31-01-2011, 02:50 PM
Νέος «γολγοθάς» περιμένει αυτή την εβδομάδα το επιβατικό κοινό, καθώς φουντώνει ξανά το απεργιακό μέτωπο στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ από αύριο αυξάνονται έως και κατά 40% οι τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ηδη από το πρωί εκτός λειτουργίας βρίσκονται το μετρό και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, καθώς οι εργαζόμενοι στα δύο μέσα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία. Από τις 11 το πρωί έως και τις 4 το απόγευμα ακινητοποιούνται και τα αστικά λεωφορεία προκειμένου οι εργαζόμενοι σ΄αυτά να πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση, στην οποία η διοίκηση του συνδικάτου θα εισηγηθεί την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας για αύριο και μεθαύριο.
Στη διήμερη κινητοποίηση προσανατολίζονται να συμμετάσχουν και οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα υπόλοιπα Μέσα, ενώ οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν σήμερα.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην κατάθεση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του ΟΑΣΑ στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, η οποία έγινε «αιφνιδιαστικά και πριν ολοκληρωθεί ο διάλογος», όπως καταγγέλλουν.
Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι το νομοσχέδιο να έχει ψηφιστεί εντός των προσεχών ημερών, ενώ οι σημαντικότερες αλλαγές που έγιναν πριν από την κατάθεσή του αφορούν στην εξαίρεση από τις υποχρεωτικές μετατάξεις όσων εργαζομένων θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός της χρονιάς, η προτεραιότητα στις μετατάξεις των αποσπασμένων εργαζομένων του ΟΑΣΑ και η αφαίρεση του όρου «κατάργηση» των Συμβάσεων Εργασίας, καθώς το νέο κείμενο μιλά για αντικατάστασή τους.
Για «προσπάθεια της κυβέρνησης να δημιουργήσει τετελεσμένα» κάνει λόγο ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, Ν. Σιαπάτης, ο οποίος συμπληρώνει πως «αν το σχέδιο νόμου ψηφισθεί ως έχει, τότε το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο θα είναι υποδεέστερο από αυτό που έχουμε σήμερα, θα κοστίζει πολύ ακριβότερα στο επιβατικό κοινό και θα καταστρέψει και τον σκληρό πυρήνα των δικαιωμάτων των εργαζομένων».
Κύκλοι του υπουργείου, πάντως, σημειώνουν πως η κατάθεση του νομοσχεδίου υπαγορευόταν από την υποχρέωση τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν συμφωνηθεί με τους εκπροσώπους της τρόικας, ενώ τονίζουν πως υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτιώσεων που θα δοθούν και κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Θα κοστίζουν 1,2 και 1,4 ευρώ
Δύο νέοι τύποι εισιτηρίων από αύριο
Ακριβότερα έως και 40% θα είναι από αύριο 1η Φεβρουαρίου τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, καθώς τίθενται σε ισχύ οι νέες αυξημένες τιμές.
Ετσι από αύριο καθιερώνονται δύο νέοι τύποι εισιτηρίων, το απλό εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, το οποίο θα κοστίζει 1,20 ευρώ και θα αφορά σε μία και μοναδική διαδρομή με τα συγκεκριμένα μέσα, και το εισιτήριο «πολλαπλών διαδρομών» που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μέσα, θα έχει χρονική ισχύ 90 λεπτών και θα κοστίζει 1,40 ευρώ. Οι μετακινήσεις με τις γραμμές express της ΕΘΕΛ για Αεροδρόμιο και Σαρωνίδα θα κοστίζουν πλέον 5 και 1,60 ευρώ αντίστοιχα. Παράλληλα από αύριο θα ισχύσουν αυξήσεις κατά 30% και στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ενώ καταργούνται και οι μηνιαίες και ετήσιες κάρτες αποκλειστικής χρήσης του μετρό ή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
Οσο για τους επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους εισιτήρια με την παλαιά τιμή, θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς έως και τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου. Από τις 15 Φεβρουαρίου και μέχρι την 1η Απριλίου τα παλαιά εισιτήρια θα ανταλλάσσονται με ισόποσης αξίας νέα εισιτήρια. Η ανταλλαγή θα γίνεται στα γραφεία του ΟΑΣΑ, Μετσόβου 25, και στους σταθμούς του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο».
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Ηδη από το πρωί εκτός λειτουργίας βρίσκονται το μετρό και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, καθώς οι εργαζόμενοι στα δύο μέσα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία. Από τις 11 το πρωί έως και τις 4 το απόγευμα ακινητοποιούνται και τα αστικά λεωφορεία προκειμένου οι εργαζόμενοι σ΄αυτά να πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση, στην οποία η διοίκηση του συνδικάτου θα εισηγηθεί την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας για αύριο και μεθαύριο.
Στη διήμερη κινητοποίηση προσανατολίζονται να συμμετάσχουν και οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα υπόλοιπα Μέσα, ενώ οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν σήμερα.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην κατάθεση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του ΟΑΣΑ στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, η οποία έγινε «αιφνιδιαστικά και πριν ολοκληρωθεί ο διάλογος», όπως καταγγέλλουν.
Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι το νομοσχέδιο να έχει ψηφιστεί εντός των προσεχών ημερών, ενώ οι σημαντικότερες αλλαγές που έγιναν πριν από την κατάθεσή του αφορούν στην εξαίρεση από τις υποχρεωτικές μετατάξεις όσων εργαζομένων θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός της χρονιάς, η προτεραιότητα στις μετατάξεις των αποσπασμένων εργαζομένων του ΟΑΣΑ και η αφαίρεση του όρου «κατάργηση» των Συμβάσεων Εργασίας, καθώς το νέο κείμενο μιλά για αντικατάστασή τους.
Για «προσπάθεια της κυβέρνησης να δημιουργήσει τετελεσμένα» κάνει λόγο ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, Ν. Σιαπάτης, ο οποίος συμπληρώνει πως «αν το σχέδιο νόμου ψηφισθεί ως έχει, τότε το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο θα είναι υποδεέστερο από αυτό που έχουμε σήμερα, θα κοστίζει πολύ ακριβότερα στο επιβατικό κοινό και θα καταστρέψει και τον σκληρό πυρήνα των δικαιωμάτων των εργαζομένων».
Κύκλοι του υπουργείου, πάντως, σημειώνουν πως η κατάθεση του νομοσχεδίου υπαγορευόταν από την υποχρέωση τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν συμφωνηθεί με τους εκπροσώπους της τρόικας, ενώ τονίζουν πως υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτιώσεων που θα δοθούν και κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Θα κοστίζουν 1,2 και 1,4 ευρώ
Δύο νέοι τύποι εισιτηρίων από αύριο
Ακριβότερα έως και 40% θα είναι από αύριο 1η Φεβρουαρίου τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, καθώς τίθενται σε ισχύ οι νέες αυξημένες τιμές.
Ετσι από αύριο καθιερώνονται δύο νέοι τύποι εισιτηρίων, το απλό εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, το οποίο θα κοστίζει 1,20 ευρώ και θα αφορά σε μία και μοναδική διαδρομή με τα συγκεκριμένα μέσα, και το εισιτήριο «πολλαπλών διαδρομών» που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μέσα, θα έχει χρονική ισχύ 90 λεπτών και θα κοστίζει 1,40 ευρώ. Οι μετακινήσεις με τις γραμμές express της ΕΘΕΛ για Αεροδρόμιο και Σαρωνίδα θα κοστίζουν πλέον 5 και 1,60 ευρώ αντίστοιχα. Παράλληλα από αύριο θα ισχύσουν αυξήσεις κατά 30% και στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ενώ καταργούνται και οι μηνιαίες και ετήσιες κάρτες αποκλειστικής χρήσης του μετρό ή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
Οσο για τους επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους εισιτήρια με την παλαιά τιμή, θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς έως και τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου. Από τις 15 Φεβρουαρίου και μέχρι την 1η Απριλίου τα παλαιά εισιτήρια θα ανταλλάσσονται με ισόποσης αξίας νέα εισιτήρια. Η ανταλλαγή θα γίνεται στα γραφεία του ΟΑΣΑ, Μετσόβου 25, και στους σταθμούς του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο».
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ