18-11-2010, 02:07 PM
(18-11-2010, 07:38 AM)Cmaniac Έγραψε: Νέες συμβάσεις εργασίας για τους υπαλλήλους των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ προωθεί το υπουργείο υποδομών, όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας του Χ. Τσιώκας μιλώντας στο ραδιοσταθμό ΒΗΜΑ 99,5.
«Η κόκκινη γραμμή μπαίνει στο εξής: ότι οι κοινωνικές κατακτήσεις που είναι ο βασικός μισθός, το χρονοεπίδομα, το οικογενειακό επίδομα, το επίδομα επιστημονικότητας ή το επίδομα θέσης, αυτά δεν μπορούν να θίγουν, είναι κοινωνικές κατακτήσεις και είναι σεβαστές.
Όμως θέματα που παραβιάζουν τον μέσο όρο, δηλαδή σύμβαση στον ιδιωτικό τομέα, κανείς δεν παίρνει δευτερεύουσες απολαβές πάνω από 8%-10%.
Δεν μπορεί σε μια περίοδο κρίσης, σε έναν οργανισμό ΔΕΚΟ να παίρνει κανείς 30%, 40%, 50%, 60%, 70% του μισθού του δευτερεύουσες απολαβές».
Όπερ σημαίνει ότι, με βάση τα στοιχεία αυτά
α) θα κοπούν τα "δεδουλευμένα ρεπό", δηλ. η οικειοθελής προσέλευση οδηγού για να δουλέψει ανεπάνδρωτη βάρδια σε ημέρα ανάπαυσής του.
β) Αναγκαστικά θα περικοπούν κατά 20% περίπου οι βάρδιες, άρα και τα κυκλοφορούντα λεωφορεία. Αυτό προκύπτει από το λειτουργικό απολογισμό της ΕΘΕΛ, όπου φαίνεται ότι το κάθε Α/Σ βγάζει περίπου το 20% του έργου του με δεδουλευμένα ρεπό.
γ) Θα κοπούν τα επιδόματα "παράδοσης - παραλαβής" που είναι 10' της ώρας στην έναρξη και 5' της ώρας στη λήξη της βάρδιας.
δ) Θα κοπούν άλλα . . . κεκτημένα (γάλα κλπ.)
ε) Δεν μπορούν να κοπούν, γιατί αντίκειται στην εργατική νομοθεσία, τα νυχτερινά επιδόματα 25%, τα επιδόματα Κυριακής (75%) κλπ. Λογικά όμως θα δούμε μια περαιτέρω αραίωση στις ώρες 22:00 - 06:00 (νυχτερινό) και τις Κυριακές, ώστε να κυκλοφορεί μόνον το απολύτως απαραίτητο δίκτυο.
Σχόλιο : Το γεγονός ότι περικόπτονται βάρδιες δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι μειώνονται αντίστοιχα και τα δρομολόγια.
Υπάρχει αρκετό περιθώριο "σφιξίματος" των χρόνων διαδρομής, καθώς έχει "πέσει" γενικά ο κυκλοφοριακός φόρτος στους δρόμους της Αθήνας.
Επίσης, σπαταλώνται πολλές βάρδιες σε μεγάλου μήκους γραμμές, μόνο και μόνο για να επιτυγχάνεται αλλαγή των βαρδιών σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και όχι στα άκρα τους.
Πχ. : το 622/815, απασχολεί 17 λεωφορεία / 34 βάρδιες τις καθημερινές. Τα δρομολόγια όμως που βγάζουν αυτά τα λεωφορεία είναι πολύ λιγότερα από αυτά που θα μπορούσαν να βγάλουν διότι, προκειμένου να αλλάξουν βάρδια στο Ρεξ ή στην Κάννιγγος και όχι στο Γουδί ή στον Ταύρο, επιμηκύνουν τεχνητά το χρόνο παραμονής των λεωφορείων στις αφετηρίες, ώστε η λήξη του 8ώρου να συμπίπτει με τη διέλευση του οχήματος από το κέντρο της Αθήνας.
Σε δύο-τρεις μάλιστα περιπτώσεις ένα όχημα της γραμμής "κάθεται" για διάλειμμα στο Γουδί για μια ώρα και είκοσι λεπτά , για να λήξει το οκτάωρο του οδηγού στο Ρέξ ή στην Κάνιγγος. Ενώ αν αναχωρούσε μετά από μισή ώρα διάλειμμα, η βάρδια θα έληγε στο Γαλάτσι ή στον Ταύρο ή στο Γουδί.
Παρ' ότι λοιπόν υπάρχει ο κανονισμός του 1998 που λέει ότι το προσωπικό αλλάζει βάρδια "όπου κάτσει" (τον οποίο εφαρμόζουν τα ΗΛΠΑΠ), η ΕΘΕΛ εμμένει στο καθεστώς του 1977 και αλλάζει βάρδιες μόνο σε κεντρικά σημεία, για να μην κουράσει τους οδηγούς . . .
Αυτό και μόνο να αλλάξει, θα δείτε για πότε βγαίνει ο ίδιος πίνακας δρομολογίων με 2-3 οχήματα λιγότερα. . .
Έχω βαρεθεί να αναφέρομαι βέβαια στο χάλι με τις γραμμές των νοτίων προαστίων, που συνεχίζουν να κυκλοφορούν άδειες στη Βουλιαγμένης, ενώ καλύπονται από το Μετρό ( 206, 208, 237, Β4, 103, 155)