Αξιολόγηση Θέματος:
  • 12 Ψήφοι - 2.67 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Κινητήρες-κιβώτια
#1
Σκεφτόμουν από καιρό να ανοίξω τέτοιο θέμα για να γράφουμε
παρατηρήσεις και σχόλια για κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων σε παλιά και
νέα λεωφορεία. Εμπειρίες που μας έμειναν χαραγμένες από ταξίδια με
λεωφορεία στο πρόσφατο ή πιο μακρινό παρελθόν, όσον αφορά τον ήχο
του κινητήρα, αλλαγές ταχυτήτων κλπ.

Φυσικά είναι πολύ εξειδικευμένο θέμα αλλά όλο και κάποιος θα βρεθεί να
μοιραστεί με όλους το κρυφό βίτσιο της ευχαρίστησης όταν ακούει το
σφύριγμα του τούρμπο σε ένα ΜΑΝ ή ένα Σκάνια, τις σκάστρες των φρένων
στα Βόλβο, τους μοναδικούς και ανεπανάληπτους ήχους που έβγαζαν τα
μηχανικά στις Ο302...

Πριν αρχίσει όμως η αναπόληση θα ξεκινήσω με κάτι πιο...πεζό:
http://home.mobile.de/home/showDetails.h...Type=false

Αν δεν κάνω λάθος πρόκειται για το παλιό 2 της Αρκαδίας (ΤΡΕ-2099)
που βρίσκεται στο Σαρακάκη. Το είχα δει εκεί αλλά και όταν κυκλοφορούσε
και μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση. Όλα τα Volvo B12 που ξέρω
έχουν το κλασικό κιβώτιο EGS με το μικρό μοχλό προεπιλογής ταχυτήτων
και τις 7 ταχύτητες (αρχικά, αργότερα 8 καθώς προστέθηκε ένα κουμπί που
έγραφε "+" σαν overdrive που όμως δουλεύει μόνο σε μία από τις
ταχύτητες όχι απαραίτητα την έβδομη...) στο σχήμα

R 2 4 6
1 3 5 7

Το εικονιζόμενο B12 όμως έχει μεγάλο μοχλό με ένα κουμπί μπροστά που
με είχε κάνει να υποθέσω πως σαν τα υπέροχα Β10Μ ή τα SBAV είχε
12άρι κιβώτιο, δηλαδή εξάρι στο σχήμα

- 1 3 5
R 2 4 6

με σπλίτερ που ενεργοποιείται με το μπροστινό κουμπί.

Λάθος, λάθος!!! Για δείτε τη φωτογραφία από τη θέση οδηγού.
Ψιλοφαίνεται το σχήμα των ταχυτήτων που δεν έχει καμία σχέση με το
παραπάνω αλλά δείχνει τεσσάρι βασικό κιβώτιο με κοντή και μακριά
γκάμα που προφανώς αλλάζει με το μπροστινό κουμπί. Το ερώτημά μου
προς τους ειδήμονες του φόρουμ είναι το εξής: έχουμε να κάνουμε με
οχτάρι κιβώτιο, δηλαδή από τέταρτη σε πέμπτη προεπιλέγουμε μακριά
γκάμα με το κουμπί και βάζουμε πρώτη κλπ (βλ. αντίστοιχο κιβώτιο σε
κάποια Σκάνια Κ124 περίπου της ίδιας εποχής);
- 5 7
- 1 3
R 6 8
- 2 4

Η υποψία μου είναι πως όχι, δηλαδή πρόκειται για εφτάρι κιβώτιο με την
πέμπτη να βρίσκεται στη θέση της δεύτερης ταχύτητας!

- - 6
- 1 3
R 5 7
- 2 4

Αν κάποιος ξέρει ας μας πει.

Πάντως προσωπικά δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο, ίσως ήταν το μοναδικό που
κυκλοφόρησε στην Ελλάδα, λογικά μεταχειρισμένο από καμιά Ισπανία...
Απάντηση
#2
Βλεπω οτι ο λεβιες εχει καλυμμα, το οποιο δεν ειναι απαραιτητο οτι ειναι στη θεση του.

Μαλιστα αν το δεις καπως καλυτερα, η σχηματικη απεικονιση των ταχυτητων φαινεται να συνεχιζει και πισω απο το καλυμμα, οποτε δεν ειναι και τοσο μυστηριο οσο νομιζεις. Το πιθανοτερο ειναι να ανταποκρινεται στην 2η σχηματικη απεικονιση που εγραψες και να ειναι 12ρι..
Απάντηση
#3
Σήμερα πήγα και το είδα, μάλιστα έβγαλα και φωτογραφίες. Τελικά πρόκειται για οχτάρι κιβώτιο
με σχήμα ακριβώς όπως το έγραψα πριν, δηλαδή το κλασικό οχτάρι με κουμπί αντί για σφαλιάρα,
όπως και σε πολλά Scania της ίδιας εποχής (που όμως έχουν την όπισθεν μπροστά και όχι πίσω).
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)