Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου προχωρά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), καταγγέλλοντας κυβερνητικό αλαλούμ σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ Επίσης κάνει λόγο για άσχετους υπουργούς και Γενικούς Γραμματείς και έλλειψη υπευθυνης εθνικής πολιτικής για το σιδηρόδρομο.
Όπως αναφέρει η ΠΟΣ στη σχετική της ανακοίνωση, το υπουργείο Εσωτερικών συνεχίζοντας το κυβερνητικό αλαλούμ, ανάρτησε στο διαδίκτυο απόφαση για το δήθεν «πλεονάζον» προσωπικό του Ομίλου ΟΣΕ, το οποίο βάση του ν.3891/10 ανέρχεται σε 2.351 άτομα, αλλά βάσει της απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών ανέρχεται σε 2.700 άτομα.
Κάνει ακόμη λόγο για φωτογραφικό επιμερισμό του δήθεν, όπως σημειώνει, πλεονάζοντος προσωπικού και προσθέτει πως όλα τα παραπάνω μαζί, σε συνάρτηση «με την κατάργηση των Κανονισμών Εργασίας που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ασφάλεια της κυκλοφορίας αλλά και την επιστροφή των εισοδημάτων των εργαζομένων στη 10ετία του 1980, μας δίνουν το δικαίωμα να λέμε ότι αυτή η πολιτική εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα και όχι αυτά του Ελληνικού Σιδηροδρόμου».
Η ΠΟΣ υποστηρίζει πως όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια πειραματίστηκαν «στον κρατικό πολύπαθο ΟΣΕ, ξοδεύοντας εκατ. για αμφίβολα αποτελέσματος σχέδια με αποτέλεσμα τη σημερινή κατάληξη πλήρους διάλυσης του σιδηροδρόμου που απορρέει από το ν.3891/10. Είναι βέβαιο ότι οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι οι εργαζόμενοι, αλλά η στρεβλή πολιτική που ακολούθησαν οι Κυβερνήσεις και το ότι χρέωσαν τον Ελληνικό Λαό με 10 δισ. δήθεν επενδύσεων, χωρίς να ολοκληρώσουν ούτε ένα έργο».
Καταλήγοντας επισημαίνει πως «οι σιδηροδρομικοί κατέθεσαν υπεύθυνες προτάσεις για τη "διάσωση" του σιδηροδρόμου οι οποίες είναι ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες και οδηγούν τον Οργανισμό σε τροχιά αναγέννησης. Προτάσεις τις οποίες οι πολιτικές ηγεσίες, τις πέταξαν στο καλάθι των αχρήστων γιατί δεν εξυπηρετούν τους ανταγωνιστές του τρένου».
Εκκληση Δ. Ρέππα για υπευθυνότητα
Αναφερόμενος στο θέμα των μετακινήσεων προσωπικού, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, διευκρίνισε σήμερα ότι υπάρχει ένας νομός με δεδομένες μετατάξεις (2.351).
Όπως υποστήριξε ο κ. Ρέππας, η συζήτηση που γίνεται είναι εκ του πονηρού, «είναι μάχη οπισθοφυλακής» και το κράτος διευκρινίζει τις διαθέσιμες θέσεις που υπάρχουν (2.700) για να έχουν οι εργαζόμενοι περισσότερες επιλογές.
Ο υπουργός κάλεσε όλους να δείξουν υπευθυνότητα την κρίσιμη ώρα που διέρχεται η χώρα λέγοντας χαρακτηριστικά πως δεν πρέπει να πριονίζουν το κλαδί που κάθονται. Τόνισε επίσης ότι ο νόμος είναι συγκεκριμένος και θα εφαρμοστεί, γιατί σε περίπτωση που δεν επιτύχει το εγχείρημα, θα χάσουν τη δουλειά τους.
Όπως αναφέρει η ΠΟΣ στη σχετική της ανακοίνωση, το υπουργείο Εσωτερικών συνεχίζοντας το κυβερνητικό αλαλούμ, ανάρτησε στο διαδίκτυο απόφαση για το δήθεν «πλεονάζον» προσωπικό του Ομίλου ΟΣΕ, το οποίο βάση του ν.3891/10 ανέρχεται σε 2.351 άτομα, αλλά βάσει της απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών ανέρχεται σε 2.700 άτομα.
Κάνει ακόμη λόγο για φωτογραφικό επιμερισμό του δήθεν, όπως σημειώνει, πλεονάζοντος προσωπικού και προσθέτει πως όλα τα παραπάνω μαζί, σε συνάρτηση «με την κατάργηση των Κανονισμών Εργασίας που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ασφάλεια της κυκλοφορίας αλλά και την επιστροφή των εισοδημάτων των εργαζομένων στη 10ετία του 1980, μας δίνουν το δικαίωμα να λέμε ότι αυτή η πολιτική εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα και όχι αυτά του Ελληνικού Σιδηροδρόμου».
Η ΠΟΣ υποστηρίζει πως όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια πειραματίστηκαν «στον κρατικό πολύπαθο ΟΣΕ, ξοδεύοντας εκατ. για αμφίβολα αποτελέσματος σχέδια με αποτέλεσμα τη σημερινή κατάληξη πλήρους διάλυσης του σιδηροδρόμου που απορρέει από το ν.3891/10. Είναι βέβαιο ότι οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι οι εργαζόμενοι, αλλά η στρεβλή πολιτική που ακολούθησαν οι Κυβερνήσεις και το ότι χρέωσαν τον Ελληνικό Λαό με 10 δισ. δήθεν επενδύσεων, χωρίς να ολοκληρώσουν ούτε ένα έργο».
Καταλήγοντας επισημαίνει πως «οι σιδηροδρομικοί κατέθεσαν υπεύθυνες προτάσεις για τη "διάσωση" του σιδηροδρόμου οι οποίες είναι ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες και οδηγούν τον Οργανισμό σε τροχιά αναγέννησης. Προτάσεις τις οποίες οι πολιτικές ηγεσίες, τις πέταξαν στο καλάθι των αχρήστων γιατί δεν εξυπηρετούν τους ανταγωνιστές του τρένου».
Εκκληση Δ. Ρέππα για υπευθυνότητα
Αναφερόμενος στο θέμα των μετακινήσεων προσωπικού, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, διευκρίνισε σήμερα ότι υπάρχει ένας νομός με δεδομένες μετατάξεις (2.351).
Όπως υποστήριξε ο κ. Ρέππας, η συζήτηση που γίνεται είναι εκ του πονηρού, «είναι μάχη οπισθοφυλακής» και το κράτος διευκρινίζει τις διαθέσιμες θέσεις που υπάρχουν (2.700) για να έχουν οι εργαζόμενοι περισσότερες επιλογές.
Ο υπουργός κάλεσε όλους να δείξουν υπευθυνότητα την κρίσιμη ώρα που διέρχεται η χώρα λέγοντας χαρακτηριστικά πως δεν πρέπει να πριονίζουν το κλαδί που κάθονται. Τόνισε επίσης ότι ο νόμος είναι συγκεκριμένος και θα εφαρμοστεί, γιατί σε περίπτωση που δεν επιτύχει το εγχείρημα, θα χάσουν τη δουλειά τους.