Αξιολόγηση Θέματος:
  • 7 Ψήφοι - 2.86 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Capital.gr] "Εάν δεν είχες γνωστό, δεν γινόταν πρόσληψη στο Μετρό"
#1
Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Με την απεργία στην Αττικό Μετρό να συνεχίζεται για τρίτη ημέρα, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της ΑΜΕΛ, κ. Σταματόπουλος μιλά στο Capital.gr για το «ιδιότυπο» πνεύμα στο οποίο στηρίζονται οι αποφάσεις του σωματείου εργαζομένων της ΑΜΕΛ που αφορούν την πραγματοποίηση κινητοποιήσεων σε ένδειξη συμπαράστασης των προς απόλυση 280 συμβασιούχων που προσελήφθησαν χωρίς καμία αξιολόγηση στον οργανισμό.

Ο κ. Σταματόπουλος υποστηρίζει ότι εάν απομακρυνθεί ο συγκεκριμένος αριθμός συμβασιούχων, το Μετρό δεν θα είναι σε θέση να διασφαλίσει την συνέχιση της λειτουργίας του, ενώ ξεκαθαρίζει ότι στην ΑΜΕΛ οι προσλήψεις πραγματοποιούνταν πάντοτε μέσω γνωριμιών

«Να μην απομακρυνθούν οι συμβασιούχοι»


Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του σωματείου, εάν απομακρυνθούν οι περίπου 280 συμβασιούχοι, η λειτουργία του Μετρό δεν θα μπορεί να διασφαλιστεί «Ακόμη και αν προσελήφθησαν με ρουσφετολογικά κριτήρια, δεν θα πρέπει να απολυθούν διότι πλέον είναι απαραίτητοι. Γιατί να απολυθούν οι συγκεκριμένοι συμβασιούχοι, των οποίων η εκπαίδευση έχει στοιχίσει στην ΑΜΕΛ 9.000-10.000 ευρώ;» διερωτάται.

Και προσθέτει: «στο Μετρό θα πρέπει να προσληφθούν περισσότεροι εργαζόμενοι, καθώς ανοίγουν καινούργιοι σταθμοί και αμαξοστάσια».

«Στην ΑΜΕΛ οι προσλήψεις γίνονται μέσω γνωστών»


Στο ερώτημα, για τις εκ παραθύρου προσλήψεις στο Μετρό, ο πρόεδρος των εργαζομένων απαντά με... αφοπλιστική ειλικρίνεια. «Γιατί εγώ που εργάζομαι εδώ δέκα χρόνια από πού έχω μπει, από την πόρτα; Στον οργανισμό οι προσλήψεις δεν γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Οι διευθυντές της εταιρείας κάνουν γνωστό πόσους καινούργιους εργαζόμενους έχουν ανάγκη και οι ενδιαφερόμενοι το μαθαίνουν από γνωστούς που ενδεχομένως έχουν στην εταιρεία. Για παράδειγμα, άλλος γνωρίζει τον διευθυντή, άλλος έχει γνωστό τον συνάδελφο... Έτσι γίνονται οι προσλήψεις στο Μετρό, το οποίο άλλωστε είναι ιδιωτική εταιρεία».

«Σύμβαση ορισμένου χρόνου δεν συνεπάγεται απόλυση»


Μπορεί η σύμβαση που υπέγραψαν με το ελληνικό δημόσιο οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ να είναι ορισμένου χρόνου, κατά τον κ. Σταματόπουλο όμως, αυτό δεν μπορεί να επιφέρει την απόλυση των συγκεκριμένων συμβασιούχων. «Οι προσληφθέντες υπέγραψαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου με σκοπό να εκπαιδευθούν. Δεν είναι δυνατόν μετά από εκπαίδευση έξι μηνών, οι εργαζόμενοι στην εταιρεία να απολύονται. Άλλωστε, πάντοτε στην ΑΜΕΛ οι συμβάσεις ορισμένης διάρκειας μετατρέπονται σε συμβάσεις αορίστου χρόνου» αναφέρει.

«Θα γίνουν κι άλλες απολύσεις»


Κατά τον πρόεδρο των εργαζομένων, οι απολύσεις των 280 συμβασιούχων αποτελούν προπομπό νέων απομακρύνσεων από τον οργανισμό. «Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι έχει αποφασιστεί να απολυθούν και πολλοί άλλοι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ, ακόμη και όσοι έχουν σύμβαση ορισμένου χρόνου. Και βέβαια όσοι απομακρυνθούν θα αντικατασταθούν με καινούργιους».

Την ίδια στιγμή, παρά τα όσα αναφέρει ο κ. Ρακιντζής στο πόρισμά του ότι με τις συγκεκριμένες προσλήψεις το κόστος μισθοδοσίας της ΑΜΕΛ εκτοξεύθηκε, ο κ. Σταματόπουλος διατείνεται το αντίθετο.

«Για το έλλειμμα του Μετρό δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, αλλά το αυξημένο κόστος συντήρησης και επιδιόρθωσης βλαβών» αναφέρει ο κ. Σταματόπουλος.

«Ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία»


Αναφερόμενος στο τεράστιο πρόβλημα που προκαλούν στους χρήστες του Μετρό, οι επαναλαμβανόμενες απεργίες ο κ. Σταματόπουλος σημειώνει: «Ζητούμε συγγνώμη, αλλά πρέπει να κατανοήσει το επιβατικό κοινό ότι τέτοιου είδους φασιστικές αποφάσεις δεν πρέπει να γίνονται αποδεκτές. Και κυρίως όταν πριν από μερικές μέρες μάς διαβεβαίωναν ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις».
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)