22-02-2021, 02:15 AM
(22-02-2021, 12:05 AM)mercedes elbo Έγραψε: Πόσες από αυτές τις πόλεις έχουν τα LE με καθίσματα υπεραστικού στο κέντρο τους ή στα κεντρικά προάστια; Επίσης, πας να συγκρίνεις πόλεις με εκτεταμένο δίκτυο ΜΣΤ με μια Αθήνα των 5 εκατομμυρίων πληθυσμό που έχει όλες και όλες 3 γραμμές μετρό και ένα τραμ της πλάκας, και η οποία λόγω ρυμοτομίας έχει μεγάλο ποσοστό γραμμών υψηλής επιβατικής κίνησης που δεν μπορούν να πάρουν κάτι μεγαλύτερο από 12μετρο.. Επίσης, για να μαθαίνουμε και κάτι για τις γραμμές του Αεροδρομίου τα 26 οχήματα είναι τις ώρες που έχουμε τις αλλαγές, οι υπόλοιπες αλλαγές είναι είτε νωρίς το πρωί είτε το βράδυ οπότε και ο στόλος εκέινες τις ώρες υποχρησιμοποιείται και οι εφεδρείες με ένα λογικό ποσοστό της τάξης του 10-15% μας κάνουν 3-4 οχήματα.. Το να αυξήσεις τα δρομολόγια αποτελεί τη σπάταλη "λύση", η οποία είναι αστεία όταν υπάρχει γενικότερη έλλειψη οδηγών. Οι γραμμές Ε που αναφέρεις είναι όλες και όλες ΜΙΑ γραμμή, το Ε14, με καθαρά αστική διαδρομή και επιβατική κίνηση που σε ορισμένα δρομολόγια γίνεται ο κακός χαμός μέσα σε 3πορτα χαμηλοδάπεδα ανάλογα με τις διελεύσεις Α7/550. Το Ε90 είναι τελείως ειδική γραμμή που τα πρωινά έχει νταλίκα από το 703 που πάει φίσκα. Ακόμα η προκήρυξη αναφέρει υποχρέωση του αναδόχου να έχει τουλάχιστον 90% του στόλου διαθέσιμο για δρομολόγηση ανά πάση στιγμή κάθως και 5% εφεδρεία... Γνωρίζεις εσύ κάτι και είσαι βέβαιος ότι και αυτός ο όρος του διαγωνισμού θα πάει στον κάλαθο των αχρήστων;;Τα LE σε όλες τις πόλεις που αναφέρομαι κυκλοφορούν ακόμη και σε κεντρικές downtown γραμμές! Οι κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας σηκώνουν άνετα ακόμη και 15μετρα και αν δεν το έχεις πάρει ακόμα χαμπάρι κυκλοφορούν από το 2005 μερικές δεκάδες χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Ας δούμε τώρα και των αριθμό των αεροδρομιακών οχημάτων - εγώ δέχομαι τον αριθμό που αναφέρεις (που για την σωστή εξυπηρέτηση των γραμμών, τη διατήρηση εφεδρικών οχημάτων και τις δευτερεύουσες εργασίες στα οχήματα (καθαρισμός, ανεφοδιασμός, συντήρηση είναι μεγαλύτερος, άσχετα αν επειδή η ΟΣΥ έχει ρημάξει τον μισό της στόλο δεν σβήνουν σχεδόν μέχρι να βγάλουν ζημιά και να μείνουν μόνιμα μέσα). Ποιος σου είπε εσένα ότι ο αριθμός των Crossway είναι μεγαλύτερος; Ξέρεις κάτι που δεν ξέρουμε, ξέρεις πόσα είναι τα Irisbus που πρόκειται να έρθουν; Από εκεί και πέρα, αναφέρεσαι στις πληρότητες και την δρομολόγηση κάποιων γραμμών. Αντιλαμβάνεσαι πιστεύω ότι ο μόνος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ο κακός σχεδιασμός των προγραμμάτων κίνησης - τα οποία βέβαια δεν είναι θέσφατα και αλλάζουν ανά πάσα ώρα και στιγμή! (και πρόκειται να αλλάξουν...) Το πρόβλημα επίσης της έλλειψης οδηγών δεν λύνεται με μείωση των δρομολογίων αλλά με προσλήψεις - και στην τελική ανάλυση αν δεν μπορεί να τις εκτελέσει σωστά τις γραμμές που έχει χρεωμένες η ΟΣΥ ας τις αφήσει να τις πάρουν αυτοί που μπορούν!
Ναι την είδαμε την επιτυχία των ΚΤΕΛ στην Αθήνα.. 5 μήνες τώρα δεν εμφανίζεται ούτε ένα λεωφορείο στην τηλεματική (που για τον επιβάτη εννοείται ότι είναι καλύτερο να έχει λεωφορείο ανά 40' και να το βλέπεις στο κινητό σου χωρίς να χρειάζεται να στηθείς σαν ηλίθιος στη στάση παρά ανά 25'-30'), τα μισά λεωφορεία κυκλοφορούν με κάτι μπακαλόχαρτα αντί για προμετωπίδες ενώ από τα άλλα που τις ρύθμισαν εμφανίζονται όπως να ναι οι διαδρομές, το καλοκαίρι στις παραλίες θα είμαστε με τα 12μετρα και πολλά ακόμα που δεν είναι το ανάλογο topic για να αναλυθούν.. Για τα leasing από τη Θεσσαλονίκη ήδη βλέπουμε τα μισα και βάλε να κυκλοφορούν με πατσαβουρόχαρτα του αριθμού της γραμμής.. Πάλι καλά τουλάχιστον που δεν τέθηκε εκεί το όριο της 10ετιας και ήρθαν τουλάχιστον κανονικά αστικά, έστω και δίπορτα..
Και κάτι τελευταίο. Δεν διορθώνεις τα προβλήματα, που όντως υπάρχουν και σε κάποιες περιπτώσεις είναι καίρια, δημιουργόντας ουσιαστικά περισσότερα από εκεί που δεν υπήρχαν.
Πάμε και στα ΚΤΕΛ τώρα... Όλα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ έχουν τηλεματική σχεδόν από την πρώτη μέρα (τα "δανεικά" μάλιστα πολύ πριν "δουν" την Αθήνα). Η ευθύνη για το γεγονός ότι δεν είναι συνδεδεμένα με τον ΟΑΣΑ ανήκει στον τελευταίο. Στην κάθε περίπτωση πάντως η τηλεματική είναι εργαλείο διαχείρισης στόλου και ενημερώνει τον επιβάτη απλά γιατί μπορεί να κάνει ΚΑΙ αυτό. Όσο για τον επιβάτη που περιμένει το λεωφορείο του ΚΤΕΛ στην στάση και αναρωτιέται τι ώρα θα φτάσει η απάντηση είναι ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ! Βλέπεις την ώρα που αναχωρεί, υπολογίζεις πόσο χρόνο θέλει να φτάσει στην στάση σου, βγαίνεις 5-10 λεπτά νωρίτερα και έρχεται να σε πάρει. Τόσο απλό, όποιος δεν το αντιλαμβάνεται έχει σοβαρότερα προβλήματα να αντιμετωπίσει στη ζωή του από την συγκοινωνιακή του εξυπηρέτηση. Πάμε και στο άλλο σου αγαπημένο θέμα, στα "μπακαλόχαρτα".... Κάθε μεταχειρισμένο λεωφορείο που δρομολογείται οπουδήποτε στον πλανήτη έχει "μπαχαλόχαρτα" στο παρμπρίζ... Και όχι μόνο στις Μπανανίες... (λες και η Αθήνα είναι προηγμένη συγκοινωνιακά αλλά τέλος πάντων...) Μπακαλόχαρτα είχαν τα ολλανδέζικα B7LA στο Βερολίνο, μπακαλόχαρτα είχαν ακόμα και τα λεωφορεία που μετέφεραν το μισό Λονδίνο στην Ολυμπιάδα το 2012. Αν βλέπεις να έρχεται το λεωφορείο και επειδή αντί να γράφει στην προμετωπίδα την γραμμή την έχει σε χαρτί στο παρμπρίζ και δεν καταλαβαίνεις ότι είναι η γραμμή σου τότε έχεις σοβαρότερα προβλήματα από την προηγούμενη περίπτωση. Ενίοτε μάλιστα χαρίζουν και γραφικά ευτράπελα, σαν την άλλη που είχε βάλει στο Google Maps στην αναζήτηση Dienstfahrt, Deutchland και απορούσε γιατί δεν της βγάζει τίποτα (ψάχνοντας να δει από ποια πόλη ήρθε το λεωφορείο). Αν θέλεις πάντως να κάνουμε μια αποτίμηση του έργου των ΚΤΕΛ να δούμε πόσες κομμένες βάρδιες έχουν τα ΚΤΕΛ και πόσες η ΟΣΥ. Και με χιλιομετρικό κόστος φυσικά...
Για το τέλος χαίρομαι που συμφωνούμε ότι τα προβλήματα υφίστανται... Η λύση όμως δεν είναι ούτε η διαιώνιση τους (μεγαλώνουν), ούτε φυσικά πρόκειται να λυθούν με ευχολόγια. Ειδικά όταν ο χρόνος είναι αντίπαλός σου παίρνεις μια εφαρμοσμένη και δοκιμασμένη πρακτική και την εφαρμόζεις... Μικροπροβλήματα (της πλάκας) αν τυχόν υπάρξουν τα αντιμετωπίζεις και συνεχίζεις... Κρίνεσαι πάντα από το αποτέλεσμα. Και ειδικά μιλώντας για την ΟΣΥ να λέτε μερικοί ευχαριστώ που έρχονται οχήματα και προσλήψεις και που τα ΚΤΕΛ κινούνται μόνο στην περιφέρεια. Γιατί σε ανάλογες περιπτώσεις η εναλλακτική είναι το λουκέτο και η ανάθεση στον ιδιώτη - με ότι σημαίνει αυτό...