Δημοσιεύσεις: 1.793
Θέματα: 742
Εγγραφή: 22-08-2009
«Η Κρήτη αποτελεί την ατμομηχανή ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και για αυτό θα πρέπει να τη στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις», δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, μετά την ευρεία συνάντηση που είχε σήμερα στο Ηράκλειο με τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, Σταύρο Αρναουτάκη, Βουλευτές του νομού, τοπικούς παράγοντες, αλλά και εκπροσώπους συγκοινωνιακών φορέων.
Ο Υφυπουργός διευκρίνισε ότι για το ρυθμιστικό πλαίσιο των ταξί, το Υπουργείο βρίσκεται σε διάλογο με τον κλάδο για τις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν το επάγγελμα. Τόνισε επίσης ότι για περιοχές όπως η Κρήτη, με μεγάλη τουριστική κίνηση θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών στις περιόδους αιχμής, χωρίς ταυτόχρονα να εγκαταλειφθούν οι απομονωμένες περιοχές και τα χωριά.
Σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες, ο Υφυπουργός πρότεινε στον Πρόεδρο των αστικών ΚΤΕΛ Ηρακλείου να εξετάσει πιλοτικά την παροχή μειωμένου εισιτηρίου κατά 50% στους φοιτητές (αντί για 25% που είναι σήμερα) τουλάχιστον μέχρι το τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς.
Υπογράμμισε επίσης, ότι η διαφορές μεταξύ των δύο ΚΤΕΛ, Ηρακλείου και Χανίων, πρέπει να λήξουν, αφού το ισχύον πλαίσιο, τους υποχρεώνει να συγχωνευθούν.
Ο κ. Βούγιας, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μεγάλο πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη και δεσμεύθηκε, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, να προωθήσει σειρά άμεσων παρεμβάσεων στα «μελανά» σημεία του οδικού δικτύου για την βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας στη νησί.
Ο Υφυπουργός τόνισε επίσης ότι η κατασκευή του νέου αερολιμένα στο Καστέλι είναι στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου. Στο ενδιάμεσο διάστημα γίνονται και θα ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις στον υφιστάμενο αερολιμένα Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», με στόχο αφενός την καλύτερη λειτουργία του και αφετέρου τη στήριξη και ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας.
Στη συνέχεια ο κ. Βούγιας επισκέφθηκε τον «Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών» (ENISA), όπου ενημερώθηκε για το πρόγραμμα του οργανισμού για το 2011 και συζήτησε με την διεύθυνση και το προσωπικό.
Ο Υφυπουργός τόνισε ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξασφάλιση μόνιμης λειτουργίας του οργανισμού στην χώρα μας και ειδικότερα στο Ηράκλειο.
Επιπλέον, και σε συνεργασία με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, προωθούνται άμεσα οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου Σχολείου Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης για τα παιδιά του προσωπικού του ENISA. Το σχολείο θα μπορεί να φιλοξενήσει πάνω από 600 μαθητές, συμπεριλαμβανομένων και ελλήνων μαθητών από τη Κρήτη.
Τέλος γίνονται συντονισμένες προσπάθειες σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για τη βελτίωση λειτουργίας του υφιστάμενου σχολείου.
Δημοσιεύσεις: 115
Θέματα: 4
Εγγραφή: 30-11-2009
29-01-2011, 09:00 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 29-01-2011, 09:05 PM από miltos xania.)
(29-01-2011, 03:21 PM)Cmaniac Έγραψε: Υπογράμμισε επίσης, ότι η διαφορές μεταξύ των δύο ΚΤΕΛ, Ηρακλείου και Χανίων, πρέπει να λήξουν, αφού το ισχύον πλαίσιο, τους υποχρεώνει να συγχωνευθούν.
Δεν καταλαβα τι ακριβως μας υποχρεωνει να συνενωθουμε..το γεγονος οτι τωρα με τον Καλλικρατη η Κρητη διοικειται σε ενιαιο επιπεδο??(αυτη ειναι η επισημη δικαιολογια τους)αμα ειναι ετσι κυρ υπουργε να ενωθουνε ολα τα κτελ ανα περιφερεια και να δημιουργηθουν κτελ θεσσαλιας,ηπειρου κτλ..τοτε ευχαριστως.
Επισης,ποσο λειτουργικη θα μπορουσε να ειναι μια συγκοινωνιακη επιχειρηση που θα εχει στο στολο της περισσοτερα απο 310 υπεραστικα λεωφορεια διασπαρτα σε ολη την Κρητη και φυσικα με τον αναλογο αριθμο μετοχων??Καθολου κι αυτο αποδειχθηκε και το 2004 που ενωθηκαν προσωρινα τα κτελ..
Τριτον,εχει δικαιο ενα κτελ(ηρακλειου)που εξυπηρετει τον μεγαλυτερο νομο της Κρητης καθως και τον νομο Λασηθιου ο οποιος εχει τρια μεγαλα αστικα κεντρα(Αγ.Νικολαος,Σητεια,Ιεραπετρα)αρα και σταθερη επιβατικη κινηση ολο το χρονο να ερχεται ξαφνικα και αυθαιρετα και να ανακοινωνει οτι δρομολογει λεωφορεια του και στην γραμμη Ηρακλειο-Ρεθυμνο-Χανια η οποια ειναι/ηταν και η ΜΟΝΑΔΙΚΗ κερδοφορα γραμμη για το ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΟY κατα τη χειμερινη περιοδο?Απο που κι ως που εχει δικαιωμα το ενα κτελ να δρομολογει τα λεωφορεια του και στους τεσσερις νομους της κρητης(!!)και το αλλο μονο στους τρεις??Αλλα οταν εχεις για υφυπουργο μεταφορων εναν ΜΕΤΟΧΟ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ λογικο ειναι να νομοθετει υπερ της επιχειρησης του(αναφερομαι στον κυριο Στρατακη ο οποιος την περιοδο που ξεκινησαν ολα αυτα ηταν το δεξι χερι του Βερελη και νυν βουλευτης).Αφηστε που το 2003-4 εδωσαν επιδοτησεις στους δικους τους και εμας μας απειλουσαν οτι αν δεν δεχθουμε την συνενωση δεν θα παιρναμε ουτε ευρω(αυτος ειναι κι ο λογος που τα δικα μας οχηματα ειναι πιο καινουρια)
Και τελος πως μας καλουν να συνεργαστουμε με ενα ΚΤΕΛ καθε οχημα του οποιου εκτελει πολυ λιγοτερα χιλιομετρα ετησιως απ το αλλο,καθοτι οι ηρακλειωτες το κλεινουν το μαγαζι απο τις 21.00,οταν εμεις τους θερινους μηνες εχουμε μεταμεσονυκτια δρομολογια μεχρι τις 01.30 για τις τουριστικες περιοχες..Ας μην μιλησω για την ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ μηχανοργανωση τους και τον ΤΡΑΓΙΚΟ σταθμο τους!!
Δημοσιεύσεις: 551
Θέματα: 90
Εγγραφή: 12-11-2009
Πάντως το κουραστικό με το Χανίων Ρεθύμνης στην Γραμμή Ηρακλειο-Ρεθυμνο-Χανια είναι ότι ειδικά μετά το Ρέθυμνο γ...ται στις στάσεις και ειναι τρομερά κουραστικό ενώ το Ηρακλείου Λασιθίου πάει καρφί...
Σε όλα τα άλλα με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο... Τραγική εξυπηρέτηση, μόνο στους τουρίστες το παίζουν καλοι και δραματικός σταθμός...
Δημοσιεύσεις: 115
Θέματα: 4
Εγγραφή: 30-11-2009
29-01-2011, 10:28 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 29-01-2011, 10:29 PM από miltos xania.)
Αυτο που λες φιλε Paul συμβαινει διοτι εχει γινει μια ατυπη συμφωνια προκειμενου οσοι επιβατες βρισκονται σε στασεις εντος των οριων των νομων ρεθυμνου και χανιων να μπαινουν στα δυτικα λεωφορεια..Οπως αντιστοιχα εμεις αν μας κανει νοημα καποιος στη σταση στο Φοδελε Ηρακλειου δεν μπορουμε να τον παρουμε..Ο καθενας μαζευει τους νομους του και αντε ο αλλος που βλεπει απο μακρια το λεωφορειο να ρχεται να ξερει ποιος ειναι ποιος..Για τετοιες γελιες καταστασεις μιλαμε..
Δημοσιεύσεις: 1.793
Θέματα: 742
Εγγραφή: 22-08-2009
31-01-2011, 01:52 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 31-01-2011, 01:52 PM από Cmaniac.)
Η παραμονή της έδρας του ENISA στην Κρήτη, το αεροδρόμιο ‘’Νίκος Καζαντζάκης’’, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, τα ταξί, τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, και η οδική ασφάλεια στο νησί, ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν στη σύσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρου Βούγια που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου στα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης στην Πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο, με τη συμμετοχή του υφυπουργού κ. Βούγια, του υφυπουργού Εργασίας κ. Κεγκέρογλου και του Περιφερειαρχη κ. Αρναουτάκη, καθώς και βουλευτών από όλα τα κόμματα, των Αντιπεριφερειαρχών της Κρήτης, του Αερολιμενάρχη Ηρακλείου και εκπροσώπων των φορέων που σχετίζονται με τις συγκοινωνίες.
Ο κ. Βούγιας, ο οποίος βρέθηκε στο Ηράκλειο για τις εξελίξεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλισης Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA) μέσα στα πλαίσια της προσπάθειας να μείνει η έδρα του στο Ηράκλειο, μετά τη σύσκεψη στην Περιφέρεια, συνοδεία του Περιφερειάρχη και υπηρεσιακών παραγόντων, επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του οργανισμού στο ΙΤΕ στην περιοχή των Βουτών Ηρακλείου.
Σχετικά με την αιτία της επίσκεψης του στην Κρήτη και τη σημερινή σύσκεψη, ο κ. Βούγιας επεσήμανε, συγκεκριμένα, ότι: «Στο Ηράκλειο στην έδρα της Περιφέρειας Κρήτης ήρθα με αφορμή την υποστήριξη του ENISA του μεγάλου Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια των Δικτύων, ωστόσο θεώρησα υποχρέωσή μου με τη βοήθεια του Σταύρου Αρναουτάκη, να οργανώσουμε, αν θέλετε, την πρώτη ‘’Καλλικρατική’’ εφαρμογή της καινούργιας αιρετής Περιφέρειας, καλώντας τους φορείς σε σχέση με τα θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου, τα θέματα των μεταφορών. Ήταν εδώ λοιπόν οι εκπρόσωποι της Πολιτείας, άλλοι υφυπουργοί, βουλευτές όλων των κομμάτων, ήταν οι Αντιπεριφερειάρχες όλων των νομών της Κρήτης, ήταν και εκπρόσωποι των διαφόρων φορέων που σχετίζονται με τις συγκοινωνίες της περιοχής. Συζητήσαμε διεξοδικά τα ζητήματα, υπήρξε μια αμοιβαία ενημέρωση και είμαστε κοντά σε λύσεις που θα οδηγήσουν ολόκληρη την Περιφέρεια της Κρήτης ώστε να ανταποκριθεί με υψηλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών στις αυξημένες ανάγκες κυρίως της τουριστικής περιόδου που έρχεται, τα ταξί, τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης νομίζω ότι θα είναι έτοιμα το καλοκαίρι να υποδεχθούν τον αυξημένο αριθμό τουριστών».
Σχετικά με τα αστικά ΚΤΕΛ, ο κ. Βούγιας ανέφερε ότι: «Για τις αστικές συγκοινωνίες, έγινε μια ενημέρωση από τα αστικά ΚΤΕΛ. Παράλληλα, έκανα μια πρόταση στον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ να κοιτάξει για τους φοιτητές που έχουν πρόβλημα καθημερινής μετακίνησης, τη δυνατότητα παροχής μειωμένου εισιτηρίου κατά 50% αντί του 25% που υπάρχει σήμερα.
Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τη συγχώνευση των δύο υπεραστικών ΚΤΕΛ, απάντησε ότι: «Για τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, πιστεύω ότι είμαστε κοντά στο στόχο μας, ο οποίος είναι η συγχώνευση που συζητούμε χρόνια, και παρατήρησα σήμερα πως υπάρχει ωριμότητα από τα δύο ΚΤΕΛ, η Περιφέρεια παρεμβαίνει με τους δικούς της μηχανισμούς ώστε η συγχώνευση αυτή να γίνει δίκαια σε σχέση με τον καταμερισμό του μεταφορικού έργου των δύο φορέων που υπάρχουν σήμερα. Πιστεύω πως είμαστε κοντά και σε αυτό το στόχο.
Σχετικά με τα ταξί, ο κ. Βούγιας επεσήμανε ότι: «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε ένα διπλό πρόβλημα και νομίζω πως είμαστε σε ένα καλό δρόμο. Το ένα είναι η αυξημένη ανάγκη εξυπηρέτησης περιοχών της Χερσονήσου για παράδειγμα που το καλοκαίρι ζητούν αυξημένη παροχή υπηρεσιών κι από την άλλη η μη εγκατάλειψη των μεμονωμένων χωριών της Κρήτης, τα οποία δεν πρέπει να στερηθούν αυτής της υπηρεσίας. Θα βρούμε λοιπόν ένα ευέλικτο τρόπο ενός καινούργιου κανονισμού λειτουργίας των ταξί, τους εκπροσώπους των οποίων διαβεβαίωσα πως το πλαίσιο του ανοίγματος των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων, δεν θα υπάρξει καμία σκέψη αύξησης των αδειών, οι άδειες είναι πολλές, θα υπάρξει όμως η ανάγκη μιας καλύτερης και εύρυθμης λειτουργίας γιατί ο κανονισμός του ’87 δεν ανταποκρίνεται σήμερα στις αυξημένες ανάγκες».
Ο κ. Βούγιας ερωτούμενος για τις άμεσες ανάγκες που πρέπει να καλύψει το αεροδρόμιο ‘’Νίκος Καζαντζάκης’’ ενόψει της τουριστικής περιόδου τόνισε ότι: «Και χθες στον Αερολιμενάρχη και σήμερα, από μια πρώτη εποπτεία είδα πως υπάρχουν πολλές αδυναμίες σε σχέση με τις απαιτούμενες ανάγκες. Σχάρες στους αεροδιαδρόμους, πόρτες που δεν ανοίγουν, ιμάντες στην παραλαβή των αποσκευών, καλύτερες συνθήκες στην αίθουσα της υποδοχής των έξτρα Σένγκεν τουριστών που το καλοκαίρι αναμένεται να αυξηθούν από τη Ρωσία. Νομίζω ότι απαιτούν μια έντονη παρέμβαση μέχρι το καλοκαίρι, ώστε το αεροδρόμιο αυτό που θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες της τουριστικής περιόδου και ολόκληρου του χρόνου τουλάχιστον τα επόμενα τέσσερα πέντε χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί ο στόχος που είναι η κατασκευή και η ολοκλήρωση του αεροδρομίου του Καστελλίου, δεσμεύθηκα πως 9 ή 10 μικρές αλλά σημαντικές παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο ‘’Καζαντζάκης’’ θα είναι έτοιμες και ολοκληρωμένες μέχρι το καλοκαίρι». Συγκεκριμένα, ερωτώμενος για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι και συγκεκριμένα για το υψηλό κόστος κατασκευής του, ανέφερε ότι: «Το θέμα του αεροδρομίου στο Καστέλλι είναι θέμα συναρμοδιότητας του Υπουργείου, δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες, ωστόσο 31 Μαρτίου περιμένουμε τις προσφορές των ενδιαφερομένων που πήραν τα τεύχη δημοπράτησης. Το κόστος καλύπτεται και εν μέρει από το ελληνικό δημόσιο και από ιδιωτικά κεφάλαια, νομίζω ότι θα είμαστε μέσα στις προθεσμίες γιατί είναι ένα μεγάλο έργο το οποίο είναι ανταποδοτικό, και οι προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού στην Κρήτη νομίζω ότι δημιουργούν τις απαραίτητες συνθήκες οικονομικής βιωσιμότητας του έργου. Μπορώ να σας διαβιβάσω ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον».
Τέλος, για τα ζητήματα οδικής ασφάλειας, τα οποία χαρακτήρισε «πάρα πολύ σημαντικά» είπε: «Δυστυχώς τα στοιχεία έδειξαν πως ενώ σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα είχαμε μια μείωση της τάξεως του 15%, στην Κρήτη είχαμε αύξηση. Έτσι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας απαιτούν μια άμεση παρέμβαση στα μελανά σημεία πριν ολοκληρωθούν τα οράματα των αξόνων, του Βόρειου και του Νότιου Οδικού Άξονα της Κρήτης, ώστε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με σημειακές παρεμβάσεις. Για όλα αυτά ήταν και είναι απαραίτητη η στενή συνεργασία της Πολιτείας και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τον Σταύρο Αρναουτάκη και τους εκλεγμένους αιρετούς εκπροσώπους σε κάθε νομό. Είμαι πολύ αισιόδοξος πως αυτή η σημερινή διαδικασία θα φέρει πολύ συγκεκριμένα, απτά και θετικά αποτελέσματα για τους πολίτες της Κρήτης στους επόμενους μήνες».
ΣΗΜΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ
1.Μεταφορές
2.ΥΠΑ
3.Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA)
1.Θέματα Μεταφορών
Ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας των ταξί
Το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Ο νόμος που ρυθμίζει σήμερα τη λειτουργία των ταξί είναι του 2003 και ο κανονισμός λειτουργίας είναι του 1987. Το Υπουργείο βρίσκεται σε μια φάση μελέτης των ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν τη δραστηριότητα του επαγγέλματος των ταξί στην Ελλάδα, κοιτάζοντας παράλληλα την διεθνή εμπειρία.
Μελετούμε τη διαδικασία αδειοδότησης. Για παράδειγμα, το κριτήριο που υπάρχει για να δοθεί μια άδεια ταξί έχει σχέση με τον πληθυσμό που πρόκειται να εξυπηρετηθεί. Στην Αθήνα, όπως και σε άλλες περιοχές της χώρας και στο Ηράκλειο, δύσκολα μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι χρειαζόμαστε περισσότερα ταξί. Αντιθέτως, σε περιοχές που το καλοκαίρι έχουμε μεγάλη αύξηση της ζήτησης λόγω τουρισμού, όπως στην Κρήτη για παράδειγμα, πρέπει να έχουμε την ευελιξία να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες. Όλα αυτά πρέπει να τα δούμε και σε σχέση με το νέο χάρτη αρμοδιοτήτων που προσφέρει ο Καλλικράτης.
Είμαστε επομένως σε μια φάση που συνθέτουμε τη βάση της συζήτησης, η οποία ακόμα δεν έχει ανοίξει και η οποία βεβαίως προϋποθέτει την ενεργή συμμετοχή των επαγγελματικών φορέων των ΕΔΧ.
Αστικές Συγκοινωνίες – Καθορισμός Κομίστρου
Οι πρόσφατες αυξήσεις στις Αστικές Συγκοινωνίες έλαβαν υπόψη τις δεσμεύσεις της χώρας στο πλαίσιο του πακέτου στήριξης, τις πρόσφατες αυξήσεις στα καύσιμα και στο συντελεστή στο ΦΠΑ, καθώς επίσης και το γεγονός ότι τα Αστικά ΚΤΕΛ λειτουργούν με ελάχιστη χρηματοδότηση από τη μεριά του κράτους.
Στο πλαίσιο των περιορισμών που υπήρχαν, με την τελευταία απόφαση καθιερώσαμε τις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, προσφέροντας στους συχνούς χρήστες τη δυνατότητα να μετακινούνται με σχετικά μικρότερο κόστος. Ειδικότερα, για τα αστικά ΚΤΕΛ Ηρακλείου, προτείνουμε τη διερεύνηση, σε πιλοτική βάση, προσφοράς μειωμένου εισιτηρίου κατά 50% για τους φοιτητές.
ΚΤΕΛ Ηρακλείου και Χανίων
Η διαμάχη μεταξύ των δυο ΚΤΕΛ Ηρακλείου και Χανίων που γίνεται στην ουσία για την γραμμή Ηράκλειο – Χανιά, πρέπει να λήξει άμεσα. Υπογραμμίζουμε το γεγονός ότι το ισχύον πλαίσιο τους υποχρεώνει είτε να συγχωνευτούν ουσιαστικά σε ένα ΚΤΕΛ (τυπικά υπάρχει το ΚΤΕΛ Κρήτης από το 2005) είτε να συνεργαστούν. Σε αντίθετη περίπτωση, κινδυνεύουν να χάσουν την αποκλειστικότητα στην παροχή των μεταφορικών υπηρεσιών στην περιοχή τους.
2.Θέματα ΥΠΑ
Εκμετάλλευση Αεροδρομίων
Με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου που προωθείται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:
Τίθεται το πλαίσιο για την ευέλικτη και αποδοτική εκμετάλλευση και ανάπτυξη των ελληνικών αεροδρομίων.
Την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για τον εκσυγχρονισμό των υπάρχουσων υποδομών και την κατασκευή νέων.
Την μεταφορά τεχνογνωσίας στην στοχευμένη και αποδοτική διαχείριση αεροδρομίων.
Την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε όλους τους χρήστες των αεροδρομίων.
Προβλέπεται η δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων (Α.Ε.Δ.Α.) για το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας ή για ομάδα αεροδρομίων ή ακόμα και για το καθένα χωριστά. Το σύνολο των μετοχών των εταιρείων αυτών θα ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και σκοπός τους θα είναι η συνολική διαχείριση και ανάπτυξη των ανατιθέμενων αεροδρομίων, με βάση επιχειρηματικού πλάνου.
Επίσης, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων – και κάτω από ένα αυστηρό πλαίσιο προϋποθέσεων – θα δύναται να εισέρχονται στο μετοχικό κεφάλαιο των εταιρειών αυτών επενδυτές ή να παραχωρούνται σε αυτούς μέσω σύμβασης τα αρχικά δικαιώματα διαχείρισης και ανάπτυξης ενός ή περισσοτέρων αεροδρομίων για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, στο τέλος του οποίου τα δικαιώματα αυτά περιέρχονται εκ νέου στο ελληνικό δημόσιο.
Με τις προτεινόμενες αυτές ρυθμίσεις δίνεται η επιχειρηματική και επιχειρησιακή ευελιξία που απαιτείται για την επίτευξη των ανωτέρω στόχων σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, καθώς κάθε αεροδρόμιο θα διαθέτει συγκεκριμένο επιχειρηματικό πλάνο με στόχους και χρονοδιαγράμματα.
Η ψήφιση του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές Φεβρουαρίου.
Υδατοδρόμια
Προωθείται το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο για την λειτουργία υδατοδρομίων στην ελληνική επικράτεια, το οποίο διασφαλίζει την ανάπτυξη συναφών αεροπορικών υπηρεσιών σε μια μακρόπνοη βάση. Η γεωγραφική διαμόρφωση του ελλαδικού χώρου παρέχει την δυνατότητα για μια βιώσιμη ανάπτυξη αυτού του τομέα δραστηριότητας, μέσω εισροής ιδιωτικών και ευρωπαϊκών κεφαλαίων, σε περιφερειακή βάση. Οι συνέργειες για την τοπική κοινωνία θα είναι σημαντικές, όχι μόνο στον τομέα του τουρισμού, αλλά και στην διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας στις περιοχές αυτές, τόσο σε ελληνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Αερολιμένας Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης»
Βρίσκεται υπό εξέλιξη η αναδιαρρύθμιση υφιστάμενων WC του κτιρίου αεροσταθμού, προϋπολογισμού 1,70 εκατ. ευρώ.
Παρεμβάσεις για την βελτίωση της λειτουργικότητας του αεροδρομίου και την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών σε επιβάτες και εταιρείες, προγραμματίζονται εν’ όψιν της νέας τουριστικής περιόδου:
1.Επισκευή αυτομάτων συρόμενων θυρών εισόδου.
2.Συντήρηση επισκευή ιμάντων αποσκευών.
3.Δημιουργία νέων counters αναχωρήσεων στην ανατολική πλευρά του αεροσταθμού.
4.Αντικατάσταση των παλαιού τύπου οθονών (CRT) του Συστήματος Οπτικών Αγγελιών Πτήσεων.
5.Προσθήκη ιμάντα 2 +2 μέτρων εκατέρωθεν του μηχανήματος ελέγχου ογκωδών αποσκευών στη Δυτική Πύλη.
6.Εγκατάσταση δύο νέων μαγνητικών πυλών ελέγχου επιβατών και αντικατάσταση παλαιότερων τύπων.
7.Κατασκευή κτιρίου για την εξυπηρέτηση των πτήσεων της Γενικής Αεροπορίας εμβαδού περί τα 100 τμ.
Το αεροδρόμιο Ηρακλείου παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια μια σημαντική αύξηση στον αριθμό των τακτικών και μη τακτικών αερομεταφορέων, κυρίως από χώρες της ΕΕ. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία Easyjet πετάει στο Ηράκλειο από 7 ευρωπαϊκές πόλεις σε τακτική βάση. Επίσης πρόσφατα κατοχυρώθηκαν και οι ακόλουθες γραμμές εξωτερικού με σημείο αναχώρησης το Ηράκλειο:
Ηράκλειο-Μόσχα v.v. - AEGEAN AIRLINES
Ηράκλειο-Αγία Πετρούπολη v.v. – SKY EXPRESS
Ηράκλειο-Τελ Αβίβ v.v. - SKY EXPRESS
Γενικότερα, παρατηρείτε μια δυναμική ανάπτυξης του αεροδρομίου με αγορές της Ρωσίας και του Ισραήλ, πλέον των παραδοσιακών αγορών της Ευρώπης, με αποτέλεσμα την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών τακτικών και μη τακτικών πτήσεων.
Επίσης, υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από φορείς χαμηλού κόστους για σύνδεση του Ηρακλείου με ευρωπαϊκές πόλεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, καθώς λόγω κλίματος προσφέρεται για προορισμός «μίνι-διακοπών».
3.Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA)
Καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξασφάλιση μόνιμης λειτουργίας του οργανισμού στην χώρα μας. Αυτή τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο των συζητήσεων που διεξάγονται στις Βρυξέλλες σχετικά με τον νέο Κανονισμό λειτουργίας του Οργανισμού, προτείνει την παράταση της λειτουργίας του για 5 πέντε – μόνον - ακόμη έτη.
Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ενισχύει ακόμη περισσότερο τις υποδομές φιλοξενίας του οργανισμού στο Ηράκλειο Κρήτης. Ειδικότερα, μέσα στο 2011 ολοκληρώνεται η κατασκευή των ιδιόκτητων κτιριακών εγκαταστάσεων του Οργανισμού (το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων). Επιπλέον, και σε συνεργασία με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, προχωρούμε άμεσα τις διαδικασίες για την κατασκευή του νέου Σχολείου Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης για τα παιδιά του προσωπικού του ENISA. Το σχολείο θα κατασκευαστεί αφού προηγηθεί διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός και θα μπορεί να φιλοξενήσει πάνω από 600 μαθητές, συμπεριλαμβανομένων και Ελλήνων μαθητών από την Κρήτη. Τέλος να σημειωθεί ότι γίνονται συντονισμένες προσπάθειες με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, για την βελτίωση λειτουργίας του υφιστάμενου σχολείου.
|