Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ηλεκτρικά Λεωφορεία & ΟΑΣΑ/ΟΣΥ
#1
Εκτός αν μου διέφυγε, δεν είδα κάτι σχετικό με το θέμα που ιδρύω. Επειδή αργά ή γρήγορα ηλεκτρικά λεωφορεία θα έρθουν και στην Αθήνα, και η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια, νομίζω πως χρειάζεται μια ξεχωριστή γωνιά στο forum.

Αφορμή είναι η "Ανοιχτή Πρόσκληση προς την Αυτοκινητοβιομηχανία: Διάθεση ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για δοκιμαστική λειτουργία στο δίκτυο Αστικών Συγκοινωνιών", που δημοσιεύτηκε από το Υποδομών και Μεταφορών (https://www.yme.gr/hidden-cat/item/8365-...gkoinonion). Εν ολίγοις, ζητούνται χορηγικά ηλεκτρικά οχήματα ως τον Ιούνιο του 2021, για να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες και να προσδιοριστούν άλλοι κρίσιμοι παράγοντες (φορτίσεις, υποδομές κλπ).

Βέβαια, κάτι τέτοιο ίσως σημαίνει πως ο διαγωνισμός, που έχει ειπωθεί από τον υπουργό ότι θα προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο, είτε δεν ισχύει, είτε θα βγει σε δύο φάσεις, πρώτα για τα diesel & φυσικό αέριο οχήματα και μετά για τα ηλεκτρικά. Γενικά η κατάσταση είναι "ελεύθερος σκοπευτής". Μέχρι τώρα, από Σπίρτζη, Καραμανλή, ΟΑΣΑ κλπ ακούγονται άλλα νούμερα συνολικά, άλλο μείγμα οχημάτων, άλλοι χρόνοι προκήρυξης, άλλη κατανομή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Να προσθέσω και τα εξής: (1) την αγνοούμενη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής, που από τα 92 οχήματα, τα 12 θα ήταν ηλεκτρικά και (2) την περσινή promo κυκλοφορία οχήματος της BYD στην Αθήνα.

Τέλος, είναι αναμενόμενο μια γενικευμένη χρήση ηλεκτρικών λεωφορείων να αποτελέσει την αιτία για την κατάργηση των τρόλεϊ. Μια γρήγορη σκέψη μου, είναι πως θα ήταν καλό να διατηρηθεί μία γραμμή για ιστορικούς λόγους - και αυτή να είναι η 20, ως η πρώτη που κυκλοφόρησε, αλλά και λόγω της διαδρομής του (θέα, όχι κέντρο Αθήνας).
Απάντηση
#2
(09-07-2020, 01:56 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Εκτός αν μου διέφυγε, δεν είδα κάτι σχετικό με το θέμα που ιδρύω. Επειδή αργά ή γρήγορα ηλεκτρικά λεωφορεία θα έρθουν και στην Αθήνα, και η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια, νομίζω πως χρειάζεται μια ξεχωριστή γωνιά στο forum.

Αφορμή είναι η "Ανοιχτή Πρόσκληση προς την Αυτοκινητοβιομηχανία: Διάθεση ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για δοκιμαστική λειτουργία στο δίκτυο Αστικών Συγκοινωνιών", που δημοσιεύτηκε από το Υποδομών και Μεταφορών (https://www.yme.gr/hidden-cat/item/8365-...gkoinonion). Εν ολίγοις, ζητούνται χορηγικά ηλεκτρικά οχήματα ως τον Ιούνιο του 2021, για να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες και να προσδιοριστούν άλλοι κρίσιμοι παράγοντες (φορτίσεις, υποδομές κλπ).

Βέβαια, κάτι τέτοιο ίσως σημαίνει πως ο διαγωνισμός, που έχει ειπωθεί από τον υπουργό ότι θα προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο, είτε δεν ισχύει, είτε θα βγει σε δύο φάσεις, πρώτα για τα diesel & φυσικό αέριο οχήματα και μετά για τα ηλεκτρικά. Γενικά η κατάσταση είναι "ελεύθερος σκοπευτής". Μέχρι τώρα, από Σπίρτζη, Καραμανλή, ΟΑΣΑ κλπ ακούγονται άλλα νούμερα συνολικά, άλλο μείγμα οχημάτων, άλλοι χρόνοι προκήρυξης, άλλη κατανομή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Να προσθέσω και τα εξής: (1) την αγνοούμενη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής, που από τα 92 οχήματα, τα 12 θα ήταν ηλεκτρικά και (2) την περσινή promo κυκλοφορία οχήματος της BYD στην Αθήνα.

Τέλος, είναι αναμενόμενο μια γενικευμένη χρήση ηλεκτρικών λεωφορείων να αποτελέσει την αιτία για την κατάργηση των τρόλεϊ. Μια γρήγορη σκέψη μου, είναι πως θα ήταν καλό να διατηρηθεί μία γραμμή για ιστορικούς λόγους - και αυτή να είναι η 20, ως η πρώτη που κυκλοφόρησε, αλλά και λόγω της διαδρομής του (θέα, όχι κέντρο Αθήνας).
Οι οποιεσδήποτε εξαγγελίες για ανανέωση στόλου που έχουν κυκλοφορήσει, είναι λόγια του αέρα από όλους. Κανένας διαγωνισμός δεν θα γίνει φέτος.

Η επόμενη "πράξη" στο έργο θα παιχτεί του χρόνου το καλοκαίρι που θα έρχεται η ώρα για την απόσυρση των Ν1 και θα επικαλεστούν στενότητα χρόνου για να πάρουμε leasing λεωφορεία (που ο ίδιος ο υπουργός λέει πως είναι λύση ανάγκης το leasing και δεν έχουν την ίδια βαρύτητα με διαγωνισμό για νέα οχήματα κατά τα άλλα..)

Αν ήθελαν να είναι πιστευτοί πως ενδιαφέρονται να κάνουν διαγωνισμό για νέα οχήματα, θα έπρεπε να τον έχουν ήδη προκηρύξει, ώστε με τις ενστάσεις, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τον εύλογο χρόνο παράδοσης των πρώτων οχημάτων κτλ, τα πρώτα να έχουν έρθει στο τέλος του 2021.

Στο θέμα μας τώρα που είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία - που αρχές Ιουλίου είχαν πει πως θα κυκλοφορούσαν τα 2 πρώτα, άγνωστο πως διέρρευσε αριθμός, αφού προτάσεις δεν είχαν γίνει ακόμα - είναι εκτός πραγματικότητας, η κατάργηση των τρόλεϋ. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν έχουν δοκιμαστεί για να ξέρουμε τα ελαττώματα τους, αλλά αν κρίνουμε από τα οχήματα φυσικού αερίου που στα 15 χρόνια έχουν γονατίσει τα μισά, νομίζω πως έπρεπε να στοχεύουμε στην αγορά diesel οχημάτων και όχι τεχνολογιών που οικονομικά δεν αντέχουμε. Αν είμασταν Λωζάννη που σε 12 χρόνια αλλάζαμε τα οχήματά μας να το συζητάγαμε..

Πόσο μάλλον λοιπόν, να μιλάμε για την κατάργηση των τρόλεϋ, που έχουν άλλα ηλικιακά στάνταρ από τα λεωφορεία και δη τα ηλεκτρικά. Τα τρόλεϋ έχουν έτοιμες υποδομές που είναι εντελώς ασύμφορο να παραμείνουν αναξιοποίητες, όταν τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα μπορούσαν να αναλάβουν το 022 πχ.. Στο ακραίο σενάριο που θα ίσχυε η κατάργηση των τρόλεϋ, δεν θα ήταν υποχρεωτικά πλήρης, θα μπορούσαν κάποιες γραμμές να μετατραπούν σε ηλεκτροκινητες πχ 15..


Το ενδιαφέρον είναι να δούμε πλην του BYD του Πετρόπουλου, ποιοι άλλοι αντιπρόσωποι θα φέρουν δείγματα. Αν και άπιαστο όνειρο για τα οικονομικά της ΟΣΥ, εγώ εύχομαι να κατέβει ο Δημόκας, αν όχι με το Exqui City που βγαίνει και φουλ ηλεκτρικό, με το newA308 τουλάχιστον!
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
#3
(09-07-2020, 06:02 PM)MrVanHool Έγραψε: Οι οποιεσδήποτε εξαγγελίες για ανανέωση στόλου που έχουν κυκλοφορήσει, είναι λόγια του αέρα από όλους. Κανένας διαγωνισμός δεν θα γίνει φέτος.

Η επόμενη "πράξη" στο έργο θα παιχτεί του χρόνου το καλοκαίρι που θα έρχεται η ώρα για την απόσυρση των Ν1 και θα επικαλεστούν στενότητα χρόνου για να πάρουμε leasing λεωφορεία (που ο ίδιος ο υπουργός λέει πως είναι λύση ανάγκης το leasing και δεν έχουν την ίδια βαρύτητα με διαγωνισμό για νέα οχήματα κατά τα άλλα..)

Αν ήθελαν να είναι πιστευτοί πως ενδιαφέρονται να κάνουν διαγωνισμό για νέα οχήματα, θα έπρεπε να τον έχουν ήδη προκηρύξει, ώστε με τις ενστάσεις, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τον εύλογο χρόνο παράδοσης των πρώτων οχημάτων κτλ, τα πρώτα να έχουν έρθει στο τέλος του 2021.

Στο θέμα μας τώρα που είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία - που αρχές Ιουλίου είχαν πει πως θα κυκλοφορούσαν τα 2 πρώτα, άγνωστο πως διέρρευσε αριθμός, αφού προτάσεις δεν είχαν γίνει ακόμα - είναι εκτός πραγματικότητας, η κατάργηση των τρόλεϋ. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν έχουν δοκιμαστεί για να ξέρουμε τα ελαττώματα τους, αλλά αν κρίνουμε από τα οχήματα φυσικού αερίου που στα 15 χρόνια έχουν γονατίσει τα μισά, νομίζω πως έπρεπε να στοχεύουμε στην αγορά diesel οχημάτων και όχι τεχνολογιών που οικονομικά δεν αντέχουμε. Αν είμασταν Λωζάννη που σε 12 χρόνια αλλάζαμε τα οχήματά μας να το συζητάγαμε..

Πόσο μάλλον λοιπόν, να μιλάμε για την κατάργηση των τρόλεϋ, που έχουν άλλα ηλικιακά στάνταρ από τα λεωφορεία και δη τα ηλεκτρικά. Τα τρόλεϋ έχουν έτοιμες υποδομές που είναι εντελώς ασύμφορο να παραμείνουν αναξιοποίητες, όταν τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα μπορούσαν να αναλάβουν το 022 πχ.. Στο ακραίο σενάριο που θα ίσχυε η κατάργηση των τρόλεϋ, δεν θα ήταν υποχρεωτικά πλήρης, θα μπορούσαν κάποιες γραμμές να μετατραπούν σε ηλεκτροκινητες πχ 15..

Καλά προφανώς η αντικατάσταση των τρόλεϊ δεν είναι κάτι σύντομο. Πιθανώς να μιλάμε για 15-20 χρόνια μετά ή και περισσότερο, ανάλογα και με την όποια βελτίωση απόδοσης-κόστους των ηλεκτρικών λεωφορείων. Απλά, όταν & εάν αντικατασταθούν, θα ήθελα να υπάρχει έστω μια γραμμή για ιστορικούς λόγους (στη διατήρηση στην Ελλάδα δεν τα πάμε και πολύ καλά, για αυτό το ανέφερα).

Στα του διαγωνισμού, έχεις δίκιο και πιθανώς να δούμε το έργο της Θεσ/κης - εκχώρηση γραμμών στο ΚΤΕΛ και leasing.
Απάντηση
#4
(09-07-2020, 06:42 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Καλά προφανώς η αντικατάσταση των τρόλεϊ δεν είναι κάτι σύντομο. Πιθανώς να μιλάμε για 15-20 χρόνια μετά ή και περισσότερο, ανάλογα και με την όποια βελτίωση απόδοσης-κόστους των ηλεκτρικών λεωφορείων. Απλά, όταν & εάν αντικατασταθούν, θα ήθελα να υπάρχει έστω μια γραμμή για ιστορικούς λόγους (στη διατήρηση στην Ελλάδα δεν τα πάμε και πολύ καλά, για αυτό το ανέφερα).

Στα του διαγωνισμού, έχεις δίκιο και πιθανώς να δούμε το έργο της Θεσ/κης - εκχώρηση γραμμών στο ΚΤΕΛ και leasing.
Είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για βάθος 20ετιας. Θα υπάρχουν πολύ σοβαρότεροι λόγοι για να διατηρηθούν ή να καταργηθούν τα τρόλεϋ από το οποίο νούμερο τελικά ηλεκτροκίνητων λεωφορείων έρθουν (αν έρθουν κιόλας..) 

Τα τελευταία, έχουν (τις όποιες) πιθανότητες να εκτοπίσουν αντίστοιχες κατηγορίες λεωφορείων diesel, φυσικού αερίου, είτε ό,τι άλλο υπάρξει, που έτσι κι αλλιώς παραγγελίες γίνονται ...μια στα χίλια χρόνια και όχι τα τρόλεϋ που έχουν να φοβούνται το Τραμ που μπορεί να επεκταθεί σε κάποιους άξονες. Οπότε, δεν συντρέχει άμεσος κίνδυνος κατάργησης των τρόλεϋ..

Το ΚΤΕΛ Αττικής δεν έχει τις ίδιες σχέσεις που διατηρεί το αντίστοιχο ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΘ (κάθε άλλο μάλιστα!) και σε καμία σχέση τα οικονομικά του δεν συγκρίνονται με του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν το έχουμε ακούσει σαν "σωτηρία" της Αθήνας. Όταν βρεθεί ο κατάλληλος επενδυτής, να είσαι σίγουρος πως θα αρχίσουν να "κελαηδάνε" για την ανάγκη που έχουμε...
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
#5
Κι εγώ πιστεύω ότι είναι νωρίς για να δούμε ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα καθώς είναι καινούργια ακόμα τεχνολογία αλλά και πολύ ακριβά τα συγκεκριμένα οχήματα, με ιδιαίτερη συντήρηση και υποδομές. Στην περίπτωση της Αθήνας νομίζω ότι προτιμότερα είναι τα κλασσικά ντιζελοκίνητα. Άλλο τα 250.000€ που κοστίζει ένα νέο ντιζελοκίνητο λεωφορείο και άλλο τα ~900.000€ που κοστίζει ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο, όπως λέει σε αυτό το άρθρο στο sustainable-bus.com:

Σύναψη:The total value of the framework agreement is 72 million euros. 48 million for the buses, 11 million for the 10-years full service. Further 13 million euros are allocated for the replacement of batteries, at the cost of 130,000 euros for each unit. Battery lifespan should be no less than 400,000 km, corresponding to 8 years considering an average distance of 50,000 km/year.

Από εδώ:

https://www.sustainable-bus.com/news/yut...s-a-winner

Από την άλλη υπάρχουν και άλλες λύσεις όπως τα υβριδικά λεωφορεία, τα οποία συνδυάζουν ντιζελοκινητήρες με ηλεκτροκινητήρες και εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια. Αλλά για αυτά δεν βρήκα κάποιο άρθρο για το κόστος τους.

Όσον αφορά τα τρόλλεϋ, κι εγώ δεν νομίζω ότι θα καταργηθούν. Τα τελευταία χρόνια ορισμένες πόλεις που έχουν δίκτυο τρόλλεϋ, όταν αντικαθιστούν τα παλιά τους οχήματα, τα καινούργια είναι τεχνολογίας IMC (In Motion Charging). Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η πόλη Limoges στην Γαλλία.

https://www.busworld.org/articles/detail...-metropole

Ουσιαστικά αυτά τα τρόλλεϋ έχουν κλασσικές κεραίες αλλά μπορούν να κινηθούν και με μπαταρίες για το ένα τέταρτο τουλάχιστον της διαδρομής τους (έτσι ισχυρίζεται η Iveco τουλάχιστον). Τις μπαταρίες τις φορτίζουν από την ενέργεια που παράγεται όταν φρενάρουν.

Δες και αυτό το βίντεο για το σύστημα In Motion Charging:



Όλες αυτές οι τεχνολογίες είναι πανάκριβες ακόμα αλλά μετά από 5-10 χρόνια θα πέσει, λογικά, το κόστος τους.
Απάντηση
#6

  1. https://m.naftemporiki.gr/story/1634167
BYD χωρίς επιβάτες, ενώ σύντομα θα δούμε «ένα ευρωπαϊκής (Solaris ;; ) κι ένα κινεζικής τεχνολογίας» με επιβάτες
Απάντηση
#7
Άρα θα εκτελέσει δρομολόγιο κενό επιβατών στην 4...
Απάντηση
#8
Μετά την BYD και Yutong
https://www.metaforespress.gr/mesa-mazik...7AMegnazIE
Απάντηση
#9
https://www.youtube.com/watch?v=Yp1eDpu3i08
ΧΕΗ-5278
Απάντηση
#10
(21-10-2020, 03:32 PM)vard_57 Έγραψε: https://www.youtube.com/watch?v=Yp1eDpu3i08
ΧΕΗ-5278
Είναι γραμμή αυτή;
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)