Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιο θα είναι το μέλλον των Τρόλεϊ
#71
(27-07-2025, 02:48 PM)Mrtrolleibus Έγραψε: Νέο άρθρο
https://www.news247.gr/magazine/reportag...in-athina/
Αυτό που λέει στο άρθρο ουσιαστικά είναι ανακοίνωσαν ότι ανακοίνωσαν χωρίς να υπάρχει κάποιος πλάνο. Απλά δεν θέλουν να προβούν σε αγορά νέων τρόλει και γι' αυτό βιάστηκαν.

Το πιο πιθανό είναι να πάνε σε απόσυρση των 7000αρων και 6000αρων κάποια στιγμή, όχι άμεσα, χωρίς αντικατάσταση από άλλα τρόλει και τότε θα γίνουν λογικά και εκτεταμένες αλλαγές στις γραμμές. Επίσης ακόμα και τα επόμενα 125 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα έρθουν το 2026 πιο πιθανό είναι να αντιακαταστήσουν τα Irisbus του 2004 ενώ μέχρι αυτή τη στιγμή υπάρχουν κοντά στα 120 GN και N2 προς απόσυρση.
Απάντηση
#72
Και διεθνής είδηση

[Εικόνα: thumb_bux.png]
Απάντηση
#73
Από ποιο όργανο έχει εγκριθεί αυτή η εγκλιματική ενέργεια; Βλέπουμε εδώ και έναν ολόκληρο αιώνα τις συνέπειες ξύλωσης τραμ και τρόλει, και στην δικιά μας πόλη αλλά και σε όλο τον κόσμο, και ακόμη δεν έχουμε μάθει τίποτα??

Αν όντως γίνει γεγονός η ξύλωση των τρόλει σίγουρα πρέπει να επέμβει η Ε.Ε. καθώς τα τρόλει αποτελούν μέρος του πλάνου για βιώσιμες μετακινήσεις και η κίνηση αυτή όχι μονο πάει κόντρα σε αυτό το πλάνο, αλλά είναι και εξαιρετικά αναχρονιστική.

Αντί να βασιστούμε στο υφιστάμενο δίκτυο, επεκτείνοντάς το, καθόμαστε και χαραμιζόμαστε με διαγωνισμούς για ηλεκτρικά λεωφορεία που σε λίγα μόλις χρόνια θα ξεπεράσουν τα 4 ευρώ/οχηματοχιλιόμετρο, που έχουν φτάσει να κοστίζουν σήμερα τα τρόλει, μόνο και μόνο λόγω της απαξίωσής τους.
Απάντηση
#74
(31-07-2025, 10:37 AM)akis Έγραψε: Από ποιο όργανο έχει εγκριθεί αυτή η εγκλιματική ενέργεια; 
Από κανένα, και αν έχω καταλάβει σωστά ο ΟΑΣΑ και κυρίως η ΟΣΥ διαφωνούν με την απόφαση Κυρανακή για το ξήλωμα, γι' αυτό και σιωπούν για να μην πάνε κόντρα.
Απάντηση
#75
Σύναψη:[color=rgba(255, 255, 255, 0.9)]Κυρανάκης: Είναι κατά τη γνώμη μου ένα απαρχαιωμένο σύστημα, το οποίο είναι και ενεργοβόρο. Διότι δαπανά ρεύμα και όταν δεν περνά τρόλεϊ[/color]

Συγγνώμη αλλά πως βγαίνει και λέει κάτι τέτοιο; Αυτό που είπε ο "υπουργός" δεν είναι σε καμία - καμία όμως - περίπτωση σωστό. Στο δίκτυο όταν δεν υπάρχει καταναλωτής (τρόλλευ), υπάρχει μόνο τάση και το ρεύμα είναι κοντά στο μηδέν (όχι μηδέν λόγω απολειών και φυσικών παραγόντων), οπότε καταναλώνεται μονο μηδαμινή ενέργεια που τείνει και αυτή στο 0.


ΔΕΝ είναι δυνατόν να βγαίνεις και να λές ότι υπάρχει συνεχής κατανάλωση ρεύματος, χωρίς να έχεις ιδέα από βασική ηλεκτρολογία. Ο "υπουργός" αυτός ουσιαστικά βγήκε και είπε στον κοσμάκη κάθε φορά που βγαίνει από το σπίτι να κλείνει τον γενικό γιατί του τρώει ρεύμα και λεφτά.

Εκτός από τα συνεχή λάθη ως πρός την διαχείρηση των συγκοινωνιών τώρα ο Κυρανάκης έχει αρχίσει και την παραπληροφόρηση του κόσμου για το ηλεκτρικό ρεύμα.
Απάντηση
#76
(22-07-2025, 11:11 PM)Crabman Έγραψε: Είπα νωρίτερα ότι θα το αναλύσω και έτσι ρώτησα ένα εργαλείο τεχνιτής νοημοσύνης. Πάμε να δούμε τι απάντησε:

Ερώτηση:
 «Είναι πιο οικολογικό/πράσινο μέσο τα τρόλεϊ ή τα ηλεκτρικά–μπαταριοκίνητα λεωφορεία;»

Απάντηση:
Πολύ καλή ερώτηση — και σημαντική για την κατανόηση της αστικής κινητικότητας του μέλλοντος!

Καταρχάς, ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους! Όταν λέμε ηλεκτρικά λεωφορεία, στην πραγματικότητα εννοούμε δύο διαφορετικά πράγματα:
  • Από τη μία, τα τρόλεϊ — τα κλασικά ηλεκτρικά λεωφορεία που κινούνται με ρεύμα από εναέρια καλώδια μέσω κεραιών/παντογράφων.
  • Από την άλλη, τα μπαταριοκίνητα λεωφορεία, αυτά που φορτίζουν σε σταθμούς και κινούνται αυτόνομα χωρίς σύνδεση με καλώδια. 
Συνήθως, όταν ακούμε «ηλεκτρικό λεωφορείο» σήμερα, εννοούμε τη δεύτερη κατηγορία, ακόμα και αν ο όρος ανταποκρίνεται ορθότερα στην πρώτη. Η διαφορά θυμίζει και τα τρένα: τα κλασικά ηλεκτρικά τρένα παίρνουν ρεύμα από το δίκτυο με παντογράφο (όπως τα τρόλεϊ), ενώ τα μπαταριοκίνητα τρένα έχουν μπαταρίες και κινούνται αυτόνομα.

Τα τρόλεϊ και τα μπαταριοκίνητα-ηλεκτρικά λεωφορεία είναι και τα δύο οικολογικά μέσα συγκριτικά με τα ντιζελοκίνητα. Όμως τα τρόλεϊ έχουν μερικά ιδιαίτερα πλεονεκτήματα που τα καθιστούν ακόμη πιο "πράσινα" σε πολλές περιπτώσεις:

1. Σταθερή και άμεση παροχή ηλεκτρικής ενέργειας (από το δίκτυο)
  • Τα τρόλεϊ τροφοδοτούνται συνεχώς από το εναέριο δίκτυο ηλεκτροδότησης (καλωδιώσεις).
  • Δεν χρειάζονται μεγάλες μπαταρίες για να μεταφέρουν την ενέργεια, αποφεύγοντας έτσι το περιβαλλοντικό κόστος εξόρυξης μετάλλων (λιθίου, κοβαλτίου, νικελίου).
  • Η ενέργεια που καταναλώνουν μπορεί να προέρχεται απευθείας από ανανεώσιμες πηγές (π.χ. μέσω του εθνικού δικτύου).
2. Μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα κατασκευής
  • Ένα ηλεκτρικό λεωφορείο έχει πολύ μεγάλες και βαριές μπαταρίες, που έχουν: μεγάλο ενεργειακό και περιβαλλοντικό κόστος κατασκευήςπεριορισμένο κύκλο ζωής (συνήθως <10 χρόνια), δύσκολη και ενεργοβόρα ανακύκλωση.
  • Τα τρόλεϊ, επειδή δεν μεταφέρουν ενέργεια, είναι πιο ελαφριά και με μικρότερη φθορά σε πολλά εξαρτήματα.
3. Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
  • Τα τρόλεϊ ζουν 20–30 χρόνια, ενώ τα ηλεκτρικά/μπαταριοκίνητα λεωφορεία 10–15 χρόνια (λόγω φθοράς στις μπαταρίες και ηλεκτρονικά).
  • Αυτό σημαίνει λιγότερες αντικαταστάσεις και απόβλητα μακροπρόθεσμα.
4. Μηδενικές εκπομπές και σταθερή ενεργειακή απόδοση
  • Επειδή παίρνουν ρεύμα άμεσα, δεν χάνεται ενέργεια σε διαδικασίες φόρτισης/εκφόρτισης μπαταριών.
  • Δεν υποφέρουν από πτώσεις απόδοσης λόγω θερμοκρασίας ή κύκλων φόρτισης (σε αντίθεση με τα EV λεωφορεία).
5. Μπορούν να ανατροφοδοτούν το δίκτυο (regenerative braking)
  • Τα σύγχρονα τρόλεϊ, όπως και τα τραμ, επιστρέφουν ενέργεια στο δίκτυο κατά το φρενάρισμα, αυξάνοντας την αποδοτικότητα. (αυτό δεν το γνώριζα!)
  • Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπορούν να το κάνουν μόνο εσωτερικά για φόρτιση της μπαταρίας.

? Τι υπερέχουν όμως τα ηλεκτρικά λεωφορεία;
  • Ευελιξία δρομολογίων: δεν απαιτούν καλωδίωση.
  • Καλύτερα για νέες ή μικρές διαδρομές ή σε ιστορικά κέντρα όπου δεν επιτρέπεται εναέρια καλωδίωση.
  • Χαμηλότερο αρχικό κόστος εγκατάστασης (δεν χρειάζονται υποδομή).

? Συμπέρασμα:
Τα τρόλεϊ είναι πιο "πράσινα" μακροπρόθεσμα επειδή:
  • δεν έχουν μπαταρίες με υψηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα,
  • δεν χρειάζονται επαναλαμβανόμενες φορτίσεις,
  • αξιοποιούν σταθερή και καθαρή ενέργεια χωρίς απώλειες,
  • έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και λιγότερα αναλώσιμα.
Αντίθετα, τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι πιο ευέλικτα αλλά περιβαλλοντικά πιο «βαριά» στην κατασκευή και διαχείριση.
••••••••••••••

Συγγνώμη, να σε διορθώσω, τρόλλεϋ νέας τεχνολογίας, (Solaris, Hess που το έχω δει και με τα μάτια μου) κινούνται και εκτός δικτύου με αυτονομία έως και 40 χλμ., γιατί έχουν μπαταρίες οι οποίες φορτίζουν μόλις το όχημα ανεβάσει πάλι κεραίες. Εάν ενοχλούν τα καλώδια τόσο πολύ στο κέντρο, υπάρχει αυτή η απλή λύση. Υβριδικά τρόλλεϋ Solaris, Hess. Μέχρι και η Yutong έχει βγάλει μοντέλα τρόλλεϋ.
Απάντηση
#77
Επιμένει ο Κυρανακης
https://www.skai.gr/news/politics/kyrana...arameinoun
Απάντηση
#78
(27-08-2025, 05:34 PM)Thanos2265 Έγραψε: Επιμένει ο Κυρανακης
https://www.skai.gr/news/politics/kyrana...arameinoun

Και συνεχίζει να λέει ανακρίβειες ότι είναι ακριβότερα τα τρόλλεϋ από τα ηλεκτρικά λεωφορεία, όταν είναι γνωστό ότι οι μπαταρίες είναι το ακριβότερο μέρος ενός ηλεκτρικού λεωφορείου...

Πάντως να προσθέσω ότι βρέθηκα στην Ρουμανία πριν ένα μήνα και σε Βουκουρέστι, Πλοέστι και Μπρασόφ υπήρχαν καινούργια τρόλλεϋ της Solaris, ηλικίας κάτω των πέντε ετών. Στο Μπρασόφ και το Βουκουρέστι, για να επιβεβαιώσω τον konovaliotis πιο πάνω, τα τρόλλεϋ κυκλοφορούσαν σε σημαντικό μέρος της διαδρομής τους χωρίς κεραίες (και μάλιστα στο Βουκουρέστι σκέφτονται να αγοράσουν κι άλλα --> https://trolleymotion.eu/trolleynews/beitrag/?id=11380)

Και οι συχνότητες των τρόλλεϋ, απ' ότι είδα Κυριακή αρχών Αυγούστου, στο Βουκουρέστι ήταν στα ~15' ανά γραμμή...
Απάντηση
#79
(27-08-2025, 05:54 PM)Giannis Έγραψε: Και συνεχίζει να λέει ανακρίβειες ότι είναι ακριβότερα τα τρόλλεϋ από τα ηλεκτρικά λεωφορεία, όταν είναι γνωστό ότι οι μπαταρίες είναι το ακριβότερο μέρος ενός ηλεκτρικού λεωφορείου...

Πάντως να προσθέσω ότι βρέθηκα στην Ρουμανία πριν ένα μήνα και σε Βουκουρέστι, Πλοέστι και Μπρασόφ υπήρχαν καινούργια τρόλλεϋ της Solaris, ηλικίας κάτω των πέντε ετών. Στο Μπρασόφ και το Βουκουρέστι, για να επιβεβαιώσω τον konovaliotis πιο πάνω, τα τρόλλεϋ κυκλοφορούσαν σε σημαντικό μέρος της διαδρομής τους χωρίς κεραίες (και μάλιστα στο Βουκουρέστι σκέφτονται να αγοράσουν κι άλλα --> https://trolleymotion.eu/trolleynews/beitrag/?id=11380)

Και οι συχνότητες των τρόλλεϋ, απ' ότι είδα Κυριακή αρχών Αυγούστου, στο Βουκουρέστι ήταν στα ~15' ανά γραμμή...
Το θέμα είναι γιατί δεν βγαίνει κανένας μηχανικός ή από αυτούς του ΕΜΠ (δεν είναι όλοι λέω τώρα ΝΔ) να πουν το αντίθετο; Επίσης έχει ο συγκεκριμένος γνώσεις ή πτυχίο πολιτικού μηχανικού έστω ή μηχανικού ΤΕΙ για να έχει αυτή την γνώμη;
Απάντηση
#80
(30-08-2025, 11:25 AM)Aggele Έγραψε: Το θέμα είναι γιατί δεν βγαίνει κανένας μηχανικός ή από αυτούς του ΕΜΠ (δεν είναι όλοι λέω τώρα ΝΔ) να πουν το αντίθετο; Επίσης έχει ο συγκεκριμένος γνώσεις ή πτυχίο πολιτικού μηχανικού έστω ή μηχανικού ΤΕΙ για να έχει αυτή την γνώμη;
Εγώ θέλω να δω την μελέτη που λέει ο Κυρανακης ότι λέει αυτά που ισχυρίζεται
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: F. P Transporations, 1 Επισκέπτης (ες)