Ένα ταξίδι στην Ουγγαρία έχει πάντα ενδιαφέρον για εμάς τους τρενάκηδες/λεωφορειάκηδες/ΜΜΜάκηδες
Μιας και βρέθηκα κι εγώ τον Μάιο στην Ουγγαρία (στο Debrecen, στην Βουδαπέστη έκατσα μόνο ένα βράδυ, δεν είχα χρόνο καθόλου να την δω αν και επιφυλάσσομαι καθώς φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα), ας προσθέσω κάποια σχόλια/παρατηρήσεις:
(26-06-2024, 01:54 PM)akis Έγραψε: Ο τουρίστας/επισκέπτης/οτιδήποτε φτάνοντας στο αεροδρόμιο έχει δυο επιλογές:
1. το λεωφορείο εξπρές 100Ε που σε πάει κατευθείαν στο κέντρο με ελάχιστες στάσεις ,με συχνότητα 6-10 λεπτά 24/7.
2. το λεωφορείο εξπρές 200Ε που είναι τροφοδοτικό στον κοντινότερο σταθμό μετρό, με συχνότητα 7-10 λεπτα 24/7 και καμιά δεκαριά στάσεις στην διαδρομή του.
Στις οποίες γραμμές κυκλοφορούν στην μεν 200Ε αρθρωτά Conecto τρίτης γενιάς, ενώ στην δε 100Ε ολοκαίνουργια αρθρωτά MAN (τα οποία με εντυπωσίασαν από το πόσο αθόρυβα ήταν παρόλο που κάθισα στο πίσω μέρος του οχήματος. Μακάρι να είναι έτσι και των ΚΤΕΛ Κορινθίας που θα δούμε στην Αθήνα).
(26-06-2024, 01:54 PM)akis Έγραψε: 5. Δεν υπάρχουν fare gates και τα εισητήρια είναι είτε στο κινητό και επικυρώνονται με την χρήση QR, είτε υπάρχουν χάρτινα που είναι σαν τα παλιά της Αθήνας, ή τα νυν της Θεσσαλονίκης
6. Στο μετρό πιάνεις δεδομένα πάντα και παντού
Χρησιμοποίησες την εφαρμογή των BKV για αγορά εισιτηρίων; Την δοκίμασα και λειτούργησε μια χαρά, την βρήκα αρκετά εύχρηστη. Αυτό για τα δεδομένα ισχύει και για άλλα δίκτυα μετρό που έχω επισκεφτεί (πχ Μιλάνο πέρσυ).
Στο μετρό τους έχουν και συρμούς Metrowagonmash!
(26-06-2024, 01:54 PM)akis Έγραψε: Στα λεωφορεία παρατηρείς επίσης πολλά πράγματα:
1. Πάρα πολλές νταλίκες διάφορων κατασκευαστών (Mercedes Citaro, Mercedes Citaro FL, Mercedes Citaro C2, MAN, Vanhool, Mercedes Connecto
2. Ενώ υπάρχει κλιματισμός πάντα, τα παράθυρα είναι συρόμενα και το συρόμενο μέρος είναι πάνω απο 55% του παραθύρου. Αυτό είναι σε ολοκαίνουριες νταλίκες Citaro C2, για να παίρνουμε παράδειγμα.
Υπάρχει μεγάλη ποικιλία τροχαίου υλικού στην Ουγγαρία. Και στο Debrecen είδα eCitaro με συρόμενα παράθυρα. Εννοείται ότι το θέμα των παραθύρων είναι υπόθεση των προδιαγραφών που θέτει ο αγοραστής των λεωφορείων.
Να προσθέσω εδώ ότι ενώ η Ουγγαρία είχε ταυτιστεί με την Ikarus στα λεωφορεία, η οποία έχει κλείσει, πλέον υπάρχουν ξανά βιομηχανίες κατασκευής λεωφορείων στην χώρα. Αναφέρομαι στην Credobus και την Inter Traction Electrics, στο Debrecen κυκλοφορούν πολλά Reform 501 LE της τελευταίας, κατασκευασμένα σε πλαίσιο Mercedes-Benz OC 500LE 1830.
https://www.dkv.hu/mercedes_benz_reform_501_le
(26-06-2024, 01:54 PM)akis Έγραψε: 6. Οι γραμμές τρόλλευ χρησιμοποιούν Solaris Urbino IV νταλίκες και περνάνε από μέρη χωρίς εναέριο δίκτυο για να εξυπηρετόυν καλύτερα.
Σίγουρα υπάρχουν και δωδεκάμετρα Solaris Trollino και δεν ξέρω αν έχει απομείνει και κάνα Ikarus 412T
(26-06-2024, 01:54 PM)akis Έγραψε: Επειδή εγώ ήμουνα σε ένα χωριό 60 χιλιόμετρα από τη Βουδαπέστη χρησιμοποίησα και τα υπεραστικά λεωφορεία. Ο οργανισμός είναι ο Volanbusz και μπορείς να χρησιμοποήσεις το ίδιο εισιτήριο με την Βουδαπέστη (στην γραμμή που χρησιμοποιούσα τουλάχιστον). Η γραμμή που χρησιμοποίησα έτρεχε κάθε 1-2 ώρες και ένωνε χωριά με ελάχιστο πληθυσμό με ένα αστικό λεωφορείο. Εγώ πέτυχα MAN νταλίκα αλλά και ένα high-floor μανάρι που δεν ήταν αυτόματο και ήταν λες και ήσουνα στην Σοβιετική Ένωση.
Η Βουδαπέστη κατά τη γνώμη μου είναι μια πολύ αναπτυγμένη συγκοινωνιακά πόλη και σε πολλά πράγματα πρέπει να πάρουμε παράδειγμα από αυτή, αντί μόνο να νοικιαζουμε τις παλιές της νταλίκες.
Την Volanbusz την χρησιμοποίησα στην διαδρομή Miskolc --> Debrecen. Σε κάθε στάση υπήρχε προγραμματισμένη ώρα άφιξης ενώ μου έκανε εντύπωση ότι όταν έφτανε πιο νωρίς σε μία στάση το λεωφορείο περίμενε την ώρα αναχώρησης του. Στο site της Volanbusz υπάρχει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για το που είναι το λεωφορείο και τι ώρα πέρασε από την στάση.
Επίσης πολλά Credobus είδα στην Volanbusz, ενώ υπάρχουν και πολλές νταλίκες στον στόλο της.
Έχει πολύ ψωμί η Ουγγαρία συγκοινωνιακά, προτρέπω όσους μπορούν να την επισκεφτούν.