Μάλιστα... Τι να γράψει κανείς; Για τα "κολλήματα" ενός συγκεκριμένου χρήστη; (που προσπαθεί και να μας πείσει κιόλας ότι είναι υπαρκτά) Για τις φαντασιώσεις του; 'Η για τα διάφορα "παραμύθια" που γράφει για να "τεκμηριώσει" τις θέσεις του; Μήπως τελικά το λάθος το κάνουμε όλοι οι υπόλοιποι που δίνουμε σημασία στα γραπτά του;
Αλλά ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά. Καταρχήν ας δούμε λίγο τους τύπους των λεωφορείων που αναφέρθηκαν (C03.B7L και CityClass).
Για το μεν Volvo τα δυνατά χαρακτηριστικά του είναι η ευκολία οδήγησης, το εξαιρετικό και ακριβέστατο τιμόνι του, η άνετη θέση οδήγησης (στα 600αρια) και η ικανότητά του να διατηρεί ικανές ταχύτητες κίνησης ανεξαρτήτως της μορφολογίας του οδοστρώματος (ανηφόρα, κατηφόρα, ευθεία). Τα σημεία που υστερεί είναι η στον μέσο όρο ποιότητα κατασκευής του αμαξώματος, η όχι και τόσο καλή διαρύθμιση του εσωτερικού του καθώς και η νωχελική εκκίνησή του λόγω του ότι ο κινητήρας του κάτω από τις 1700 στροφές ουσιαστικά δεν υπάρχει. Ειδικά για τα 600αρια στα μειονεκτήματα πρέπει να αναφερθεί και το "κλώτσημα" των ταχυτήτων στις αλλαγές.
Το CityClass από την άλλη έχει έναν ιδιαίτερα οικονομικό κινητήρα που αποδίδει σε ένα ευρύτατο φάσμα στροφών, μια πολύ καλή κλιματιστική μονάδα (Webasto), καλό βήμα σε προαστειακά δρομολόγια και πέρα από αυτά τίποτα άλλο... Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πρωτοκυκλοφόρησε το μακρινό 1997 και μέχρι το τέλος της παραγωγής του είχε ελάχιστη εξέλιξη (ουσιαστικά μόνο ο κινητήρας άλλαξε όταν έβαλε τον Cursor). Η ποιότητα κατασκευής του αμαξώματος είναι απαράδεκτη (ο μοναδικός τύπος λεωφορείου του ΟΑΣΘ που έχει σάπια αν εξαιρεθούν τα Scania που όμως είναι και μια γενιά πίσω), απαράδεκτα καθίσματα επιβατών, όχι και τόσο ομαλή κίνηση κατά την πορεία ("κρατάει" στις αλλαγές ταχυτήτων), κακή θέση οδήγησης, ανακριβές σύστημα διεύθυνσης (κάτι που γίνεται χειρότερο από την πολύ λεπτή στεφάνη του τιμονιού του), ενώ σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιόπιστο μιας και βγάζει χίλιες δυο βλάβες (ηλεκτρικές/ηλεκτρολογικές κυρίως όμως και σπάνια μηχανικές). Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που μένει στο δρόμο χωρίς να έχει κάποια βλάβη από false alarm στο διαγνωστικό. Και φυσικά να αναφέρουμε και την περίπτωση του 381 το οποίο είναι το μοναδικό λεωφορείο που βγήκε ολική απώλεια στα 57 χρόνια του ΟΑΣΘ.
Σε σύγκριση αυτών των δύο λεωφορείων το B7L πλεονεκτεί έναντι του CityClass στα παρακάτω:
Ικανότητα ανάβασης. Το Volvo κρατάει σταθερή ταχύτητα πορείας στις ανηφόρες με τις ελάχιστες δυνατές αλλαγές σχέσεων τη στιγμή που το Irisbus ανεβοκατεβάζει διαρκώς ταχύτητες - συχνά χωρίς λόγο. Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφερθεί ότι τα 200αρια του 23 ανεβαίνουν φορτωμένα στα Κάστρα ακόμα και με 4η!!!
Άνεση οδηγού. Δεν υπάρχει καν σύγκριση ανάμεσα στο κλειστοφοβικό cockpit του CityClass και την άνετη πολυθρόνα που έχουν τα ΕΛΒΟ (ειδικά τα 600αρια που έχουν και υποβραχιόνια)
Ευκολία οδήγησης. Το Volvo έχει κορυφαίο σύστημα διεύθυνσης, πανάλαφρο τιμόνι και εξαιρετικά φρένα. Το Irisbus υστερεί σε όλους τους τομείς. Επιπρόσθετα το ηλεκτρονικό ταμπλό του τελευταίου πρέπει να έχει σχεδιαστεί από κάποιον σαδιστή μιας και είναι ιδιαίτερα δύσκολο να το παρακολουθήσεις και αποσπάει την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο - ιδιαίτερα όταν "ανακαλύπτει" κάποια βλάβη.
Σαλόνι επιβατών. Το Volvo έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα (έστω και οριακή), καλύτερα καθίσματα ενώ στο Irisbus η τοποθέτηση ορισμένων στο δάπεδο δίνει ένα κλειστοφοβικό αίσθημα.
Αξιοπιστία. Από το B7L περιμένεις κάποιες συγκεκριμένες βλάβες οι οποίες αποκαθίστανται εύκολα και χωρίς πολλά έξοδα. Το CityClass πάλι είναι πιο απρόβλεπτο. Δεν ξέρεις ποτέ τι μπορεί να βγάλει. Μπορεί ακόμα και να πάρει φωτιά. Σημαντικός δε παράγοντας αναξιοπιστίας είναι ότι μπορεί να εμφανισει βλάβη που ΔΕΝ υπάρχει από λάθος του διαγνωστικού και να χρειαστούν ακόμα και ώρες ολόκληρες για να λυθεί το πρόβλημα αν δεν σβηστεί με reset.
Καθαρά υποκειμενικά θα προσθέσω ότι το B7L είναι απόλαυση να κάθεσαι πίσω σε κάποιες γραμμές όπως το 58 και να ακούς την τουρμπίνα του. Να είχε και έναν καλύτερο ήχο η μηχανή...
Το CityClass από την άλλη πλεονεκτεί έναντι του ΕΛΒΟ στα εξής:
Αυτονομία. Οικονομικότερο και με μεγαλύτερη δεκαμενή καυσίμου βγάζει απομακρυσμένα δρομολόγια σε αντίθεση με τα Volvo που χρειάζονται ενδιάμεσο ανεφοδιασμό εντός της ημέρας.
Κλιματισμός. Δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα στο Webasto του Irisbus και το Hispacold του Volvo.
Στα υπόλοιπα και τα δύο λεωφορεία είναι μάλλον στο ίδιο επίπεδο. Για τους υπόλοιπους τύπους που κυκλοφορούν από δύο λόγια για τον καθένα. Για τα Scania τίποτα το ιδιαίτερο, γερασμένα λεωφορεία είναι και παρόλα αυτά εξυπηρετούν αξιοπρεπώς. Κρίμα που έχουν πατέντα ψυγείο από την ΕΛΒΟ διαφορετικά θα τα καμαρώναμε και σε γραμμές όπως το 57/58 (αν και έχω δει Scania του 69 να "ρίχνει ξύλο" σε B7RLE του 88 σε παρατεταμένη ανηφόρα). Για τα B7RLE δεν θα πω τίποτα πέρα από το ότι οποιαδήποτε στιγμή το ΚΤΕΟ μπορεί να τα κόψει με τη μία. Αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν με προσωρινή έγκριση τύπου χωρίς να πληρούν τις προδιαγραφές του τύπου Α-100. Τα Β9L είναι μεν αρκετά καλά για οδηγό και επιβάτες αλλά έχουν σοβαρές κατασκευαστικές ατέλειες και βγάζουν και αρκετές ζημιές - πολλές εκ των οποίων σοβαρότατες. Τα Citelis τέλος είναι ουσιαστικά ένα (αρκετά άσχημο θα έλεγα) facelift του Agora και είναι ανάλογα αυτού. Αρκετά αξιόπιστα, αθόρυβοι εργάτες, ένα λεωφορείο λίγο πάνω από τον μέσο όρο σε όλα του με όλα τα χαρακτηριστικά της γαλλικής σχολής στα αστικά λεωφορεία.
Για να ασχοληθούμε τώρα με τα "παραμύθια"
(30-10-2014, 05:13 PM)GiannisB Έγραψε: Δεν γράφω μόνο τις γνώμες των οδηγών, γράφω και αυτά που βλέπω και εγώ και άλλοι που ασχολούνται με το άθλημα. Φυσικά και έχουν ζόρι οι οδηγοί, τους λόγους, τους έχω αναφέρει ήδη με τις ταχύτητες κλιματισμό,συναρμολόγηση κ.τ.λ. ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ από αυτά εσύ, νομίζεις σοβαρά προβλήματα
Πράγματι, αυτά που αναφέρεις είναι σοβαρότερα από τις συνθήκες εργασίας, την καθυστερούμενη μισθοδοσία, το αβέβαιο μέλλον του Οργανισμού και κατ' επέκταση της δουλειάς τους... Έχεις δίκιο...
(30-10-2014, 07:54 PM)GiannisB Έγραψε: Πάμε σε ένα άλλο στις 18 Αυγούστου 2004 τα cityclass μονιμοποιήθηκαν στο 56, και πως ήρθαν τα b7l στην θέση τους; μπήκαν λόγω διαμαρτυρίας κάποιων κινημάτων,λόγω των λίγο θέσεων, γιατί αλλιώς μια χαρά θα ήταν τα cityclass στο 56.
Διότι όπως όλοι γνωρίζουμε το εκάστοτε "κίνημα" είναι αυτό που αποφασίζει για τη δρομολόγηση. Η αλήθεια είναι ότι δοκιμάστηκαν τα CityClass για ένα διάστημα αλλά ήταν ήδη προαποφασισμένο ότι θα δρομολογηθούν τα 600αρια ως πιο κατάλληλα.
(31-10-2014, 01:51 AM)GiannisB Έγραψε: Το 18 δεύτερη πιο δύσκολη γραμμή
Με διαφορά η δυσκολότερη, όχι δεύτερη πιο δύσκολη... Τριακόσια ολόκληρα μέτρα ανηφόρα έχει... Τι να μας πούνε σε σχέση με το 18 κάτι γραμμές σαν τις 23, 25, 26, 28, 57, 58, για παιδάκια είναι αυτές...
(31-10-2014, 03:40 PM)GiannisB Έγραψε: Τα scania του Φοίνικα τα έχουν αναβαθμίσει μηχανικά όλα του αμαξοστασίου, της Σταυρούπολης όχι.
Μιας και όπως όλοι γνωρίζουμε ένα βάψιμο ισούται με μηχανική αναβάθμιση ενός οποιουδήποτε αυτοκινήτου...
(31-10-2014, 01:51 AM)GiannisB Έγραψε: Απαγορεύεται βάσει νόμου να παρεις μόνο μια μάρκα λεωφορείου, πρέπει να έχτεις στον στόλο πάνω από τρεις μάρκες. Αυτό το κάνουν, για να μην πάνε οι εταιρίες συγκοινωνιακού φορέα σε μια εταιρία παραγωγής λεωφορείων, και έτσι με τόν νόμο αυτό δεν παίρνουν εύκολα μίζες.
Ναι, ε; Από πότε; Για βρες τον και δείξε μας τον αυτόν τον νόμο γιατί για δημιούργημα της φαντασίας σου πρόκειται... Αλλά αν όντως υπάρχει τότε γιατί να γίνονται διαγωνισμοί για τις προμήθειες των λεωφορείων και όχι αναθέσεις;
Ο Θωμάς Μάτσιος* είναι μέλος της κοινότητάς μας (με άλλα λόγια όποιος κατάλαβε ας μας εξηγήσει και στους υπόλοιπους)
(31-10-2014, 01:19 PM)GiannisB Έγραψε: Τα citelis του 17 δεν είναι κομμένα, απλά για προσπαθούν με την ''τακτική'' του ΟΑΣΘ που έχω πει για τις ανηφόρες, που κακώς την κάνουν, για τα citelis και τυχαίνει ή να περισσεύουν citelis στο αμαξοστάσιο ή να τα βάζουν αυτά πρώτα σε ίσιες γραμμές και προτιμάν το 17.
(30-10-2014, 05:30 PM)GiannisB Έγραψε: Για τα 600αρια και 400αρια τα σύγκρινα σε σχέση με τα cityclass και τα b7L μένουν πολύ εύκολα, τα cityclass σκυλιά και με ΑΝΟΙΧΤΟ κλιματισμό, γρήγορα την βγάζουν την ανηφόρα και όχι σαν τα b7L που πρέπει να κλείσεις τον κλιματισμό να ξεκινήσει το λεωφορείο και ούτε αέρα να μην βγάζει ο κλιματισμός και να βρίσκεσαι μέσα στο λεωφορείο λες και είσαι σε σάουνα.
και βέβαια το σημείο που σε κατάλαβα κύριε αντιπρόεδρε είναι το κλείσιμό της πάραπάνω δημοσίευσής σου
Αυτό ακριβώς...
(30-10-2014, 05:30 PM)GiannisB Έγραψε: Τίποτα άλλο
Και μερικές διευκρινήσεις και απαντήσεις σε απορίες...
(30-10-2014, 05:20 PM)"mitsos_neapolh Έγραψε: αλλα σε γραμμες δυσκολες καλυτερα ειναι τα 600αρια η τα 400αρια πιστευω, γνωμη μου. καθε μερα τετοια χρησιμοποιω και αντεχουν ζορια. κακως μερικοι τα αποκαλειται της κακιας ωρας οχηματα.. θυμηθειτε οτι αντικατεστησαν τα μερσεντες ο405 που ηταν σκυλια...
Τα 400αρια Volvo αντικατέστησαν κάποια 700αρια του 1989 (όχι όλα, κάποια είναι νέες άδειες). Τα 600αρια αντικατέστησαν τους Σφακιανάκηδες και κάποιους 11μετρους Αλέξανδρους. Τα Ο405 ήταν όντως σκυλιά αλλά μόνο μηχανικά. Το αμάξωμά τους ήταν τραγικό.
(30-10-2014, 06:16 PM)"mitsos_neapolh Έγραψε: πιστευω πως η συγκριση πρεπει να γινετε με τον προκατοχο της ιδιας γραμμης και οχι με αλλα του τωρινου στολου...
Αντίθετα οι όποιες συγκρίσεις πρέπει να γίνονται με σύχρονα του εξεταζόμενου οχήματα. Πόση σχέση μπορεί να έχει ένα Magirus με ένα B7L; Άσχετα αν και τα δύο ήταν το βαρύ πυροβολικό του ΟΑΣΘ στις δύσκολες γραμμές...
(31-10-2014, 01:26 AM)damin26 Έγραψε: Μιας που έφερε η συζήτηση τα B7RLE, την περασμένη Τετάρτη 22 του μηνός είδα περίπου το απόγευμα το 405 (που αν δεν κάνω λάθος το λεωφορείο αυτό ανήκει στο 60, γραμμή Σταυρούπολης) να μπαίνει στο σταθμό του ΙΚΕΑ ως 993. Ξέρει κανείς πληροφορίες περί αυτού? Είχε βγάλει καμιά βλάβη και το δοκιμάζουν σε γραμμές του Φοίνικα λόγω καλύτερου συνεργείου στο εκεί αμαξοστάσιο?
Πιθανό να είχε κάποιο πρόβλημα με κάποιο εκδοτικό και αντί να ανέβει ο ηλεκτρονικός στο Πανόραμα κατέβασαν το λεωφορείο στο ΙΚΕΑ σε κάποιο διάλειμμα.
(31-10-2014, 11:24 AM)george-oasth Έγραψε: Ξέρει κανείς γιατί το 239 δρομολογειτε επι 10 μέρες πλεον στην γραμμη 21;
Δεν φαίνεται να υπάρχει καποιο θεμα με το οχημα καθως και τις 10 μερες της παρουσιας του στην γραμμη δεν εχει εμφανισει βλαβη...βγαζει ολα τα δρομολογια της ημερας
Μπορεί να είχε κάποια σημαντική βλάβη και να είναι υπό παρακολούθηση.
(31-10-2014, 03:01 PM)"mitsos_neapolh Έγραψε: και μια γραμμη 88 που περναει απο καρδια που εχει ζορι δινουν το 581 συνηθως η οποιο σκανια απο 4-5 που εχει ο φοινικας ειναι διαθεσημο... παρατηρησε στην τηλεματικη και θα δεις...
Το 581 είναι ένα εξαιρετικά προσεγμένο αυτοκίνητο και δεν πρέπει να το θεωρούμε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα του συγκεκριμένου τύπου. Ως πρότυπο ίσως... Το συγκεκριμένο και στο 58 να το βάλεις θα ανέβει άνετα...
(31-10-2014, 07:20 PM)george-oasth Έγραψε: Γνωριζει κανεις σχετικα με τα τελευταια δρομολογια του 3 και του 72;;;Γιατι δρομολογουνται σε αυτες τις γραμμες στα τελευταια τους δρομολογια 900αρια citaro που ηταν της γραμμης 8 την υπολοιπα μερα;
Για λόγους ωραρίων οδηγών. Το 8 έχει στις συγκεκριμένες βάρδιες λιγότερες ώρες και τα άλλα αν βγουν με το αμάξι που σχολάει εκείνη την ώρα θα γράψουν υπερωρία.
* Ο Θωμάς Μάτσιος είναι (ή ήταν) αντιπρόεδρος του Εδεσσαϊκού
http://www.youtube.com/watch?v=Vm2oyynssEQ