Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Γραμμές - διάττοντες αστέρες
#1
Στο θέμα αυτό παρουσιάζονται εξαιρετικά βραχύβιες γραμμές που ιδρύθηκαν είτε με τις καλύτερες προθέσεις αλλά δεν ευδοκίμησαν γιατί ήταν μπροστά από την εποχή τους, είτε κατόπιν παράκλησης δημοτικής αρχής στον ΟΑΣΑ (συνήθως σε προεκλογική περίοδο για ευνόητους λόγους) είτε ως ασκήσεις επί χάρτου. Το αποτέλεσμα ήταν χαμένα οχηματοχιλιόμετρα, αδίκως καμμένα πετρέλαια και υλικό για τους μελετητές της αστικής συγκοινωνίας του λεκανοπεδίου. Ξεκινάμε αυτή την ανασκόπηση με μια κλασική περίπτωση γραμμής που πέρασε και δεν ακούμπησε, της

538 ΚΥΚΛΙΚΗ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

Ο αριθμός 538 έχει βαριά ιστορία, μιας και ήταν η μια από τις δύο βασικές γραμμές μεταξύ Πλατείας Κάννιγγος και Κηφισιάς (το 539 έμπαινε μέσα στο Μαρούσι, το 538 συνέχιζε στην Κηφισίας). Επίσης ήταν οι πρώτες γραμμές-κορμοί που δημιουργήθηκαν, ενώ οι γραμμές προς τα βόρεια προάστια τοπικοποιήθηκαν στο Ζηρίνειο. Με την επέκταση του συστήματος γραμμών-κορμών το Σεπτέμβριο του 1995, τα 538/539 έγιναν Α7 και Β7, αντίστοιχα. Έτσι, ο αριθμός 538 περίσσευε και τον Ιούλιο του 2010 δόθηκε στη γραμμή-πείραμα "κυκλική Διονύσου". Η ιδέα ήταν να υπάρχει μια γραμμή που εξυπηρετεί τις διάφορες υπηρεσίες του δήμου Διονύσου. 

Η αφετηρία της γραμμής ήταν στο τέρμα του 536 στη Ραπεντώσα. Σε αντίθεση με το 536 όμως δεν έβγαινε στη Διονύσου, αλλά έστριβε δεξιά και μέσω των οδών Δημοκρατίας και Καίρη έβγαινε στη Ροδόπολη, έκανε αριστερά στη λεωφόρο Δροσιάς-Σταμάτας, αριστερά στην πλατεία Δροσιάς, συνέχεια Θησέως και αριστερά στη Διονύσου. Στο ύψος του δημαρχείου Διονύσου άφηνε τη Διονύσου αριστερά κι ανέβαινε μέχρι τις παρυφές του δάσους για να κατηφορίσει ξανά και να βγει πίσω από τα γήπεδα του Διονύσου στην ομώνυμη λεωφόρο, ακολουθώντας την πορεία του 536 μέχρι το τέρμα στη Ραπεντώσα.

Από αναφορές στον τοπικό τύπο προκύπτει ότι δρομολογούνταν μίντι λεωφορεία (πιθανότατα τσιμεντόλιθοι?).

Η επιτυχία της γραμμής ήταν τέτοια που καταργήθηκε μετά από μόλις τέσσερις μήνες, το Δεκέμβριο του 2010. Κρίμα, γιατί η δημοτική αρχή σχεδίαζε την επέκτασή της μέχρι την Άνοιξη και τον Άγιο Στέφανο  Big Grin Σε διάφορες στάσεις του 536 υπάρχουν ακόμη αυτοκόλλητα της 538 για να τη θυμίζουν...
Απάντηση
#2
Πολύ ενδιαφέρον θέμα! Κάποια που θυμάμαι είναι τα εξής:

α) 480 ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΤΣΑΚΟΣ
Δεν ξέρω καν αν λειτούργησε η γραμμή. Υποκαθιστούσε το Β5 στο Τσακό. Δεν θυμάμαι καν ημερομηνίες, παρά μόνο φωτογραφίες στον τοπικό τύπο από έναν ιερέα που ευλογούσε ένα Ν1...

β) 070 ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ - ΑΡ. ΠΑΓΟΣ - ΔΙΚΑΣΤ. ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ (άνοιξη 2013 - φθινόπωρο 2015)
Δοκιμαστική γραμμή, η οποία συνέδεε τα δικαστήρια της Αθήνας μεταξύ τους (Ελεγκτικό Συνέδριο, Διοικητικό Πρωτοδικείο/Εφετείο, Άρειο Πάγο, Εφετείο, Ειρηνοδικείο και Πρωτοδικείο). Δημιουργήθηκε κατόπιν πίεσης του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ) και της Ένωσης Ασκούμενων και Νέων Δικηγόρων Αθηνών (ΕΑΝΔΑ). Η γραμμή θα ήταν δοκιμαστική για λίγους μήνες, ωστόσο διήρκησε 2 χρόνια, έπειτα από αρκετές παρατάσεις λειτουργίας. Το έφαγε η μαρμάγκα λόγω άθλιων συχνοτήτων και λόγω υπερκάλυψης από άλλες γραμμές.

γ) 202 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ - ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ (Ιανουάριος 2011 - Ιούλιος 2013)
Παρόλο που σαν ιδέα η γραμμή αυτή μου άρεσε αρκετά, δυστυχώς δεν έπιασε τόπο. Του έβαλαν να κάνει και κάτι οχτάρια στη Δάφνη, αν θυμάμαι καλά...

δ) 555 ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ (ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ-ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ-ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ) (2009-2011)
Η γραμμή που φτιάχτηκε με πρωτοβουλία του τότε δημάρχου Αμαρουσίου (και νυν περιφερειάρχη Αττικής). Αν θυμάμαι καλά ειχε παρόμοια διαδρομή με μια γραμμή της δημοτικής συγκοινωνίας Αμαρουσίου (070 νομίζω). Και πολύ κράτησε.
Απάντηση
#3
Σε μια τέτοια κατηγορία κατατάσσω τη γραμμή 245 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥΠΟΛΗ - ΣΤ. ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, που λειτούργησε για μερικό διάστημα πριν το 2010, χρονιά που καταργήθηκε. Μία γραμμή ενδιαφέρουσα, που κάλυπτε το κενό στον άξονα Ζωγράφου - Παγκρατίου - Νέου Κόσμου με ανταπόκριση στο τραμ για νοτιότερα.

Ωστόσο οι συχνότητες ήταν της τάξης των 45 λεπτών και το κυριότερο πρόβλημα ότι χανόταν στην ασφυκτική κίνηση της Φιλολάου/Ηλία Ηλιού, μην μπορώντας να ανταγωνιστεί τα ΙΧ και να προσφέρει σταθερές διελεύσεις. Τσιμπούσε κανέναν επιβάτη από τα αργοπορημένα 4 και 2 (ανάλογα την κατεύθυνση), αλλά στα Ιλίσια και το ΕΜΠ δεν έχω εικόνα τι έκανε. Προβληματική η αναχώρηση από την αφετηρία του μετρό με περιπορεία μέσω Ρουμπέση αλλά δεν γινόταν αλλιώς.

1-2 χρόνια πριν την έναρξή της είχαμε στείλει στον ΟΑΣΑ επιστολή μερικοί κάτοικοι Γούβας/Παγκρατίου με τα παράπονα για την υποβάθμιση των ΜΜΜ στην περιοχή, κυρίως τον κύκλο των τρόλεϊ στου Μακρυγιάννη και τις συχνότητες, αλλά και με προτάσεις για όλη την περιοχή. Γρήγορα δεχθηκαμε απάντηση και κάναμε ραντεβού με τον τότε πρόεδρο κ. Σιμόπουλο, ο οποίος συζήτησε μαζί μας με ενδιαφέρον. Ανέφερε τότε ότι σχεδιαζόταν επέκταση του 4 στον Αγ. Ιωάννη και βρήκε ενδιαφέρουσα τη δρομολόγηση λεωφορείου από τις σχολές του Ζωγράφου προς το Νέο Κόσμο. Μάλιστα ο ΟΑΣΑ θα επιθυμούσε το τέρμα του 4 ή/και του νέου λεωφορείου να είναι στο Άλσος Νέας Σμύρνης, αλλά ο δήμος εκεί δεν επέτρεπε την επαναλειτουργία του πρώην τέρματος του τρόλεϊ 10 για κάποια νέα γραμμή λόγω όχλησης περιοίκων.

Σήμερα, μόνο κάποια ξεχασμένα αυτοκόλλητα σε χαμηλής κίνησης στάσεις μάς θυμίζουν ότι υπήρξε το 245, που με την τηλεματική ίσως να είχε διαφορετική επιτυχία!
Απάντηση
#4
(01-04-2021, 10:46 PM)N1Ellinikou Έγραψε: Πολύ ενδιαφέρον θέμα! Κάποια που θυμάμαι είναι τα εξής:

α) 480 ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΤΣΑΚΟΣ
Δεν ξέρω καν αν λειτούργησε η γραμμή. Υποκαθιστούσε το Β5 στο Τσακό. Δεν θυμάμαι καν ημερομηνίες, παρά μόνο φωτογραφίες στον τοπικό τύπο από έναν ιερέα που ευλογούσε ένα Ν1...

Κι όμως, η 480 λειτούργησε από το Σεπτέμβριο του 2008 μέχρι 27 Ιουνίου 2009, οπότε και καταργήθηκε. Υπάρχει και φωτογραφικό τεκμήριο στη γκάλερι: https://leoforeia.gr/photos/displayimage...play_media 

Αν και η επίσημη ονομασία της δεν το δείχνει, πήγαινε μέχρι το μετρό στην Εθνική Άμυνα. Μεταξύ δήμου και ΟΑΣΑ είχε συμφωνηθεί 12λεπτη συχνότητα στην αιχμή, η οποία δεν τηρήθηκε ποτέ.

Ο λόγος της δημιουργίας της ήταν η κατασκευή αντιπλημμυρικού αγωγού στον Τσακό, που σήμαινε κλείσιμο μέρους των οδών Πατριάρχου Γρηγορίου και Ελευθερίου Βενιζέλου. Το Β5 δεν μπορούσε πλέον να περάσει από μέσα και συνέχιζε ευθεία μέχρι την πλατεία Αγίας Παρασκευής. Λόγω των έργων η διαδρομή του 480 δεν ήταν πανομοιότυπη με αυτή του Β5 στον Τσακό. Στην κατεύθυνση προς Εθνική Άμυνα έστριβε από τη Βενιζέλου αριστερά στην Καραισκάκη, δεξιά στη Σολωμού και αριστερά στη Μεσογείων. Στην επιστροφή προς Αγία έστριβε πριν την Ηπείρου δεξιά στην Αρκαδίου, έκανε αριστερά στην Καραισκάκη, δεξιά στη Βενιζέλου και μετά όπως το Β5. Με την κατάργηση του 480, το Β5 επέστρεψε στη γνωστή διαδρομή από μέσα.
Απάντηση
#5
(01-04-2021, 11:54 PM)christos126 Έγραψε: Σε μια τέτοια κατηγορία κατατάσσω τη γραμμή 245 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥΠΟΛΗ - ΣΤ. ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, που λειτούργησε για μερικό διάστημα πριν το 2010, χρονιά που καταργήθηκε.  Μία γραμμή ενδιαφέρουσα, που κάλυπτε το κενό στον άξονα Ζωγράφου - Παγκρατίου - Νέου Κόσμου με ανταπόκριση στο τραμ για νοτιότερα. [...]

Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Θυμάσαι με τι οχήματα λειτούργησε η γραμμή? Αχνοθυμάμαι Ν1 αλλά δε θα έβαζα το χέρι μου στη φωτιά.
Απάντηση
#6
(02-04-2021, 11:39 AM)420 Peiraias - Agia Paraskevi Έγραψε: Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Θυμάσαι με τι οχήματα λειτούργησε η γραμμή? Αχνοθυμάμαι Ν1 αλλά δε θα έβαζα το χέρι μου στη φωτιά.

To 480 με Ν1 μόνο. Εγώ έχω να θυμηθώ την γραμμή 225 ΣΤ.ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ - ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ.   Την είχαν εισαγάγει γύρω στο 2008-9, αν δεν απατώμαι, ως συμπληρωατική της 220 με ίδια διαδρομή και αναστροφή στον Ευαγγελισμό. Η γραμμή ήταν προγραμματισμένη με δύο οχήματα και κύκλο 40- 45 λεπτά. Δεν λειτούργησε ποτέ σωστά, γιατί τα οχήματά της τα έδιναν συνήθως στο 220/1 όταν εκεί έλειπε βάρδια. Αλλά και τις λίγες φορές που έβγαινε όχημα στο 225, χανόταν στην κίνηση και πηγαινοερχόταν σε τυχαίους χρόνους. Μάζευε επιβάτες που είχαν ξεμείνει ή που περίμεναν το 220. Κοινώς, άχρηστη και την κατήργησαν.

Άλλη γραμμή του παρελθόντος, από τα "γεννητούρια " του μετρό το 2000 ήταν και η 141 ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΔΑΦΝΗ - ΚΑΛΑΜΑΚΙ. Ήταν ένα κράμα από ενισχυτικό του 140 (εξ ού και η αρίθμηση) και του 103 ΑΘΗΝΑ - ΚΑΛΑΜΑΚΙ. Γενικά σαν ιδέα ήταν καλή, αφού όντως πρόσφερε ενίσχυση στο 140 σε ένα κομμάτι με μεγάλη ζήτηση (Κατεχάκη - Γουδί - Ιλίσια - Παγκράτι - Βύρωνας) αλλά χανόταν κι αυτό στην κίνηση. Το άλλο του μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι, ενώ από Καλαμάκι ξεκινούσε εναλλάξ με το 103 (και έβγαζε συνδυασμένα 10λεπτα), στο γυρισμό από Κατεχάκη δεν μπορούσε να συντονιστεί με το 103 από την Αθήνα, κι έτσι έμεναν κενά από το Στ. Δάφνης 20λεπτα και μισάωρα. Επίσης, και στο κομμάτι Κατεχάκη - Υμηττός, δεν μπορούσε να βρει συντονισμό με το 140 και κατέληγαν να περνάνε μετά από ένα μισάωρο και τα δύο μαζί.
Έτσι, μια καλή ιδέα "κάηκε", και σε λιγότερο από ένα χρόνο κόψανε το κομμάτι Κατεχάκη - Στ. Δάφνη. Στη συνέχεια, το 2010 κόπηκε και η παλιά ακτινική γραμμή 103 ΑΘΗΝΑ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ, κι έτσι έμεινε η λάθος αρίθμηση (141), να κάνει το σημερινό τοπικό/τροφοδοτικό Στ.Δάφνης - Καλαμάκι.

Επίσης, άλλο "κάψιμο" από τον καιρό των παχιών αγελάδων, ήταν το 251 ΣΤ.ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ. Δούλεψε γύρω στο 2006-8. Από Κατεχάκη πήγαινε μέχρι τις γέφυρες της Αττικής Οδού στην έξοδο Καισαριανής, έμπαινε (παράνομα) στον παράδρομο, έβγαινε στο Νεκροταφείο Καισαριανής, από εκεί δεξιά στην πύλη του Πανεπιστημίου και στη συνέχεια έκανε τον ανάποδο κύκλο απ' ότι το 250, μέσα στο Πανεπιστήμιο. Ιδιαιτερότητα ήταν ότι μεταξύ Θεολογικής και Φιλοσοφικής πήγαινε από τον "κάτω δρόμο" που όμως τον χρησιμοποιούν οι φοιτητές για πάρκιγκ, κι έτσι έμπλεκε. Δυο οχήματα με μια ώρα κύκλο (συχνότητα 30 λεπτά). Το δρομολόγιο έβγαινε σε 35-40 λεπτά, κόσμος ελάχιστος και από σπόντα,  ενώ ήταν καλή σαν ιδέα, αφού μπορούσε να εξυπηρετήσει φοιτητές από βόρεια, και να μην τους αναγκάζει να πηγαίνουν Ευαγγελισμό και να φορτώνουν τα γεμάτα 220/1/608/235/250. Δεν την υποστήριξαν τη γραμμή, την άφηναν με χάλια δρομολόγια και την έκαψαν κακήν - κακώς.
Απάντηση
#7
(02-04-2021, 11:39 AM)420 Peiraias - Agia Paraskevi Έγραψε: Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Θυμάσαι με τι οχήματα λειτούργησε η γραμμή? Αχνοθυμάμαι Ν1 αλλά δε θα έβαζα το χέρι μου στη φωτιά.

Σε Ν1 είχα μπει στη γραμμή αυτή, δεν νομίζω να είδα ποτέ άλλο τύπο οχήματος!
Απάντηση
#8
Γνωρίζει κάποιος για τα τοπικά Γαλατσίου (
Νομίζω 623..);
Απάντηση
#9
(02-04-2021, 04:33 PM)christos126 Έγραψε: Σε Ν1 είχα μπει στη γραμμή αυτή, δεν νομίζω να είδα ποτέ άλλο τύπο οχήματος!

Εκτός από Ν1, προς το τέλος έπαιρνε και midi Solaris!

[Εικόνα: thumb___604_emp_245.jpg]

Κρίμα πάντως γιατί σαν γραμμή είχε αρκετό ενδιαφέρον η διαδρομή της καθώς διερχόταν από πυκνοκατοικημένες περιοχές που δεν είχαν άλλη σύνδεση μεταξύ τους. Επίσης εκείνη την εποχή υπήρχαν αρκετοί φοιτητές που έμεναν σε Παγκράτι/Καισαριανή αλλά χωρίς τηλεματική με συχνότητες στα 45' δεν είχε μέλλον...

Παράδειγμα τέτοιας γραμμής ήταν το Ε42 "Άνω Λιόσια-Στ. Δουκ. Πλακεντίας" ή (Χ42 όπως έγινε μετά). Το 2006 είχε ιδρυθεί και νομίζω καταργήθηκε το 2010. Από την τότε αφετηρία του Β12 ξεκινούσε και κατέληγε στον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας, μέσω Αττικής Οδού. Δεν θυμάμαι ωστόσο γιατί ιδρύθηκε. Μια φορά την είχα χρησιμοποιήσει και νομίζω ήμασταν 2-3 άτομα μέσα. Θυμάμαι ότι έβγαινε με Ρενώ.

Από γραμμές-ρουσφέτια μου έρχεται στο μυαλό μια γραμμή στην Δραπετσώνα ή στο Κερατσίνι, το 850, η οποία έκανε μια πολύ μικρή κυκλική διαδρομή αλλά δεν θυμάμαι άλλες λεπτομέρειες.
Απάντηση
#10
Η αναφορά του Ν1Ellinikou στο 202 Στ. Δάφνης - Δάφνης μου έφερε στο μυαλό ένα άλλο πετυχημένο πείραμα στην περιοχή, την...

132 ΤΟΠΙΚΗ ΔΑΦΝΗΣ,

η οποία ιδρύθηκε πιθανώς γύρω στο 2005 και καταργήθηκε στις 30 Απριλίου 2008. Με αφετηρία την οδό Πλούτωνος έκανε μια ωραία γύρα από Ηλιουπόλεως, σταθμό μετρό Δάφνης, Παπαναστασίου, Αίνου, εξυπηρετούσε και κομμάτι του Αγίου Δημητρίου κι επέστρεφε μέσω Ηλιουπόλεως και Κύπρου στην Πλούτωνος.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο αριθμός 132 είχε πρωτοδοθεί (με τη νέα αρίθμηση) στη γραμμή Αθήνα-Έδεμ. Αυτή κάπου την έφαγε η μαρμάγκα σιωπηλά και διακριτικά προς τα τέλη της δεκαετίας του '80, αφήνοντας το 133 Αθήνα-Αγ. Κοσμάς μόνο του ως τις 29 Μαίου 1998, οπότε κι έγινε το γνωστό μας Β2.

Επιστρέφοντας στο 132, να πούμε ότι ο αριθμός δόθηκε αργότερα, προτού πάρει τη σκυτάλη η τοπική Δάφνης, στη γραμμή-επανάσταση  Wink Ζάππειο-Τροκαντερό που ξεκίνησε με τις καλύτερες προθέσεις στις 16 Νοεμβρίου 2000, όταν και εγκαινιάστηκε το τμήμα του μετρό Σύνταγμα-Δάφνη, με σκοπό να συνδέσει το σταθμό Φίξ με το χώρο στάθμευσης που είχε δημιουργηθεί στο Τροκαντερό - ένα ιδιόμορφο park & ride που αγκαλιάστηκε από το επιβατικό κοινό...
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)