08-04-2021, 12:23 PM
(08-04-2021, 11:44 AM)Citaro Έγραψε: Το αρνητικό σχόλιο το δικό μου είναι πολύ συγκεκριμένο : Τα ανοιγόμενα παράθυρα των λεωφορείων της Αθήνας , είναι ζωτικής σημασίας για την στοχειώδη τήρηση κανόνων υγείας. Ειδικά από πέρυσι που δεν κλείνουν ούτε χειμώνα - ούτε καλοκαίρι, υπάρχει σαφώς καλύτερη ατμόσφαιρα μέσα στα οχήματα. Μόνο ο φυσικός αερισμός μπορεί να διασφαλίσει καλή κυκλοφορία αέρα με τόσους επιβάτες.Αν πρόσεξες, το ΕΣ αρχικά δεν είχε εγκρίνει τη σύμβαση κυρίως για το θέμα των παραθύρων. Ωστόσο, μετά από διευκρινήσεις που δόθηκαν το θέμα λύθηκε. Δεν ξέρω με ποιον τρόπο έγινε αυτό και είμαι περίεργος να μάθω για να μην κάνω εικασίες, επομένως δεν νομίζω ότι υφίσταται ζήτημα.
Λαμβάνουμε επίσης ως δεδομένο ότι ΚΑΝΕΝΑ σύστημα κλιματισμού μέχρι σήμερα δεν έχει συντηρηθεί σωστά στην ΟΣΥ. Τα κλιματιστικά των Ν1 βρωμάνε μούχλα (και συνήθως βγάζουν ζεστό αέρα). Τα Ν2/GN ήταν εξαρχής τόσο αδύναμα, που ο κόσμος άνοιγε τα παράθυρα μπας και πάρει λίγο οξυγόνο. Τα Solaris και τα Citelis στην αρχή είχαν νορμάλ εως δυνατό κλιματισμό, στη συνέχεια όμως κι αυτά χάλασαν.
Έπειτα, για τη χρονική περίοδο Οκτωβρίου - Μαϊου, δεν υπάρχει κανένας λόγος μηχανικού αερισμού (που ούτε αυτός θα συντηρηθεί ποτέ). Οι κλιματικές συνθήκες της Αθήνας είναι ευνοϊκές (ούτε πολύ κρύο, ούτε πολύ ζέστη) ώστε να εξασφαλίζεται ο καλός αερισμός με τον φυσικό και απόλυτα αποδεκτό από τους επιβάτες τρόπο (τα ανοιχτά παράθυρα)
Ως εκ τούτου, όχι μόνο "παρωχημένες" δεν είναι οι προβλέψεις για 17% ανοιγόμενη επιφάνεια, αλλά είναι πιο επίκαιρες όσο ποτέ. Βλέποντας λοιπόν τα λεωφορεία που ήρθαν, προσωπικά διακρίνω ότι ΔΕΝ έγινε καμία επέμβαση στους υαλοπίνακες, ΔΕΝ τοποθετήθηκαν ανοιγόμενα (συρόμενα) παράθυρα, οι δε καταπακτές είναι ένα 5-6% του συνόλου και δεν εξασφαλίζουν αερισμό.
Από μένα λοιπόν, υπάρχει απόλυτη παραβίαση των προδιαγραφών που σχετίζονται με την τήρηση υγειονομικών κανόνων και θα ήμουν σύμφωνος (εαν δεν το πράξω, κιόλας) με προσφυγή στη δικαιοσύνη.
Ως προς το θέμα της απόδοσης των κλιματιστικών, νομίζω ότι η σύγκριση με τα λεωφορεία της ΟΣΥ είναι ατυχής από κάθε άποψη, τόσο ποιότητας υλικού, όσο και ορθής διαχείρισης. Ως προς το τελευταίο υπεύθυνος είναι ο ανάδοχος, ο οποίος έχει και την εποπτεία και έχει κάθε λόγο να θέλει να κρατάει τα οχήματα σε καλή κατάσταση.