολοσσός Cosco να αποτελούν το πλέον σοβαρό ζήτημα.

Η συμμετοχή της κινεζικής εταιρείας και η σύμπραξή της με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, με τον οποίο ήδη συνεταιρίζεται στο λιμάνι του Πειραιά, για την διεκδίκηση του ιδιωτικού εμπορευματικού κέντρου προβάλλονταν ως δεδομένη από την ελληνική πλευρά.

Όμως στο τελευταίο ενιάμηνο, που ο διαγωνισμός βρίσκεται στον αέρα, η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει υποχρεωθεί να αναβάλει έξι φορές την καταληκτική ημερομηνία του λόγω της πληθώρας ενστάσεων από την πλευρά των ενδιαφερόμενων εταιρειών.

Σωρεία ενστάσεων από τους ενδιαφερόμενους
Ανάμεσα στις εταιρείες που έχουν καταθέσει ενστάσεις αναφορικά με τις προβλέψεις του διαγωνισμού είναι, βεβαίως, και η Cosco η οποία μεταξύ άλλων διεκδικεί να προβλεφθεί η δυνατότητα να γίνεται μεταποίηση των εισαγόμενων προϊόντων στο χώρο του εμπορικού κέντρου αλλά και δημιουργηθεί ζώνη ελεύθερου εμπορίου. Πρόκειται για δύο αιτήματα που η ικανοποίησή τους δεν είναι εφικτή καθώς αντίκεινται στην κοινοτική νομοθεσία.

Η κινεζική πλευρά έχει εκδηλώσει την επιθυμία της να δηµιουργήσει στους χώρους του εμπορευματικού κέντρου ένα εκθεσιακό κέντρο για την έκθεση προϊόντων που θα φτάνουν εκεί. Η ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος δεν προσκρούει σε κάποιο σημείο της ελληνικής ή κοινοτικής νομοθεσίας και θεωρείται οτι μπορεί να ικανοποιηθεί.

Θέλουν μείωση του ποσοστού της ΓΑΙΑΟΣΕ
Δεν είναι όμως μόνον η Cosco που ζητεί αλλαγές στις προβλέψεις του διαγωνισμού. Το σύνολο των ενδιαφερομένων έχουν ζητήσει επιμήκυνση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης του εμπορευματικού κέντρου, τα οποία κρίνουν ως ιδιαίτερα αυστηρά.

Θεμελιώδες αίτημα από την πλευρά των ενδιαφερομένων είναι και η μείωση του ποσοστού που θα έχει η ΓΑΙΑΟΣΕ στο εμπορευματικό κέντρο. Σύμφωνα με τον διαγωνισμό η ΓΑΙΑΟΣΕ, δηλαδή το δημόσιο, θα κατέχει στο κοινοπρακτικό σχήμα εκμετάλλευσης του έργου ποσοστό 15%.

Υποχωρήσεις σε ότι αφορά τα χρονοδιαγράμματα εντός των οποίων θα ολοκληρωθούν οι υποδομές του εμπορευματικού κέντρου έχουν γίνει ήδη με επέκταση των χρονικών περιόδων μέσα στις οποίες ο ανάδοχος πρέπει να εκτελέσει συγκεκριμένο έργό, ενώ τίποτα δεν αποκλείει να υπάρξουν και άλλες.

Δυσκολότερο για το Δημόσιο είναι το ζήτημα της μείωσης του ποσοστού που θα κατέχει στο εμπορευματικό η ΓΑΙΑΟΣΕ. Η κυβέρνηση επιθυμεί η συμμετοχή του Δημοσίου να είναι σημαντική ωστόσο το βέτο που τίθεται από τους ενδιαφερόμενους είναι πιθανό να κάμψει τις κυβερνητικές αντιρρήσεις.

Καθυστερεί και το εμπορευματικό της Θεσσαλονίκης
Όταν ο πολύπαθος διαγωνισμός τελεσφορήσει το εμπορευματικό κέντρο προβλέπεται να δημιουργηθεί σε έκταση 600 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο.

Το έργο αρχικού προϋπολογισμού 150 εκατ. Ευρώ θα εκτελεστεί με σύμβαση παραχώρησης και ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων για περίοδο 40 ετών, χωρίς εθνική η κοινοτική συμμετοχή.

Η διάρκεια κατασκευής διαιρείται σε τρεις περιόδους. Μέσα σε διάστημα δύο ετών θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι κατασκευές που αφορούν στην πρώτη χρονικό περίοδο και περιλαμβάνουν εγκαταστάσεις τουλάχιστον 50.000τ.μ.

Ο παραχωρησιούχος θα έχει την δυνατότητα να υλοποιήσει ελεύθερα και με βάση τη ζήτηση τις υπόλοιπες κατασκευές ως την εξάντληση των επιτρεπόμενων όρων. Όμως το οικονομικό αντάλλαγμα, που θα λαμβάνει η ΓΑΙΑΟΣΕ, θα αντιστοιχεί στο τίμημα που θα καταβαλλόταν, αν υπήρχε πλήρης εκμετάλλευση του ακινήτου.

Να σημειώσουμε τέλος ότι η καθυστέρηση που καταγράφεται στο διαγωνισμό για το εμπορευματικό στο Θριάσιο οδηγεί σε αντίστοιχη μεγάλη καθυστέρηση και την προκήρυξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης που πρόκειται να δημιουργηθεί στο στρατόπεδο Γκόνου σε έκταση που ξεπερνά τα 600 στρέμματα.

Για το συγκεκριμένο εμπορευματικό ο διαγωνισμός του Θριασίου θα αποτελέσει «πιλότο» όμως οι μεγάλες καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να συνεχίζεται η χρόνια ανυπαρξία υποδομών εμπορευματικών κέντρων στη χώρας η οποία έχει τις προϋποθέσεις να αποτελέσει διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή αλλά χωρίς υποδομές δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα τα οποία προκύπτυν κυρίως από τη θέση της.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Euro2Day] Θριάσιο: Μετά το Πάσχα η διαδικασία ανάθεσης GeorgIrisbus 0 1.708 10-04-2012, 12:36 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Euro2Day] Θριάσιο: Αναζητείται plan B Cmaniac 0 1.826 20-07-2011, 02:10 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Cmaniac
  [Euro2Day] Νέα παράταση για το Θριάσιο Konstantinos MercedesBenz 0 1.736 27-06-2011, 06:56 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)