Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Μετρό Θεσσαλονίκης
#1
Νομιζω πως απαραίτητο πλέον είναι ένα θέμα για το Μετρό στη Θεσσαλονίκη! 

Το Σάββατο 30/11 λοιπόν, μετά από σχεδόν 20 χρόνια αναμονής, λειτούργησε το πρώτο τμήμα της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης "Νέος Σιδ.Σταθμός - Νέα Ελβετία", που είχε ως αποτέλεσμα την επόμενη μέρα εκτεταμένες αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές της πόλης (11,17,20,21,35,36,57,58 και τα νέα Χ2,44 και 79Χ).

Οι σταθμοί δείχνουν πιο ποιοτικής κατασκευής από τους αντίστοιχους της Αθήνας. Τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, οι μπάρες επικύρωσης, οι κυλιόμενες σκάλες με φωτισμό είναι όλα τελευταίας τεχνολογίας. Ωστόσο, οι έξοδοι σε όλους τους σταθμούς είναι 2, ακόμα και σε κεντρικούς Σταθμούς που έχουν πολλά σημεία πρόσβασης (πχ Δημοκρατίας, Σιντριβανι)

Στις αποβάθρες το πράγμα αρχίζει να χαλάει λίγο, καθώς είναι ενιαία και για τις δύο κατευθύνσεις, αλλά στενές όμως για τις ανάγκες. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε σε αυτό ο σταθμός "Ανάληψη", σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η έξοδος είναι μόνο από την μία πλευρά του σταθμού. Ομοίως είναι και ο ΝΣΣ (όπου υπάρχουν απλά σκαλοπάτια από το τέλος της αποβάθρας προς τα πάνω).

Η εμπειρία του ταξιδιού είναι πολύ ευχάριστη. Η εκκίνηση και η πέδηση καλή, οι αναγγελίες αρκετές και το ταξίδι σύντομο.

Το μεγάλο πρόβλημα είναι η οργάνωση και συνολικά η λειτουργία του Μετρό. Είναι απόλυτα κατανοητό πως είναι οι πρώτες μέρες λειτουργίας στην πόλη - δεν είναι απλώς άλλη μια γραμμή Μετρό σε μια πόλη που είναι εξοικειωμένη με αυτό - αλλά πολλές φορές επικρατεί χάος. 

Τα ΣΚ του Δεκεμβρίου αποφασίστηκε να είναι δωρεάν η μετακίνηση με το Μετρό για τις γιορτές του Δήμου κτλ. Μέγα σφάλμα καθώς οι συρμοί, οι αποβάθρες και οι σταθμοί συνολικά, δεν χωράνε τόσο κόσμο. Την πρώτη Κυριακή στις 2200 στον Σταθμό "Αγίας Σοφίας" μας είχαν σε αναμονή στο επίπεδο εισιτηρίων για να κατέβουμε στην αποβάθρα, ενώ χτες το απόγευμα το ίδιο σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς.

Οι συρμοί αρχίζουν και δημιουργούν καθυστερήσεις από τον πολύ κόσμο, με αποτέλεσμα οι χρονοαποστασεις να πηγαίνουν περίπατο. Χτες το απόγευμα κατέβηκα στον ΝΣΣ σε μια ασφυκτικά γεμάτη αποβάθρα (αφού πίσω μου έκοψαν τον υπόλοιπο κόσμο από το να κατέβει) με αναχωρήσεις σε 7', 9', 11' και 12'. Φυσικά, ο πρώτος συρμός σε όλες τις στάσεις σταματούσε από 1'-2' επιπλέον καθώς δεν έκλειναν οι πόρτες. Στον κεντρικότερο σταθμό, αυτόν της "Βενιζέλου" είχαν σταματήσει τις κυλιόμενες που είναι 2 επίπεδα κάτω η αποβάθρα (προφανώς για να ρυθμίζουν τις ροές επιβατών) και έπρεπε να τις χρησιμοποιούν όλοι όσοι έβγαιναν από τους συρμούς και των δύο κατευθύνσεων, όπου κυριολεκτικά μέχρι να ανέβει ο τελευταίος, είχε φτάσει το επόμενο τρένο και έβγαιναν αλλοι τόσοι.

Το επόμενο πρόβλημα είναι τα επαναφορτιζόμενα εισιτήρια, όπως της Αθήνας, που εκδίδονται από το Μετρό, δεν μπορούν να επικυρωθούν σε πολλά από τα οχήματα του ΟΑΣΘ, γιατί δεν είναι ενεργοποιημένα τα μηχανήματα. Παράλληλα, η τιμολογιακή πολιτική αποτελεί γρίφο για τους περισσότερους!

Δεν είμαι από αυτούς που υποτιμούν το γεγονός. Το Μετρό ήρθε στην Θεσσαλονίκη και θα την οδηγήσει σε ανάπτυξη, μείωση του κυκλοφοριακού, καλύτερη καθημερινότητα και πολλά άλλα. Είναι λίγο ενοχλητικές κάποιες διαπιστώσεις για το μέλλον του συστήματος, καθώς οι λειτουργικές αδυναμίες λογικά θα αντιμετωπιστούν σύντομα. Ένα είναι σίγουρο. Από την ημέρα που άρχισε να λειτουργεί το Μετρό, η Θεσσαλονίκη έπαψε να είναι η πόλη που ήταν και άλλαξε μια για πάντα.
Απάντηση
#2
(09-12-2024, 10:59 AM)MrVanHool Έγραψε: Το επόμενο πρόβλημα είναι τα επαναφορτιζόμενα εισιτήρια, όπως της Αθήνας, που εκδίδονται από το Μετρό, δεν μπορούν να επικυρωθούν σε πολλά από τα οχήματα του ΟΑΣΘ, γιατί δεν είναι ενεργοποιημένα τα μηχανήματα. Παράλληλα, η τιμολογιακή πολιτική αποτελεί γρίφο για τους περισσότερους!

Για την ακρίβεια δεν μπορούν να επικυρωθούν σε κανένα λεωφορείο του ΟΑΣΘ (ή των ΚΤΕΛ). Καθώς, θεωρητικά τουλάχιστον προσωρινά, επαναφορτιζόμενα εισιτήρια και κάρτες του Μετρό δεν λειτουργούν στα λεωφορείο και το αντίστροφο. Γιατί σίγουρα θα είδες και εσύ ότι έχουν ήδη εγκατασταθεί σε πολλά λεωφορεία επικυρωτικά ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υπολογιστές οδηγών νέα εκδοτικά εντός των οχημάτων - που λειτουργούν μόνο με κάρτα, αλλά και μεγάλοι αυτόματοι πωλητές μέσα στην πόλη
Απάντηση
#3
Μια διόρθωση μόνο στο ποστ του Mr. Vanhool, ο σταθμός Πανεπιστήμιο έχει τρεις εξόδους, στις πλευρές της Πολυτεχνικής Σχολής, της Φοιτητικής Λέσχης του ΑΠΘ, και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αντίστοιχα.
Για την κοσμοσυρροή ευθύνεται σίγουρα η δωρεάν είσοδος, αλλά και ο αρχικός ενθουσιασμός του καινούργιου (όλη η πόλη κατεβαίνει για βόλτα). Για τα εισιτήρια, υπάρχει ακόμα ζήτημα με τις ουρές στα εκδοτήρια, αλλά και το γεγονός ότι τα μηχανήματα δέχονται μόνο μετρητά (!) και συχνά ξεμένουν από ρέστα. Αυτά σταδιακά θα λυθούν.
Για τις συχνότητες, αναμένονται, σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς, 15 επιπλέον συρμοί, οι οποίοι θα ενταχθούν στο πρόγραμμα με τη λειτουργία της επέκτασης της Καλαμαριάς (τρέχουσα εκτίμηση στο τέλος του 2025), οπότε η συχνότητα στο κοινό τμήμα θα κατέβει στα 90".
Απάντηση
#4
(09-12-2024, 07:18 PM)O530lover Έγραψε: Μια διόρθωση μόνο στο ποστ του Mr. Vanhool, ο σταθμός Πανεπιστήμιο έχει τρεις εξόδους, στις πλευρές της Πολυτεχνικής Σχολής, της Φοιτητικής Λέσχης του ΑΠΘ, και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αντίστοιχα.
Για την κοσμοσυρροή ευθύνεται σίγουρα η δωρεάν είσοδος, αλλά και ο αρχικός ενθουσιασμός του καινούργιου (όλη η πόλη κατεβαίνει για βόλτα). Για τα εισιτήρια, υπάρχει ακόμα ζήτημα με τις ουρές στα εκδοτήρια, αλλά και το γεγονός ότι τα μηχανήματα δέχονται μόνο μετρητά (!) και συχνά ξεμένουν από ρέστα. Αυτά σταδιακά θα λυθούν.
Για τις συχνότητες, αναμένονται, σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς, 15 επιπλέον συρμοί, οι οποίοι θα ενταχθούν στο πρόγραμμα με τη λειτουργία της επέκτασης της Καλαμαριάς (τρέχουσα εκτίμηση στο τέλος του 2025), οπότε η συχνότητα στο κοινό τμήμα θα κατέβει στα 90".
Αν δει ποτέ το μέτρο Θεσσαλονίκης συχνότητα 90 δευτερόλεπτα εγώ θα πάω να γίνω μοναχός 

3.5 λεπτά έλεγαν, όσες φορές πήγα σε 4 μέρες 4-7 λεπτά έβλεπα. Κάποια ήταν λόγω καθυστερήσεων λόγω κόσμου αλλά όχι όλα. Ξεκάθαρη κοροϊδία το λέω 
Κάθε 4 και 4 λεπτά το βλέπω οπότε 2 λεπτά στο κοινό τμήμα το κατ ελάχιστον
Απάντηση
#5
Και στον Ν.Σ.Σ. δείχνει τρεις εξόδους η κάτοψη και η ιστοσελίδα του μετρό.

Επίσης πολλές είσοδοι-έξοδοι είναι μόνο με κυλιόμενες (φαντάζομαι λόγω χώρου) που και αυτό δημιουργεί καθυστερήσεις στις ροές. Φυσικά καλύτερα να υπάρχουν κυλιόμενες ανόδου-καθόδου από το να λείπει μία κατεύθυνση.

Θυμήθηκα που στον σταθμό του Πειραιά "ξέχασαν" να φτιάξουν μία είσοδο για να είναι έτοιμοι στην παράδοση (και πλέον η ανταπόκριση μεταξύ των γραμμών γίνεται με βόλτα στην πλατεία και διπλό χτύπημα κάρτας...).
Απάντηση
#6
Βρέθηκα κι εγώ χθές για εργασία στη Θεσσαλονίκη και έκανα την - απαραίτητη - βόλτα στο μετρό. Άφησα το αυτοκίνητο πίσω από τον ΝΣΣ στην Ξηροκρήνη (καθώς δεν υπάρχει πιά άλλος νορμάλ τρόπος να πας Θεσσαλονίκη, δυστυχώς) και πέρασα μέσα από τον σταθμό του ΟΣΕ προς το νέο μετρό στις 13:30 . Πάμε τώρα για τις εντυπώσεις :

1) από τα 7 - 8 μηχανήματα εισιτηρίων, δούλευαν τα τρία. Για εμάς τους Αθηναίους είναι κατανοητά, αφού έχουν παρόμοιο λογισμικό και μενού οθόνης. Οι Θεσσαλονικείς είναι λογικό να δυσκολεύονται. Κόσμο δεν είχε εκείνη την ώρα , και πώς να έχει άλλωστε στον ΝΣΣ που είναι εγκατειλημμένος ...
2) Η αποβάθρα στον ΝΣΣ είναι πολύ στενή και δίνει μια κλειστοφοβική αίσθηση. Μου κάνει εντύπωση που δεν έγινε μεγαλύτερο άνοιγμα καθώς στο σημείο εκείνο, υπήρχε άπλετος χώρος και δεν κλείνεται από πολυκατοικίες.
3) Οι συρμοί μου φάνηκαν πολύ μικροί και στενοί. Τέσσερα βαγόνια όλα κι όλα, με δύο πόρτες το καθένα, και πολύ κοντοί σε μήκος. Το ίδιο και οι σταθμοί βέβαια. Από την μια άκρη της αποβάθρας ώς την άλλη, είναι περίπου το μισό μήκος απ' ότι στην Αθήνα.
4) Η κίνηση των συρμών ομαλή και με σχετικά χαμηλή ταχύτητα. Είναι και κοντινοί οι σταθμοί βέβαια.
5) Από επιβατική κίνηση : ΝΣΣ άδεια καθίσματα, Βαρδάρης οριακά γέμισαν οι καθήμενοι, Βενιζέλου και Αγ. Σοφία πήραμε αρκετούς όρθιους, Παπάφη κατέβηκε πολύς κόσμος, Ευκλείδη και Φλέμιγκ επίσης αρκετοί. Εκεί κατέβηκα κι εγώ και γύρισα με τον επόμενο συρμό στη Βενιζέλου, για να δώ τα αρχαία.
6) Στη Βενιζέλου αρνητική έκπληξη, καθώς ήταν χαλασμένες και οι δύο κυλιόμενες σκάλες ανόδου. Πάνω στα επίπεδα επιβατών, οι ουρές εισιτηρίων τεράστιες. Το επίπεδο των αρχαίων ευρημάτων, είναι ενδιάμεσο και δεν προσεγγίζεται από τις κυλιόμενες (είναι σε ημιόροφο που κατεβαίνουν μόνο οι σκάλες)
7) Βγαίνοντας στην Εγνατία, αποφάσισα να τελειώσω τη βόλτα με λεωφορείο, καθώς εκεί που είχα παρκάρει (Ξηροκρήνη) βόλευε το 21 και το 32. Αλλά εκεί συνάντησα την επόμενη αρνητική εικόνα : Έξω από τον σταθμό ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΑΣΗ ΟΑΣΘ! Κοινώς, έχουν αφήσει τις στάσεις λεωφορείων εκεί που ήταν (Αριστοτέλους, Αντιγονιδών) και δεν πρόβλεψαν να ιδρύσουν στάση μετεπιβίβασης έξω απο τον σταθμό. Μάλιστα είναι απολύτως αναγκαία καθώς στο σημείο εκείνο αναστρέφουν πολλές γραμμές δυτικών προαστίων και, στην ουσία, είναι η πρώτη στάση επιβίβασης.
8) Με λίγα λόγια περπάτησα αρκετά μακριά μέχρι την Αντιγονιδών, όπου αντίκρυσα δεκάδες κόσμου να περιμένει (μάταια) κάποιο λεωφορείο, και μιλάμε για 14:15 το μεσημέρι. Ήρθαν μέσα στο 10λεπτο : ένα 32 μονό δίπορτο Λειψίας (ήδη γεμάτο από Αριστοτέλους και δεν χωρούσε κόσμο), ένα 28 για Συκιές,  YUTONG που δεν είχε ζήτηση, ένα 14 για ΝΣΣ γεμάτο (Citaro leasing χρέπι), και στη συνέχεια ένα 25 για Νεάπολη YUTONG (γέμισε στα όριά του). Το 21 για Εύοσμο ήταν YUTONG και ευτυχώς με νορμάλ πληρότητα.  Κατά τα λοιπά η τηλεματική έδειχνε κεντρικές γραμμές με άθλια αναμονή (πχ 31 σε 19' , 2Κ σε 20' και πάει λέγοντας)

Σύνοψη για το μετρό αλλά και για την γενικότερη λειτουργία των ΜΜΜ στη Θεσσαλονίκη :
Το μετρό μου φαίνεται υποδιαστασιολογημένο. Δεν μπορώ να καταλάβω ειλικρινά γιατί έχουν κατασκευάσει τόσο μικρούς (κοντούς σε μήκος) σταθμούς. Οι συρμοί έχουν οριακά 30 θέσεις καθημένων ανά βαγόνι και επί 4 = 120. Ζήτημα να χωράνε άλλοι 70 όρθιοι γύρω από τις πόρτες και τις ενώσεις των βαγονιών, άρα πάμε σε μια μέγιστη πληρότητα 400 επιβάτες/συρμό. Συγκριτικά, τα νέα τράμ της Αθήνας χωρούν 180-190 άτομα. Αν αναπτυχθεί η κίνηση και προστεθούν γραμμές (ήδη έρχεται η επέκταση Καλαμαριάς) δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα. Οι αποβάθρες δεν χωράνε κόσμο και είναι πολύ εύκολο να "μπουκώσουν" . Κατά τα λοιπά, καινούργιο είναι, σύγχρονο είναι και μόνο καλό μπορεί να κάνει στην πόλη.

Η διαλειτουργικότητα όμως των ΜΜΜ, όπως την ξέρουμε στην Αθήνα, είναι άγνωστη λέξη στη Θεσσαλονίκη. Ο ΟΑΣΘ έχει ξεπέσει σε ένα τριτοκοσμικό επίπεδο. Πέρα από τα YUTONG, όλα τα υπόλοιπα λεωφορεία είναι σαράβαλα. Δεν υπάρχει τίποτα που να θυμίζει τον ΟΑΣΘ των δεκαετιών του 1990 και 2000. Ούτε ενιαίος χρωματισμός στα Leasing, ούτε κατάλληλο μέγεθος οχημάτων (μονά λεωφορεία στις γραμμές 5, 6, 32 που είναι εγκληματικό), καμία ανακοίνωση στάσεων, τηλεματική εκτός λειτουργίας στα οχήματα. Μπάχαλο με τα εισιτήρια (τα παλιά μηχανήματα δεν λειτουργούν, τα νέα είναι εγκατεστημένα αλλά κι αυτά δεν λειτουργούν).
Καμία νέα στάση έξω από σταθμούς μετρό. Συχνότητες για κλάματα (πρωϊ στην Τσιμισκή από ΧΑΝΘ για κέντρο είχε κάτι 15λεπτά για τις γραμμές 5, 6, 10). Οι επιβάτες πλέον είναι μόνο αυτοί που δεν μπορούν να μετακινηθούν αλλιώς. 
Ο δε ανασχεδιασμός που έγινε άρον - άρον σε κάποιες γραμμές, είναι τελείως εκτός λογικής. Έβγαλαν από το πέταλο Αριστοτέλους κάποιες γραμμές δυτικών συνοικιών και τις έστειλαν να γυρίζουν από Ίωνος Δραγούμη - Βενιζέλου. Χάνουν τον ίδιο και περισσότερο χρόνο στα φανάρια, δεν εξυπηρετούν την κεντρική πλατεία πλέον, χάλασε και η επικάλυψη γραμμών (πχ 21/32) και, το κερασάκι όπως είπα και πριν, ακόμη και στην Εγνατία που ξαναβγαίνουν για επιστροφή, δεν έχουν στάσεις έξω από το μετρό.

Γενικά, μια απογοητευτική εικόνα η οποία δεν με προϊδεάζει για κάτι καλύτερο. Αυτή τη στιγμή το μετρό είναι μόνο για όσους μένουν σε ακτίνα 10-15' με τα πόδια. Τροφοδότηση από λεωφορεία μόνο by accident.
Απάντηση
#7
Να γράψω και εγώ την εμπειρία μου από την βόλτα το Σαββατοκύριακο 14/12-15/12!

Χρησιμοποίησα το μετρό από Ν.Σ.Σ. μέχρι Βενιζέλου, από Πλ. Δημοκρατίας μέχρι Νέα Ελβετία και από Βούλγαρη μέχρι Ν.Σ.Σ.

Η αρχική εικόνα που σχημάτισα είναι "Το μετρό της Αθήνας συναντάει το μετρό της Κοπεγχάγης"!

Στα θετικά αρχικά είναι ότι ακολουθεί την πιο καίρια κεντρική διαδρομή της Θεσσαλονίκης προσφέροντας σύνδεση του Ν.Σ.Σ. με την πόλη και μία διακεντρικότητα. Κοντινοί σταθμοί, μοντέρνος σχεδιασμός, εφαρμόζονται όλα τα σύγχρονα βασικά συστήματα σε μετρό!

Το κύριο αρνητικό είναι το μέγεθος. Η αυτοματοποιημένη γραμμή είναι μικρή, με μικρούς σταθμούς, μικρές αποβάθρες και μικρούς συρμούς. Μάλλον μικρότερο από το απαιτούμενο για την πόλη. Επίσης έχει γίνει "οικονομία" σε εξόδους, σε επίπεδα διακίνησης επιβατών και σε πρόβλεψη για μελλοντική αναβάθμιση. Όσοι βρεθείτε κατεβείτε στον σταθμό Ανάληψη με αποβάθρες μικρότερες του τραμ της Αθήνας!

Βασικά η λειτουργία έχει μόλις ξεκινήσει και μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί. Για την αρχή το μετρό αποτελεί μία επιπλέον νέα γραμμή εξπρές Ν.Σ.Σ. - Νέα Ελβετία με καλή συχνότητα. Τα λεωφορεία δεν έχουν αλλάξει. Έχουν προστεθεί κάποιες λίγες γραμμές και κάποιες διαδρομές μεταβλήθηκαν ως τροφοδοτικές. Δεν είναι όπως στην Αθήνα που το μετρό πλεόν (ειδικά από το 2015 και μετά) είναι η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων. (Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα πρέπει να καταργηθούν τα 2 & 3 και να γίνουν τροφοδοτικές του μετρό όπως έγινε στην Αθήνα με τα λεωφορεία).

Εδώ να αναφέρω ότι είναι τραγικό και ελάχιστα γνωστό ότι η Thesscard είναι πρακτικά δύο κάρτες, άλλη για το μετρό άλλη για τα λεωφορεία, με στόχο μεν να γίνει μία.

Επίσης για τους πολύ τυπικούς υπάρχουν πολλά λαθάκια που μπορείς να εντοπίσεις σε πινακίδες, ανακοινώσεις, μεταφράσεις και ενημερώσεις. π.χ. Η ανακοίνωση λέει "Πλησιάζουμε τον σταθμό 25ης Μαρτίου, οι θύρες ανοίγουν αριστερά", στα Αγγλικά ακούγεται "We are approaching Martiou station, doors open to the left", στον εσωτερικό πίνακα γράφει "Επόμενη Στάση 25ης Μαρτίου, οι πόρτες θα ανοίξουν αριστερά" - "Next stop Martiou, doors open on the left".

Κλείνοντας, ως τακτικός επιβάτης του μετρό της Αθήνας ζήλεψα τα 4' συχνότητα και την καθαριότητα (ως νέο μεν), προβληματίστηκα με την γραμμή 4 που κατασκευάζεται και θα είναι στο ίδιο πρότυπο καθώς δεν θα επαρκεί για τις περιοχές, δεν θα προσφέρει ανταλλαγή συρμών με τις άλλες γραμμές (γεγονός που χρειάστηκε η γραμμή 1) και δεν θα μπορεί να "ανταλλάξει" τμήμα και λειτουργία μελλοντικά.

Υ.Γ. Για 3' δεν εγκλωβίστηκα στον ακινητοποιημένο συρμό!
Απάντηση
#8
(16-12-2024, 02:41 PM)sgkatsos Έγραψε: Το κύριο αρνητικό είναι το μέγεθος. Η αυτοματοποιημένη γραμμή είναι μικρή, με μικρούς σταθμούς, μικρές αποβάθρες και μικρούς συρμούς. Μάλλον μικρότερο από το απαιτούμενο για την πόλη. Επίσης έχει γίνει "οικονομία" σε εξόδους, σε επίπεδα διακίνησης επιβατών και σε πρόβλεψη για μελλοντική αναβάθμιση. Όσοι βρεθείτε κατεβείτε στον σταθμό Ανάληψη με αποβάθρες μικρότερες του τραμ της Αθήνας!
[...]
Βασικά η λειτουργία έχει μόλις ξεκινήσει και μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί. Για την αρχή το μετρό αποτελεί μία επιπλέον νέα γραμμή εξπρές Ν.Σ.Σ. - Νέα Ελβετία με καλή συχνότητα. Τα λεωφορεία δεν έχουν αλλάξει. Έχουν προστεθεί κάποιες λίγες γραμμές και κάποιες διαδρομές μεταβλήθηκαν ως τροφοδοτικές. Δεν είναι όπως στην Αθήνα που το μετρό πλεόν (ειδικά από το 2015 και μετά) είναι η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων. (Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα πρέπει να καταργηθούν τα 2 & 3 και να γίνουν τροφοδοτικές του μετρό όπως έγινε στην Αθήνα με τα λεωφορεία).
Άρα δεν είμαι ο μόνος που του φάνηκε ...playmobil το μέγεθος των σταθμών - συρμών ... Δεν είναι μόνο ότι έχουμε συνηθίσει άλλη διατομή στην Αθήνα (να είναι καλά ο ΗΣΑΠ που την επέβαλε) αλλά και το ότι τα περισσότερα μετρό της Ευρώπης, είναι εξίσου μεγάλα με αυτό της Αθήνας.  

Όσον αφορά τη διαλειτουργικότητα, εδώ γελάμε : Σε μια πόλη με νορμάλ φορέα οδικών συγκοινωνιών (ναι, μέχρι και η ΟΣΥ νορμάλ φορέας είναι) θα είχαν αναπροσαρμοστεί οχήματα/συχνότητες γύρω από την γραμμή μετρό. Στη Θεσσαλονίκη όμως;; Πώς να προσαρμόσεις (ανύπαρκτα) λεωφορεία σε ανύπαρκτες στάσεις; Είναι δυνατόν στην Εγνατία να μην "κουμπώνει καμία στάση ΟΑΣΘ με τις εξόδους του μετρό;; Για να μη ρωτήσω το αυτονόητο, πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχει σταθμός "ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ", στο πιό κεντρικό σημείο της πόλης. 

Πολύ χονδρικά, θα πρότεινα τις εξής αλλαγές στα λεωφορεία : 
2Κ : κατάργηση από ΚΤΕΛ μέχρι Ν. Ελβετία. Το υπόλοιπο τμήμα ενσωμάτωση στην 79Χ και ενίσχυση. 
3Κ , 5 και 6 : διατήρηση προς το παρόν και μέχρι να ανοίξει ο κλάδος Καλαμαριάς. Στη συνέχεια, τοπικοποίηση του 6 (αν απαιτείται, αλλιώς συγχώνευση με το 7) και διατήρηση του 3 και του 5 ως οδική εξυπηρέτηση του άξονα Τσιμισκή/Μητροπόλεως - παραλία/ Β.Όλγας. 
10 : αναστροφή Βενιζέλου και επιστροφή από Μητροπόλεως. Δεν χρειάζεται στο τμήμα από Βενιζέλου - ΝΣΣ. 
14 : κατάργηση από ΝΣΣ μέχρι Πανεπιστήμιο και τροφοδοτικό το υπόλοιπο τμήμα προς τον Στ. Μετρό Πανεπιστήμιο  
1Χ : δρομολόγηση τοπικού κλάδου ΚΤΕΛ - ΝΣΣ (για αντικατάσταση του 2Κ) 
20/21/25/26 : επέκταση προς το πέταλο Αριστοτέλους καθώς η διακοπή των γραμμών στις παρυφές του κέντρου δεν εξυπηρετεί τίποτα, ούτε κερδίζεται χρόνος. Αντιθέτως χαλάνε οι συνεξυπηρετήσεις με τις άλλες γραμμές του "πετάλου" 
27 : διακοπή στο "πέταλο" Αριστοτέλους και κατάργηση του τμήματος Αριστοτέλους - Πανεπιστήμιο. 

Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα είχαμε : 
ΚΤΕΛ - κέντρο - ανατολικά : 12 , 31 (το 12 από Τσιμισκή, το 31 από Εγνατία) 
ΚΤΕΛ - ΝΣΣ : 1Χ τοπικό 
και κανένας άλλος κορμός από Εγνατία.  

ΝΣΣ - Μητροπόλεως/Τσιμισκή - ανατολικά : 3 
Βενιζέλου - Μητροπόλεως/Τσιμισκή - ανατολικά : 5, 6, 10

Δυτικές συνοικίες : 
Όλα τα λεωφορεία από πέταλο Αριστοτέλους κυκλικά. Ούτως ή άλλως δεν έχουν καμία εξυπηρέτηση από το μετρό και χρειάζονται ισχυρό δίκτυο λεωφορείων. Δηλαδή :
Ξηροκρήνη - Αμπελόκηποι - Εύοσμος - Ηλιούπολη  - Μενεμένη - Σταυρούπολη: 20, 21, 27, 32, 34 
Πολίχνη - Νεάπολη - Συκιές : 25, 26, 29
Απάντηση
#9
(16-12-2024, 04:12 PM)Citaro Έγραψε: Άρα δεν είμαι ο μόνος που του φάνηκε ...playmobil το μέγεθος των σταθμών - συρμών ... Δεν είναι μόνο ότι έχουμε συνηθίσει άλλη διατομή στην Αθήνα (να είναι καλά ο ΗΣΑΠ που την επέβαλε) αλλά και το ότι τα περισσότερα μετρό της Ευρώπης, είναι εξίσου μεγάλα με αυτό της Αθήνας.  
Εμένα μου έκανε εντύπωση στη Θεσσαλονίκη πόσο μεγάλους άχρηστους χωρους έχουν στα επίπεδα εισιτηρίων (μεγαλύτεροι και από τον σταθμό Πειραιά της 3) και πόσο μικρές συγκριτικά αποβάθρες. Κακή εντύπωση κύριος το πλάτος 

Χθες βράδυ που ήμουν στον σταθμό Άγιο Δημήτριο λέω ας προσπαθήσω να θυμηθώ το μέγεθος των από αποβαθρων της Θεσσαλονίκης 
Έκανα βήματα πηγαίνοντας πάνω κάτω μετρώντας και μου βγήκε περίπου το 65 μαξ 70% σε πλάτος 
Βάλε και ότι σε μήκος είναι επίσης πολύ πιο μικρές 

Για όσους δεν έχουν πάει, ο σταθμός ανάληψη όπως ειπώθηκε και πιο πάνω είναι πολύ πιο μικρός σε πλάτος από τους υπόλοιπους περίπου το μισό του Αγίου Δημητρίου
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)