13-01-2019, 08:52 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 13-01-2019, 09:42 PM από vard_57. Edited 2 times in total.)
Τα Irisbus CityClass που έχει στην κατοχή του ο ΟΑΣΘ είναι δύο διαφορετικών χρονολογιών. Όλα είναι το μοντέλο με κωδικό 491 και έχουν μήκος σχεδόν 12m (11,99m), πλάτος 2,5m και ύψος 2,95m
Ήρθαν σε δύο «δόσεις». Τα πρώτα, δηλαδή τα «τριακοσάρια» ήρθαν το 2004 και τα «διακοσάρια» το 2007. Τα τριακοσάρια είναι δίπορτα τα 351-374 (24) και τρίπορτα τα 375-398 (24) με κινητήρα Εν σειρά εξακύλινδρο, Iveco Cursor 8 7.8 λίτρων, προδιαγραφών Euro 3, απόδοσης 290 ίππων και 1100Nm ροπής. Τα νεότερα είναι τα 201-241 (41) με τον ίδιο (σχεδόν) κινητήρα της Iveco, πλέον όμως, προδιαγραφών Euro 4. [Για τα κιβώτια ταχυτήτων δεν μπόρεσα να βρω πληροφορίες].
Στο εξωτερικό τους συναντάται ο κλασσικός πλέον χρωματισμός δωδεκάμετρων του ΟΑΣΘ με τη μονάδα του κλιματισμού να ξεχωρίζει ξεκάθαρα στην οροφή. Στο εσωτερικό έχουμε κυριαρχία του μπλε με μπλε ορθοστάτες και χειρολισθήρες και τις κλασσικές γκρι με υφασμάτινο λουρί χειρολαβές. Στα 3πορτα υπάρχουν περίπου 23 θέσεις και στα 2πορτα περίπου 35, με τις συνολικές θέσεις καθήμενων και ορθίων να είναι περίπου 90. Τα καθίσματα είναι κι αυτά μπλε, πλαστικά Fainse Arianne με υφασμάτινα τμήματα στη βάση και την πλάτη τους σε σχέδιο όπου επικρατεί και πάλι το μπλε με «πιτσιλιές» κόκκινου και πορτοκαλί. Στο όχημα υπάρχουν τρία ακυρωτικά μηχανήματα - μπροστά από κάθε πόρτα τα γνωστά πορτοκαλί κυβικού σχήματος (δεν είμαι σίγουρος για τα δίπορτα, νομίζω έχουν δύο) και δύο μηχανήματα έκδοση εισιτηρίων (αυτά με τα κουμπιά) ένα πίσω από το χώρο του οδηγού κι ένα πίσω από το χώρο του αμαξιδίου. Ο χώρος του αμαξιδίου είναι απέναντι από την δεύτερη πόρτα και διαθέτει 5 κουμπιά (για ενημέρωση κατάστασης, αίτησης βοήθειας και στάσης) και ζώνη ασφαλείας με κούμπωμα, με τον χρήστη του να κοιτά προς τα πίσω. Τέλος, τα κουμπιά αίτησης στάσης βρίσκονται στους ορθοστάτες αλλά και στα πλαϊνά τοιχώματα και είναι με μαύρη βάση με ωοειδές σχεδόν κόκκινο κουμπί (αν και πλέον κάποια έχουν αντικατασταθεί με αυτά με την μαύρη ή κίτρινη βάση με το τετράγωνο κουμπί)
Ωστόσο 300άρια και 200άρια έχουν και κάποιες άλλες διαφορές. Πέρα από τον κινητήρα, τα 200άρια έχουν αριστερά από την μπροστινή πόρτα κάτω από το διακριτικό της Iveco και δεξιά του Cursor ένα διακριτικό που αναγράφει «Euro 4». Επίσης τα 200άρια στο πίσω μέρος έχουν το διακριτικό IVECO στα δεξιά του καπώ ενώ τα 300άρια χαμηλά, δεξιά στον προφυλακτήρα. Τα 200άρια έχουν - θεωρητικά πάντα- ράμπα ΑμεΑ χειροκίνητη, ενώ τα 300άρια έχουν ηλεκτρική κάτω από το αμάξωμα - στη βάση της 2ης πόρτας. Ακόμα, το δίπορτα έχουν την δεύτερή τους πόρτα τοποθετημένη λίγο πιο πίσω, με αποτέλεσμα να υπάρχει και διαφορετική διαρρύθμιση του εσωτερικού. Στο εσωτερικό διαφορετικό είναι το τιμόνι, στο 300άρια στο κεντρικό του τμήμα υπάρχουν χαραγμένη η λέξη IVECO ενώ στα 200άρια υπάρχει μια τρύπα σε σχήμα δίσκου με το λογότυπο της Irisbus - το δελφίνι. Tέλος ακόμα μία διαφορά είναι ότι τα πλήκτρα αίτησης στάσης (τα μπουτόν) είναι πολύ ψηλότερα τοποθετημένα στους ορθοστάτες στα 300άρια.
Αυτήν την περίοδο κυκλοφορούν στις γραμμές 21, 24, 28, 29, 38, 51, 64, 80, 81-89, 82, 84, 85, 86 (και 91-92).
Φωτογραφίες τους μπορείτε να βρείτε στη γκαλλερύ και στην ανοιχτή γκαλλερύ.
Υγ. Ένα CityClass 200άρι ήταν το πρώτο αστικό χρησιμοποίησα, απ' όσο θυμάμαι, στη γραμμή 89 (το πιθανότερο 89Ν ή 89Ε)
Ήρθαν σε δύο «δόσεις». Τα πρώτα, δηλαδή τα «τριακοσάρια» ήρθαν το 2004 και τα «διακοσάρια» το 2007. Τα τριακοσάρια είναι δίπορτα τα 351-374 (24) και τρίπορτα τα 375-398 (24) με κινητήρα Εν σειρά εξακύλινδρο, Iveco Cursor 8 7.8 λίτρων, προδιαγραφών Euro 3, απόδοσης 290 ίππων και 1100Nm ροπής. Τα νεότερα είναι τα 201-241 (41) με τον ίδιο (σχεδόν) κινητήρα της Iveco, πλέον όμως, προδιαγραφών Euro 4. [Για τα κιβώτια ταχυτήτων δεν μπόρεσα να βρω πληροφορίες].
Στο εξωτερικό τους συναντάται ο κλασσικός πλέον χρωματισμός δωδεκάμετρων του ΟΑΣΘ με τη μονάδα του κλιματισμού να ξεχωρίζει ξεκάθαρα στην οροφή. Στο εσωτερικό έχουμε κυριαρχία του μπλε με μπλε ορθοστάτες και χειρολισθήρες και τις κλασσικές γκρι με υφασμάτινο λουρί χειρολαβές. Στα 3πορτα υπάρχουν περίπου 23 θέσεις και στα 2πορτα περίπου 35, με τις συνολικές θέσεις καθήμενων και ορθίων να είναι περίπου 90. Τα καθίσματα είναι κι αυτά μπλε, πλαστικά Fainse Arianne με υφασμάτινα τμήματα στη βάση και την πλάτη τους σε σχέδιο όπου επικρατεί και πάλι το μπλε με «πιτσιλιές» κόκκινου και πορτοκαλί. Στο όχημα υπάρχουν τρία ακυρωτικά μηχανήματα - μπροστά από κάθε πόρτα τα γνωστά πορτοκαλί κυβικού σχήματος (δεν είμαι σίγουρος για τα δίπορτα, νομίζω έχουν δύο) και δύο μηχανήματα έκδοση εισιτηρίων (αυτά με τα κουμπιά) ένα πίσω από το χώρο του οδηγού κι ένα πίσω από το χώρο του αμαξιδίου. Ο χώρος του αμαξιδίου είναι απέναντι από την δεύτερη πόρτα και διαθέτει 5 κουμπιά (για ενημέρωση κατάστασης, αίτησης βοήθειας και στάσης) και ζώνη ασφαλείας με κούμπωμα, με τον χρήστη του να κοιτά προς τα πίσω. Τέλος, τα κουμπιά αίτησης στάσης βρίσκονται στους ορθοστάτες αλλά και στα πλαϊνά τοιχώματα και είναι με μαύρη βάση με ωοειδές σχεδόν κόκκινο κουμπί (αν και πλέον κάποια έχουν αντικατασταθεί με αυτά με την μαύρη ή κίτρινη βάση με το τετράγωνο κουμπί)
Ωστόσο 300άρια και 200άρια έχουν και κάποιες άλλες διαφορές. Πέρα από τον κινητήρα, τα 200άρια έχουν αριστερά από την μπροστινή πόρτα κάτω από το διακριτικό της Iveco και δεξιά του Cursor ένα διακριτικό που αναγράφει «Euro 4». Επίσης τα 200άρια στο πίσω μέρος έχουν το διακριτικό IVECO στα δεξιά του καπώ ενώ τα 300άρια χαμηλά, δεξιά στον προφυλακτήρα. Τα 200άρια έχουν - θεωρητικά πάντα- ράμπα ΑμεΑ χειροκίνητη, ενώ τα 300άρια έχουν ηλεκτρική κάτω από το αμάξωμα - στη βάση της 2ης πόρτας. Ακόμα, το δίπορτα έχουν την δεύτερή τους πόρτα τοποθετημένη λίγο πιο πίσω, με αποτέλεσμα να υπάρχει και διαφορετική διαρρύθμιση του εσωτερικού. Στο εσωτερικό διαφορετικό είναι το τιμόνι, στο 300άρια στο κεντρικό του τμήμα υπάρχουν χαραγμένη η λέξη IVECO ενώ στα 200άρια υπάρχει μια τρύπα σε σχήμα δίσκου με το λογότυπο της Irisbus - το δελφίνι. Tέλος ακόμα μία διαφορά είναι ότι τα πλήκτρα αίτησης στάσης (τα μπουτόν) είναι πολύ ψηλότερα τοποθετημένα στους ορθοστάτες στα 300άρια.
Αυτήν την περίοδο κυκλοφορούν στις γραμμές 21, 24, 28, 29, 38, 51, 64, 80, 81-89, 82, 84, 85, 86 (και 91-92).
Φωτογραφίες τους μπορείτε να βρείτε στη γκαλλερύ και στην ανοιχτή γκαλλερύ.
Υγ. Ένα CityClass 200άρι ήταν το πρώτο αστικό χρησιμοποίησα, απ' όσο θυμάμαι, στη γραμμή 89 (το πιθανότερο 89Ν ή 89Ε)