Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθήνας
#1
Κυκλοφορεί η πληροφορία ότι στον Προαστιακό ενδέχεται να ανασταλούν (έτσι το λένε, αν και στην ουσία είναι κατάργηση) τα τελευταία δρομολόγια στη γραμμή ΚΙΑΤΟ - ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.
Εάν καταργηθούν τα δρομολόγια των 21:25 από Κιάτο και 21:44 από Αεροδρόμιο, τότε τα τελευταία δρομολόγια θα είναι:
  • από Κιάτο προς Αεροδρόμιο στις 20:25
  • από Αεροδρόμιο προς Κιάτο στις 20:44
  • από Αεροδρόμιο προς Άνω Λιόσια στις 21:26
Ο Προαστιακός αποδυναμώνεται διαρκώς και ενώ θα έπρεπε να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις μετακινήσεις εντός Λεκανοπεδίου και στις πέριξ περιοχές, τελικώς απλώς υπάρχει, χωρίς να βοηθάει κάπου ουσιαστικά.

Η εικόνα του Προαστιακού βεβαίως δεν ήταν πάντα όπως σήμερα.
Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2004, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, και αποτελούσε ίσως το πιο βασικό μέσο μετακίνησης από/προς το Αεροδρόμιο. Γι' αυτό άλλωστε η συχνότητα δρομολογίων του ήταν διπλάσια σε σχέση με τη σημερινή.
Και μετά τη λήξη των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών, ο Προαστιακός δεν υποβαθμίστηκε πλήρως. Το 2009 η συχνότητα δρομολογίων στη γραμμή ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ έφτανε τα 15', με τον πρώτο συρμό να ξεκινά στις 05:31 από Αεροδρόμιο και τον τελευταίο στις 00:06 από τα Άνω Λιόσια, για να τερματίσει στις 00:37 στο Αεροδρόμιο.
Σήμερα, βεβαίως, η κατάσταση είναι απογοητευτική. Πέρα από την εικόνα των σταθμών (είναι η χείριστη), διαρκώς μειώνονται τα δρομολόγια, αφού ήδη έχουν ανασταλεί επ' αόριστον τα τελευταία βραδινά (και μάλλον θα ακολουθήσουν κι' άλλα), ενώ έχουν διακοπεί και τα δρομολόγια ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ και οι επιβάτες εξυπηρετούνται από αυτά της Χαλκίδας (ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΧΑΛΚΙΔΑ). Επίσης, έτοιμοι κατασκευαστικά σταθμοί του δικτύου παραμένουν ακόμη εκτός λειτουργίας.
Και μαζί με τα παραπάνω, οι εξαγγελίες για επεκτάσεις παραμένουν όνειρο απατηλό...
Απάντηση
#2
Μωρ' δεν το κλείνουν μια ώρα αρχύτερα να ξεμπερδεύουμε με δαύτους; Αφού εκεί πάει το πράγμα! Αλλά μας το φέρνουνε λάου-λάου! Tongue Αφού ΔΕ ΘΕΛΟΥΝΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ, τι παιδεύονται και παιδεύουνε κι εμάς; Ας του βάλουν ένα ωραιότατο λουκέτο, να πυκνώσει και το μετρό προς Μεσόγεια/Αεροδρόμιο να τελειώνουμε μια και καλή!! Ε μα πια!
Απάντηση
#3
(19-03-2013, 10:21 PM)pvuccino Έγραψε: Μωρ' δεν το κλείνουν μια ώρα αρχύτερα να ξεμπερδεύουμε με δαύτους; Αφού εκεί πάει το πράγμα! Αλλά μας το φέρνουνε λάου-λάου! Tongue Αφού ΔΕ ΘΕΛΟΥΝΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ, τι παιδεύονται και παιδεύουνε κι εμάς; Ας του βάλουν ένα ωραιότατο λουκέτο, να πυκνώσει και το μετρό προς Μεσόγεια/Αεροδρόμιο να τελειώνουμε μια και καλή!! Ε μα πια!

Αν ήθελαν θα μπορούσαν να το πυκνώσουν το Μετρό. Άλλωστε περισσότεροι είναι αυτοί από Κορωπί, Παιανία/Κάντζα και Παλλήνη που έχουν τελικό προορισμό κάποιο σταθμό της γραμμής 3.
Το θέμα όμως είναι αν γίνει αυτό που λες, θα φτάνουν τα αεροδρομιακά της ΣΤΑΣΥ; Γιατί στο επίγειο κομμάτι τα οχήματα που κινούνται είναι συγκεκριμένα (DC/AC) και είναι μόλις 7, εκ των οποίων μόνο τα 3 είναι εφεδρικά.
Λύση δε θα έπρεπε να είναι ούτε το "λουκέτο", ούτε και η ιδιωτικοποίηση. Τα τελευταία χρόνια ο Προαστιακός τελεί υπό διάλυση. Κάτι οι συνεχείς κλοπές καλωδίων, κάτι η μείωση των δρομολογίων. Πάει από το κακό στο χειρότερο.
Απάντηση
#4
Οι συρμοί του Προαστιακού τις περισσότερες ώρες της μέρας, πάνε γεμάτοι! Απλά όπως σε όλους τους δημόσιους συγκοινωνιακούς φορείς αυτής της χώρας...απουσιάζουν στόχευση και στρατηγική! Εκεί διαφέρει ο ΣΩΣΤΟΣ ιδιώτης!
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#5
Όταν πετσοκόβουν συνεχώς δρομολόγια κι έχει φτάσει να "σχολάει" ο Προαστιακός στις 8 το βράδυ λες κι είναι ο Εσπερινός, δεν το λέω "απουσία στόχευσης και στρατηγικής!" Το λέω "βαρέσαμε διάλυση και δεν το παραδεχόμαστε!" Κι εννοείται πως είναι χρήσιμο μέσο ο Προαστιακός! Όχι απλά χρήσιμο μέσο, ΔΙΑΜΑΝΤΙ είναι! Και γι' αυτό θυμώνω που τον έχουν καταντήσει έτσι! Όταν η ΜΟΝΗ ανταπόκριση από Αεροδρόμιο προς Αθήνα γίνεται ανα μία ώρα με τον συρμό από Αεροδρόμιο να φτάνει στο ΣΚΑ ΧΧ:40 και το συρμό της Χαλκίδας να φεύγει ΧΧ:41!!! Κι όσοι έχουμε πάει στο ΣΚΑ γνωρίζουμε πολύ καλά πως θες πάνω από 5 λεπτά για να πας από τη μια αποβάθρα στην άλλη! Αυτό ποιος δαιμόνιος εγκέφαλος το σκέφτηκε άραγε;;;
Απάντηση
#6
(20-03-2013, 02:09 AM)pvuccino Έγραψε: Όταν πετσοκόβουν συνεχώς δρομολόγια κι έχει φτάσει να "σχολάει" ο Προαστιακός στις 8 το βράδυ λες κι είναι ο Εσπερινός, δεν το λέω "απουσία στόχευσης και στρατηγικής!" Το λέω "βαρέσαμε διάλυση και δεν το παραδεχόμαστε!" Κι εννοείται πως είναι χρήσιμο μέσο ο Προαστιακός! Όχι απλά χρήσιμο μέσο, ΔΙΑΜΑΝΤΙ είναι! Και γι' αυτό θυμώνω που τον έχουν καταντήσει έτσι! Όταν η ΜΟΝΗ ανταπόκριση από Αεροδρόμιο προς Αθήνα γίνεται ανα μία ώρα με τον συρμό από Αεροδρόμιο να φτάνει στο ΣΚΑ ΧΧ:40 και το συρμό της Χαλκίδας να φεύγει ΧΧ:41!!! Κι όσοι έχουμε πάει στο ΣΚΑ γνωρίζουμε πολύ καλά πως θες πάνω από 5 λεπτά για να πας από τη μια αποβάθρα στην άλλη! Αυτό ποιος δαιμόνιος εγκέφαλος το σκέφτηκε άραγε;;;

Φωνή βοώντων εν τη ερήμω! Είναι στρατηγική επιλογή κάποιων η πλήρης αποσάθρωση του Προαστιακού, για να πουληθεί έναντι πινακίου φακής. Και αυτό έχει ήδη ξεκινήσει με τα εκδοτήρια εισιτηρίων και συνεχίζουμε...
Δεν είμαι αντίθετος στις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά δεν κατανοώ γιατί κάτι να μην παραδοθεί ως "στολίδι" στον χ ή ψ ιδιώτη, αλλά να εξευτελιστεί για να έρθει ο άλλος ως "σωτήρας".
Ο Προαστιακός σήμερα θα μπορούσε να παίζει σημαντικό ρόλο στις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα και πέριξ αυτής. Οι επεκτάσεις προς Ραφήνα, Λαύριο, Θήβα, Λουτράκι θα έβαζαν το μέσο ακόμα πιο δυναμικά στο παιχνίδι, αλλά ελλείψει χρημάτων...
Απάντηση
#7
Το ελληνικό κράτος, αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, πρέπει να επικεντρωθεί στη διοικητική μεταρρύθμιση. Πρέπει δηλαδή να διοικεί και να πάψει να είναι επιχειρηματίας γιατί έχει αποδείξει περίτρανα πως δεν κάνει για επιχειρηματίας. Κατά τη γνώμη μου, οι ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών πρέπει να παραχωρηθούν άμεσα σε ιδιώτες. Και αυτο γιατί ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να αρχισει να λειτουργεί. Δε γίνεται η οικονομία μας να βασίζεται μόνο σε καφετέριες, σουβλατζίδικα, νυχτερινά κέντρα και rooms to let. Η καλύτερη φόρμουλα, όπως έχει αποδειχτεί παγκοσμίως, είναι η ''Σύμβαση Παραχώρησης''. Αυτο σημαίνει πως εγώ το Κράτος παραχωρώ στην Α εταιρία την Χ υποδομή για Ψ χρόνια. Βέβαια, η πρακτική αυτή βαφτίζεται ''ιδιωτικοποίηση/ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας'' από κόμματα της αριστεράς, δημαγωγούς και λαϊκιστές.

Ας πάρουμε τώρα τον ΟΣΕ. Είναι μια ΔΕΚΟ, άρα ιδιοκτήτης της είναι το Κράτος. Κάθε κυβέρνηση, είδε τον ΟΣΕ ως μέσο εξασφάλισης ψήφων. Τα αποτελέσματα, είναι νομίζω γνωστά σε όλους: αθρόες προσλήψεις, προκλητικά υψηλοί μισθοί, ατιμωρησία υπαλλήλων κλπ. Καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν κάθισε να εξετάσει ποιό είναι ακριβώς το πρόβλημα του ΟΣΕ. Αντίθετα, οι κυβερνήσεις φρόντισαν να υποβαθμίσουν τον ΟΣΕ, έχοντας ως κύριο στόχο την επανεκλογή τους. Δε θα σταθώ σε θεωρίες συνωμοσίας του τύπου ''επίτηδες 10 μασόνοι μέσα σε ένα μυστικό κρησφύγετο, χαϊδεύοντας γάτες, διαλύουν των ΟΣΕ για να πουληθεί σε ξένους ιμπεριαλιστές για ένα κομμάτι ψωμι''. Απλα ΚΑΝΕΙΣ δεν ενδιαφέρθηκε για την τύχη του οργανισμού. Ο καθένας είδε μονο το ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ του.

Βέβαια, έργα είδαμε. Εικονικά βέβαια, αλλά είδαμε. Δάκρυα συγκίνησης κύλησαν σε κάθε Έλληνα, όταν είδε νέα, μοντέρνα τρένα (Stadler και Desiro) και όταν είδε το πρώτο τρένο να πλησιάζει το Αεροδρόμιο της Αθήνας. Χρόνια ακούγαμε (και συνεχίζουμε να ακούμε) για την ηλεκτροκίνηση, για έναν νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, για σύνδεση Λαυρίου, Ραφήνας, Θήβας κλπ κλπ.

Ποια ειναι όμως η σημερινη υποδομή του ΟΣΕ-Προαστιακού σήμερα?

- μια ηλεκτροκινηση ''κουτσή'', οπου εν έτει 2013 ακόμα γίνονται τράμπες με ηλεκτρομηχανές και ντιζελομηχανές
- ολοκαίνουργια τρένα μες στη βρώμα και τη παραμέληση
- ενας νέος Σιδηροδρομικός Σταθμος (ΣΚΑ) που χρησιμοποιείται ως κέντρο ανταποκρίσεων (?) στο Μενίδι. ΣΤΟ ΜΕΝΙΔΙ!!!
- έναν Σταθμό Λαρίσης γιαπί
- νέους σταθμούς που ΔΕΝ λειτουργουν (Λυκότρυπα, Θυμαράκια κ.ά.)
- ένα δίκτυο που πέφτει κάθε τρεις και λίγο από τις κλοπές καλωδίων

Επίσης, έχετε αναρωτηθεί ποτε γιατι μέχρι τώρα δεν έχει προωθηθεί η σιδηροδρομική επανασύνδεση Αθήνας-Πάτρας? Ποια κυβέρνηση λέτε να πάρει τέτοια απόφαση, όταν ξέρει πως αυτομάτως ετσι θα χάσει τις ψήφους των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ Αχαΐας και των οικογενειών τους? Το ίδιο ισχύει για Λαυριο/Ραφήνα και τα ΚΤΕΛ Αττικής. Μη ξεχνάτε πως και τα ΚΤΕΛ έχουν μια ιδιαιτερότητα: είναι κλειστό επάγγελμα και έχουν μονοπώλιο (ή ολιγοπώλιο-καρτελ). Μια ιδιωτική εταιρία, που έχει ως κύριο σκοπό το κέρδος, δεν θα είχε αφήσει αναξιοποίητους προορισμούς όπως Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καλαμάτα, Αγρίνιο κλπ.

Είναι καιρός το κράτος αυτο να σοβαρευτει και να υιοθετήσει τα δυτικά πρότυπα. Ίσως, με τη πίεση που δεχόμαστε από έξω, κάποια πράγματα να φτιάξουν. Ίσως...
Απάντηση
#8
Τώρα αν πούμε γίνεται ένα μεγάλο έργο εδώ αμέσως ξεσηκώνονται οι κάτοικοι και με τη στήριξη της αριστεράς προσφεύγουν στη δικαιοσύνη και αργότερα το ίδιο κάνουν και εταιρίες που χάσανε το διαγωνισμό και πάει το έργο. Κάτι θα πάει στραβά και το έργο θα πάει πίσω ή πιο σωστά κάποιος θα φροντίσει το έργο να πάει πίσω. Τώρα ήρθε και η κρίση με τη έλλειψη χρήματος και άντε γεια. Πρέπει να σταματήσουν τα μεγάλα έργα να τινάζονται στον αέρα γιατί χαλιέται η αριστερά ή κάποιος βλάκας άσχετος κάτοικος ή μια εταιρία. Όταν το κράτος το καταλάβει αυτό θα δούμε σοβαρά έργα. Και το ότι δεν κάνω πλάκα ορίστε ένα παράδειγμα: http://amynakatatoytram.blogspot.gr/2010...one-x.html
Με αυτή τη λογική δεν...

Βέβαια πρέπει τα μεγάλα έργα που έγιναν να συντηρούνται όπως είπαν σωστά κάποιοι άλλα και εδώ πέφτουν κομματικά συμφέροντα, άχρηστοι με μέσο σε διοικητικές θέσεις κλπ. Η ιδιωτικοποίηση του Προαστιακού μόνο καλό μπορεί να κάνει άλλα αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τον χαρίσεις όπως μάλλον θα γίνει.
Απάντηση
#9
Ίσως τελικά είναι προτιμότερο να ιδιωτικοποιηθούν οι συγκοινωνίες τι να πω! Αυτό που ξέρω είναι πως κάθε φορά που ανεβαίνω Θεσσαλονική μου πέφτουνε τα μούτρα με τον ΟΑΣΘ! Οι άνθρωποι είναι ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ μπροστά, απλά. Μικρότερο δίκτυο θα μου πεις. Ναι σίγουρα, αλλά δεν έχουν και μετρό κι έχουν ν' αντιμετωπίσουν πολύ χειρότερα κυκλοφοριακά προβλήματα απ' ό,τι εμείς και παρ' όλα αυτά τα πάντα δουλεύουν ρολόι!! Εγώ έμενα Ωραιόκαστρο (λίγο έξω απ' τη Θεσσαλονίκη) και είχα κάθε 10 λεπτά λεωφορείο για το κέντρο! ΚΑΘΕ 10 ΛΕΠΤΑ!! Και με εισητήριο 1 ευρώ έτσι; Όχι 1,40! Για πάνε (μιας που λέμε για Θεσσαλονική Tongue) στην αντίστοιχη Πεντέλη ή στα Βριλήσσια εδώ να πάρεις λεωφορείο για κέντρο και να δεις κάτι ωραιότατα μισάωρα που θα περιμένεις! (και λίγα λέω!)
Απάντηση
#10
Συμφωνώ και εγώ στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών της Αθήνας αλλά και του ΟΣΕ. Είναι η μόνη λύση ώστε και να δουλέψουν σωστά και κερδοφόρα. Το κράτος δεν πρόκειται να χάσει καθώς και θα απαλλαγεί από τα ελλείματά τους αλλά και θα έχει έσοδα από την φορολόγηση των επιχειρήσεων. Στην Θεσσαλονίκη ναι μεν μπορεί να έχουν αρκετά μικρότερο πληθυσμό αλλά δεν έχουν ούτε τρόλλεϋ, ούτε μετρό, ούτε τραμ, ούτε προαστιακό και έχουν πολύ λιγότερα λεωφορεία έξω στους δρόμους αλλά οι συχνότητες είναι πάρα πολύ καλές.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)