Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Μεγάλος Περίπατος Αθήνας και ΜΜΜ
#23
(07-06-2024, 09:25 PM)Crabman Έγραψε: Επανέρχομαι μετά από σχεδόν 4 χρόνια με σχόλια-παρατηρήσεις πάνω σε αυτά που αναφέρονται στα παραπάνω post σε συνδυασμό με το τι ισχύει ακόμα, και τι αλλαγές έχουν υπάρξει, σύμφωνα πάντα με την τρέχουσα κατάσταση της Αθήνας. 

1. Δεν έχουμε πλέον χρώματα και ζαρντινιέρες με φοίνικες αλλά έχουν ολοκληρωθεί οι μόνιμες παρεμβάσεις.

2. Το Τραμ φτάνει κανονικά μέχρι το Σύνταγμα και ευτυχώς δεν τηρήθηκε το «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού».

3. Η "νότια" επέκταση της πλατείας συντάγματος κατ' εμέ είναι ίσως η σημαντικότερη παρέμβαση όλου του μεγάλου περιπάτου. Θα μπορύσε να είναι πιο πετυχημένη όσων αφορά τα στέγαστρα, τα παγκάκια, τις στάσεις λεωφορείων, και τα δέντρα, αλλά τουλάχιστον δεν επικρατεί αυτό το χάος που συναντούσε κανείς ανεβαίνοντας την Ερμού. (Βέβαια ακόμα υπάρχει κάποιο θέμα με τα ταξί και τα διπλοπαρκαρισμένα...)

4. Οι δύο στάσεις στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος έπαψαν να είναι χωρισμένες σε Λεωφορεία - Τρόλλεϊ και είναι ανάλογα με το που εξυπηρετούν.
 
5. Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πατησίων (διερχόμενες γραμμές: 2, 3, 4, 5, 11, 15) δεν καταργήθηκε όπως είχε αναφερθεί παραπάνω. Τα τρόλλεϊ στρίβουν απευθείας δεξία Πατησίων και δεν μπλέκονται στην Ομόνοια.

6. Η Αφετηρία των Α2,Α3 έχει μεταφερθεί από την Σίνα στην Ρήγα Φεραίου, ενώ στην Σίνα παραμένει μόνο η Αφετηρία του 022. 

7. Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πανεπιστημίου (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3) έχει μετατραπεί σε έναν σχετικά καλαίσθητο πεζόδρομο. Τις ώρες που έχει μποτιλιάρισμα είναι λίγο ταλαιπωρεία η διαδρομή μέσω Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας αλλά το γενικό πρόσημο της αλλαγής είναι θετικό καθώς δεν  γίνεται να μην έχουμε πεζοδρόμια για να κερδίζουν κάποια οχήματα 2-3 λεπτά τις φορές που έχει κίνηση.

8. Την λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Βασιλίσσης Αμαλίας στην πάνω μερία της πλατείας Συντάγματος (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3) κανείς δεν την υπολογίζει ως λεωφορειολωρίδα.

9. Για άγνωστο σε εμένα λόγο, στο πάνω μέρος της πλατείας Συντάγματος το Α3 έχει ξεχωριστή στάση από τα Α2,230,856. Αλήθεια γιατί αυτό;

10. Η Βασιλίσσης Όλγας έχει κλείσει εντελώς με αποτέλεσμα τα τρολλεϊ και τα λεωφορεία να αναγκάζονται και στο κατέβασμα και στο ανέβασμα να κάνουν ολόκληρο τον κύκλο αυξάνοντας αρκετά τον χρόνο διαδρομής (συνήθως πέφτουν και σε μποτιλιάρισμα) και έτσι ταλαιπωρώντας εμάς τους επιβάτες. (συγκεκριμένα ο χρόνος διαδρομής του 2 από το Τέρμα στην Καισαριανή μέχρι το Σύνταγμα έχει διπλασιαστεί).

11. Τώρα σχετικά με τις 12 γραμμές* που διακινούνται μεταξύ Ευαγγελισμού και Ακαδημίας, είναι λίγο μπέρδευτική η λογική (αν υπάρχει κάποια λογική και δεν είναι στην τύχη) του σε ποιες στάσεις επί των λεωφόρων Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, και Βασ. Σοφίας σταματάει η κάθε γραμμή. Ωστόσο δεν θα μιλήσω για την Βασιλίσσης Σοφίας γιατί δεν σχετίζεται με τον μεγάλο περίπατο. Ευτυχώς και οι 12 γραμμές σταματούν στην στάση ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (060075) επί της Ακαδημίας. Στην στάση ΑΚΑΔΗΜΙΑ (061000) επί της Πανεπιστημίου σταματούν μόνο οι 203,204,204Β,211,214,608,622,815 ενώ στην στάση ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (060015) σταματούν μόνο οι 203,204,204Β,211,214.  
Παρατηρούμε λοιπόν ότι:
  • Όλες οι γραμμές του Βύρωνα (203,204,204Β,211,214) σταματούν και στις 3 στάσεις.
  • Τα Ιλίσια (220,221) σταματούν μόνο στην Ακαδημίας και καθόλου κάπου επί της Πανεπιστημίου.
  • Ζωγράφου και Γουδή (608,622,815) σταματούν και στις 2 στην Ακαδημία (επί της Πανεπιστημίου και επί της Ακαδημίας) αλλά όχι στο Νομισματικό Μουσείο
  • Και τέλος το 235 με έναν δικό του μοναδικό συνδυασμό σταματάει ευτυχώς κανονικά επί της Ακαδημίας δίχως να κάνει την εξαίρεση όμως επί της Πανεπιστημίου σταματάει μόνο στο Νομισματικό Μουσείο. 
Να είμαι ειλικρινής σε ότι αφορά τη στάση ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (060015), η μόνη αιτία που βρίσκω να μην σταματούν όλες οι γραμμές είναι για λόγους συνωστισμού.
Τώρα όσων αφορά την Ακαδημία θεωρώ ότι με το να κάνουν στάση και τα 220,221,235 θα βολεύει περισσότερο, τόσο για λόγους μετεπιβίβασης είτε σε μετρό είτε σε άλλα λεωφορεία-τρόλλεϊ όσο και ότι θα λειτουργεί σαν στάση αποβίβασης και θα ξεμπλεκουν τα οχήματα πιο γρήγορα από την Ακαδημίας.

Πάντως θεωρώ πιο βολικό για τους επιβάτες να ξέρουν ότι όλες οι γραμμές της περιοχής τους σταματούν στις ίδιες στάσεις στο κομμάτι Ευαγγελισμός-Σύνταγμα-Ακαδημία-Ευαγγελισμός καθώς συνήθως δεν περιμένει ο κόσμος μια συγκεκριμένη γραμμή, αλλά όποια γραμμή έρθει πρώτη ακόμα και αν τον αφήνει λίγο πιο μακριά.

Καλημέρα! Όπως σωστά έχεις σημειώσει, έχουν γίνει κάποιοι εξορθολογισμοί με την εφαρμογή της μόνιμης παρέμβασης, όπως η κατανομή των γραμμών στις στάσεις της Πλ. Συντάγματος και, πράγματι, μπορούμε να δούμε και κάποια θετικά στοιχεία στο έργο, όπως η παρέμβαση στην κάτω Πλατεία (Ερμού). Ωστόσο, συνολικά το έργο έχει παραγάγει αρνητικό πρόσημο για την πόλη. Ακόμη και επιστημονικά/σχεδιαστικά/πολιτικά/διαδικαστικά εκτελέστηκε με τουλάχιστον αμφίβολο τρόπο, που αφήνει μια επικίνδυνη παρακαταθήκη ως προς τη διαχείριση του αστικού τοπίου.

Ως προς τη συγκοινωνία, η κατάργηση της αντίρροπης λεωφορειολωρίδας παραμένει το μεγαλύτερο σφάλμα του σχεδιασμού: ποτέ και για κανένα λόγο υποδομή που αφαιρεί χώρο από τα Ι.Χ. και ευνοεί την ταχύτερη / ευκολότερη προσπέλαση της συγκοινωνίας δεν καταργείται. Τέτοια λάθη τα έχει πληρώσει η Αθήνα εδώ και 70 χρόνια σερί από τον προπάτορα του πολιτικού χώρου του πρώην Δημάρχου Αθηναίων. Το πόσο εσφαλμένος είναι ο "περίπατος" αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στην πραγματικότητα πήγε... περίπατο: μέχρι και ο προσωρινός ποδηλατόδρομος καταργήθηκε.

Στην πραγματικότητα, τα αυτοκίνητα δεν έχασαν και τίποτα. Αντιθέτως, τα Α2, Α3, κλπ τρώνε κίνηση για να βγουν από τα φανάρια της Ακαδημίας & Β. Σοφίας, χάθηκε μια ανεμπόδιστη λεωφορειολωρίδα (δεν είναι κέρδος το 1.5 έξτρα πεζοδρόμιο στα ήδη ευρύχωρα της Πανεπιστημίου, όταν οι γειτονιές στενάζουν για παρεμβάσεις - πεζοδρομήσεις - επεκτάσεις πεζοδρομίων) και μονιμοποιήθηκε η αφετηρία στη Ρήγα Φερραίου, που είναι ακατάλληλη - και παραδώσαμε και τη Σίνα (πρακτικά επίσημα) στο παρκάρισμα των Ι.Χ. Δεν θα σχολιάσω το έργο ως προς το μακροχρόνιο σχεδιασμό (βλ. επέκταση Τραμ προς Πατησίων).

Τέλος, συμφωνώ πως στην Πανεπιστημίου καλό θα ήταν να γίνει νέα κατανομή των γραμμών στις στάσεις επί της οδού (μάλλον η τωρινή κατάσταση είναι ιστορικό προϊόν αλλαγών επί αλλαγών), όπως είπες και στην Β. Σοφίας, αλλά και στην Ακαδημίας θα προσθέσω (πχ: γιατί να πιάνουν το 1ο στέγαστρο τα οχήματα που έρχονται από Ρήγα Φερραίου, συχνά εμποδίζουν και κλείνουν τη διάβαση και το φανάρι, αν έρθουν δυο-δυο ή πχ: γραμμές των κοντινών γραμμών να πιάνουν και στη στάση "Αμερικής", όπως το 3).
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Μεγάλος Περίπατος Αθήνας και ΜΜΜ - από Achilleas-Lykavittos - 14-06-2024, 09:56 AM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)