06-04-2025, 04:04 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 13-10-2025, 12:14 AM από Crabman. Edited 5 times in total.)
(06-04-2025, 01:38 PM)214 Mercedes-Benz O405N Έγραψε: Μεθαύριο κλείνει 4 χρόνια το leasing από την πρώτη κυκλοφορία. Τι προβλέπεται για την επόμενη μέρα?
Καλή ερώτηση. Αρχικά ας θυμηθούμε λίγο μερικά βασικά σημεία αυτής της ιστορίας.
Η διάρκεια της σύμβασης είχε οριστεί στα τρία έτη με δικαίωμα μονομερούς παράτασης από την Ο.ΣΥ. Α.Ε. για ένα ακόμη έτος, το οποίο και φαίνεται πως σιωπηλώς έπραξε.
Ο διαγωνισμός των 300 προς μίσθωση μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων λεωφορείων αφορούσε 210 12μετρα (κανονικά) και 90 18μετρα (αρθρωτά) αστικά λεωφορεία. Για τα αρθρωτά προσφέρθηκαν συνολικά από τους συμμετέχοντες μόλις 50 (αντί για 90) μονάδες και έτσι τα υπόλοιπα 40 αρθρωτά τυπικά κηρύχθηκαν «άγονα». Έτσι η ΟΣΥ κάνοντας χρήση σχετικού όρου του διαγωνισμού, αύξησε τον αριθμό των προς μίσθωση 12μετρων λεωφορείων κατά 33 μονάδες για να καλύψει εν μέρει την υστέρηση των 40 αρθρωτών.
Τελικώς ήρθαν 293 οχήματα τα οποία κατατάσσονταν σε:
1. ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ Α.Ε.Β.Μ.Ε. (Σύμβαση 93139), (ΑΔΑΜ: 21SYMV008388565)
- 59 κανονικά Volvo / B9L / 7700 με μίσθωμα* 2.688€
2. MED BUS & TRUCK CENTER A.E. (Σύμβαση 93140), (ΑΔΑΜ: 21SYMV008388546)
- 54 30 κανονικά ΜΑΝ / Lion's City A21 με μίσθωμα* 2.688€
- 52 76 κανονικά Mercedes Benz/Citaro O530 με μίσθωμα* 2.688€
- 11 07 αρθρωτά ΜΑΝ / Lion's City A23 με μίσθωμα* 2.800€
- 20 11 αρθρωτά Mercedes Benz/Citaro O530G με μίσθωμα* 2.800€
- 09 22 αρθρωτά Solaris Urbino 18 με μίσθωμα* 2.800€
3. ΕΘΝΙΚΗ LEASING Α.Ε. (Σύμβαση 93141), (ΑΔΑΜ: 21SYMV008388575)
- 23 45 κανονικά Irisbus Crossway LE 2010 με μίσθωμα* 2.520 2.492€
- 20 21 κανονικά Irisbus Crossway LE 2011 με μίσθωμα* 2.492 2.520€
- 35 12 κανονικά Solaris Urbino 12 2010 με μίσθωμα* 2.534€
- 10 09 αρθρωτά Solaris Urbino 18 2010 με μίσθωμα* 2.744€
Εν ολίγοις έχουμε 243 δωδεκάμετρα και 49 δεκαοχτάμετρα (ήταν 50 αλλά μια νταλίκα καταστράφηκε στην αρχή και δεν αντικαταστάθηκε). Με το νέο Leasing 2024 που τρέχει προβλέπονται 100 καινούργιες νταλίκες (δηλ. οι διπλάσιες) και 100 12μετρα. Και όλα αυτά καινούργια φυσικά, όχι μεταχειρισμένα δεκαετίας ή/και με ακατάλληλα χαρακτηριστικά (πχ 2 θύρες ή σκαλοπάτια).
Επομένως, πιστεύω ότι θα τα δούμε να συνεχίζουν κανονικά (με παρατάσεις ή μη) σίγουρα μέχρι να έρθουν τα καινούργια χρονομισθωμένα [Leasing 2024] και πιθανώς μέχρι να προχωρήσουν περισσότερο οι παραλαβές των νέων ιδιόκτητων 12μετρων (Menarini CNG), καθώς σε νούμερα παραλαβών βρισκόμαστε μόλις στα 140/340 (40%) των συμβασιοποιημένων προμηθειών (140 Yutong E12 & 200 Menarini CNG). Από τα παλαία [Leasing 2020] τα περισσότερα δεν υπάρχει λόγος να μείνουν (πχ Volvo και Crossway LE), ενώ κάποια λίγα και συγκεκριμένα που είναι πιο αξιόπιστα, βολικά και σε καλή κατάσταση πιθανώς να αγοραστούν για λόγους επάρκειας του στόλου. Ωστόσο, πρέπει η ΟΣΥ να αποφασίσει σύντομα ποια οχήματα και με ποια σειρά θα φύγουν, γιατί η μίσθωση και η συντήρησή τους κοστίζει πολύ.
*«Μοναδικό Μηνιαίο Μίσθωμα Προσφοράς (χωρίς Φ.Π.Α.) σε Ευρώ (€) ανά Όχημα.»
Edited: 26.07.2025
