Δημοσιεύσεις: 53
Θέματα: 1
Εγγραφή: 24-04-2011
Το τραμ του Περάματος άρχισε τη λειτουργία του το καλοκαίρι του 1936. Άρα μπορεί νωρίτερα την γραμμή να την δούλευαν λεωφορεία, όχι των ΕΗΣ βέβαια.
Δημοσιεύσεις: 203
Θέματα: 7
Εγγραφή: 25-10-2013
(14-12-2013, 02:36 AM)ns_ Έγραψε: Στο ίδιο αυτό φύλλο της 14/8/1931 του Ελευθέρου Βήματος, υπάρχει το εξής ανακοινωθέν του Υπουργείου Συγκοινωνίας της εποχής, που μας δίνει σημαντικές πληροφορίες για τις λειτουργούσες τότε λεωφορειακές γραμμές ("πλην Κηφισιάς και Γλυφάδος") και την δυναμικότητα εκάστης αυτών σε οχήματα:
"ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
Κατ' απόφασιν του Υπουργού της Συγκοινωνίας υπ' αριθ. 68610 ε.ε. [Σ.Σ.: σημαίνει "ενεστώτος έτους"] η εις ιδιωτικά λεωφορεία νέου τύπου δύναμις η ορισθείσα υπό του Τ. Π. Ι. Λ. [???] αυξάνεται καθοριζομένου του ολικού αριθμού, εν εκάστη των κάτωθι λεωφορειακών γραμμών, ως εξής:
1) της Γραμμής Αθηνών Κοκκινιάς εν συνόλω 18
2) >> >> >> Ζωγράφου >> 7
3) >> >> >> Αγ. Παρασκευής >> 13
4) >> >> >> Κυνοσάργους >> 10
5) >> >> >> Δουργούτη >> 10
6) >> >> >> Γηροκομείου >> 8
7) >> >> >> Αγ. Σάββα >> 10
8) >> >> >> Σφαγείων >> 15
9) >> >> >> Αγ. Ιωάννου >> 10
10) >> >> >> Γεφύρας Λιοσίων >> 13
11) >> >> >> Ν. Ιωνίας >> 30
12) >> >> >> Καισαριανής >> 10
13) >> >> >> Αδριανουπόλεως >> 5
14) >> >> >> Υμηττού >> 6
15) >> >> >> Σχολ. Χωροφυλακής >> 3
16) >> >> >> Κουπονίων >> 3
17) >> >> >> Περιστερίου >> 22
[...]
Διά τας λοιπάς γραμμές πλην των γραμμών Κηφισιάς και Γλυφάδος ορίζεται ως όριον δυνάμεως λεωφορείων το εξής:
1) της Γραμμής Αθηνών Ν. Σμύρνης εν συνόλω 15
2) >> >> >> Ηλιουπόλεως >> 6
3) >> >> >> Γούβας >> 9
4) >> >> >> Πολυγώνου >> 10
5) >> >> >> Γ' Σεπτεμβρίου >> 15
6) >> >> >> Κ. Πετραλώνων >> 3
7) >> >> >> Μενιδίου >> 4
8) >> >> >> Ν. Φιλαδελφείας >> 20
9) >> >> Πειραιώς Ν. Κοκκινιάς >> 30
10) >> >> >> Ταμπουρίων >> 28
11) >> >> >> Αγ. Διονυσίου >> 21
12) >> >> >> Καλλιπόλεως >> 4
13) >> >> >> Π. Κοκκινιάς >> 5
[...]"
Οι "κεκορεσμένες" γραμμές (δι' αποφάσεως του Υπουργού Συγκοινωνίας) τω καιρώ εκείνω, ήταν σαν να λέμε τώρα ότι δεν μπορούν να δοθούν άλλες άδειες ταξί τώρα. Δηλ. για κάθε γραμμή υπήρχε ένας μέγιστος, διοικητικά καθοριζόμενος, αριθμός λεωφορείων γι' αυτήν. Ήταν σημαντικό για τους λεωφορειούχους μιας γραμμής να κηρύσσεται "κεκορεσμένη", διότι δεν θα μπορούσαν να μπουν νέοι λεωφορειούχοι στη γραμμή αυτή και να τους μειώσουν τον αριθμό διαδρομών που έκαναν, τον κόσμο που έπαιρναν, και συνεπώς τα έσοδά τους.
Βρήκα και άλλη απόφαση κηρύξεως γραμμών ως "κεκορεσμένων" του ιδίου έτους (1931, μόλις 4 μήνες αργότερα), από το Ελ. Βήμα της 10/12/1931. Επειδή αναφέρεται σε γραμμές Αθηνών, Πειραιώς και Περιχώρων έχει περισσότερες γραμμές από την προηγούμενη. (Με bold βάζω τις γραμμές που δεν αναφέρονταν στην απόφαση του Αυγούστου 1931)
ΓΡΑΜΜΗ / ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡ. ΛΕΩΦ. / (ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΜΕΓ. ΑΡ. ΛΕΩΦ.)
* Αθηνών-Κοκκινιάς 19 (18)
* Ζωγράφου 9 (7)
* Αγ. Παρασκευής 17 (13)
* Δουργούτη 12 (10)
* Κυνοσάργους 12 (10)
* Γηροκομείου 12 (8)
* Σφαγείων 17 (15)
* Πυριτιδοποιείου 12
* Αγ. Ιωάννου 12 (10)
* Καισαριανής 12 (10)
* Γεφύρας 16 (13)
* Περιστερίου 22 (22)
* Σχολής Χωροφυλακής 4 (3)
* Υμηττού 7 (6)
* Αδριανουπόλεως 6 (5)
* Πολυγώνου 10 (10)
* Νέας Ιωνίας 10 (30) [Σ.Σ.: ένας από τους δύο αριθμός είναι λογικά τυπογραφικό λάθος...]
* Γούβας 10 (9)
* Κουπονίων 4 (3)
* Ηλιουπόλεως 5 (6)
* Κάτω Πετραλώνων 6 (3)
* Λιοπεσίου 3
* Μενιδίου 6 (4)
* Γενναδίου Βιβλιοθήκης 7 [?!?]
* Λυκοβρύσεως 3
* Αγίας Ζώνης 8
* Γαλατσίου 3
* Ψυχικού 9
* Γκίζη (sic) 7
* Βουρλοποτάμου 6
* Προφήτου Ηλία 4
* Ασπροπύργου 4
* Εκάλης 3
* Σπάτων 4
* Μπραχαμίου 2
* Κυψέλης 5
* Νεκροταφείου 4 [?!?]
* Πειραιώς-Ταμπουρίων 32 (28)
* Πειραιώς-Παλ. Κοκκινιάς 7 (5)
* Πειραιώς-Νέας Κοκκινιάς 33 (30)
* Πειραιώς-Αγίου Διονυσίου και Αναστάσεως 25 (21)
* Πειραιώς-Καλλιπόλεως 4 (4)
* Πειραιώς-Φρεαττύδος 5
* Πειραιώς-Χατζηκυριακείου 7
* Πειραιώς-Γλυκών Νερών 5 [?]
* Πειραιώς-Ελευσίνος 7
* Πειραιώς-Γλυφάδος 9
* Νέας Σμύρνης 15 (15) τύπου 20 θέσεων
* Γ' Σεπτεμβρίου 15 (15) τύπου 20 θέσεων
* Νέας Φιλαδελφείας 20 (20) τύπου 40 θέσεων
* Κηφισσίας 50 τύπου 24 θέσεων
* Αθηνών-Γλυφάδος 35 τύπου 24 θέσεων κλειστά και 20 θέσεων ανοικτά (!)
* Αθηνών-Ελευσίνος 6 τύπου 20 θέσεων
* Βύρωνος 7 τύπου 40 θέσεων
Η γραμμή του Αγίου Σάββα (10 λεωφορεία στην απόφαση του Αυγ. 1931) δεν αναφέρεται.
Δημοσιεύσεις: 763
Θέματα: 7
Εγγραφή: 12-05-2010
16-12-2013, 12:12 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 16-12-2013, 12:55 AM από pvuccino.)
Λοιπόν εδώ τις έχει όλες και μάλιστα ΣΧΕΔΟΝ με σειρά αρίθμησης!! Οι μόνες που δεν έχει (και θα 'πρεπε να υπάρχουν λογικά, με βάση τον αύξοντα αριθμό τους) είναι οι 52: Δημ.Θέατρον-Γραμμαί Λαρίσης-Ακαδημία Πλάτωνος και 53: Ομόνοια-Ριζόπολις-Περισσός. (Το 51 ήταν η γραμμή του Ψυχικού και το 54 η γραμμή του Γκύζη που αναφέρονται κανονικά, άρα και τα ενδιάμεσα νούμερα πρέπει να υπήρχαν λογικά)
(15-12-2013, 10:45 PM)ns_ Έγραψε: * Γενναδίου Βιβλιοθήκης 7 [?!?]
Η γραμμή 47: Ομόνοια-Κολωνακι-Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, παράλληλη με τη γραμμή Μαρασλείου της ΗΕΜ, αλλά με "εσωτερική" διέλευση από Δεξαμενή, λόγω των "συμβατικών δεσμεύσεων" που ίσχυαν επί της Πατρ.Ιωακείμ. Με την κατάργηση των λεωφορείων της ΗΕΜ, κατέβηκε Πατρ.Ιωακείμ κι έγινε η γραμμή Ομόνοια-Μαράσλειο. (σημερινό 022)
(15-12-2013, 10:45 PM)ns_ Έγραψε: * Νεκροταφείου 4 [?!?]
Εδώ κι εγώ απορώ! Μήπως είναι η γραμμή του Περισσού που ανέφερα πριν ότι έλειπε κι απλά τότε πήγαινε μέχρι Β΄ Νεκροταφείο;
(15-12-2013, 10:45 PM)ns_ Έγραψε: Η γραμμή του Αγίου Σάββα (10 λεωφορεία στην απόφαση του Αυγ. 1931) δεν αναφέρεται.
Η γραμμή του Αγ.Σάββα είναι η γραμμή Πυριτιδοποιείου. (Αιγάλεω) Απλά κάποια δρομολόγια τερμάτιζαν Αγ.Σάββα και κάποια στο Αιγάλεω.
(16-12-2013, 12:12 AM)pvuccino Έγραψε: Οι μόνες που δεν έχει (και θα 'πρεπε να υπάρχουν λογικά, με βάση τον αύξοντα αριθμό τους) είναι οι 52: Δημ.Θέατρον-Γραμμαί Λαρίσης-Ακαδημία Πλάτωνος και 53: Ομόνοια-Ριζόπολις-Περισσός. (Το 51 ήταν η γραμμή του Ψυχικού και το 54 η γραμμή του Γκύζη που αναφέρονται κανονικά, άρα και τα ενδιάμεσα νούμερα πρέπει να υπήρχαν λογικά)
ΑΚΥΡΟ τελικά, μόλις πρόσεξα ότι αναφέρεται σε γραμμές "κορεσμένες" άρα λογικό είναι να μην υπάρχουν όλες! (αν και υπάρχουν ΣΧΕΔΟΝ όλες παραδόξως...)
(15-12-2013, 08:04 PM)MB 0405N1 Έγραψε: Το τραμ του Περάματος άρχισε τη λειτουργία του το καλοκαίρι του 1936. Άρα μπορεί νωρίτερα την γραμμή να την δούλευαν λεωφορεία, όχι των ΕΗΣ βέβαια.
Έχεις δίκιο, το 1936 λειτούργησε το "τρενάκι," αλλά η σχετική σύμβαση με το κράτος υπογράφηκε το 1925 και η κατασκευή του ξεκίνησε τον ίδιο χρόνο, κάτι που με τη λογική της εποχής σήμαινε ότι οι ΕΗΣ "καβάτζωναν" τη διαδρομή αυτή από το 1925, χωρίς να επιτρέπεται η παράλληλη δρομολόγηση ιδιωτικών λεωφορείων ακόμα και πριν τη λήξη των έργων! Κανονικά αν οι ΕΗΣ είχαν λεωφορεία τότε, θα τα δρομολογούσαν στη διαδρομή "προσωρινά" μέχρι να αποπερατωθούν οι εργασίες, κάτι που έκανε η ΗΕΜ όταν αποφσίστηκε στην ίδια σύμβαση η κατασκευή του "τραμ Χαλανδρίου." (που επρόκειτο να γίνει με παρόμοια χαρακτηριστικά του τραμ Περάματος, ως "ελαφρύς" σιδηρόδρομος, αλλά δεν κατασκευάστηκε ποτέ) Στο Χαλάνδρι η ΗΕΜ με το καλημέρα σας (και χωρίς να ρίξει ούτε "ράγα") είχε τα ίδια αποκλειστικά δικαιώματα που είχε και σε μια ήδη υπάρχουσα γραμμή, όπως πχ το τραμ Πετραλώνων!! Επίσης και ο χάρτης που έχω του '33, ενώ απεικονίζει ΟΛΕΣ τις γραμμές του Πειραιά που έχουν αναφερθεί εδώ (καθώς ΚΑΙ το τραμ Περάματος ως "υπό κατασκευήν") δεν κάνει λόγο για παράλληλη λεωφορειακή γραμμή και τέλος, είχα πάντα την εντύπωση πως το οδικό δίκτυο στην περιοχή ήταν από άσχημο έως ανύπαρκτο και γι' αυτό επιλέχτηκε το "τρενάκι" ως καλύτερη λύση για τη συγκοινωνία του Περάματος!
Δημοσιεύσεις: 203
Θέματα: 7
Εγγραφή: 25-10-2013
16-12-2013, 02:14 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 16-12-2013, 02:42 AM από ns_.)
Στο Πειραιεύς - Γλυκά Νερά, τα Γλυκά Νερά σε ποια σημερινή τοποθεσία αντιστοιχούν ;
(16-12-2013, 12:12 AM)pvuccino Έγραψε: Λοιπόν εδώ τις έχει όλες και μάλιστα ΣΧΕΔΟΝ με σειρά αρίθμησης!! Οι μόνες που δεν έχει (και θα 'πρεπε να υπάρχουν λογικά, με βάση τον αύξοντα αριθμό τους) είναι οι 52: Δημ.Θέατρον-Γραμμαί Λαρίσης-Ακαδημία Πλάτωνος και 53: Ομόνοια-Ριζόπολις-Περισσός. (Το 51 ήταν η γραμμή του Ψυχικού και το 54 η γραμμή του Γκύζη που αναφέρονται κανονικά, άρα και τα ενδιάμεσα νούμερα πρέπει να υπήρχαν λογικά)
Εδώ κι εγώ απορώ! Μήπως είναι η γραμμή του Περισσού που ανέφερα πριν ότι έλειπε κι απλά τότε πήγαινε μέχρι Β΄ Νεκροταφείο;
Με βάση την αρίθμηση, στην οποία έχεις πρόσβαση, ποιος αριθμός αντιστοιχεί μετά τις γραμμές Μπραχαμίου και Κυψέλης και πριν από τις πειραιωτικες; Είναι γραμμή που θα μπορούσε να είναι η "Νεκροταφείου";
(16-12-2013, 12:12 AM)pvuccino Έγραψε: ΑΚΥΡΟ τελικά, μόλις πρόσεξα ότι αναφέρεται σε γραμμές "κορεσμένες" άρα λογικό είναι να μην υπάρχουν όλες! (αν και υπάρχουν ΣΧΕΔΟΝ όλες παραδόξως...)
Φαίνεται τις χαρακτήριζαν (σχεδόν) όλες ως κεκορεσμένες για να ικανοποιήσουν τους υφιστάμενους λεωφορειουχους (έτσι π.χ. οι 9 λεωφορειούχοι δεν κινδυνευαν να έχουν ξαφνικά 2-3 επιπλέον λεωφορειουχους στη γραμμή που "θα χαλαγαν την πιάτσα - πρβλ. ταξί σήμερα).
Δημοσιεύσεις: 763
Θέματα: 7
Εγγραφή: 12-05-2010
(16-12-2013, 02:14 AM)ns_ Έγραψε: Στο Πειραιεύς - Γλυκά Νερά, τα Γλυκά Νερά σε ποια σημερινή τοποθεσία αντιστοιχούν ;
Έλα, αφού τα 'χουμε πει αυτά! Γλυκά Νερά = Ν.Φάληρο, όπου η γραμμή 29: Πειραιάς-Γλυκά Νερά-Μοσχάτο, άλλαξε αριθμό σε 80 και συνενώθηκε με το αγαπημένο "Ηλ.Σταθμός Καλλιθέας-Πλατ.Κύπρου" κι έγινε το 218... Απλά εδώ προφανώς δεν είχε επεκταθεί στο Μοσχάτο και τερμάτιζε Ν.Φάληρο!!
(16-12-2013, 02:14 AM)ns_ Έγραψε: Με βάση την αρίθμηση, στην οποία έχεις πρόσβαση, ποιος αριθμός αντιστοιχεί μετά τις γραμμές Μπραχαμίου και Κυψέλης και πριν από τις πειραιωτικες; Είναι γραμμή που θα μπορούσε να είναι η "Νεκροταφείου";
Κοίταξε να δεις, δεν τα 'χει και με ΑΠΟΛΥΤΗ αριθμητική σειρά, ας πούμε αυτά τα δύο που ανέφερες είναι "ξέμπαρκα!" Εμένα τη γραμμή Μπραχαμίου την έχει συνενωμένη με αυτή του Αγ.Ιωάννη (ορισμένα δρομολόγια επεκτείνονταν προς Μπραχάμι) άρα έχουν έναν αριθμό. (32) Τώρα τη γραμμή της Κυψέλης περίεργο που την αναφέρει, γιατί ήταν μία από τις "παράλληλες" διαδρομές μ' αυτές του τραμ, που λειτουργούσε με μειωμένα δρομλόγια, λόγω των "συμβατικών δεσμεύσεων" του 1925. (οι λεγόμενες "συμβατικές γραμμές") Το περίεργο δεν είναι ότι την αναφέρει, αλλά ότι ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ! Και υπήρχαν καμιά 20αρια! (σε κάθε γραμμή τραμ στην ουσία, υπήρχε παράλληλη λεωφορειακή!) Η γραμμή της Κυψέλης είχε φυσικά τον αριθμό 2, όπως το αντίστοιχο τραμ...
Δημοσιεύσεις: 288
Θέματα: 21
Εγγραφή: 26-12-2011
|