Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Παράξενες ονομασίες στάσεων στην Αθήνα
#41
(13-11-2013, 01:26 AM)ns_ Έγραψε: 136

Έχουμε 3η - 8η Αιγαίου. Και θα περίμενε κανείς οι αμέσως προηγούμενες "επώνυμες" στάσεις να είναι επί της Αιγαίου. Όμως οι στάσεις αυτές, ΕΦΕΣΟΥ και ΑΛΣΟΣ, είναι επί της Εφέσου. Πιθανόν κάποτε η Αιγαίου ήταν διπλής κατεύθυνσης και μετά τη Βενιζέλου, ως τη Συγγρού.

Έτσι όπως τα λες είναι. Στο χάρτη που έχω του '65 το 136 (29 τότε) στρίβει αριστερά στην Αιγαίου από Συγγρού απευθείας. (και μάλιστα με φανάρι, γιατί οι υπόγειες διαβάσεις δεν είχαν κατασκευαστεί ακόμα) Κι επιστρέφει επίσης από Αιγαίου. Το ίδιο συμβαίνει και με το 165 (σημερινό 040) που και στην άνοδο και στην κάθοδο περνάει από Χαροκόπου. Οι στάσεις "Εφέσου" και "Άλσος" πρωτοδημιουργήθηκαν (μάλλον) κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 60, όταν το διακεντρικό 31/58: Ν.Σμύρνη-Ν.Φιλαδέλφεια άρχισε να διέρχεται από Εφέσου, αφήνοντας την ιστορική του διαδρομή μέσω Αγ.Φωτεινής/Ομήρου. Και λέω "μάλλον" γιατί η αλλαγή θα πρέπει να έλαβε χώρα ΠΡΙΝ την κατασκευή των ανισόπεδων διαβάσεων της Συγγρού (που βάσει λογικής φτιάχτηκαν τέλη 70s-αρχές 80s) αλλά ΜΕΤΑ το '65 που ο χάρτης μου δείχνει ότι διερχόταν από Ομήρου/Αγ.Φωτεινής.

Η γραμμή 31: Ακαδημία-Ν.Σμύρνη ήταν η ΠΡΩΤΗ γραμμή της Αθήνας που λειτούργησε ανεξάρτητα από τις διαδρομές του τραμ (μέχρι τότε όλα τα λεωφορεία λειτουργούσαν μαζί με τα τραμ στις ήδη υπάρχουσες διαδρομές τους, γιατί απλούστατα εκεί πήγαινε όλος ο κόσμος!) και λειτουργούσε απρόσκοπτα από το 1926!! Πήρε αριθμό 17 (γιατί από το 1 μέχρι το 16 ήταν οι διαδρομές του τραμ) και δημιουργήθηκε φυσικά για να εξυπηρετήσει τον προσφυγικό συνοικισμό της Ν.Σμύρνης που χτίστηκε μετά το 1922. Η αμέσως επόμενες γραμμες που λειτούργησαν ήταν οι 18: Ομόνοια-Αγ.Μελετίου-Κ.Πατήσια και 19: Ομόνοια-Ν.Φιλαδέλφεια(μέσω Πατησίων/γιατί η Αχαρνών μετά τα Κ.Πατήσια δεν είχε διανοιχτεί ακόμα). Η τελευταία, όπως και η 17, ιδρύθηκε κι αυτή για να εξυπηρετήσει ένα προάστιο που χτίστηκε από/για τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Η 17 τερμάτιζε φυσικά στην Πλ.Ν.Σμύρνης, στην οποία έφτανε μέσω Συγγρού-Χρυσ.Σμύρνης-Κ.Παλαιολόγου και 25ης Μαρτίου. Με την επαναρίθμηση του '40, η 17 έγινε 31 και η 19 έγινε 58, ενώ με τα χρόνια η 31 επεκτάθηκε μέσω της Ελ.Βενιζέλου στη σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα" του 219. (και άρχισε να διέρχεται στην κάθοδο από Ομήρου και στην άνοδο από Αγ.Φωτεινής)

Το 1969 όπως είδαμε κι αλλού, το 31 και το 58 συνενώθηκαν στο διακεντρικό 31/58. Κι εδώ ερχόμαστε στην αρχή... κάποια στιγμή μέσα στα χρόνια το 31/58 άρχισε να δρομολογείται μέσω Εφέσου. Αλλά θα πρέπει λογικά να ήταν πριν την κατασκευή των ανισόπεδων διαβάσεων της Συγγρού, γιατί αν ήταν μετά, τότε το 136 (29) θα περνούσε ήδη από Εφέσου! Αν όμως έγινε πριν, αυτό σημαίνει πως οι στάσεις "Εφέσου" και "Άλσος" ιδρύθηκαν για το 31/58 και όταν το 29 άρχισε να περνάει από 'κει τις βρήκε "έτοιμες!" Ενώ αν είχε πάει πρώτα το 29, τότε μάλλον θα είχε "μεταφέρει" και τις ονομασίες τους από την Αιγαίου ως 1η Αιγαίου, 2η Αιγαίου κτλ. Σ' αυτήν την περίπτωση το 31/58 θα τις έβρισκε έτοιμες!

Τέλος πάντων για να ολοκληρώσω την ιστορία, το 31/58 έζησε μέχρι και το 1981 και στο αρχικό σχέδιο της επαναρίθμησης συμπεριλαμβάνεται κανονικά! (μάλιστα θα έπαιρνε τον αριθμό 127) Αλλά τελικά οι υπεύθυνοι το ξανασκέφτηκαν, χώρισαν τη γραμμή στα εξ ων συνετέθη, το τμήμα της Ν.Σμύρνης (31) έγινε το τρόλλεϋ 10: Αθήνα(Κοραή)-Ν.Σμύρνη και το τμήμα της Ν.Φιλαδέλφειας έγινε το 619: Αθήνα-Ν.Φιλαδέλφεια, που πήρε όμως αφετηρία κι αυτό στην Κοραή, για άμεση μετεπιβίβαση μεταξύ των δυο γραμμών. (μάλλον κάτι ανάλογο πρέπει να 'γινε με το 608 και τα 136/137 γι' αυτό πήγε κι αυτό Κοραή) Το τρόλλεϋ 10 με τα χρόνια επεκτάθηκε στο Παλ.Φάληρο, απ' όπου καταργήθηκε με τα έργα (και την έλευση) του τραμ, ενώ το 619 μετά από αλλεπάλληλες επεκτάσεις και τροποποιήσεις έγινε το σημερινό Β8.

Α! Κάτι που ξέχασα να αναφέρω: Μέχρι το 1965 τουλάχιστον (που έχω το χάρτη) το 29 μέσω Αιγαίου (136) ΔΕΝ διερχόταν από Λουτρά, αλλά έστριβε από Αιγαίου κατευθείαν στην Αρτάκης! (προφανώς γιατί η περιοχή δεν είχε οικοδομηθεί ακόμα...)

(13-11-2013, 01:26 AM)ns_ Έγραψε: Υπάρχουν οι 8η, 9η και 10η Αρτάκης (η 10η Αρτάκης είναι και του 136). Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει ποιες είναι οι πρώτες 7 στάσεις της Αρτάκης; Διότι, η μόνη άλλη στάση είναι η Φάρου, και σε κάθε περίπτωση, το μήκος της Αρτάκης δεν δικαιολογεί 10 στάσεις! Αυτό που γίνεται λοιπόν με τη γραμμή Α της Άνω Νέας Σμύρνης (την πρώτη ιστορικά, μέσω Μπακνανά) είναι ότι υπάρχει μια αρίθμηση των στάσεων από εκεί που έμπαινε το λεωφορείο από Συγγρού μέσα στο Νέο Κόσμο και έως το παλαιό τέρμα (Σκατζουράκη):

(1η) Πύρρας
2η Μπακνανά
3η Μπακνανά
(4η) Σχολείου
(5η) Προσκόπων
(6η) Πλ. Εθνικής Αντιστάσεως
(7η) Φάρου
8η Αρτάκης
9η Αρτάκης
10η Αρτάκης
Παλαιό Τέρμα

Εδώ δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω! Δε βρίσκω άλλη λογική εξήγηση! Όσο για ιδιόρρυθμες αριθμήσεις άλλο τίποτα! Εδώ μέχρι και σήμερα η Μεσογέιων ξεκινάει 1η Χολαργού, 2η Χολαργού κτλ, μετά πάμε στην 8η Μεσογείων, 9η Μεσογείων και καταλήγουμε 11η Αγ.Παρασκευής, 12η Αγ.Παρασκευής! (παρ' όλο που και η 8η και η 9η είναι μέσα στα διοικητικά όρια της Αγ.Παρασκευής/βέβαια από την άλλη πλευρά του δρόμου είναι Χαλάνδρι) Βγάζεις εσύ κανένα νόημα;; Big Grin

(13-11-2013, 01:26 AM)ns_ Έγραψε: * Και τώρα το ερώτημα: έχουμε 10η Αιγαίου. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος αριθμός που συναντάται σε στάσεις σε λεωφόρους κ.τ.τ.;

Αυτό είναι εύκολο! 45η ΦΥΛΗΣ ΜΑΚΡΑΝ!! Η αρίθμηση ξεκινάει από Αγ.Αναργύρους και φτάνει μες στη Χασιά! Βέβαια (πλέον) δεν τις διέρχεται κάποια γραμμή σε όλο τους το μήκος... Δεύτερη (και καταϊδρωμένη) η 22η Παπάγου! Big Grin

(13-11-2013, 02:59 PM)ns_ Έγραψε: Wow! Κοίτα τι μαθαίνει κανείς...

Μια ερώτηση: η Πλ. Λαυρίου στο κέντρο της Αθήνας έχει κάποια σχέση;

Ήταν η αφετηρία του, για πάνω από 50 χρόνια! Για το σιδηρόδρομο Λαυρίου, σου 'ρχεται... super σεντόνι Big Grin (αν δε βαρεθείς να το διαβάζεις) καθότι πέρναγε και δίπλα μου κι ήταν η πρώτη έρευνα που έκανα όσον αφορά την ιστορία των συγκοινωνιών... (πάντα έλβεπα τις γραμμές στην Ανάκασα χωμένες στο οδόστρωμα κι αναρωτιόμουνα τι τρένο πέρναγε...)
Απάντηση
#42
Δεν κολλάει εδώ άλλο μια ερώτηση έχω αρχές του 90 κάτι θυμάμαι ότι περνούσαν κάποιες γραμμές από την οδό Αγίου Ιωάννου στη Νέα Φιλαδέλφεια ξέρετε ποιες γραμμές ήταν και από ποτέ μέχρι πότε περνούσαν;
Απάντηση
#43
(13-11-2013, 08:29 PM)pvuccino Έγραψε: Ήταν η αφετηρία του, για πάνω από 50 χρόνια! Για το σιδηρόδρομο Λαυρίου, σου 'ρχεται... super σεντόνι Big Grin (αν δε βαρεθείς να το διαβάζεις) καθότι πέρναγε και δίπλα μου κι ήταν η πρώτη έρευνα που έκανα όσον αφορά την ιστορία των συγκοινωνιών... (πάντα έλβεπα τις γραμμές στην Ανάκασα χωμένες στο οδόστρωμα κι αναρωτιόμουνα τι τρένο πέρναγε...)

Περιμένω πως και πως το σεντόνι!!!!!
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#44
(13-11-2013, 09:40 PM)meganium Έγραψε: Δεν κολλάει εδώ άλλο μια ερώτηση έχω αρχές του 90 κάτι θυμάμαι ότι περνούσαν κάποιες γραμμές από την οδό Αγίου Ιωάννου στη Νέα Φιλαδέλφεια ξέρετε ποιες γραμμές ήταν και από ποτέ μέχρι πότε περνούσαν;

Για την Αγ.Ιωάννου δεν ξέρω, από τη Γρηγ.Λαμπράκη στην άνοδο πάντως περνούσε το 619 στάνταρ! Πιθανώς σε κάποια φάση να πέρναγε και στην κάθοδο από την Αγ.Ιωάννου!
Απάντηση
#45
(13-11-2013, 08:29 PM)pvuccino Έγραψε: Έτσι όπως τα λες είναι. Στο χάρτη που έχω του '65 το 136 (29 τότε) στρίβει αριστερά στην Αιγαίου από Συγγρού απευθείας. (και μάλιστα με φανάρι, γιατί οι υπόγειες διαβάσεις δεν είχαν κατασκευαστεί ακόμα) Κι επιστρέφει επίσης από Αιγαίου. Το ίδιο συμβαίνει και με το 165 (σημερινό 040) που και στην άνοδο και στην κάθοδο περνάει από Χαροκόπου. Οι στάσεις "Εφέσου" και "Άλσος" πρωτοδημιουργήθηκαν (μάλλον) κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 60, όταν το διακεντρικό 31/58: Ν.Σμύρνη-Ν.Φιλαδέλφεια άρχισε να διέρχεται από Εφέσου, αφήνοντας την ιστορική του διαδρομή μέσω Αγ.Φωτεινής/Ομήρου. Και λέω "μάλλον" γιατί η αλλαγή θα πρέπει να έλαβε χώρα ΠΡΙΝ την κατασκευή των ανισόπεδων διαβάσεων της Συγγρού (που βάσει λογικής φτιάχτηκαν τέλη 70s-αρχές 80s) αλλά ΜΕΤΑ το '65 που ο χάρτης μου δείχνει ότι διερχόταν από Ομήρου/Αγ.Φωτεινής.

Η γραμμή 31: Ακαδημία-Ν.Σμύρνη ήταν η ΠΡΩΤΗ γραμμή της Αθήνας που λειτούργησε ανεξάρτητα από τις διαδρομές του τραμ (μέχρι τότε όλα τα λεωφορεία λειτουργούσαν μαζί με τα τραμ στις ήδη υπάρχουσες διαδρομές τους, γιατί απλούστατα εκεί πήγαινε όλος ο κόσμος!) και λειτουργούσε απρόσκοπτα από το 1926!! Πήρε αριθμό 17 (γιατί από το 1 μέχρι το 16 ήταν οι διαδρομές του τραμ) και δημιουργήθηκε φυσικά για να εξυπηρετήσει τον προσφυγικό συνοικισμό της Ν.Σμύρνης που χτίστηκε μετά το 1922. Η αμέσως επόμενες γραμμες που λειτούργησαν ήταν οι 18: Ομόνοια-Αγ.Μελετίου-Κ.Πατήσια και 19: Ομόνοια-Ν.Φιλαδέλφεια(μέσω Πατησίων/γιατί η Αχαρνών μετά τα Κ.Πατήσια δεν είχε διανοιχτεί ακόμα). Η τελευταία, όπως και η 17, ιδρύθηκε κι αυτή για να εξυπηρετήσει ένα προάστιο που χτίστηκε από/για τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Η 17 τερμάτιζε φυσικά στην Πλ.Ν.Σμύρνης, στην οποία έφτανε μέσω Συγγρού-Χρυσ.Σμύρνης-Κ.Παλαιολόγου και 25ης Μαρτίου. Με την επαναρίθμηση του '40, η 17 έγινε 31 και η 19 έγινε 58, ενώ με τα χρόνια η 31 επεκτάθηκε μέσω της Ελ.Βενιζέλου στη σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα" του 219. (και άρχισε να διέρχεται στην κάθοδο από Ομήρου και στην άνοδο από Αγ.Φωτεινής)

Το 1969 όπως είδαμε κι αλλού, το 31 και το 58 συνενώθηκαν στο διακεντρικό 31/58. Κι εδώ ερχόμαστε στην αρχή... κάποια στιγμή μέσα στα χρόνια το 31/58 άρχισε να δρομολογείται μέσω Εφέσου. Αλλά θα πρέπει λογικά να ήταν πριν την κατασκευή των ανισόπεδων διαβάσεων της Συγγρού, γιατί αν ήταν μετά, τότε το 136 (29) θα περνούσε ήδη από Εφέσου! Αν όμως έγινε πριν, αυτό σημαίνει πως οι στάσεις "Εφέσου" και "Άλσος" ιδρύθηκαν για το 31/58 και όταν το 29 άρχισε να περνάει από 'κει τις βρήκε "έτοιμες!" Ενώ αν είχε πάει πρώτα το 29, τότε μάλλον θα είχε "μεταφέρει" και τις ονομασίες τους από την Αιγαίου ως 1η Αιγαίου, 2η Αιγαίου κτλ. Σ' αυτήν την περίπτωση το 31/58 θα τις έβρισκε έτοιμες!

Τέλος πάντων για να ολοκληρώσω την ιστορία, το 31/58 έζησε μέχρι και το 1981 και στο αρχικό σχέδιο της επαναρίθμησης συμπεριλαμβάνεται κανονικά! (μάλιστα θα έπαιρνε τον αριθμό 127) Αλλά τελικά οι υπεύθυνοι το ξανασκέφτηκαν, χώρισαν τη γραμμή στα εξ ων συνετέθη, το τμήμα της Ν.Σμύρνης (31) έγινε το τρόλλεϋ 10: Αθήνα(Κοραή)-Ν.Σμύρνη και το τμήμα της Ν.Φιλαδέλφειας έγινε το 619: Αθήνα-Ν.Φιλαδέλφεια, που πήρε όμως αφετηρία κι αυτό στην Κοραή, για άμεση μετεπιβίβαση μεταξύ των δυο γραμμών. (μάλλον κάτι ανάλογο πρέπει να 'γινε με το 608 και τα 136/137 γι' αυτό πήγε κι αυτό Κοραή) Το τρόλλεϋ 10 με τα χρόνια επεκτάθηκε στο Παλ.Φάληρο, απ' όπου καταργήθηκε με τα έργα (και την έλευση) του τραμ, ενώ το 619 μετά από αλλεπάλληλες επεκτάσεις και τροποποιήσεις έγινε το σημερινό Β8.

Α! Κάτι που ξέχασα να αναφέρω: Μέχρι το 1965 τουλάχιστον (που έχω το χάρτη) το 29 μέσω Αιγαίου (136) ΔΕΝ διερχόταν από Λουτρά, αλλά έστριβε από Αιγαίου κατευθείαν στην Αρτάκης! (προφανώς γιατί η περιοχή δεν είχε οικοδομηθεί ακόμα...)


Εδώ δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω! Δε βρίσκω άλλη λογική εξήγηση! Όσο για ιδιόρρυθμες αριθμήσεις άλλο τίποτα! Εδώ μέχρι και σήμερα η Μεσογέιων ξεκινάει 1η Χολαργού, 2η Χολαργού κτλ, μετά πάμε στην 8η Μεσογείων, 9η Μεσογείων και καταλήγουμε 11η Αγ.Παρασκευής, 12η Αγ.Παρασκευής! (παρ' όλο που και η 8η και η 9η είναι μέσα στα διοικητικά όρια της Αγ.Παρασκευής/βέβαια από την άλλη πλευρά του δρόμου είναι Χαλάνδρι) Βγάζεις εσύ κανένα νόημα;; Big Grin


Αυτό είναι εύκολο! 45η ΦΥΛΗΣ ΜΑΚΡΑΝ!! Η αρίθμηση ξεκινάει από Αγ.Αναργύρους και φτάνει μες στη Χασιά! Βέβαια (πλέον) δεν τις διέρχεται κάποια γραμμή σε όλο τους το μήκος... Δεύτερη (και καταϊδρωμένη) η 22η Παπάγου! Big Grin


Ήταν η αφετηρία του, για πάνω από 50 χρόνια! Για το σιδηρόδρομο Λαυρίου, σου 'ρχεται... super σεντόνι Big Grin (αν δε βαρεθείς να το διαβάζεις) καθότι πέρναγε και δίπλα μου κι ήταν η πρώτη έρευνα που έκανα όσον αφορά την ιστορία των συγκοινωνιών... (πάντα έλβεπα τις γραμμές στην Ανάκασα χωμένες στο οδόστρωμα κι αναρωτιόμουνα τι τρένο πέρναγε...)

RESPECT...

Αναμένω το σεντόνι!

Τώρα που το ξανασκέφτομαι για την αρίθμηση στην Αιγαίου κ.λπ., παλιά οι στάσεις δεν ήταν γνωστές ω; π.χ. 6η Αιγαίου, αλλά ως "6η Στάση". Πιθανότατα λοιπόν η οδός μετά τον αριθμό να προστέθηκε αργότερα σίγουρα όχι νωρίτερα από τη δεκαετία του 80, ώστε να καταστεί κατανοητό στο επιβατικό κενό που (σε ποια οδο) βρίσκεται η (π.χ.) 6η στάση...
Απάντηση
#46
Μιας και μας αποσυντόνισε λίγο ο Λαυρειωτικός Σιδηρόδρομος και οι στάσεις Σίδερα, επανέρχομαι με την στάση "Μέκα" του 140. Είναι στην περιοχή του Ζωγράφου, στην κατεύθυνση προς Πολύγωνο στη συμβολή των οδών Ούλωφ Πάλμε και Χρυσίππου. Επίσης μέχρι πριν 1,5 χρόνο περίπου δεν αναγραφόταν στο site της γραμμής.
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#47
Τρόλλεϋ 1: Στάση ΓΑΡΓΑΡΕΤΤΑ

Τρόλλεϋ 3: Στάση ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ

(προφανώς υπήρχε εκεί κάποτε τροχονόμος, σαν κι αυτούς που βλέπουμε στις ταινίες)

Στην ίδια γραμμή η στάση που τώρα λέγεται "ΑΝΝΑ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΟΥΤΑ" παλιά ονομαζόταν απλώς "ΚΑΛΟΥΤΑ"

Γραμμή 19: Στάση ΒΕΝΖΙΝΑ

Γραμμή 21: ΚΑΝ-ΚΑΝ
Απάντηση
#48
(14-11-2013, 07:53 PM)ns_ Έγραψε: Γραμμή 21: ΚΑΝ-ΚΑΝ

Ομώνυμο μουσικοχορευτικό κέντρο..
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#49
Το "ΚΑΝ ΚΑΝ" είναι γνωστότατο. Συνήθως, μια ονομασία που δε συνδέεται με γειτονική οδό, έχει σχέση με κινηματογράφο, νυχτερινό κέντρο ή γενικά κάτι συναφές.
Απάντηση
#50
(14-11-2013, 07:53 PM)ns_ Έγραψε: Τρόλλεϋ 1: Στάση ΓΑΡΓΑΡΕΤΤΑ

Τρόλλεϋ 3: Στάση ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ

(προφανώς υπήρχε εκεί κάποτε τροχονόμος, σαν κι αυτούς που βλέπουμε στις ταινίες)

Στην ίδια γραμμή η στάση που τώρα λέγεται "ΑΝΝΑ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΟΥΤΑ" παλιά ονομαζόταν απλώς "ΚΑΛΟΥΤΑ"

Γραμμή 19: Στάση ΒΕΝΖΙΝΑ

Γραμμή 21: ΚΑΝ-ΚΑΝ
Στάση ΓΑΡΓΑΡΕΤΤΑ.Απο την ονομασία τις περιοχής παλαιότερα.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)