11-07-2017, 01:27 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 11-07-2017, 01:29 AM από marios.ilioupoli.)
Όποιος κατέβαινε τη Βασιλίσσης Σοφίας προς το Κέντρο της Αθήνας, περνώντας το Μέγαρο Μουσικής θα μπορούσε να κλαίει και να γελάει μαζί με την εικόνα της στάσης "Ιλίσια" που φιλοξενούσε δύο διαφορετικούς στύλους τηλεματικής, ο ένας εκ των οποίων πρόβαλε διελεύσεις μόνο της γραμμής τρόλεϊ 3 και ο άλλος για όλες τις υπόλοιπες διερχόμενες γραμμές, διατηρώντας έναν διαχωρισμό που έχει ξεμείνει από χρόνια πριν.
Αυτό το λάθος αποφάσισε να διορθώσει ο ΟΑΣΑ με έγγραφο που αναρτήθηκε σήμερα στη Διαύγεια και το οποίο προβλέπει την ενοποίηση των δύο στάσεων και την αξιοποίηση του ενός στύλου τηλεματικής στο να τοποθετηθεί στη στάση "Φωταέριο" επί της οδού Πειραιώς, που, αν και εξυπηρετεί πλήθος επιβατών που κατευθύνονται προς τον Πειραιά, τη Νίκαια, τον Κορυδαλλό και το Πέραμα, κανείς δε συμπεριέλαβε στο σχεδιασμό για το που θα τοποθετηθεί ο διαθέσιμος εξοπλισμός της τηλεματικής.
Πάντως η δίδυμη στάση "Ιλίσια" δεν είναι το μόνο εξοργιστικό παράδειγμα προβληματικής κατανομής της υποδομής της τηλεματικής, αφού ο ΟΑΣΑ έφτασε στο να τοποθετήσει τηλεματική μέχρι και στη Σαρωνίδα (έχει μπει οθόνη στη στάση "Αττάλειας", την πρώτη που πραγματοποιεί το 122 εκκινώντας από Πλ. Σαρωνίδας προς Στ. Ελληνικό και με αδιάφορη επιβατική κίνηση), παραλείποντας ακόμα και σημαντικές στάσεις στο Κέντρο της Αθήνας (Βιβλιοθήκη, Κριεζώτου, Ακαδημίας για τρόλεϊ 3 και γραμμές Κολωνακίου) και σε άλλες περιοχές (πχ. στάση ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ των 730, 821, 822, 823 προς Λόφο Αξιωματικών, Νέα Ζωή, Αγ. Βασίλειο), ενώ ακόμα και σήμερα, περίπου 16 μήνες μετά την επίσημη έναρξη λειτουργίας, οι οθόνες σε αφετηρίες και τέρματα αξιοποιούνται μόνο για να πληροφορούν τους επιβάτες για να κάποια σοβαρή μεταβολή στο συγκοινωνιακό έργο (πχ. τροποποιήσεις σε λεωφορεία-τρόλεϊ λόγω πορείας ή έργων, απεργίες-στάσεις εργασίας, αδιάφορα μηνύματα για παγκόσμιες ημέρες), ενώ και οι στάσεις που βρίσκονται σε απόσταση έως 4-5' από το σημείο που εκκινεί ένα δρομολόγιο παρέχουν αδιάφορη ενημέρωση στον επιβάτη που προσπαθεί να δει σε πόση ώρα έρχεται το λεωφορείο, αφού ελάχιστα αφού δει την ένδειξη στην οθόνη, το όχημα εμφανίζεται μπροστά του.
Αυτό το λάθος αποφάσισε να διορθώσει ο ΟΑΣΑ με έγγραφο που αναρτήθηκε σήμερα στη Διαύγεια και το οποίο προβλέπει την ενοποίηση των δύο στάσεων και την αξιοποίηση του ενός στύλου τηλεματικής στο να τοποθετηθεί στη στάση "Φωταέριο" επί της οδού Πειραιώς, που, αν και εξυπηρετεί πλήθος επιβατών που κατευθύνονται προς τον Πειραιά, τη Νίκαια, τον Κορυδαλλό και το Πέραμα, κανείς δε συμπεριέλαβε στο σχεδιασμό για το που θα τοποθετηθεί ο διαθέσιμος εξοπλισμός της τηλεματικής.
Πάντως η δίδυμη στάση "Ιλίσια" δεν είναι το μόνο εξοργιστικό παράδειγμα προβληματικής κατανομής της υποδομής της τηλεματικής, αφού ο ΟΑΣΑ έφτασε στο να τοποθετήσει τηλεματική μέχρι και στη Σαρωνίδα (έχει μπει οθόνη στη στάση "Αττάλειας", την πρώτη που πραγματοποιεί το 122 εκκινώντας από Πλ. Σαρωνίδας προς Στ. Ελληνικό και με αδιάφορη επιβατική κίνηση), παραλείποντας ακόμα και σημαντικές στάσεις στο Κέντρο της Αθήνας (Βιβλιοθήκη, Κριεζώτου, Ακαδημίας για τρόλεϊ 3 και γραμμές Κολωνακίου) και σε άλλες περιοχές (πχ. στάση ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ των 730, 821, 822, 823 προς Λόφο Αξιωματικών, Νέα Ζωή, Αγ. Βασίλειο), ενώ ακόμα και σήμερα, περίπου 16 μήνες μετά την επίσημη έναρξη λειτουργίας, οι οθόνες σε αφετηρίες και τέρματα αξιοποιούνται μόνο για να πληροφορούν τους επιβάτες για να κάποια σοβαρή μεταβολή στο συγκοινωνιακό έργο (πχ. τροποποιήσεις σε λεωφορεία-τρόλεϊ λόγω πορείας ή έργων, απεργίες-στάσεις εργασίας, αδιάφορα μηνύματα για παγκόσμιες ημέρες), ενώ και οι στάσεις που βρίσκονται σε απόσταση έως 4-5' από το σημείο που εκκινεί ένα δρομολόγιο παρέχουν αδιάφορη ενημέρωση στον επιβάτη που προσπαθεί να δει σε πόση ώρα έρχεται το λεωφορείο, αφού ελάχιστα αφού δει την ένδειξη στην οθόνη, το όχημα εμφανίζεται μπροστά του.