Αξιολόγηση Θέματος:
  • 13 Ψήφοι - 3.08 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Αφιέρωμα στην Ελληνική Αμαξοποιία
#1
Ξεκιναω αυτο εδω το θεμα για να μαθαινουν οι νεωτεροι και να θυμουνται οι παλαιοτεροι. Τις πληροφοριες τις συνελεξα απο το διαδικτυο και κυριως απο το nivaclub.gr .

TANGALAKIS TEMAΧ

Σήμερα η ΤΕΜΑΧ θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα κατασκευής πυροσβεστικών οχημάτων,στην Ελλάδα.
Πιο πριν και με την ονομασία « TANGALAKIS»,υπήρξε ενας ιστορικός κατασκευαστής αμαξωμάτων (και οχι μόνον)λεωφορείων,στην χώρα μας.
Στην Ελλάδα είχαν (και εχουν) δραστηριοποιηθεί , πάνω απο 100 κατασκευαστές αμαξωμάτων λεωφορείων,αλλα η “TANGALAKIS”,ηταν μία απο τις καλύτερες.
Τ 1922,συνενώνεται με τον Γ.ΤΟΥΡΝΙΚΙΩΤΗ , και απο το 1925,αρχίζει να χτίζει αμαξώματα λεωφορείων,πάνω σε εισαγόμενα σασί.
[Εικόνα: tournikiotis.th.jpg]


Το 1934,χωρίζει απο τον συνεταίρο του,φτιάχνει δική του εταιρεία,και γίνεται ηγέτιδα ,στον τομέα του , δύναμη , για περισσότερα απο 30 χρόνια. [Εικόνα: tangalakisadv.th.jpg]


[Εικόνα: tangalakis1953bus.th.jpg]



Το 1963,μετα απο σκληρό ανταγωνισμό με αλλους κατασκευαστές,αλλάζει πορεία,και σε συνεργασία με την “INTERNATIONAL HARVESTER»,αρχίζει να φτιάχνει και πυροσβεστικά οχήματα,συμπεριλαμβανομένου και του σασί.
Το 1965 , δημιουργεί την «ΤΕΜΑΧ» με αποκλειστική απασχόληση την κατασκευή πυροσβεστικών –και συναφών- οχημάτων,απασχόληση που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
[Εικόνα: temaxtlf1500.th.jpg]



SFAKIANAKIS

H “SFAKIANAKIS”, είναι ενα γκρούπ επιχειρήσεων,που δραστηριοποιείται σε τρείς χώρες με προσωπικό περίπου 1000 ατόμων.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1961 (και αφού είχε διαδεχθεί διάφορες παρόμειες οικογενειακές επιχειρήσεις) και ονομάσθηκε “ BUSSING HELLAS”.
Αρχικά εφτιαχνε αμαξώματα πάνω σε εισαγώμενα σασί.
Αργότερα,κάνοντας αρχικά χρήση τεχνολογίας απο την Γερμανική «ΜΑΝ»,και αργότερα απο την επίσης Γερμανική «BUSSING»,αρχισε να φτιάχνει εξ ολοκλήρου,λεωφορεία – πούλμαν,κλπ οχήματα.
Δημιούργησε επίσης και μιά σειρά λεωφορείων και φορτηγών,πάνω σε εισαγώμενο Ιαπωνικό σασί της «ΗΙΝΟ»
[Εικόνα: sfakianakisbus.th.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
[Εικόνα: sfakianakisss500lf.th.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
[Εικόνα: normalnokiae66415.th.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
Ενας αριθμός της παραγωγής , εξήχθει σε Μέση Ανατολή και Ανατολική Ευρώπη.
Απο το 2006,η εταιρεία ασχολείται ,μόνο,μετην εμπορία αυτοκινήτων και συναφών εξαρτημάτων.





S A R A C A K I S


Ο ομιλος επιχειρήσεων των αδελφών Σαρακάκη,ηταν στην ουσία ενας απο τούς δύο μεγάλους κατασκευαστές λεωφορείων-φορτηγών,κλπ οχημάτων.
Η εταιρεία ξεκίνησε απο την Θεσσαλονίκη το 1923,ως εισαγωγέας οχημάτων και ανταλλακτικών. Το 1941 τα κεντρικά γραφεία μεταφέρονται στην Αθήνα.
Ουσιαστικά σαν κατασκευαστής ξεκίνησε το 1954.
Το 1962,αρχίζει την κατασκευή /παραγωγή αμαξωμάτων,πάνω σε εισαγώμενα σασί. Το 1966 αρχίζει την κατασκευή λεωφορείων πάνω σε δική της σχεδίασης και κατασκευής σασί,με μηχανή VOLVO. Ηταν η σειρά SB 55 – SB 556 - SB 85 - SB 95. ( To SB σήμαινε SARACAKIS BROTHERS).
Το 1974 κατασκευάζει το πρώτο χωρίς σασί λεοφωρείο, το SBAV, και μετά απο συνεχείς αναβαθμήσεις φθάνει στο SBAV 90 το 1990
Πετυχημένα μοντέλα ,που εγιναν και μεγάλη εξαγωγική επιτυχία σε χώρες κυρίως της Μέσης Ανατολής
Εκτός των αλλων η εταιρεία συναρμολόγησε (και αλλα κατασκεύασε ) σειρά οχημάτων 4χ4,τρίκυκλων μεταφορικών,τρακτέρ και αλλων τύπων.
Αυτή την εποχή η εταιρεία ουσιαστικά λειτουργεί μόνο σαν εμπορική.

[Εικόνα: normalpict2142.th.jpg]

Αυριο η συνεχεια.....
Να επισημανω πως μερικες φωτογραφιες τις δανειστηκα απο την γκαλερυBlush
Μπορείτε να δείτε τα βίντεο μου
Υou can see my videos : στο/at TMantzas
Απάντηση
#2
μακαρι να κατευασκευαζαν ακομη ελληνικα λεωφορεια οπως παλια
Απάντηση
#3
Οι εποχές αυτές έχουν περάσει εδώ και πολλά χρόνια δυστυχώς προ πολλού... κάποτε υπήρχαν αμαξοποιοί με μεράκι που τα φτιάχνανε με τα ίδια τους τα χέρια. Τώρα πλέον δεν υπάρχει αυτό δυστυχώς
Απάντηση
#4
δυστυχως φιλε μου δυστυχως
Απάντηση
#5
Το ΚΤΕΛ Αττικής τις δεκαετίες του 80, του 90 και του 2000 έως το 2004 όπου και αποσύρθηκαν ειχαν Volvo και Scania. Τα Volvo είχαν ίδιο ήχο με το Πράσινο και τους Δεινόσαυρους.
Απάντηση
#6
ΕΛΒΟ - Eλληνική Βιομηχανία Οχημάτων

Δημιουργήθηκε το 1972 μετά απο συμφωνία του κράτους με την Αυστριακή STEYR-DAIMLER-PUCH με το όνομα STEYR HELLAS S.A. Mέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ‘80 η STEYR Αυστρίας κατείχε το μεγαλύτερο μέρος του κεφαλαίου. Το 1986 το Ελληνικό κράτος αποκτά την πλειονότητα της εταιρείας και την μετονομάζει σε ELVO.
Η αρχική παραγωγή της εταιρείας ήταν αγροτικά μηχανήματα, τρακτέρ, φορτηγά και μοτοποδήλατα σχεδίασης της STEYR και της PUCH. Tεράστιες παραγγελίες απο το κράτος για φορτηγά οχήματα, διαφόρων τύπων, για τις ένοπλες δυνάμεις και τις Δημόσιες υπηρεσίες, δίνουν ώθηση στην εταιρεία. Το 1981 εδώθει παραγγελία και κατασκευάσθηκε το ερπυστριοφόρο όχημα μεταφοράς προσωπικού LEONIDAS ,στην ουσία αντίγραφο (με ελάχιστες διαφοροποιήσεις) του Αυστριακού STEYR 4K 7 FA.
Το 1987 η εταιρεία παράγει το LEONIDAS 2, με ουσιαστικές διαφοροποιήσεις απο το «1» και σε μεγάλους αριθμούς. Στα χρόνια που ακολούθησαν η ΕΛΒΟ εγινε σχεδόν ο αποκλειστικός προμηθευτής του Ελληνικού Δημοσίου, κατασκευάζοντας φορτηγά (στρατιωτικά και μή) με κινητήρες της STEYR. Παρήγαγε και τα φορτηγά τύπου Β για τον Ελληνικό Στρατό της STEYR 680Μ3 σε έκδοση 6×6 και 680Μ σε έκδοση 4×4. Και ακολούθησε το τελείως Ελληνικό (σχεδιαστικά αμάξωμα) STEYR 12Μ με τα ίδια μηχανικά μέρη.
Παράγει ακόμα και σήμερα το 240 G και 290 G ½ του τόνου πάλι για τον Ελληνικό Στρατό. Και 290 Τ, κλειστού τύπου για την αστυνομία και την πυροσβεστική. Επίσης λεωφορεία όπως π.χ. το MIDAS και EUROPEτου 1993 με μεγάλες εξαγωγές. Σημαντική εξαγωγική επιτυχία το 1996 στην Σιγκαπούρη, που ήταν και η πρώτη χρήση λεωφορείων χαμηλού δαπέδου στην περιοχή.
Το 1988 σταματά η συνεργασία με την STEYR. Οι παραγγελίες από το κράτος ελαχιστοποιούνται λόγω των οικονομικών περικοπών. Η σχεδίαση και κατασκευή πρωτοτύπου ελαφρού άρματος τύπου «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ»αφήνει υποσχέσεις, αλλά δεν παίρνει παραγγελίες.

Μια Ελληνο-Γερμανική συμφωνία για την κατασκευή ενός επιβατηγού σπόρ αυτοκινήτου, που το πρωτότυπό του παρουσιάζεται στην Φρακφούρτη το 2001, του ELVO ALETIS, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης δεν προχωρά. Από το 2000 η ΕΛΒΟ είναι μερικώς ιδιωτικοποιημένη. Πριν από μερικά χρόνια κατασκεύαζε κατόπιν αδείας το HUMMER σε διαφορετικές μορφές και χρήσεις, σειρά λεωφορείων, φορτηγών κ.λπ. αλλά το μέλλον της παραμένει άδηλο.

πηγή:tro-ma-ktiko.blogspot.gr/
Απάντηση
#7
(24-08-2013, 12:10 PM)GiannisB Έγραψε: ΕΛΒΟ - Eλληνική Βιομηχανία Οχημάτων
Επίσης λεωφορεία όπως π.χ. το MIDAS και EUROPEτου 1993 με μεγάλες εξαγωγές. Σημαντική εξαγωγική επιτυχία το 1996 στην Σιγκαπούρη, που ήταν και η πρώτη χρήση λεωφορείων χαμηλού δαπέδου στην περιοχή.

Το 1988 σταματά η συνεργασία με την STEYR.
Ανακρίβειας το ανάγνωσμα και μάλιστα χωρίς να αναφέρεται πουθενά η πηγή - συνεπώς θα πρέπει να θεωρήσω πως το έγραψες εσύ και δεν το βρήκες από κάπου.

Το Midas και το Europe δεν σημείωσαν ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ εξαγωγή, ούτε και φυσικά επιτυχία. Το μεν παρουσίασε κάποιες πωλήσεις σε δήμους με κύριο πελάτη τον Δήμο Πειραιά, το δεύτερο παρέμεινε ένα πρωτότυπο το οποίο πλέον κανείς δεν ξέρει που βρίσκεται. Με εξαίρεση μια φωτογραφία του σε κάποια έκθεση στην Ουγγαρία από χρόνια κανείς δεν ξέρει τίποτα για αυτό. Η εξαγωγική "επιτυχία" στην Σιγκαπούρη αφορά τα 15 Scania που έστειλε το 1996 τα οποία ήταν τα πρώτα low entry και σε καμία περίπτωση low floor και κατάφερε να χάσει την option των επιπλέον 50 διότι "ξέχασε" να τους βάλει κλιματιστικό!!! Η μόνη πραγματικά επιτυχημένη εξαγωγή της ΕΛΒΟ είναι η κατασκευή το 1994 40 DAF SB220 για την RATB στο Βουκουρέστι τα οποία και ήταν σε κυκλοφορία μέχρι πρόσφατα σε αντίθετη με τα "αδερφάκια" του ίδιας παραλαβής κατασκευής Castrosua που είχαν αποσυρθεί νωρίτερα με την έλευση των Citaro. Θα μπορούσαν ίσως να προστεθούν και κάποιες μεμονωμένες παραγγελίες τουριστικών T95 και Τ97 "Ποσειδών" κυρίως σε βαλκανικές χώρες.

Η συνεργασία με την Steyr συνεχίστηκε μέχρι ακόμη και μετά την εξαγορά της τελευταίας απο την ΜΑΝ. To 1986 και όχι το 1988 η Steyr AG αποχώρησε από το μετοχικό σχήμα παραχωρώντας τις μετοχές της στο Ελληνικό Δημόσιο, αυτός άλλωστε είναι ο λόγος της μετονομασίας απο Στάγιερ Ελλάς σε ΕΛΒΟ.
Απάντηση
#8
(24-08-2013, 06:53 PM)garvanitis Έγραψε: Ανακρίβειας το ανάγνωσμα και μάλιστα χωρίς να αναφέρεται πουθενά η πηγή - συνεπώς θα πρέπει να θεωρήσω πως το έγραψες εσύ και δεν το βρήκες από κάπου.

Ουπς ξέχασα την πηγή στο tro-ma-ktiko.blogspot.gr/
Απάντηση
#9
(24-08-2013, 06:53 PM)garvanitis Έγραψε: Ανακρίβειας το ανάγνωσμα και μάλιστα χωρίς να αναφέρεται πουθενά η πηγή - συνεπώς θα πρέπει να θεωρήσω πως το έγραψες εσύ και δεν το βρήκες από κάπου.

Το Midas και το Europe δεν σημείωσαν ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ εξαγωγή, ούτε και φυσικά επιτυχία. Το μεν παρουσίασε κάποιες πωλήσεις σε δήμους με κύριο πελάτη τον Δήμο Πειραιά, το δεύτερο παρέμεινε ένα πρωτότυπο το οποίο πλέον κανείς δεν ξέρει που βρίσκεται. Με εξαίρεση μια φωτογραφία του σε κάποια έκθεση στην Ουγγαρία από χρόνια κανείς δεν ξέρει τίποτα για αυτό. Η εξαγωγική "επιτυχία" στην Σιγκαπούρη αφορά τα 15 Scania που έστειλε το 1996 τα οποία ήταν τα πρώτα low entry και σε καμία περίπτωση low floor και κατάφερε να χάσει την option των επιπλέον 50 διότι "ξέχασε" να τους βάλει κλιματιστικό!!! Η μόνη πραγματικά επιτυχημένη εξαγωγή της ΕΛΒΟ είναι η κατασκευή το 1994 40 DAF SB220 για την RATB στο Βουκουρέστι τα οποία και ήταν σε κυκλοφορία μέχρι πρόσφατα σε αντίθετη με τα "αδερφάκια" του ίδιας παραλαβής κατασκευής Castrosua που είχαν αποσυρθεί νωρίτερα με την έλευση των Citaro. Θα μπορούσαν ίσως να προστεθούν και κάποιες μεμονωμένες παραγγελίες τουριστικών T95 και Τ97 "Ποσειδών" κυρίως σε βαλκανικές χώρες.

Η συνεργασία με την Steyr συνεχίστηκε μέχρι ακόμη και μετά την εξαγορά της τελευταίας απο την ΜΑΝ. To 1986 και όχι το 1988 η Steyr AG αποχώρησε από το μετοχικό σχήμα παραχωρώντας τις μετοχές της στο Ελληνικό Δημόσιο, αυτός άλλωστε είναι ο λόγος της μετονομασίας απο Στάγιερ Ελλάς σε ΕΛΒΟ.
Υπάρχει και αντίστοιχο θέμα στις συγκοινωνίες εξωτερικού απο ότι θυμάμαι που είχα ανοίξει και συζητάγαμε κάποτε χαχα.ROFL
Μπορείτε να δείτε τα βίντεο μου
Υou can see my videos : στο/at TMantzas
Απάντηση
#10

Να ...προσπέσω στην ανόχη του φίλου GARVANITIS και να ρωτήσω το εξής.
Κάποτε είχα δει μία φωτό στο Car and Truck με αρθρογράφο τότε τον Α.Χρόνη που έλεγε ότι στο Βόλο υπήρχε κάποιος ονόματι ΛΥΡΑΚΗΣ που έφτιαξε ένα Volvo την περίοδο του 60.
Και μάλιστα είχε και σχετική φωτό.
Αληθεύει ή οχι αυτό το γεγονός γιατι στο αρχείο του ΚΤΕΛ που συμπτωματικά το πήρα χθες (!!!!!!!!!!!!!!!!!) δεν βρήκα κάτι τέτοιο.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)