29-06-2020, 07:21 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 30-06-2020, 01:30 AM από Achilleas-Lykavittos. Edited 2 times in total.)
Με τις παρεμβάσεις στο Σύνταγμα, είδα χθες το βράδυ τα εξής: όλες οι λεωφορειακές γραμμές θα σταματούν στην στάση έμπροσθεν του "Public", ενώ όλες των τρόλεϊ έμπροσθεν του Υπ. Οικονομικών.
Εκτός αν άλλαξε κάτι εκ των υστέρων από όταν πέρασα (χθες βράδυ), η δεξιά λωρίδα μπροστά από τη στάση των λεωφορείων δεν είναι λεωφορειολωρίδα και δεν υπάρχει τρόπος προσπέρασης των τρόλεϊ, τα οποία θα κολλάνε στο σημείο του φαναριού με την Κ.Σερβίας. Αντιθέτως, η κίτρινη διαγράμμιση ξεκινά μετά το φανάρι της πλατείας, με επιπλέον λώρίδα-εσοχή στη στάση των τρόλεϊ, που επιτρέπει την υπέρβαση των λεωφορείων. Edit: Έχει λεωφορειολωρίδα στη στάση έμπροσθεν "Public", αλλά πάλι δεν υπάρχει τρόπος υπέρβασης.
Συνολικά, χωρίς να μπω σε ανάλυση, έχοντάς με καλύψει σε αρκετά για το θέμα ο Ν1 Ellinikou, βλέπω πως μόνο η παρέμβαση στην Πλ. Συντάγματος θα έχει τις λιγότερες επιπτώσεις στα ΜΜΜ, αλλά αυτό πιστεύω καθαρά λόγω τύχης - δεν μπορούσε να πάει κάτι τόσο λάθος στο σημείο. Αντιθέτως, σε όλα τα υπόλοιπα σημεία του "Μ.Π." προκαλούνται σοβαρές επιπτώσεις, είτε επειδή αυτοί που τα σχεδιάζουν (δημοτική αρχή και η επιστημονική ομάδα που συνεργάζεται με τον Δήμαρχο) δεν χρησιμοποιούν ποτέ ΜΜΜ (και είναι άσχετοι), είτε δεν τους ενδιαφέρει (ο post-covid19 τουρισμός να ναι καλά), είτε και τα 2 μαζί.
Αν ήταν σοβαροί, ακόμα κι αν πάρουμε ως δεδομένο πως ο "Μ.Π." είναι 100% σωστός (που δεν είναι, θα περιελάμβαναν στη μελέτη τους τουλάχιστον τα εξής 4 στοιχεία:
1. τη διατήρηση της counter-flow λωρίδας της Παν/μίου και της Πατησίων (πλήρως επιτυχημένες).
2. τη κατάλληλη αναδιάταξη των εναερίων της Παν/μίου για τα τρόλεϊ.
3. τη μη κάλυψη των τροχιών του Τραμ στην Βασ.Όλγας.
4. τη χρονική στιγμή (λόγω πανδημίας) που ζητείται ο περιορισμός της χρήσης ΜΜΜ (έτσι κι αλλιώς εκ των πραγμάτων απωθούν τον κόσμο με τη 10ετή απαξίωσή τους).
Τέλος, στο Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα είχε ειπωθεί πως αντίστοιχες γκρίνιες υπήρχαν και επί εποχής Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων (με το τότε κλείσιμο πολλών οδών, όπως η Δ.Αεροπαγίτου). Πράγματι, και τότε και σήμερα υπάρχουν οι βολεψάκηδες του αυτοκινήτου, που αν μπορούσαν το αυτοκίνητο θα το πάρκαραν μέχρι και στο κύμα που κολυμπάνε. Τότε όμως, το 2000, υπήρχε όντως ένα κυκλοφοριακό αντιστάθμισμα: το Μετρό. Σήμερα τι μας προσφέρουν;
Χθες, πριν περάσω από το Σύνταγμα, περπάτησα μεγάλο τμήμα στου Ψυρρή και πέριξ του Μοναστηρακίου. Τόσα στεναδάκια και τόσοι δρόμοι όπως η Αγ.Ειρήνης, που πραγματικά δεν χρειάζεται να περνάει ούτε ίχνος αυτοκινήτου (πλην των απαραιτήτων φυσικά), παραμένουν έρμαια στον καθένα, που περνάει όποτε θέλει, για όποιο λόγο θέλει. Εκεί, παρεμβάσεις δεν χρειάζονται να υποθέσω, παρότι εκεί κυκλοφορούν τόσοι, ντόπιοι και επισκέπτες...
Εκτός αν άλλαξε κάτι εκ των υστέρων από όταν πέρασα (χθες βράδυ), η δεξιά λωρίδα μπροστά από τη στάση των λεωφορείων δεν είναι λεωφορειολωρίδα και δεν υπάρχει τρόπος προσπέρασης των τρόλεϊ, τα οποία θα κολλάνε στο σημείο του φαναριού με την Κ.Σερβίας. Αντιθέτως, η κίτρινη διαγράμμιση ξεκινά μετά το φανάρι της πλατείας, με επιπλέον λώρίδα-εσοχή στη στάση των τρόλεϊ, που επιτρέπει την υπέρβαση των λεωφορείων. Edit: Έχει λεωφορειολωρίδα στη στάση έμπροσθεν "Public", αλλά πάλι δεν υπάρχει τρόπος υπέρβασης.
Συνολικά, χωρίς να μπω σε ανάλυση, έχοντάς με καλύψει σε αρκετά για το θέμα ο Ν1 Ellinikou, βλέπω πως μόνο η παρέμβαση στην Πλ. Συντάγματος θα έχει τις λιγότερες επιπτώσεις στα ΜΜΜ, αλλά αυτό πιστεύω καθαρά λόγω τύχης - δεν μπορούσε να πάει κάτι τόσο λάθος στο σημείο. Αντιθέτως, σε όλα τα υπόλοιπα σημεία του "Μ.Π." προκαλούνται σοβαρές επιπτώσεις, είτε επειδή αυτοί που τα σχεδιάζουν (δημοτική αρχή και η επιστημονική ομάδα που συνεργάζεται με τον Δήμαρχο) δεν χρησιμοποιούν ποτέ ΜΜΜ (και είναι άσχετοι), είτε δεν τους ενδιαφέρει (ο post-covid19 τουρισμός να ναι καλά), είτε και τα 2 μαζί.
Αν ήταν σοβαροί, ακόμα κι αν πάρουμε ως δεδομένο πως ο "Μ.Π." είναι 100% σωστός (που δεν είναι, θα περιελάμβαναν στη μελέτη τους τουλάχιστον τα εξής 4 στοιχεία:
1. τη διατήρηση της counter-flow λωρίδας της Παν/μίου και της Πατησίων (πλήρως επιτυχημένες).
2. τη κατάλληλη αναδιάταξη των εναερίων της Παν/μίου για τα τρόλεϊ.
3. τη μη κάλυψη των τροχιών του Τραμ στην Βασ.Όλγας.
4. τη χρονική στιγμή (λόγω πανδημίας) που ζητείται ο περιορισμός της χρήσης ΜΜΜ (έτσι κι αλλιώς εκ των πραγμάτων απωθούν τον κόσμο με τη 10ετή απαξίωσή τους).
Τέλος, στο Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα είχε ειπωθεί πως αντίστοιχες γκρίνιες υπήρχαν και επί εποχής Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων (με το τότε κλείσιμο πολλών οδών, όπως η Δ.Αεροπαγίτου). Πράγματι, και τότε και σήμερα υπάρχουν οι βολεψάκηδες του αυτοκινήτου, που αν μπορούσαν το αυτοκίνητο θα το πάρκαραν μέχρι και στο κύμα που κολυμπάνε. Τότε όμως, το 2000, υπήρχε όντως ένα κυκλοφοριακό αντιστάθμισμα: το Μετρό. Σήμερα τι μας προσφέρουν;
Χθες, πριν περάσω από το Σύνταγμα, περπάτησα μεγάλο τμήμα στου Ψυρρή και πέριξ του Μοναστηρακίου. Τόσα στεναδάκια και τόσοι δρόμοι όπως η Αγ.Ειρήνης, που πραγματικά δεν χρειάζεται να περνάει ούτε ίχνος αυτοκινήτου (πλην των απαραιτήτων φυσικά), παραμένουν έρμαια στον καθένα, που περνάει όποτε θέλει, για όποιο λόγο θέλει. Εκεί, παρεμβάσεις δεν χρειάζονται να υποθέσω, παρότι εκεί κυκλοφορούν τόσοι, ντόπιοι και επισκέπτες...