07-06-2024, 09:25 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 07-06-2024, 11:52 PM από Crabman. Edited 1 time in total.)
Επανέρχομαι μετά από σχεδόν 4 χρόνια με σχόλια-παρατηρήσεις πάνω σε αυτά που αναφέρονται στα παραπάνω post σε συνδυασμό με το τι ισχύει ακόμα, και τι αλλαγές έχουν υπάρξει, σύμφωνα πάντα με την τρέχουσα κατάσταση της Αθήνας.
1. Δεν έχουμε πλέον χρώματα και ζαρντινιέρες με φοίνικες αλλά έχουν ολοκληρωθεί οι μόνιμες παρεμβάσεις.
2. Το Τραμ φτάνει κανονικά μέχρι το Σύνταγμα και ευτυχώς δεν τηρήθηκε το «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού».
3. Η "νότια" επέκταση της πλατείας συντάγματος κατ' εμέ είναι ίσως η σημαντικότερη παρέμβαση όλου του μεγάλου περιπάτου. Θα μπορύσε να είναι πιο πετυχημένη όσων αφορά τα στέγαστρα, τα παγκάκια, τις στάσεις λεωφορείων, και τα δέντρα, αλλά τουλάχιστον δεν επικρατεί αυτό το χάος που συναντούσε κανείς ανεβαίνοντας την Ερμού. (Βέβαια ακόμα υπάρχει κάποιο θέμα με τα ταξί και τα διπλοπαρκαρισμένα...)
4. Οι δύο στάσεις στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος έπαψαν να είναι χωρισμένες σε Λεωφορεία - Τρόλλεϊ και είναι ανάλογα με το που εξυπηρετούν.
5. Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πατησίων (διερχόμενες γραμμές: 2, 3, 4, 5, 11, 15) δεν καταργήθηκε όπως είχε αναφερθεί παραπάνω. Τα τρόλλεϊ στρίβουν απευθείας δεξία Πατησίων και δεν μπλέκονται στην Ομόνοια.
6. Η Αφετηρία των Α2,Α3 έχει μεταφερθεί από την Σίνα στην Ρήγα Φεραίου, ενώ στην Σίνα παραμένει μόνο η Αφετηρία του 022.
7. Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πανεπιστημίου (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3) έχει μετατραπεί σε έναν σχετικά καλαίσθητο πεζόδρομο. Τις ώρες που έχει μποτιλιάρισμα είναι λίγο ταλαιπωρεία η διαδρομή μέσω Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας αλλά το γενικό πρόσημο της αλλαγής είναι θετικό καθώς δεν γίνεται να μην έχουμε πεζοδρόμια για να κερδίζουν κάποια οχήματα 2-3 λεπτά τις φορές που έχει κίνηση.
8. Την λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Βασιλίσσης Αμαλίας στην πάνω μερία της πλατείας Συντάγματος (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3) κανείς δεν την υπολογίζει ως λεωφορειολωρίδα.
9. Για άγνωστο σε εμένα λόγο, στο πάνω μέρος της πλατείας Συντάγματος το Α3 έχει ξεχωριστή στάση από τα Α2,230,856. Αλήθεια γιατί αυτό;
10. Η Βασιλίσσης Όλγας έχει κλείσει εντελώς με αποτέλεσμα τα τρολλεϊ και τα λεωφορεία να αναγκάζονται και στο κατέβασμα και στο ανέβασμα να κάνουν ολόκληρο τον κύκλο αυξάνοντας αρκετά τον χρόνο διαδρομής (συνήθως πέφτουν και σε μποτιλιάρισμα) και έτσι ταλαιπωρώντας εμάς τους επιβάτες. (συγκεκριμένα ο χρόνος διαδρομής του 2 από το Τέρμα στην Καισαριανή μέχρι το Σύνταγμα έχει διπλασιαστεί).
11. Τώρα σχετικά με τις 12 γραμμές* που διακινούνται μεταξύ Ευαγγελισμού και Ακαδημίας, είναι λίγο μπέρδευτική η λογική (αν υπάρχει κάποια λογική και δεν είναι στην τύχη) του σε ποιες στάσεις επί των λεωφόρων Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, και Βασ. Σοφίας σταματάει η κάθε γραμμή. Ωστόσο δεν θα μιλήσω για την Βασιλίσσης Σοφίας γιατί δεν σχετίζεται με τον μεγάλο περίπατο. Ευτυχώς και οι 12 γραμμές σταματούν στην στάση ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (060075) επί της Ακαδημίας. Στην στάση ΑΚΑΔΗΜΙΑ (061000) επί της Πανεπιστημίου σταματούν μόνο οι 203,204,204Β,211,214,608,622,815 ενώ στην στάση ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (060015) σταματούν μόνο οι 203,204,204Β,211,214.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι:
Τώρα όσων αφορά την Ακαδημία θεωρώ ότι με το να κάνουν στάση και τα 220,221,235 θα βολεύει περισσότερο, τόσο για λόγους μετεπιβίβασης είτε σε μετρό είτε σε άλλα λεωφορεία-τρόλλεϊ όσο και ότι θα λειτουργεί σαν στάση αποβίβασης και θα ξεμπλεκουν τα οχήματα πιο γρήγορα από την Ακαδημίας.
Πάντως θεωρώ πιο βολικό για τους επιβάτες να ξέρουν ότι όλες οι γραμμές της περιοχής τους σταματούν στις ίδιες στάσεις στο κομμάτι Ευαγγελισμός-Σύνταγμα-Ακαδημία-Ευαγγελισμός καθώς συνήθως δεν περιμένει ο κόσμος μια συγκεκριμένη γραμμή, αλλά όποια γραμμή έρθει πρώτη ακόμα και αν τον αφήνει λίγο πιο μακριά.
* οι 12 γραμμές είναι: 203,204,204Β,211,214,220,221,224,235,608,622,815
Edit: 13 γραμμές, είναι και το Α5
1. Δεν έχουμε πλέον χρώματα και ζαρντινιέρες με φοίνικες αλλά έχουν ολοκληρωθεί οι μόνιμες παρεμβάσεις.
2. Το Τραμ φτάνει κανονικά μέχρι το Σύνταγμα και ευτυχώς δεν τηρήθηκε το «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού».
3. Η "νότια" επέκταση της πλατείας συντάγματος κατ' εμέ είναι ίσως η σημαντικότερη παρέμβαση όλου του μεγάλου περιπάτου. Θα μπορύσε να είναι πιο πετυχημένη όσων αφορά τα στέγαστρα, τα παγκάκια, τις στάσεις λεωφορείων, και τα δέντρα, αλλά τουλάχιστον δεν επικρατεί αυτό το χάος που συναντούσε κανείς ανεβαίνοντας την Ερμού. (Βέβαια ακόμα υπάρχει κάποιο θέμα με τα ταξί και τα διπλοπαρκαρισμένα...)
4. Οι δύο στάσεις στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος έπαψαν να είναι χωρισμένες σε Λεωφορεία - Τρόλλεϊ και είναι ανάλογα με το που εξυπηρετούν.
5. Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πατησίων (διερχόμενες γραμμές: 2, 3, 4, 5, 11, 15) δεν καταργήθηκε όπως είχε αναφερθεί παραπάνω. Τα τρόλλεϊ στρίβουν απευθείας δεξία Πατησίων και δεν μπλέκονται στην Ομόνοια.
6. Η Αφετηρία των Α2,Α3 έχει μεταφερθεί από την Σίνα στην Ρήγα Φεραίου, ενώ στην Σίνα παραμένει μόνο η Αφετηρία του 022.
7. Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πανεπιστημίου (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3) έχει μετατραπεί σε έναν σχετικά καλαίσθητο πεζόδρομο. Τις ώρες που έχει μποτιλιάρισμα είναι λίγο ταλαιπωρεία η διαδρομή μέσω Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας αλλά το γενικό πρόσημο της αλλαγής είναι θετικό καθώς δεν γίνεται να μην έχουμε πεζοδρόμια για να κερδίζουν κάποια οχήματα 2-3 λεπτά τις φορές που έχει κίνηση.
8. Την λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Βασιλίσσης Αμαλίας στην πάνω μερία της πλατείας Συντάγματος (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3) κανείς δεν την υπολογίζει ως λεωφορειολωρίδα.
9. Για άγνωστο σε εμένα λόγο, στο πάνω μέρος της πλατείας Συντάγματος το Α3 έχει ξεχωριστή στάση από τα Α2,230,856. Αλήθεια γιατί αυτό;
10. Η Βασιλίσσης Όλγας έχει κλείσει εντελώς με αποτέλεσμα τα τρολλεϊ και τα λεωφορεία να αναγκάζονται και στο κατέβασμα και στο ανέβασμα να κάνουν ολόκληρο τον κύκλο αυξάνοντας αρκετά τον χρόνο διαδρομής (συνήθως πέφτουν και σε μποτιλιάρισμα) και έτσι ταλαιπωρώντας εμάς τους επιβάτες. (συγκεκριμένα ο χρόνος διαδρομής του 2 από το Τέρμα στην Καισαριανή μέχρι το Σύνταγμα έχει διπλασιαστεί).
11. Τώρα σχετικά με τις 12 γραμμές* που διακινούνται μεταξύ Ευαγγελισμού και Ακαδημίας, είναι λίγο μπέρδευτική η λογική (αν υπάρχει κάποια λογική και δεν είναι στην τύχη) του σε ποιες στάσεις επί των λεωφόρων Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, και Βασ. Σοφίας σταματάει η κάθε γραμμή. Ωστόσο δεν θα μιλήσω για την Βασιλίσσης Σοφίας γιατί δεν σχετίζεται με τον μεγάλο περίπατο. Ευτυχώς και οι 12 γραμμές σταματούν στην στάση ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (060075) επί της Ακαδημίας. Στην στάση ΑΚΑΔΗΜΙΑ (061000) επί της Πανεπιστημίου σταματούν μόνο οι 203,204,204Β,211,214,608,622,815 ενώ στην στάση ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (060015) σταματούν μόνο οι 203,204,204Β,211,214.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι:
- Όλες οι γραμμές του Βύρωνα (203,204,204Β,211,214) σταματούν και στις 3 στάσεις.
- Τα Ιλίσια (220,221) σταματούν μόνο στην Ακαδημίας και καθόλου κάπου επί της Πανεπιστημίου.
- Ζωγράφου και Γουδή (608,622,815) σταματούν και στις 2 στην Ακαδημία (επί της Πανεπιστημίου και επί της Ακαδημίας) αλλά όχι στο Νομισματικό Μουσείο
- Και τέλος το 235 με έναν δικό του μοναδικό συνδυασμό σταματάει ευτυχώς κανονικά επί της Ακαδημίας δίχως να κάνει την εξαίρεση όμως επί της Πανεπιστημίου σταματάει μόνο στο Νομισματικό Μουσείο.
Τώρα όσων αφορά την Ακαδημία θεωρώ ότι με το να κάνουν στάση και τα 220,221,235 θα βολεύει περισσότερο, τόσο για λόγους μετεπιβίβασης είτε σε μετρό είτε σε άλλα λεωφορεία-τρόλλεϊ όσο και ότι θα λειτουργεί σαν στάση αποβίβασης και θα ξεμπλεκουν τα οχήματα πιο γρήγορα από την Ακαδημίας.
Πάντως θεωρώ πιο βολικό για τους επιβάτες να ξέρουν ότι όλες οι γραμμές της περιοχής τους σταματούν στις ίδιες στάσεις στο κομμάτι Ευαγγελισμός-Σύνταγμα-Ακαδημία-Ευαγγελισμός καθώς συνήθως δεν περιμένει ο κόσμος μια συγκεκριμένη γραμμή, αλλά όποια γραμμή έρθει πρώτη ακόμα και αν τον αφήνει λίγο πιο μακριά.
* οι 12 γραμμές είναι: 203,204,204Β,211,214,220,221,224,235,608,622,815
Edit: 13 γραμμές, είναι και το Α5