Αξιολόγηση Θέματος:
  • 7 Ψήφοι - 3.57 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz ΕΛΒΟ C97.405GN
#91
Ξέρουμε ποιες GN είναι ανακατασκευασμένες, γιατί βλέπω πολλές συμμαζεμένες στο 608.
Απάντηση
#92
(08-04-2014, 04:07 PM)nikos99 Έγραψε: Ξέρουμε ποιες GN είναι ανακατασκευασμένες, γιατί βλέπω πολλές συμμαζεμένες στο 608.
Μερικές απ' αυτές είναι οι: 414, 417, 432, 435, 438, 444, 466, 473, 483, 486, 496.
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#93
(08-04-2014, 11:09 PM)nikos1991 Έγραψε: Μερικές απ' αυτές είναι οι: 414, 417, 432, 435, 438, 444, 466, 473, 483, 486, 496.

Είναι και η 437.
Απάντηση
#94
Η 430 νταλίκα με προμετωπίδες από Neoplan στην Κηφισιά, γράφοντας "Α7 Κάνιγγος - Κηφισιά - Νέα Ερυθραία"!
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
#95
(06-11-2017, 05:15 PM)MrVanHool Έγραψε: Η 430 νταλίκα με προμετωπίδες από Neoplan στην Κηφισιά, γράφοντας "Α7 Κάνιγγος - Κηφισιά - Νέα Ερυθραία"!

Η οποία έχει πινακίδες πλέον ΥΝΧ 9995 (την είδα στον δρόμο). Στην αρχή απόρησα για την γραμμή και δεν ήμουν σίγουρος 100% για τον αρ. παρμπρίζ (ήμουν 99% ότι ήταν αυτός), αλλά τώρα που επιβεβαιώνεται για τις πρωμετωπίδες που έχουν αλλαχτεί και κάνανε μπαμ, είναι σίγουρα αυτή. Είχε φανεί ο αριθμός και πριν μερικές μέρες στη διαύγεια στις GN που πέρναγαν κτεο
Απάντηση
#96
Επαναφέρω το θέμα μετά από χρόνια. Εγώ δεν έχω γράψει και ποτέ.  Tongue

Πήρα χθες το Α7. Δεν θυμάμαι κωδικό λεωφορείου, sorry. Επειδή ήταν Κυριακή μεσημέρι προς απόγευμα, η κίνηση ήταν ελάχιστη και ο οδηγός το πήγαινε στα όριά του. Η μηχανή ακούγονταν έτοιμη να σπάσει. Έβαλα GPS να δω πόσο πάει (στη γέφυρα του Χαλανδρίου πριν το Υγεία) και έδειξε 58 ολόκληρα km/h!  ROFL Με το θόρυβο και το κούνημα που έκανε, έμοιαζε τουλάχιστον για 80-90.

Γενικά, μετά από 7 χρόνια στην Αθήνα κι έχοντας μπει εκατοντάδες φορές σε GN, έχω την εξής γνώμη:

- Πολύ "κοντό" κιβώτιο. Υποθέτω ότι με τόσο υψηλές στροφές, θα είναι πιο επιρρεπές λεωφορείο σε φθορά/βλάβες, όπως και σε κατανάλωση.

- Οι GN κατά τη γνώμη μου έχουν κακή διαρρύθμιση εσωτερικού και δεν χωράνε πολλοί όρθιοι επιβάτες, όπως πχ στις σόμπες (Volvo) και οι πόρτες πίσω είναι σε άκυρα σημεία (ειδική η 3η), με αποτέλεσμα να πατάει ο ένας τον άλλον για να βγει. Η σόμπα και το Solaris, έχουν πολύ καλύτερο εσωτερικό και περισσότερο χώρο να κινηθείς. 

- Το πίσω μέρος/ρυμουλκο χοροπηδάει σαν τραμπαλα, ειδικά όταν πέσει σε λακκούβα.

- Κακή μόνωση, με αποτέλεσμα να περνάει η θερμότητα του κινητήρα στην καμπίνα (όχι σαν τη σόμπα φυσικά) και να κάνει απίστευτο θόρυβο.
Απάντηση
#97
Τον τελευταίο καιρό βλέπω φωτογραφίες και αναρτήσεις για τις GN και έχω κάποιες ερωτήσεις:
1. Ποια η διαφορά GN1 και GN2? (εκτός των μεγάλων και μικρών προβολέων αντίστοιχα)
2. Αφού στην Αθήνα έχουμε μονο GN2 (απ'οτι έχω καταλάβει), γιατί τις αναφέρουμε ως GN-σκέτο?
3. Γιατί οι GN γενικά αναφέρονται ως χαμηλού επιπέδου (low floor) ενώ στην πραγματικότητα είναι χαμηλής επιβίβασης (low-entry), με τις πίσω πόρτες να έχουν σκαλί?

Ευχαριστώ!!
Απάντηση
#98
1. Οι μικροί προβολείς είναι ελληνική πατέντα. Ποτέ δεν ήμουνα σίγουρος γιατί υπάρχουν - αλλά στο εξωτερικό θα δεις N2 και GN2 με μεγάλους προβολείς επειδή μόνο τέτοιους έβαζε η Mercedes στα O405 των οποίων τα αμαξώματα προέρχονται από εκείνη. Από εκεί και πέρα, οι κύριες διαφορές των N1 και των N2 είναι στα παράθυρα που αντί να είναι ίσια καθ' όλο το μήκος του αμαξώματος αρχίζουν πιο χαμηλά και κάνουν γωνία προς τα πάνω και κάτι με την διάταξη των θέσεων, αλλά το τελευταίο δεν έχω μπορέσει να το κατανοήσω - πόσο μάλλον να το επιβεβαιώσω - μέχρι στιγμής.
2. Ισχύει ότι έχουμε GN2 μόνο, απλά ποτέ κανένας δεν λέει τον αριθμό 2 επειδή εννοείται ήδη. Δεν υπάρχει η ανάγκη να διαφοροποιηθούν από κάποιον άλλο τύπο λεωφορείου, όπως τα 12μέτρα O405N1 της Γερμανίας με τα 12μέτρα O405N2 της ΕΛΒΟ.
3. Το μόνο O405 που αναφέρεται ως «low entry» είναι το O405NH, σχεδιασμένο ειδικά για την αγορά της Αυστραλίας. Ουσιαστικά, αποτελεί μία ένωση των μπροστινών μερών του σασί ενός O405GN2 και των πίσω ενός O405 δεύτερης γενίας μη χαμηλού δαπέδου. Όλα αυτά τα λεωφορεία είχαν αμαξώματα κατασκευασμένα στην Αυστραλία, η Mercedes πρόσφερε το σασί και τα μηχανικά μέρη μόνο. Ορισμένα μάλιστα έχουν προβολείς και μάσκες Citaro, υποδηλώνοντας πόσο κοντά ήταν η παραγωγή τους στο τέλος της ζωής των O405. Αυτό που δεν γνωρίζω είναι το αν προηγείται η λίκνο των Citaro LE ή των O405NH. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα O405N και O405GN είναι από τα πρώτα λεωφορεία χαμηλού δαπέδου που είχανε βγει στην αγορά, οπότε ίσως είναι πιο κατάλληλο να ρωτήσουμε εάν ήταν συνειδητή επιλογή της Mercedes, έλλειψη τεχνογνωσίας ή κάτι άλλο.

Γνωρίζω ότι στο φόρουμ υπάρχουν άλλα μέλη με πολύ καλύτερες γνώσεις για τα μηχανικά μέρη ενός λεωφορείου. Συγνώμη εκ των προτέρων αν έχω αναφέρει κάτι λάθος, οποιαδήποτε διόρθωση θα ήταν καλοδεχούμενη.
Απάντηση
#99
(04-11-2023, 06:35 PM)akis Έγραψε: Τον τελευταίο καιρό βλέπω φωτογραφίες και αναρτήσεις για τις GN και έχω κάποιες ερωτήσεις:
1. Ποια η διαφορά GN1 και GN2? (εκτός των μεγάλων και μικρών προβολέων αντίστοιχα)
2. Αφού στην Αθήνα έχουμε μονο GN2 (απ'οτι έχω καταλάβει), γιατί τις αναφέρουμε ως GN-σκέτο?
3. Γιατί οι GN γενικά αναφέρονται ως χαμηλού επιπέδου (low floor) ενώ στην πραγματικότητα είναι χαμηλής επιβίβασης (low-entry), με τις πίσω πόρτες να έχουν σκαλί?

Ευχαριστώ!!

1. Απ' ότι έχω καταλάβει η κύρια διαφορά ανάμεσα στα O405N και στα O405N2 είναι ότι στα μεν πρώτα ήταν πλήρως χαμηλοδάπεδα αλλά με τα καθίσματα τοποθετημένα πάνω σε πλατφόρμες, στα δε O405N2 τα μπροστινά καθίσματα κατέβηκαν στο επίπεδο του δαπέδου, γι' αυτό και το μπροστινό κομμάτι των Ο405Ν2 είναι χαμηλότερο από των Ο405Ν. Αυτή είναι και η κύρια διαφορά ανάμεσα στις O405GN και O405GN2.

Στην αγγλική wikipedia γράφει τα εξής:

Σύναψη:[...] The O405(G)N do not have steps at the entrances and exits, but the seats are mounted on "platforms". The GN2 type addressed this problem. [...]

Πιθανόν να έχουν και άλλες διαφορές διαφορές στα μηχανολογικά τους αλλά αυτό δεν το γνωρίζω.

Οι μικρότεροι προβολείς είναι όντως ελληνική πατέντα, τα original O405GN2 είχαν μεγάλους προβολείς, όπως και τα Ο405Ν.

2. Ό,τι λέει ο Costpap παραπάνω, δεν ήρθαν ποτέ O405GN στην Αθήνα γι' αυτό παραλείπεται το 2.

3. Αυτό δεν το γνωρίζω ούτε εγώ.


Βλέποντας τα links στην αγγλική wikipedia βρήκα τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εργοστασιακών O405GN (στα γερμανικά) με την βοήθεια του archive.org και μιας και οι GN της ΕΛΒΟ βασίζονται σε αυτά, τα παραθέτω παρακάτω:

http://web.archive.org/web/1999082323122.../tdata.htm
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Mercedes-Benz ΕΛΒΟ C97.405Ν mercedes elbo 79 109.168 16-03-2024, 09:11 AM
Τελευταία Δημοσίευση: patrinos
  Mercedes-Benz O405N (N1) N1Brahamiou 127 68.039 30-12-2023, 05:27 PM
Τελευταία Δημοσίευση: patrinos

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)