13-04-2024, 09:57 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 13-04-2024, 09:59 PM από Crabman. Edited 1 time in total.)
(13-04-2024, 04:25 PM)ecoj Έγραψε: Γιατί να θεωρήσεις ότι δεν υπάρχει έλλειψη προσωπικού αφού υπάρχει?Αρχικά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.
Τα 6000αρα τρόλει είναι χρόνια εκτός με τα περισσότερα αρκετά πριν το 2021 οπότε απλά τα έχουν διαγράψει και επίσημα πλέον από το στόλο. Η τεράστια μείσω του αριθμού των Vanhool μου κάνει και μένα εντύπωση.
Πράγματι η ερώτηση μου ήταν εντελώς υποθετική καθώς η κατάσταση στις συγκοινωνίες (Αθήνας & Θεσσαλονίκης) έχει πάρει τον δρόμο της και ευελπιστούμε στην βελτίωση των υπηρεσιών.
Χώρις να έχω λόγο να είμαι αρνητικός στην παραχώρηση τμήματος των συγκοινωνιών σε ιδιώτες και δη στις ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ, ήθελα να καταλάβω πως φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Και φαίνεται ότι είναι ένας συνδυασμός των πολλών και διαδοχικών κρίσεων που περνάμε σε συνδυασμό με την έλειψη βούλησης για κάτι καλύτερο.
Εφόσον τα οχήματα υπάρχουν αυτό που λείπει είναι οι οδηγοί και η σωστή συντήρηση. Αυτά χρειάζονται χρήματα και κίνητρα. Και αν υπήρχαν αυτά θα μπορούσε η ΟΣΥ να έχει ακόμα όλες τις γραμμές αφου πρακτικά ο ακέραιος αριθμός των οδηγών είναι ο ίδιος και τα οχήματα υπερ επαρκούν. Και οι οδηγοί είτε οδηγούν οχήματα της ΟΣΥ είτε ενός ιδιώτη είναι οι ίδιοι άνθρωποι. Για να μην προτιμούν την μονιμότητα του δημοσίου σημαίνει ότι στον ιδιώτη βρίσκουν καλύτερα λεφτά. Ο ιδιώτης όμως πληρώνεται από το κράτος συγκεκριμένα χρήματα με τα οποία αγοράζει και συντηρεί οχήματα, πληρώνει το προσωπικό, και φτιάχνει αμαξοστάσια. Πως επομένως με τα ίδια χρήματα ο ιδιώτης τα κάνει όλα αυτά και προσελκύει/πληρώνει καλύτερα τους οδηγούς ενώ το κράτος έχοντας ήδη οχήματα, αμαξοστάσια, και τεχνογνωσία δεν μπορεί να τα διαχειριστεί σωστά με αποτέλεσμα να το συμφέρει περισσότερο οικονομικά να παραχωρεί το έργο σε ιδιώτες.
Είμαστε σίγουροι πως είναι οικονομικό το ζήτημα ή μηπως απλώς θέλουν να βγάζουν ευθύνες από πάνω τους βρίσκοντας συμβιβαστικές λύσεις και εκμεταλλευόμενοι τις ανάγκες της πανδημίας ακόμα και αν τους κοστίζει περισσότερο;
Το σίγουρο πάντως είναι πως όλο αυτό είναι ένας φαύλος κύκλος και κάποια σημαντική διαφορά προς το καλύτερο δεν έχουμε δει ακόμα.
(13-04-2024, 04:42 PM)Citaro Έγραψε: 1. Mόλις μπούν τα 140 Yutong στην κυκλοφορία, θα αποσυρθούν ισάριθμα ΕΛΒΟ 1999 12m. Το ότι έφτασαν τα Ν1 .. 30 χρονών, δεν σημαίνει ότι καλώς κυκλοφορούν ακόμη οχήματα 25ετίας.1. Σαφώς και χρειάζεται ανανέωση ο στόλος. Και εκτός απο ανανέωση χρειάζεται και καλύτερη συντήριση και καθαρισμό. Όσων αφορά στα 140 Yutong νόμιζα ότι αντικαθιστούν όλα τα Ν1 και μέρος από τα Ν2 και όχι εξ ολοκλήρου 140 από τα Ν2. Τουλάχιστον μετά από 30 χρόνια φαίνεται πως αποσύρθηκαν όλα τα Ν1. Αλήθεια που βρίσκονται; Έχουν πάει θριάσιο;
2. Μόλις έρθουν οι 100 ρθρωτές γκαζιέρες (του χρόνου) θα αποσυρθούν τα αρθρωτά ΕΛΒΟ και VOLVO , για τους ίδιους λόγους.
3. Επειδή δεν προχωράει ο διαγωνισμός για τα υπόλοιπα οχήματα (άλλα 300) , θα μείνουμε αναγαστικά με τις παλιές γκαζιέρες μέχρι να χαλάσουν όλες.
Κοντολογίς, ο στόλος όχι απλά δεν θα αυξηθεί, αλλά θα μειώνεται, αφού δεν έχουμε καμια ένδειξή α) για το τί θα γίνει με τα τρόλλεϋ β) τι θα γίνει με τα midi που ειναι 24 ετών και δεν έχει υπάρξει καμια παραγγελία.
Αν, λοιπόν, υποθέσουμε ότι θα έχουμε +- 1300 οχήματα, θέλουμε 1300 χ 2,9= 3.770 οδηγούς. Ούτε πολιτική διάθεση υπάρχει για προσλήψεις αλλά ούτε και ενδιαφέρον εκ μέρους του κόσμου να δουλέψει με αυτες τις συνθηκες κ με 900€/μηνα όλα κ ολα.
Αυτή ειναι η αλήθεια και το ότι φέρνουν ...140 οχηματα μετά από 14 χρόνια, μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί. Ή το ότι διυλίζουν τον κώνωπα σχετικα με τις προδιαγραφές οχημάτων στους δημόσιους διαγωνισμούς, αλλά θα αγοράσουν εν τέλει οχήματα leasing που δεν πληρούν ΚΑΜΙΑ από τις προϋποθεσεις (Iveco 2πορτα, Citaro LEÜ)
2. Και τα 100 θα πάνε Ανθούσα; Στα λιόσια δε θυμάμαι 18μετρα. Χωράει η ανθούσα 100 αρθρωτά;
3. Τα υπόλοιπα 200 12μετρα CNG εννοείς μαλλον, αφού τα υπόλοιπα 100 είναι οι αρθρωτές γκαζιέρες που περιμένουμε του χρόνου, και είναι και τα 200 των τμημάτων 1 και 4 του διαγωνισμού που βγήκαν άγονα και σιωπηλά ξεχάστηκαν από τους αρμόδιους.
Κατ'εμέ πρέπει οι διαγωνισμοί να είναι πιο ρεαλιστικοί και ευέλικτοι στις προδιαγραφές τους.
Όσων αφορά τα Leasing συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι μια καλή εναλλακτική η οποία «μας ζει» 4 χρόνια τώρα και μας έβγαλε από μια ξαφνική ανάγκη εν μέσω μιας παγκόσμιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης. Ο ερχομός των Yutong ίσως να είναι ένα πρώτο βήμα μπροστά σε αυτά που χρειάζονται αλλά όχι και ανέκδοτο. Μπορεί να έχει γίνει καραμέλα από τους κυβερνώντες ως κάτι το τεράστιο, πιθανών και για προσωπικό τους όφελος, αλλά οι άμεσα εμπλέκόμενοι δηλαδή οι επιβάτες και οι οδηγοί σε καλύτερες συνήθες θα κυκλοφορούν και θα εργάζονται. Προσωπικά δεν περίμενα να δούμε από τώρα ηλεκρικά λεωφορεία στην Αθήνα και πόσο μάλλον το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού που ολοκληρώθηκε να είναι αυτό.
(13-04-2024, 06:23 PM)Thanos2265 Έγραψε: Τα van hool γενικά όσο περνάνε τα χρόνια γίνονται αυξανόμενα προβληματικά. Πολλές φορές σταματάνε σε στάση και δεν ξαναξεκινανε. Τώρα και με τη χρεωκοπία της Vanhool πριν καμιά βδομάδα, τα ανταλλακτικά που ηταν δυσκολα θα γίνουν ακόμα πιο δυσεύρεταΑλήθεια είναι αυτό, όμως νομίζω πως η σειρά των 7000χίλιαρων ήταν/είναι μια από τις πιο αξιόπιστες. Ωστόσο εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα λυπηρή η αντιμετώπιση που δέχεται ο κλάδος των τρόλλει τόσο στην Ελλάδα όσο και σε κάποιες περιπτώσεις στο εξωτερικό.