07-07-2016, 02:19 AM
(05-07-2016, 11:26 PM)garvanitis Έγραψε: Σίγουρο δεν είναι, είναι το ελάχιστο δυνατό, πιθανότατα κοστίζουν αρκετά παραπάνω... Μέτρα τα υλικά που περιγράφεις, πρόσθεσε κατ' ελάχιστο 300 εργατώρες και έχεις το αποτέλεσμα. Μηχανικά δεν γίνεται κάτι πέραν της προβλεπόμενης συντήρησης στον βαθμό που μπορεί αυτή να γίνει και της αντικατάστασης κάποιων εξαρτημάτων όταν είναι δυνατό με ανταλλακτικά από τα παροπλισμένα.
Τους εργαζόμενους που απασχολούνται στις "ανακατασκευές" ούτως ή άλλως θα τους πληρώναμε οπότε δεν το βάζω στα κόστη τους. Γι' αυτό λέω ότι είναι μεγάλο πόσο τα 15.000€ μόνο για τα υλικά που χρησιμοποιούν.
(05-07-2016, 11:26 PM)garvanitis Έγραψε: Αν αδυνατεί να βρει πόρους για να λειτουργήσει να κλείσει ΧΘΕΣ. Στα 60€/ημέρα είναι μέσα και το κόστος συντήρησης. Επίσης η σοβαρή βλάβη είναι ΣΟΒΑΡΗ ΒΛΑΒΗ, έχει μεγάλο κόστος είτε το ανταλλακτικό είναι καινούργιο είτε μεταχειρισμένο από "δότη οργάνων" που δεν είναι αποθήκη ανταλλακτικών αλλά δυνάμει "μάχιμο" όχημα. Χώρια που απαιτεί διπλή εργασία το να πάρεις ένα ανταλλακτικό από ένα αυτοκίνητο για να το τοποθετήσεις σε άλλο.
Όμως στην περίπτωση της Ο.ΣΥ. το δυνάμει "μάχιμο" όχημα είναι άχρηστο. Αυτή τη στιγμή έχει θεωρητικά ενεργά (με πινακίδες) 1820 οχήματα και η δρομολόγηση Καθημερινής Χειμερινού προβλέπει κάτι παραπάνω από 1100 οχήματα. Συν το ότι στα αμαξοστάσια υπάρχουν πολλά οχήματα, χωρίς πινακίδες, που έχουν κανιβαλλιστεί και έχουν ήδη αφαιρεθεί ανταλλακτικά που βρίσκονται έτοιμα στις αποθήκες. Δεν παραβλέπω ότι απαιτούνται επιπλέον εργατοώρες αλλά δεν υπάρχει χρηματική επιβάρυνση για την αγορά αρκετών ανταλλακτικών, ειδικά τώρα που τα έσοδα έχουν καταρρεύσει.
(05-07-2016, 11:26 PM)garvanitis Έγραψε: Η απόδοση ενός επαγγελματικού λεωφορείου κρίνεται με βάση την συμφέρουσα η μη λειτουργία του και όχι με την εμφάνισή του... Βγάζουν ζημιές; Ναι, συχνές και πολλές φορές ακριβές... Και δεν μιλάμε για τις περιπτώσεις που τα μηχανικά μέρη παραδίδουν το πνεύμα λίγο μετά τις "ανακατασκευές"...
Όταν έλεγα πριν απόδοση αναφερόμουν στην απόδοση των κινήτηρων των Ν2/GN που παρά τα χρόνια τους είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Τώρα για την εμφάνιση οχήματα γδαρμένα, τρακαρισμένα, με βαθουλώματα σχεδόν παντού στο αμάξωμα ή το μισό χρώμα να λείπει και να έχει βγει το υπόστρωμα δεν δίνουν καλή εικόνα προς τα έξω και αποτελούν δυσφήμιση για την Ο.ΣΥ.
Όσο για τις ζημιές και σοβαρές δεν είναι μονοπώλιο των παλαιότερων οχημάτων του στόλου. Είναι μπόλικα Citelis και Solaris που είναι μέσα στα Α/Σ για χρόνια και πολλά είναι απίθανο να ξαναβγούν ποτέ.
(05-07-2016, 11:26 PM)garvanitis Έγραψε: Στην ΕΘΕΛ που κατάφερε να αγοράσει 120 Urbino 18 295.000€ έκαστο (με έκπτωση μάλιστα) την στιγμή που ο ΟΑΣΘ πήρε 29 μόλις Citaro G προς 225.000€ το καθένα μάλλον είναι ανέκδοτο το τελευταίο.
Tα Solaris 18 της ΕΘΕΛ/ΟΣΥ είναι 100. Ο ΟΑΣΘ πώς κατάφερε και πήρε Citaro σε μια πολύ μικρότερη παραγγελία με τόσο χαμηλή τιμή;
(05-07-2016, 11:26 PM)garvanitis Έγραψε: Αξιόπιστα σε καμία απολύτως περίπτωση... Σε σχέση με τα λεωφορεία της εποχής τους ήταν ελαφρά πιο αξιόπιστα (πλην των Den Oudsten) και πολλά αναλογικά (το 50% των παραλαβών) ενώ σε συνδυασμό με την ομοιογένεια τους εν μέρει με τα Ο405/2 τους έδωσε ένα πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων που αποσύρθηκαν ως non-standard. Σίγουρα "τελειωμένα" από χρόνια, έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί ήδη από πριν το 2010.
Δεν θα τα έλεγα "τελειωμένα". Η απόδοσή των κινητήρων τους παρά τα 22 τους χρόνια και τη συντήρηση που απολαμβάνουν είναι σε αρκετά αμάξια σε πολύ καλό επίπεδο και οι επιδόσεις τους είναι σαφώς καλύτερες από αρκετά νεώτερα λεωφορεία. Επιπλέον και σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης και εσωτερικού, κατά πλειοψηφία, είναι σε καλή κατάσταση.
(05-07-2016, 11:26 PM)garvanitis Έγραψε: Εδώ δεν καταλαβαίνω κάτι... Το lifespan δεκαετίας από που προκύπτει; Πουθενά δεν αποσύρθηκαν στην δεκαετία ενώ στο Παρίσι η RATP (με σαφώς μικρότερο αριθμό και πολύ μικρότερο ποσοστό στον στόλο) μόλις τώρα άρχισε να τα αποσύρει και μάλιστα μόνο όταν δεν είναι συμφέρουσα η επισκευή τους. Και είναι και παλιότερα, εκείνα κατασκευάστηκαν το 1999.
Αυτή τη στιγμή ίσως είναι ο χειρότερος τύπος λεωφορείων της Ο.ΣΥ. Σχεδόν σε όποια γραμμή και αν πάνε δημιουργούν προβλήματα καθώς οι κινητήρες τους έχουν "πεθάνει" εδώ και χρόνια. Πλέον, από τα Λιόσια βγαίνουν κάποια ελάχιστα ή και καθόλου στα Τ. Αχαρνών μόνο Καθημερινές και στην Ανθούσα όπου αναγκαστικά κυκλοφορούν περισσότερο παντού σέρνονται. Ειδικά σε κάτι 220/1 ή Τ.Χαλανδρίου (Πεντέλη ουσιαστικά) στις μεγάλες ανηφόρες κινούνται στην κυριολεξία με ταχύτητα... πεζού. Μάλιστα υπάρχουν γραμμές που δεν πηγαίνουν σχεδόν ποτέ (651/3). Ακόμα, λόγω αυτού του παράγοντα ο κλιματισμός στις παλιές γκαζιέρες τείνει να γίνει άγνωστη λέξη.Επίσης, και εδώ είναι πολλά τα οχήματα που είναι μέσα με βλάβες (αμφιβάλλω αν υπάρχουν συνολικά έστω και 100-120 διαθέσιμα σε καθημερινή βάση).