27-07-2025, 11:26 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 27-07-2025, 11:30 PM από antonis. Edited 1 time in total.)
(27-07-2025, 03:28 PM)Giannis Έγραψε: Δεν καλύπτονται από εγγύηση τα καινούργια οχήματα;Υπολογίζω και τέσσερα χρόνια χρήση. Δηλαδή συντήρηση, ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας κλπ., τα όποια συμπεριλαμβάνονται στο leasing. Τα καινούργια οχήματα έχουν εγγύηση για 2 χρόνια συνήθως, αλλά εξακολουθούν και απαιτούν όσα προανέφερα. Μετά τα 2 χρόνια το κόστος αυξάνεται. Επιπλέον ο ιδιοκτήτης φέρει τον κίνδυνο απώλειας από φυσικές καταστροφές, βανδαλισμούς και πρόκλησης ατυχήματος με υπαιτιότητα του προστηθέντος οδηγού που μόνο σπάνια δεν είναι, όπως διαβάζουμε, εκτός εάν υπάρχει μικτή ασφάλιση, η οποία ωστόσο θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο το ετήσιο κόστος. Εδώ να προσθέσουμε και την παροιμιώδη ανικανότητα συντήρησης και κακοδιαχείρισης των ιδιοκτητών οχημάτων, με αποτέλεσμα να βλέπουμε ότι μετά από μερικά χρόνια κυκλοφορούν τα μισά και τα υπόλοιπα σαπίζουν.
Επίσης ο αριθμός οχημάτων που αναφέρει ο Πατρινός είναι για ηλεκτρικά οχήματα που είναι φθηνότερα στην χρήση και την συντήρηση τους, αλλά ακριβότερα στην αγορά τους. Στο παρακάτω άρθρο αναφέρεται ότι 78 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Φλωρεντία κοστίζουν 35.000.000€ άρα κατά προσέγγιση κοστίζει 450.000€ το όχημα.
https://www.sustainable-bus.com/news/byd...-delivery/
Αν πηγαίναμε σε αμιγώς ντιζελοκίνητα ή υβριδικά (mild hybrid) θα μπορούσαν να αγοραστούν ακόμα περισσότερα καθώς ένα τέτοιο όχημα κοστίζει περίπου 250.000-270.000€ περίπου.
Όσο για τις τιμές που αναφέρεις δεν νομίζω ότι ισχύουν πλέον. Πριν 10 χρόνια μπορεί. Το κόστος για τα ηλεκτρικά λεωφορεία ίσως να περιλαμβάνει και την επιδότηση.
