17-10-2019, 01:37 PM
(17-10-2019, 10:38 AM)galatas_giorgos Έγραψε: Καλημέρα σε όλους!
Με βάση τα παραπάνω που έχω διαβάσει αυτές τις μέρες, μου γεννήθηκαν κάποιες απορίες και είπα να τις μοιραστώ.
1. Προφανώς τα ΚΤΕΛ θα χρησιμοποιούν τα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ, αλλά μόνο για στάθμευση ή και για πλύσιμο ας πούμε ή ακόμα και το συνεργείο? Και αν ναι στα τελευταία τα λειτουργικά κόστη ποιον θα βαραίνουν? Για να βγουν στην κυκλοφορία οχήματα του τωρινού ΟΑΣΘ, κάποιοι δουλεύουν όλοι νύχτα, με ο,τι αυτό συνεπάγεται, το ίδιο θα γίνεται και με το στόλο των ΚΤΕΛ?
2. Παρατηρώντας ο καθένας μας την δρομολόγηση των λεωφορείων των τελευταίων ημερών, καταλαβαίνει πως το πρόβλημα παρουσιάζεται με την έλλειψη 18μετρων οχημάτων. Στο ΚΤΕΛ περνάνε γραμμές με 12μετρα οχήματα και επομένως θα περισσέψουν για τον ΟΑΣΘ μόνο 12μετρα. Άρα γραμμές με ,παραδοσιακά 18μετρα θα εξυπηρετούνται με 12μετρα?
3. Ο σταθμάρχης θα συνεχίσει να είναι υπάλληλος του ΟΑΣΘ ή του ΣΑΣΘ ή του ΚΤΕΛ?
4. Το ΚΤΕΛ Κιλκίς είναι δυνατόν να "βγαίνει" οικονομικά όταν καλείται να αγοράσει 17 λεωφορεία , από τα οποία θα κυκλοφορούν τα 14 , για να πραγματοποιήσουν 250 δρομολόγια στην διάρκεια της μέρας , στις γραμμές 9,40,42,43 που λίγο πολύ ξέρουμε την δυναμική τους?
5. Τι γίνεται με την μετεπιβίβαση και το εισιτήριο? Θα συνεχίσει να ισχύει η μετεπιβίβαση? Καθώς κατά το δρομολόγιο της επιστροφής τους όλες οι γραμμές του ΚΤΕΛ θα είναι "τροφοδοτούμενες" από τις γραμμές του κέντρου.
Θεωρώ πως με την κατάσταση που πάει να δημιουργηθεί και με τις συνθήκες που υπάρχουν τώρα (τιμή πετρελαίου, μετεπιβίβαση, λαθρεπιβίβαση, κ.α.) καμιά εταιρεία, επιχείρηση, οργανισμός δεν μπορεί να αποπνέει οικονομική υγεία. Κάτι τέτοιο θα φανεί στο εγγύς μέλλον είτε με αύξηση του εισιτηρίου, είτε με βασικό μισθό στους οδηγούς , είτε με πέρασμα στο ΚΤΕΛ των κερδοφόρων γραμμών πχ. 10. Θα δούμε!!!!
Και οι απαντήσεις στις απορίες:
1. Είναι δυνατό να χρησιμοποιούνται τα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ αλλά πληρώνοντας ενοίκιο στον Ηρακλή (έτσι κι αλλιώς το ίδιο κάνει και ο ΟΑΣΘ, δεν είναι δικά του - μάλιστα έχει να πληρώσει κάτι χρόνια). Αν συμφέρει να δημιουργηθεί νέος χώρος θα προκριθεί η συγκεκριμένη επιλογή. Στην κάθε περίπτωση δεν είναι απαραίτητο το αμαξοστάσιο, και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης εκτός από το αμαξοστάσιο στο Καλοχώρι έχει δύο outposts για την στάθμευση των λεωφορείων που δραστηριοποιούνται σε απομακρυσμένες από αυτό περιοχές. Η συντήρηση τους θα γίνεται όπως γίνεται μέχρι τώρα στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ (σε εξωτερικές μονάδες με άψογο και οικονομικό αποτέλεσμα). Άλλωστε εδώ και χρόνια για βαριά συντήρηση και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ έξω τα δίνουν...
2. Η έλλειψη των αρθρωτών λεωφορείων οφείλεται στη σοβαρή ζημιά που έχει βγάλει συγκεκριμένη σειρά λεωφορείων. Αποκαθίσταται σταδιακά. Αν παρόλα αυτά δεν αποκατασταθούν σε εύλογο διάστημα και συνεχίσει να υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα η συνταγή για τη λύση του προβλήματος είναι πλέον γνωστή.
3. Αδιάφορο... Αλλά μάλλον θα παραμείνει στον ΟΑΣΘ (αν και δεν χρειάζεται καν σταθμάρχης πλέον).
4. Το ΚΤΕΛ πληρώνεται με το χιλιόμετρο και δεν το ενδιαφέρει τι εισιτήρια κόβει η γραμμή (όπως γίνεται παντού εξάλλου σε όλον τον κόσμο). Αν το ΚΤΕΛ Κιλκίς δεν βγαίνει οικονομικά είναι δικό του πρόβλημα και θα το λύσει με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης από το οποίο πήρε το έργο... Στο υποθετικό σενάριο ότι δεν βγαίνει όμως το πιθανότερο είναι να αποσυρθεί το ΚΤΕΛ Κιλκίς και να αναλάβει τα οχήματα, το προσωπικό και τις γραμμές του το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
5. Τα πάντα κατά τα λοιπά παραμένουν ως έχουν. Το χρώμα και ο τύπος των λεωφορείων είναι το μόνο που αλλάζει...
Κάθε σοβαρή επιχείρηση μεταφορών αποπνέει υγεία... Γιατί ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ δεν μπορούν είναι πολύ μεγάλη κουβέντα και θα βγούμε εκτός θέματος.