Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Παλιές λεωφορειακές γραμμές - Διαδρομές, συχνότητες κλπ
#61
Απ΄όσο θυμάμαι απ΄το 1999 και μετά όπου έπεσε στα χέρια μου συγκοινωνιακός χάρτης η διαδρομή του 108 δεν διέσχισε την Αλίμου και μεταξύ μας δεν βρίσκω και λόγο. Όσο για την 172 - η οποία με Βεργίνα τα καλοκαιρινά απογεύματα έκανε απ΄τις πιο ωραίες διαδρομές - αυτή τη στιγμή ούτε εγώ πιστεύω ότι έχει κάποια χρησιμότητα, για να μην αναφερθώ στα βλακώδη πειράματα εξαμηνιαίας διάρκειας τύπου 113, που αυτά κ΄αν δεν είχαν λόγο. Ως κάτοικος της περιοχής, η μόνη περίοδος που πιστεύω ότι η Αλίμου είχε σοβαρή συγκοινωνία πέρα απ΄τα 108/9 ήταν όταν τη διέτρεχε το 141, το οποίο παρ΄ό,τι τον πρώτο καιρό πήγαινε άδειο, στην πορεία μάζευε αρκετό κόσμο σε πολλά δρομολόγια. Αν δεν κάνω λάθος για μια περίοδο την ανέβαινε και το Β2? Αυτή τη στιγμή, πέρα από τα γνωστά προβλήματα που αφορούν σ΄όλο το δίκτυο (έλλειψη οχημάτων, οδηγών κτλ) η Αλίμου έχει ένα 140 που στη μια κατεύθυνση άντε βρες πότε θα περάσει, ένα 142 που αν δεν ξέρεις την ώρα του κλάφτα Χαράλαμπε και ένα Β1 που συνήθως κάπου μπλέκει (φανάρι Αλίμου/ άνοδος παραλιακής το καλοκαίρι κτλ) και τινάζεται το πρόγραμμά του στον αέρα.

Μια άσχετη ερώτηση, διάβασα κάπου ότι τα ακτινικά της Αγ. Παρασκευής έφευγαν για μια περίοδο απ΄το Θησείο; Αν ναι, πότε και για ποιό λόγο;
Προκαθορισμένες ανταποκρίσεις μεταξύ ΜΣΤ και τροφοδοτικών γραμμών τώρα!
Απάντηση
#62
(08-12-2015, 01:09 AM)Desiro Έγραψε: Μια άσχετη ερώτηση, διάβασα κάπου ότι τα ακτινικά της Αγ. Παρασκευής έφευγαν για μια περίοδο απ΄το Θησείο; Αν ναι, πότε και για ποιό λόγο;

Tι εννοείς τα ακτινικά της Αγ.Παρασκευής; Οι γραμμές προς Μεσόγεια έφευγαν από Θησείο. (Κορωπί, Λούτσα κτλ) Αυτές εννοείς;
Απάντηση
#63
Ναι, αυτά. Για ποιό λόγο όμως; Από Αεροπαγίτου γυρνούσανε?
Προκαθορισμένες ανταποκρίσεις μεταξύ ΜΣΤ και τροφοδοτικών γραμμών τώρα!
Απάντηση
#64
(09-12-2015, 01:32 AM)Desiro Έγραψε: Ναι, αυτά. Για ποιό λόγο όμως; Από Αεροπαγίτου γυρνούσανε?

Κοίτα γενικά οι γραμμές προς τα πιο μακρινά προάστια δεν ξεκινούσαν από το κέντρο για κάποιο λόγο. Οι γραμμές προς Βουλιαγμένη/Βάρη/Βάρκιζα πχ είχαν από ιδρύσεώς τους αφετηρία στη Βασ.Όλγας. Φυσικά αργότερα πήγαν κι άλλες γραμμές εκεί (Γλυφάδα, Αργυρούπολη κτλ) αλλά αυτό ήταν κυρίως σε μια απόπειρα να αποσυμφορηθεί η Ακαδημία από τις αφετηρίες. Οι γραμμές προς τα Μεσόγεια είχαν αρχικά αφετηρία στην Πλατ.Μοναστηρακίου κι έβγαιναν στη Βασ.Σοφίας μέσω Ερμού/Πλ.Συντάγματος. Τότε βέβαια (μιλάμε για τη δεκαετία του '30) το Μοναστηράκι ήταν απείρως πιο "κέντρο" απ' ό,τι η Ακαδημία ή το Σύνταγμα, λόγω της αγοράς κτλ. Γύρω στα 1950 και λόγω του κυκλοφοριακού "χάους" στο Μοναστηράκι (σκέψου ότι τότε υπήρχε παράλληλη κυκλοφορία τραμ/λεωφορείων/ΙΧ/φορτηγών/κάρων/αλόγων κτλ χωρίς φωτεινούς σηματοδότες και σε συνδυασμό με το παζάρι η κατάσταση ήταν τραγική) η αφετηρία μεταφέρθηκε στην Πλατ.Ασωμάτων και τα οχήματα ξεκίνησαν να διέρχονται από Απ.Παύλου, Διον.Αεροπαγίτου, Συγγρού, Βασ.Όλγας, Βασ.Κωνσταντίνου και Ηρ.Αττικού/Ρηγίλλης. Η Βασ.Κωνσταντίνου δεν είχε διανοιχτεί ακόμα βόρεια της Ερατοσθένους (ήταν ακόμα ποτάμι), κάτι που συνέβη στις αρχές της δεκαετίας του '60, οπότε και τα λεωφορεία ξεκίνησαν να διέρχονται απο εκεί. Η δε Πλατ.Ασωμάτων ήταν αρκετά κοντά στο Μοναστηράκι, ώστε να θεωρείται "κέντρο" και ο περισσότερος κόσμος τα έπαιρνε από εκεί, άρα η μη διέλευσή τους από το Σύνταγμα δεν ήταν και τόσο τραγική για τα δεδομένα της εποχής.

Λίγα χρόνια μετά και λόγω της έλλειψης χώρου στην Πλατ.Ασωμάτων, η αφετηρία μεταφέρθηκε απέναντι, στην Επταχάλκου, όπου και παρέμεινε μέχρι το 1995 όπου οι γραμμές έγιναν τοπικές στην Αγ.Παρασκευή. Εξαίρεση αποτελούν οι γραμμές προς Ανθούσα/Παλλήνη/Γέρακα, αφού αρχικά ξεκινούσαν από την Ακαδημία. Οι γραμμές αυτές εξελίχθηκαν από την πρώτη γραμμή της Μεσογείων Ακαδημία-Αγ.Παρασκευή, που ιδρύθηκε τη δεκατία του '20 κι ενώ αρχικά τερμάτιζε στην Πλατ.Αγ.Παρασκευής με τα χρόνια επεκτάθηκε και "τριχοτομήθηκε" στις γραμμές προς Γέρακα, Παλλήνη και Ανθούσα. Οι αφετηρίες αυτές παρέμειναν εκεί μέχρι το 1970, όταν η Δικτατορία με το σύστημα της "Περιμετρικής" επιχείρησε για ακόμη μια φορά να απομακρύνει τις αφετηρίες από την Ακαδημία, δημιουργώντας "αφετηριακούς σταθμούς" εκτός Κέντρου και ιδρύοντας την κυκλική γραμμή "Π:Περιμετρικη" που με το ίδιο εισητήριο σε μετέφερε από τον "αφετηριακό σταθμό" στο Κέντρο και αντίστροφα. Όλες οι γραμμές της Μεσογείων (Χολαργός/Αγ.Παρασκευή/Παπάγου κτλ) έφυγαν από την Ακαδημίας και πήγαν στη Ρηγίλλης, κάτι που όμως κράτησε ελάχιστα λόγω "όχλησης της Λέσχης Αξιωματικών" και σε λιγότερο από μήνα οι αφετηρίες επανήλθαν στην Ακαδημία. Οι γραμμές όμως προς Γέρακα/Παλλήνη/Ανθούσα ως πιο "υπεραστικές" σε χαρακτήρα αποφασίστηκε να πάνε κι αυτές στο Θησείο μαζί με τις υπόλοιπες των Μεσογείων ακολουθώντας φυσικά την ίδια διαδρομή. (Διον.Αεροπαγίτου, Βασ.Όλγας κτλ)
Απάντηση
#65
Με κατατόπισες πλήρως. Ξέρουμε για ποιό (πιθανό) λόγο ακολούθησε την πολιτική της απομάκρυνσης των αφετηριών απ΄το κέντρο η δικτατορία; Ανάλογη κίνηση απ΄ό,τι διάβασα έγινε από τα τραμ κατά τη δεκαετία του '30 αλλά για λόγους συμφόρησης (?).
Προκαθορισμένες ανταποκρίσεις μεταξύ ΜΣΤ και τροφοδοτικών γραμμών τώρα!
Απάντηση
#66
(09-12-2015, 04:51 PM)Desiro Έγραψε: Με κατατόπισες πλήρως. Ξέρουμε για ποιό (πιθανό) λόγο ακολούθησε την πολιτική της απομάκρυνσης των αφετηριών απ΄το κέντρο η δικτατορία; Ανάλογη κίνηση απ΄ό,τι διάβασα έγινε από τα τραμ κατά τη δεκαετία του '30 αλλά για λόγους συμφόρησης (?).

Γενικά σε πάρα πολλές φάσεις της ιστορίας έχει γίνει αυτό, αλλά συνήθως όχι με εξαιρετικά αποτελέσματα. Τα τραμ είχαν όλα αφετηρία την Ομόνοια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κυκλοφορία και στη δεκαετία του '30 συνενώθηκαν σε διακεντρικά. (Πατήσια-Αμπελόκηποι, Κολιάτσου-Παγκράτι κτλ) Και στη δεκαετία του '60 έγινε απομάκρυνση κάποιων αφετηριών από την Ακαδημία(Π.Φάληρο/Βούλα/Γλυφάδα/Αργυρούπολη/Σούρμενα κτλ πήγαν στο Σύνταγμα) και η Δικτατορία φυσικά αργότερα με την περίφημη "Περιμετρική." Μετά έγινε μεγάλη "τοπικοποίηση" ακτινικών γραμμών το 1995 με τους Κορμούς, αλλά ειδικά στην Ακαδημία, οι περισσότερες γραμμές επέστρεψαν με τα χρόνια ξανά στο Κέντρο. Η επόμενη απόπειρα έγινε με το Μετρό το 2000, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δημιουργήθηκαν "παράλληλες" γραμμές με τις υπάρχουσες ακτινικές, οι οποίες τερμάτιζαν στον πλησιέστερο σταθμό Μετρό, αλλά συνέχισαν να λειτουργούν και οι παλιές ακτινικές με 5-6 άτομα μέχρι το Κέντρο. (πχ 108/109, 111/112, Α17/806 κτλ) Η τελική απομάκρυνση των αφετηριών έγινε τελικά τα τελευταία χρόνια, όταν λόγω κρίσης αποφάσισαν να κόψουν όλες τις "παράλληλες" ακτινικές και να κρατήσουν μόνο τις τοπικές προς το Μετρό. Και πάλι όμως παρέμειναν κάποιες γραμμές που δεν ήταν δυνατον να "τοπικοποιηθούν" όπως πχ Ζωγράφου/Άνω Ιλίσια κτλ.
Απάντηση
#67
Κατάλαβα...Μετά το 95-2000 έχω εικόνα - ως θαυμαστής από τα 9 μου Tongue - αλλά πέρα απ΄τις πρόσφατες προσπάθειες που γίνονται για προφανείς λόγους εξοικονόμησης χρημάτων και αποσυμφόρησης του κέντρου και τις αλλαγές του' 30, που έγιναν λόγω κορεσμού, οι αλλαγές που έγιναν επί δικτατορίας τείνω να πιστεύω ότι περισσότερο στόχευαν (έμμεσα) στην ενθάρρυνση της χρήσης και κτήσης ΙΧ, αυξάνοντας τη δυσκολία προσέγγισης του λεωφορείου απ΄το κοινό παρά σε οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα πολεοδομικά/οικονομικά/συγκοινωνιακά στοιχεία της Αθήνας εκείνη την περίοδο αλλά η διάδοση του ΙΧ από τη δεκαεία ο 60 και μετά (1962: 20 ΙΧ/κάτοικο, 1973: 97 ΙΧ/κάτοικο, 1983: 172 ΙΧ/κάτοικο) σε συνδασμό με το - ηλίου φαεινότερο - ότι αυτή υποστηρίχθηκε από τη πολιτική σκηνή στο σύνολό της νομίζω συνηγορούν αρκετά σ΄αυτό το συμπέρασμα.
Προκαθορισμένες ανταποκρίσεις μεταξύ ΜΣΤ και τροφοδοτικών γραμμών τώρα!
Απάντηση
#68
(09-12-2015, 09:26 PM)Desiro Έγραψε: Κατάλαβα...Μετά το 95-2000 έχω εικόνα - ως θαυμαστής από τα 9 μου Tongue - αλλά πέρα απ΄τις πρόσφατες προσπάθειες που γίνονται για προφανείς λόγους εξοικονόμησης χρημάτων και αποσυμφόρησης του κέντρου και τις αλλαγές του' 30, που έγιναν λόγω κορεσμού, οι αλλαγές που έγιναν επί δικτατορίας τείνω να πιστεύω ότι περισσότερο στόχευαν (έμμεσα) στην ενθάρρυνση της χρήσης και κτήσης ΙΧ, αυξάνοντας τη δυσκολία προσέγγισης του λεωφορείου απ΄το κοινό παρά σε οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα πολεοδομικά/οικονομικά/συγκοινωνιακά στοιχεία της Αθήνας εκείνη την περίοδο αλλά η διάδοση του ΙΧ από τη δεκαεία ο 60 και μετά (1962: 20 ΙΧ/κάτοικο, 1973: 97 ΙΧ/κάτοικο, 1983: 172 ΙΧ/κάτοικο) σε συνδασμό με το - ηλίου φαεινότερο - ότι αυτή υποστηρίχθηκε από τη πολιτική σκηνή στο σύνολό της νομίζω συνηγορούν αρκετά σ΄αυτό το συμπέρασμα.

Κοίτα, η κατ' εξοχήν κίνηση που έγινε για λόγους προώθησης του ΙΧ ήταν το "ξήλωμα" των τραμ την δεκαετία του '50 από τον Καραμανλή. Αυτό κυρίως είχε να κάνει με το γεγονός ότι το εισόδημα του Έλληνα είχε αρχίσει να ανεβαίνει σε σχέση με τα πρώτα χρόνια μετά την Κατοχή και τον Εμφύλιο και η πολιτική σκηνή της εποχής είχε προφανώς κοινά συμφέροντα με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα αυτοκίνητα όμως θέλουν πλατιές λεωφόρους για να κινηθούν και τα "αργοκίνητα" τραμ τους εμπόδιζαν. Σε όλη τη δεκαετία του '50 υπήρχε τεράστιο οδικό έργο, όπως η κατασκευή της Αθηνών-Σουνίου, της Λεωφ.Βουλιαγμένης, της Εθνικής Αθηνών-Λαμίας κοκ. Και στα πλαίσια αυτά προωθήθηκε και ένα "πρόγραμμα αναβάθμισης των οδών της Αθήνας σε Ευρωπαϊκής μεγαλουπόλεως" με νέους τάπητες, οδικές διαγραμίσεις κτλ. Για πάνω από 5 χρόνια, η Αθήνα ήταν ένα τεράστιο εργοτάξιο. Και μέσα σ' όλα αυτά, βρήκαν την ευκαιρία να καταργήσουν και τα τραμ, για να "αναβαθμίσουν τους δρόμους." Κι επειδή στην Κατοχή και στον Εμφύλιο, η ΗΕΜ είχε υποστεί τεράστιες ζημιές και τα λίγα τραμ που είχαν μείνει ήταν ήδη σαράβαλα, με αποτέλεσμα ο κόσμος να καταταλαιπωρείται, βρήκαν ένα κοινό πολύ πιο έτοιμο να δεχτεί την κατάργηση τους, απ' ότι πχ αν γινόταν τη δεκαετία του '30 που η εξυηπηρέτηση ήταν άψογη. Μετά όμως απ' όλα αυτά είχε ήδη "γίνει το κακό," οπότε η οποιαδήποτε περαιτέρω απομάκρυνση των αφετηριών από το Κέντρο είτε από τη Δικτατορία είτε από οποιονδήποτε άλλο, ήταν μάλλον ελλάσωνος σημασίας σ' αυτή τη φάση. Έτσι κι αλλιώς ακόμα και οι γραμμές που συνέχιζαν να προσεγγίζουν το κέντρο αντιμετώπιζαν τέτοιο "κόλλημα" μετά τη μαζική αύξηση των ΙΧ στις δεκαετίες '50-'60, που ο κόσμος ήδη είχε αρχίσει να τα εγκαταλείπει μαζικά.
Απάντηση
#69
Το 417 Αθήνα-Αγ.Παρασκευή από Βασ.Σοφίας, σίγουρα δεν πέρναγε, διότί είδα φώτο στο facebook που πέρναγε από Λ.Αλεξάνδρας, το 1980 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...&type=3&th εάν το θυμάται κάποιος ασ¨μου πει.
Απάντηση
#70
(28-01-2016, 03:06 AM)mercedes1988 Έγραψε: Το 417 Αθήνα-Αγ.Παρασκευή από Βασ.Σοφίας δεν πέρναγε,γιατί είδα φώτο στο facebook ότι πέρναγε από Λ.Αλεξάνδρας το 1980 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...&type=3&th εάν το θυμάται κάποιος ασ¨μου πει.
Τα 406/417 είχαν αφετηρία στην Ασκληπιού μεταξύ Σόλωνος και Ακαδημίας, (σημερινή στάση "Σόλωνος" των 025/026/027) ανέβαιναν από Ασκληπιού και Λ.Αλεξάνδρας και κατέβαιναν από Λ.Αλεξάνδρας, Ιπποκράτους και Ακαδημίας. Προ ΕΑΣ οι γραμμές όντως πήγαιναν από Βασ.Σοφίας, αλλά δεν ξέρω πότε δρομολογήθηκαν από Αλεξάνδρας, ούτε το γιατί. (αν και υποθέτω ότι είχε να κάνει με τη συνεχώς αυξανόμενη συμφόρηση στη Βασ.Σοφίας)
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Λεωφορειακές Γραμμές ανα ΣΕΠ aliance 4 14.519 01-06-2017, 05:34 PM
Τελευταία Δημοσίευση: pvuccino
  Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ ns_ 45 69.466 11-01-2015, 06:37 PM
Τελευταία Δημοσίευση: mercedes1988
  Λεωφορειακές γραμμές Ηλιούπολης marios.ilioupoli 2 7.841 02-07-2013, 01:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)