(20-02-2016, 04:21 PM)mercedes elbo Έγραψε: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=778293
Διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο παρατηρώ ότι και πάλι αναφέρεται απόσυρση τρόλεϊ του χρόνου λόγω περιβαλλοντικής νομοθεσίας ενώ τα παλαιότερα τρόλεϊ της Ο.ΣΥ. είναι 17 ετών...
Οι συνήθεις μ@λ@κίες των ΜΜΕ. "Το 2023 θα έχουν απομείνει 800 από τα 2.000 οχήματα". Μα πόσο βλάκας μπορεί να είναι αυτός που τα γράφει. Ξέρετε κανέναν συγκοινωνιακό φορεα στον δυτικό κόσμο που ΔΕΝ ανανεώνει τα οχήματά του ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά τα αφήνει να ρημάξουν και μετά από ...25 χρόνια ξεμένει;;;
Αν αφήσουμε στην άκρη και τις (συνήθεις) πιέσεις από τους εμπόρους/εισαγωγείς, που θέλουν κανα ευρουλάκι και ονειρεύονται προμήθειες, η πραγματική κατάσταση έχει ως εξής :
ΤΡΟΛΛΕΫ :
Καταρχήν, δεν υπάρχει τρόλλευ πιό παλιό από 18ετία και αναφέρομαι στα εξαχίλιαρα. 18 ετών ηλεκτροκίνητο όχημα είναι ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ.
Τί σχέση έχουν οι περιβαλλοντικοί δέικτες με την ηλεκτροκίνηση;; Η εκπομπή καυσαερίου εντός πολεοδομικού ιστού είναι
μηδέν. Για το ότι η μπανανία μας δεν έχει καταφέρει να παράγει ρεύμα από ΑΠΕ και καίει λιγνίτη στην Κοζάνη, έχοντας καταντήσει την περιοχή σεληνιακό τοπίο και πρώτη σε καρκινικούς δείκτες, γι΄αυτό δεν φταίνε τα τρόλλεϋ.
Τα οχήματα αυτά, όπως και τα επταχίλιαρα, με μια εκ βάθρων συντήρηση μπορούν να παραμείνουν άνετα άλλα δέκα χρόνια στην υπηρεσία.
Έπειτα, ακόμη και σήμερα να τα αποσύρεις, είναι πλέον τόσο συρρικνωμένο το έργο του ΗΛΠΑΠ, που δεν θα λείψουν. 160 οχήματα βγαίνουν πλέον (από τα 330 ενεργά). Δεν κοιτάμε να προσλάβουμε κανέναν οδηγό πρώτα;;
Σε δεύτερη φάση, αυτό που προέχει είναι η εκμετάλλευση του υφιστάμενου δικτύου και των υφιστάμενων οχημάτων. Έχουν δοθεί εκατομμύρια ευρώ σε υποδομές (καλώδια, υποσταθμοί) για να κυκλοφορεί ένα τρόλλεϋ το μισάωρο σε ώρα αιχμής (πχ. γραμμή 19). Μέχρι τότε, δεν χρειάζεται τίποτα.
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ :
Τεράστια ανισοκατανομή στόλου : Τα καινούργια οχήματα (γκαζιέρες Citelis) κόβουν βόλτες στις δυτικές εξοχές, τα αμέσως επόμενα σύγχρονα (γκαζιέρες Iris) απολαμβάνουν τις βόρειες και ανατολικές εξοχές, και ο αστικός ιστός πήζει στα ντηζελοκίνητα.
Τα Ν1 θέλοντας και μή πρέπει από του παραχρόνου να αποσυρθούν. Δεν γίνεται διαφορετικά. Έτσι θα μας μείνει ένα ολόκληρο Α/Σ (Μπραχάμι) χωρίς οχήματα και ένα άλλο (Ελληνικό) δεν θα έχει 12μετρα.
Πιστεύω πως θα κοιτάξουν να τα κρατήσουν (νόμιμα - ξενόμιμα) μέχρι να ανοίξει το Μετρό Χαιδάρι- Πειραιάς και το τράμ ΣΕΦ - Πειραιάς, ώστε να μπορέσει να γίνει μια ριζική αναδιάταξη στα λεωφορεία των προαστίων του Πειραιά (Αγ Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός, Μανιάτικα) και να εξοικονομηθούν 12μετρα Iris, ώστε να πάνε να καλύψουν την ανατολική Αθήνα που εξυπηρετείται σήμερα από τα Ν1.
Άλλη λύση είναι η δρομολόγηση γραμμών της κεντρικής Αθήνας από τα Α/Σ Άνω Λιοσίων και Ανθούσας, ώστε να χρησιμοποιηθούν πιό σωστά οι γκαζιέρες και, αντίστοιχα, να σταλούν μιντάκια σε γραμμές που μέχρι σήμερα απασχολούν (άσκοπα) 12μετρα. Το σενάριο αυτό έχει πολλά νεκρά οχηματοχιλιόμετρα, αλλά δεν μπορεί να δοθεί άλλη λύση.
Επόμενη λύση είναι η αξιοποίηση του στόλου των τρόλλεϋ που ΔΕΝ έχει ηλικιακά κριτήρια (και 30 ετών να γίνει, κυκλοφορεί. Αρκεί να συντηρηθεί). Σε λεωφόρους όπου υπάρχει υποδομή τρόλλεϋ, τα θερμικά λεωφορεία δεν έχουν δουλειά (πχ. Λένορμαν, Πατησιών)
Τέλος, ανάσα μέχρι το 2022 δίνουν τα ανακατασκευασμένα οχήματα της παραλαβής 1998/9 (ΕΛΒΟ και Volvo νταλίκες), τα οποία έχουν γερή καρδιά (Mercedes, Neoplan Volvo) και θα ανεχτούμε και το αμάξωμά τους.