Για να μπορεσει μια ψηφιακη φωτογραφικη μηχανη να εξαγει καλα αποτελεσματα στο σκοταδι πρεπει να εχει οσο το δυνατον μεγαλυτερο αισθητηρα και να βγαζει οσο το δυνατον λιγοτερα Mpixel ωστε να μην ειναι πιεσμενος ο αισθητηρας και να μην υπαρχουν διαρροες ρευματος μεσα σε αυτον (και ετσι εμφανιζεται ο κόκκκος).
Ο αισθητηρας ειναι το κομματι που μετατρεπει την αναλογικη πληροφορια (εικονα) σε ψηφιακη. Εκει παιζεται ολο το παιχνιδι ουσιαστικα, μετα τον φακό!
Κανοντας λοιπον μια διαιρεση τα ενεργα pixel με το μεγεθος του αισθητηρα βγαινει ενας αριθμος ο οποιος ειναι αυτο που λεμε το "pixel density" (πυκνοτητα των πιξελ μεσα στον αισθητηρα).
Οι "καλοι" αισθητηρες ειναι αυτοι που εχουν μεγεθος μεγαλυτερο απο το 1/1.7 της ιντσας και οπως ειπα βγαζουν οσο το δυνατον λιγοτερα πιξελ ανα ιντσα. Δείτε εδω ενα παραδειγμα μεγεθους των αισθητηρων. Οι μεγαλυτεροι ειναι και οι καλυτεροι.
Οπως βλεπετε υπαρχουν αισθητηρες μεγεθους απο 1/2.5" οι οποιοι ειναι πολυ μικροι και συνηθως ιδιαιτερα πιεσμενοι για να βγαλουν mpixels (το γνωστο παιχνιδι των mpixels) με αποτελεσμα να βγαουν κακιστη εικονα τη νυχτα αλλα και τη μερα χανοντας χρωματικη πληροφορια αλλα και προσθετοντας πολυ κοκο σε οποιαδηποτε ευαισθησια (ISO) πανω απο 100.
Ας παρουμε για παραδειγμα την κορυφαια point n shoot camera ολων των εποχων Fujifilm finepix F40fd η οποια παρουσιαστηκε το 2007 και εκτοτε δεν εχει εκθρονιστει, αλλα δυστυχως επισης ειναι και εκτος παραγωγης. Αν την ψαξετε θα την αγορασετε ακριβα και παντα μεταχειρισμενη.
Η συγκεκριμενη λοιπον ειχε αισθητηρα 1/1.6 της ιντσας και εβγαζε pixel density 17MP/cm². Να φανταστειτε οι περισσοτερες καμερες πλεον παιζουν γυρω στα 30+ ή και 40+, με καποιες ελαχιστες εξαιρεσεις στην κατηγορια των point n shoot να κυμαινονται στα ~25MP/cm². Αν θα ψαξετε λιγο στο google θα την βρειτε ως την camera που εξαλειψε τον θορυβο... Δυστυχως εκτος παραγωγης πλεον.
Αλλοι τροποι διαχειρισης του θορυβου ειναι το ενσωματωμενο στην καμερα λογισμικο που επεξεργαζεται την φωτογραφια κατα τη ληψη της. Αυτο αλλοιωνει τα χρωματα συνηθως και χαλαει την "υφη" της φωτογραφιας απο ανεπαισθητα εως και τραγικα πολυ, αναλογα με τον θορυβο.
Προσοχη, μην συμπεριλαβετε στα παραπανω ΠΟΤΕ την κατηγορια DSLR. Αυτες οι καμερες λειτουργουν εντελως διαφορετικα και εχουν Pixel Density γυρω στο 3-5MP/cm² και δεν ενσωματωνουν τεχνολογιες εξαλειψης θορυβου, γιατι οι ιδιοι κατασκευαστες αναγνωριζουν οτι χανεται πληροφορια με την μεθοδο αυτη.
Χρειαζονται πολλες γνωσεις απο αυτον που θα πιασει μια DSLR στα χερια του για να μπορεσει να την εκμεταλλευτει πληρως, αλλα ειναι απιστευτα εργαλεια ολες τους και αν τις μαθεις δεν τις αποχωριζεσαι ποτε.
Οποιος θελει να δει ποιες καμερες αξιζουν πραγματικα να τις διπλοκοιταξετε και ποιες να τις αποφυγετε, ας βαλει σε αυτη τη σελιδα
http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
Το pixel density στην επιθυμητη τιμη του. Προσοχη, εχω ο ιδιος εντοπισει καποια λαθη στα στοιχεια σε ελαχιστες περιπτωσεις, αλλα η ιστοσελιδα ειναι χρυσωρυχειο...
Αυτα τα λιγα και για σημερα