Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Διαγωνισμός μίσθωσης 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ (leasing)
#71
(11-04-2021, 03:39 PM)garvanitis Έγραψε: 2.17. Ανοίγματα πλευρικών παραθύρων αστικών λεωφορείων.
2.17.1. Τα πλευρικά παράθυρα των οχημάτων επιτρέπεται να είναι σταθερά (μη ανοιγόμενα), εκτός από τουλάχιστον δύο παράθυρα σε κάθε πλευρά στα μη αρθρωτά λεωφορεία και τρία παράθυρα σε κάθε πλευρά στα αρθρωτά λεωφορεία που πρέπει να είναι ανοιγόμενα.
2.17.2. Η συνολική ανοιγόμενη επιφάνεια των πλευρικών παραθύρων είναι, κατ' ελάχιστο, το 12% της συνολικής υαλόφρακτης επιφάνειας των πλευρικών παραθύρων, μη συνυπολογιζομένων των επιφανειών των φεγγιτών επάνω από τις θύρες επιβατών και οδηγού καθώς και της επιφανείας του παραθύρου του οδηγού.
Οι περιπτώσεις 2.17.1 και 2.17.2 της παραγράφου 2 του άρθρου 2 τίθενται ως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 4 της Υ.Α. αριθ. 57865/2848/03 (Β 607/04).

Το ποσοστό 12% (αντί για 17%) άλλαξε "νύχτα" για να εξυπηρετηθούν το 2004 τα ΚΤΕΛ της επαρχίας, που έφερναν οχήματα από τη Γερμανία. Ο ΟΑΣΑ δεν ασπάζεται το ποσοστό αυτό, παραμένοντας στο 17% της επιφάνειας, όπως παγίως αποτυπώνεται στις προκηρύξεις των διαγωνισμών.

Τώρα, ένα 12μετρο όχημα έχει επιφάνεια πλευρικών υαλοπινάκων περί τα 17 τ.μ. (6 πάνελ 1,50 χ 1,00 + πρόσθετο πάνελ στην αριστερή και 4 πάνελ 1,5 χ 1,00 στη δεξιά σύν πρόσθετο πάνελ). 16 χ 0,17 = 2,89 τ.μ.   Τα τέσσερα ανακλινόμενα παράθυρα που βλέπω από Παρασκευή στα MAN Α21 Lion είναι 1,50 χ 0,40 = 0,6 τ.μ. έκαστο.  Άρα, με τους ταπεινους υπολογισμούς μου, δεν βγαίνουν τα νούμερα....

Όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, ασφαλώς και είναι κλάσεις ανώτερα από ό,τι κυκλοφορεί στην Αθήνα αυτή τη στιγμή. Οι παραλαβές του 2010 (Solaris, Citelis) έχουν πολύ απότομη πέδηση, ειδικά δε τα Citelis έχουν και άγαρμπη κίνηση γενικά (ασταθή επιτάχυνση, όπως όλες οι γκαζιέρες). Γενικά κουράζουν.

Αντιθέτως, τα ΜΑΝ Α21 που χρησιμοποίησα το Σάββατο, σε κάνουν να ξεχνάς ότι είσαι σε αστικό λεωφορείο. Ηρεμη κύλιση, άριστη απόσβεση κραδασμών, επίπεδο ήχου μηδαμινο ακόμη και στη γαλαρία, ωραίος και ατμοσφαιρικός φωτισμός με σποτάκια και ράγες. Το πρόβλημά τους είναι η έλλειψη τρίτης θύρας εξόδου, που δημιουργεί μεγάλο συνωστισμό στη μέση, ειδικά τώρα που δεν χρησιμοποιείται η πρώτη πόρτα του οδηγού. Έτσι, καθίσταται απαγορευτική η χρήση τους σε γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση. Ιδανικά, είναι μόνο για τις γραμμές Μπραχαμίου που έχουν ελεγχόμενες επιβατικές ροές.

ΕDIT : μπήκα πριν λίγο στο 6001 (Citaro) κ σε ενα Volvo. Το Citaro αδιαφορο (πολύ υψηλό το οπίσθιο τμημα - απαγορευτικο για ορθιους). Ενδιαφερον το ανοιγμα προς τα εξω των θυρων. Το δε Volvo απαραδεκτο από καθε αποψη. Ειναι ημιαστικό λεωφορειο με ελαχιστους χωρους ορθιων. Ανυπαρκτος αερισμος. Ακαταλληλο για διαδρομές κέντρου.
Απάντηση
#72
(12-04-2021, 04:47 PM)Citaro Έγραψε: Το ποσοστό 12% (αντί για 17%) άλλαξε "νύχτα" για να εξυπηρετηθούν το 2004 τα ΚΤΕΛ της επαρχίας, που έφερναν οχήματα από τη Γερμανία. Ο ΟΑΣΑ δεν ασπάζεται το ποσοστό αυτό, παραμένοντας στο 17% της επιφάνειας, όπως παγίως αποτυπώνεται στις προκηρύξεις των διαγωνισμών.

Τώρα, ένα 12μετρο όχημα έχει επιφάνεια πλευρικών υαλοπινάκων περί τα 17 τ.μ. (6 πάνελ 1,50 χ 1,00 + πρόσθετο πάνελ στην αριστερή και 4 πάνελ 1,5 χ 1,00 στη δεξιά σύν πρόσθετο πάνελ). 16 χ 0,17 = 2,89 τ.μ.   Τα τέσσερα ανακλινόμενα παράθυρα που βλέπω από Παρασκευή στα MAN Α21 Lion είναι 1,50 χ 0,40 = 0,6 τ.μ. έκαστο.  Άρα, με τους ταπεινους υπολογισμούς μου, δεν βγαίνουν τα νούμερα....

Όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, ασφαλώς και είναι κλάσεις ανώτερα από ό,τι κυκλοφορεί στην Αθήνα αυτή τη στιγμή. Οι παραλαβές του 2010 (Solaris, Citelis) έχουν πολύ απότομη πέδηση, ειδικά δε τα Citelis έχουν και άγαρμπη κίνηση γενικά (ασταθή επιτάχυνση, όπως όλες οι γκαζιέρες). Γενικά κουράζουν.

Αντιθέτως, τα ΜΑΝ Α21 που χρησιμοποίησα το Σάββατο, σε κάνουν να ξεχνάς ότι είσαι σε αστικό λεωφορείο. Ηρεμη κύλιση, άριστη απόσβεση κραδασμών, επίπεδο ήχου μηδαμινο ακόμη και στη γαλαρία, ωραίος και ατμοσφαιρικός φωτισμός με σποτάκια και ράγες. Το πρόβλημά τους είναι η έλλειψη τρίτης θύρας εξόδου, που δημιουργεί μεγάλο συνωστισμό στη μέση, ειδικά τώρα που δεν χρησιμοποιείται η πρώτη πόρτα του οδηγού. Έτσι, καθίσταται απαγορευτική η χρήση τους σε γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση. Ιδανικά, είναι μόνο για τις γραμμές Μπραχαμίου που έχουν ελεγχόμενες επιβατικές ροές.
Αν άλλαξε μέρα, νύχτα ή ξημέρωμα είναι αδιάφορο, είναι (μεταξύ άλλων) το τι ισχύει στην χώρα για ταξινόμηση αστικού λεωφορείου (που το 2004 στα αστικά ΚΤΕΛ είχαν ήδη αλλάξει από το 2001-2002 πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που αντικαταστάθηκαν κυρίως με καινούργια και πέρασαν με τις παλιές προδιαγραφές πριν την αλλαγή οπότε χρειάζεσαι νέο αφήγημα). Αν η ΟΣΥ (και όχι ο ΟΑΣΑ) δεν "ασπάζεται" τις προδιαγραφές του υπουργείου μπορεί να μην τα παραλάβει και να πάει να βρει λεωφορεία κατάλληλα με τις δικές της όπου αυτά υπάρχουν (δυστυχώς έστειλε για σκραπ τα εναπομείναντα Ikarus και δεν τα έχει διαθέσιμα πλέον - κρίμα γιατί και τρίπορτα ήταν και με ανοιγόμενα παράθυρα στο σύνολο τους).

Μπακάλικους υπολογισμούς για τα ανοίγματα δεν θα κάνω εγώ και δεν θα μπω στην λογική να τα μετράω με το υποδεκάμετρο... Σοβαρά όμως τώρα πιστεύεις ότι θα είχε κανένα θέμα ο Παπαδάκης, ο Σαρακάκης ή ο Σταματίου αν δεν κάλυπταν τις προδιαγραφές ως έχουν να τα κόψουν λίγο πιο χαμηλά ώστε να επιτύχουν το ζητούμενο εμβαδό; Η ίδια εργασία απαιτείται και είναι αστεία τόσο από τεχνικής άποψης όσο και από πλευράς χρόνου...

Όσο για την έλλειψη τρίτης πόρτας και την "ακαταλληλότητα" τους για "φορτωμένες" γραμμές (για την Αθήνα μιλάμε και μάλιστα της εποχής του lockdown για να μην ξεχνιόμαστε) το επιχείρημα καταρρέει αυτόματα ρίχνοντας μια ματιά στη συγκοινωνία περιοχών όπως η Σιγκαπούρη ή το Χονγκ Κονγκ (για να μην αναφερθώ σε Μπανανίες αλλά σε περιοχές που η Αθήνα συγκοινωνιακά και όχι μόνο τις βλέπει με κιάλια) όπου κυκλοφορούν 12μετρα διόροφα των 170 επιβατών με ΔΥΟ πόρτες σε συνθήκες από άποψη συνωστισμού ακόμα και στις ώρες μη αιχμής που ελληνική πρωτεύουσα μοιάζει παιδική χαρά...

Σεβαστείτε τον εαυτό σας ορισμένοι - και τουλάχιστον αναπτύξτε επιχειρηματολογία ανάλογη της σοβαρότητας σας (όσοι μπορείτε τουλάχιστον), εκτίθεστε...

Α, by the way... Πόσα ανοιγόμενα παράθυρα έχουν τα Sirio είπαμε;
Απάντηση
#73
(11-04-2021, 03:39 PM)garvanitis Έγραψε: Αν και δυσκολεύομαι να καταλάβω με ποιον ακριβώς τρόπο το γεγονός ότι ΔΕΝ μπορείς να βρεις κάτι σημαίνει ότι δεν ισχύει ας ξεκινήσουμε με αυτά που ΜΠΟΡΕΙΣ να βρεις Νίκο...

Έχουμε λοιπόν...

2.17. Ανοίγματα πλευρικών παραθύρων αστικών λεωφορείων.
2.17.1. Τα πλευρικά παράθυρα των οχημάτων επιτρέπεται να είναι σταθερά (μη ανοιγόμενα), εκτός από τουλάχιστον δύο παράθυρα σε κάθε πλευρά στα μη αρθρωτά λεωφορεία και τρία παράθυρα σε κάθε πλευρά στα αρθρωτά λεωφορεία που πρέπει να είναι ανοιγόμενα.
2.17.2. Η συνολική ανοιγόμενη επιφάνεια των πλευρικών παραθύρων είναι, κατ' ελάχιστο, το 12% της συνολικής υαλόφρακτης επιφάνειας των πλευρικών παραθύρων, μη συνυπολογιζομένων των επιφανειών των φεγγιτών επάνω από τις θύρες επιβατών και οδηγού καθώς και της επιφανείας του παραθύρου του οδηγού.
Οι περιπτώσεις 2.17.1 και 2.17.2 της παραγράφου 2 του άρθρου 2 τίθενται ως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 4 της Υ.Α. αριθ. 57865/2848/03 (Β 607/04).

(από εδώ: http://www.poas.gr/files/n041_YA%2037492.pdf)

Επίσης ψάχνεις εκτός της 57865 τις εξής:
Β31078/2787/09/2009
83836/4593/16/2017

Αυτά για αρχή... Πιστεύω ότι αν απευθυνθείς στο μηχανολογικό της περιοχής σου θα σου δώσουν ότι πληροφορία χρειάζεσαι σχετικά με την ταξινόμηση των λεωφορείων και θα σου λυθούν όλες οι απορίες...

Πάμε και στο off topic τώρα... Σαφώς και το Δημόσιο κατασπαταλά χρήμα σε πλήθος άλλων φορέων του... Επειδή όμως η θεματολογία του φόρουμ δεν αφορά στον Οργανισμό Αποξήρανσης Κωπαΐδας αλλά στα συγκοινωνιακά θέματα περιορίζομαι σ' αυτά. Σχετικά με τις αμοιβές των εργαζομένων κι εγώ θα ήθελα να είναι ο βασικός μισθός 3.000€ αλλά αυτός που τον ορίζει είναι η αγορά και όχι το θέλω μου. Και γνωρίζω και τα εξωφρενικά ενοίκια που έχουν συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας (σου θυμίζω που έχω σπίτι κάτω, έχει έρθει, και πόσο έχουν ξεφύγει εκεί). Από εκεί και πέρα δεν εκτίει ποινή ως οδηγός λεωφορείου κανένας εργαζόμενος (στα ΚΤΕΛ ή οπουδήποτε αλλού), επιλογή του είναι τόσο ο εργοδότης του όσο και το σπίτι στο οποίο θα μείνει καθώς και το κόστος ζωής του. Και δεν βλέπω κανέναν λόγο να πληρώνω εγώ το ρεύμα ή το νοίκι μιας μερίδας εργαζόμενων για να μου κουνάνε το δάχτυλο και να κάνουν "επαναστατική γυμναστική" εκ τους ασφαλούς, ή να έχουν άποψη στο κάθε τι που δεν τους αφορά - πόσο μάλλον όταν αυτοί είναι μια μικρή μειοψηφία στο σύνολο που απλά έχουν μεγάλη γλώσσα... Αν δεν τους αρέσει η δουλειά τους στην εταιρία του Δημοσίου δεν τους κρατάει κανένας με το ζόρι, ας παραιτηθούν και ας αναζητήσουν την τύχη τους στην αγορά...

Γιώργο μου μπραβο και σε ευχαριστω για τις πληροφοριες!!!11! Ομολογω οτι δεν γνωριζα για αυτες τις τροποποιησεις και χαιρομαι που τις ανεβασες. Δυστυχως ο περιορισμενος χρονος που εχω δεν επιτρεπει να αναζητω με τετοια λεπτομερεια. Ελπιζω να ειδες ποσο πιο ευκολο και ευγενικο ειναι να ποσταρεις χρησιμες πληροφοριες στους συνομιλιτες σου οταν πρεπει να τους διορθωσεις. Smile Smile Smile Και εμεις ανθρωποι ειμαστε, λαθη κανουμε.

Παντως και μενα μικρα μου φαινονται τα παραθυρα. Και χιλιαρικο θα επρεπε να ειναι το κατωτατο για καποιον που με κουβαλαει.
Απάντηση
#74
(12-04-2021, 09:54 PM)aquasonic Έγραψε: Παντως και μενα μικρα μου φαινονται τα παραθυρα.
               

Στις πρώτες δύο φωτογραφίες φαίνεται το "παράθυρο" στα Volvo.  Αυτό λοιπόν είναι το "17%" της επιφάνειας. Τέσσερα τέτοια έχει ολόκληρο το λεωφορείο, εκ των οποίων τα δύο είναι στην αριστερή πλευρά πιό πίσω από τη μέση. Δηλαδή, το μπροστινό τμήμα του λεωφορείου δεν μπορεί να αεριστεί διότι - απλούστατα - δεν κάνει ρεύμα από πουθενά.  Δεν περιγράφω κάν το γεγονός ότι το ελάχιστο άνοιγμα του παραθύρου "σκάει" ακριβώς πάνω στο πλαστικό δοκαράκι του τζαμιού, με συνέπεια να μην μπορεί να κυκλοφορήσει καθόλου ο αέρας. Το πραγματικά ανοιγόμενο τμήμα είναι 1,50 χ 0,30 = 0,45 τ.μ. χ 1/3 ανάκλιση = 0,15 τ.μ. Τέσσερα τέτοια μας κάνουν 0,60 τ.μ. επί συνόλου 17 τ.μ. υαλόφρακτων. Ποσοστό 3,52% πραγματικό άνοιγμα ή 10,58 % "ονομαστικού" ανοίγματος.

Στην τρίτη φωτογραφία, ένα παράθυρο σε Ν1 του 1994. Η συνολική καθαρή επιφάνεια του υαλόφρακτου είναι 1,40 χ 0,80 = 1,12 τ.μ.  Το (ένα) συρόμενο παράθυρο έχει διάσταση 0,70 χ 0,35 μ. - άρα αφήνει μέγιστο άνοιγμα 0,24 τ.μ. =  21,87% της επιφάνειας του ΕΝΟΣ υαλόφρακτου. Αν αφαιρέσεις κάποια μικρά πίσω τζάμια που δεν ανοίγουν, πιάνουμε συνολική ανοιγόμενη επιφάνεια γύρω στο 19-20%. Με στιβαρό και συμπαγές τελάρο που επί 27 χρόνια δεν στράβωσε, δεν σφήνωσε, δεν κοπανάει, δεν ενοχλεί. Μονώνει ωραιότατα αν αλλάζεις που και που τα τσοχάκια.  Τα παράθυρα σύρονται και προς τις δυο κατευθύνσεις, οπότε μπορεί να ρυθμιστεί με απόλυτη ακρίβεια προς τα που θα φυσάει. 

Στην τέταρτη φωτογραφία, ένα παράθυρο Ν2 του 1999. Τα ίδια παράθυρα έχουν και τα τρόλλεϋ, καθώς και όλες οι παραλαβές λεωφορείων μέχρι και το 2010 (Iris, Solaris, Citelis).  Πιθανώς υπερβολή, καθώς είναι πολύ μεγάλο το κινούμενο κομμάτι του τζαμιού, με συνέπεια να κοπανάει μέσα στο τελάρο (στα παλιά οχήματα, γιατί στα Solaris δεν συμβαίνει). Ανοιγόμενη επιφάνεια ανά υαλόφρακτο περίπου 27%.

Στην τρίτη και τέταρτη περίπτωση, κανένας επιβάτης δεν διαμαρτυρήθηκε ποτέ. Έχει κρύο, τα κλείνουμε, έχει ζέστη, τα ανοίγουμε. Έχει πολυκοσμία, τα ανοίγουμε και μες στο καταχείμωνο. Χάλασε ή υπολειτουργεί το Α/C, τα ανοίγουμε να μην ψωφίσουμε.

Έχω μπεί από την Παρασκευή σε Volvo, MAN A21, Citaro και στο Solaris 12m. Σε κανένα όχημα δεν λειτουργούσε εξαερισμός ή κάτι από αυτά που λέτε "συσκευή πεπιεσμένου αέρα". Στα ΜΑΝ, λόγω της διάταξης των παραθύρων, κάνει ένα ρευματάκι ικανό να αερίσει λίγο το όχημα. Στο Citaro και στο Volvo, τίποτα απολύτως. Όποιος στέκεται μπροστά , παθαίνει ασφυξία.

Δεν ξέρω τι εμμονές υπάρχουν με τα κλειστά παράθυρα και λοιπούς "νεωτερισμούς". Ως επιβάτης που μπαινοβγαίνω σε 10 λεωφορεία τη μέρα κατ' ελάχιστο, γνωρίζω άριστα ότι ΚΑΝΕΝΑ σύστημα σε ΚΑΝΕΝΑ όχημα δεν θα λειτουργεί σωστά. Ειτε από έλλειψη συντήρησης, είτε από παλαιότητα, είτε επειδή ο οδηγός δεν θα ασχοληθεί. Αλλά και εκεί ακόμη που πιθανώς να λειτουργήσει, δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να ασφυκτιώ μαζί με άλλα 70-80 άτομα στο όχημα, ενώ υπάρχουν τα ρημαδοπαράθυρα που ανοίγουν και φροντίζουν για το πιό φυσικό πράγμα του κόσμου : τον αέρα και το οξυγόνο.

Γράψτε ό,τι θέλετε από εδώ και πέρα, δεν πρόκειται να ξαναασχοληθώ με το θέμα και να προσπαθήσω να πείσω ότι δεν είμαι ελέφαντας.
Απάντηση
#75
   
Πρόταση για νέο διαγωνισμό: 100% αεριζόμενο, οικολογικός κινητήρας!
Απάντηση
#76
Είδα σήμερα απο μακριά στην παραλιακή ένα Urbino 12 στο Β2. Προμετωπίδα δεν υπάρχει, αντ' αυτής έχουν μπει αυτοκόλλητα, όμοια με αυτά που είχαν τα ενισχυτικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ πριν κάποιους μήνες.
Απάντηση
#77
Είδα ένα 12μετρο Solaris στο Χ95. Η προμετωπίδα είναι κάποιου είδους αστείο; είχε ανοιχτόχρωμο background, και με μαύρα γράμματα κυλούσε το κλασικό "Χ95 Σύνταγμα Αερολιμένας Αθηνών" αλλά τα γράμματα ήταν τόσο μικρά που αν το λεωφορείο κινούταν δεν θα ήξερα ποιο ήταν.

Επίσης η εμπειρία από βολβο του Χ7 ήταν αν μη τι άλλω θερμή. Και δεν είχα κάτσει μπροστά.
Απάντηση
#78
(14-04-2021, 03:48 PM)avalonlll Έγραψε: Είδα ένα 12μετρο Solaris στο Χ95. Η προμετωπίδα είναι κάποιου είδους αστείο; είχε ανοιχτόχρωμο background, και με μαύρα γράμματα κυλούσε το κλασικό "Χ95 Σύνταγμα Αερολιμένας Αθηνών" αλλά τα γράμματα ήταν τόσο μικρά που αν το λεωφορείο κινούταν δεν θα ήξερα ποιο ήταν.

Κάτι παρόμοιο
 https://www.instagram.com/p/CNxgmn2M8COU...n8mxngc3hx
Απάντηση
#79
(17-04-2021, 07:53 PM)vard_57 Έγραψε: Κάτι παρόμοιο
 https://www.instagram.com/p/CNxgmn2M8COU...n8mxngc3hx

Το προφίλ που παραθέτεις είναι κλειστό...
Απάντηση
#80
(17-04-2021, 07:53 PM)vard_57 Έγραψε: Κάτι παρόμοιο
 https://www.instagram.com/p/CNxgmn2M8COU...n8mxngc3hx

Αυτό ήθελες να βάλεις; 

[Εικόνα: Screenshot-2021-04-18-05-38-10-375-com-i...ndroid.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)