06-07-2016, 09:58 AM
Να προσθέσω κι εγώ σε αυτά που πολύ ορθά αναφέρετε (και έχω επισημάνει και σε δικά μου σχόλια) :
Ο επιβάτης πλέον δεν είναι ένα άβουλο όν. Ρωτάει, ψάχνει, ενημερώνεται. Πολύς κόσμος έχει κατεβάσει, απ' ότι βλέπω, την εφαραμογή της τηλεματικής στο κινητό του, και προσπαθεί να τη χρησιμοποιήσει. Και επειδή είναι ανυποψίαστοι οι περισσότεροι, δεν γνωρίζουν τις ατέλειές της.
Σε αντίθεση με μας τους πέντε - δέκα που το ψάχνουμε από hobby, οι υπόλοιποι δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί κυκλοφορούν οχήματα χωρίς να τα πιάνει το GPS, δεν μπορούν να ξέρουν ότι η ένδειξη στη στάση είναι ενδεχομένως λάθος γιατί κυκλοφορεί και άλλο όχημα 'τυφλό" ενδιάμεσα.
Παρατηρώ στην Ακαδημίας κάθε απόγευμα το ιδιο σκηνικό : ένδειξη στην τηλεματική για άφιξη του 220 σε 3 λεπτά, και καταφτάνει σε 3 λεπτά το ...221. Και αρχίζουν οι ερωτήσεις στον οδηγό, ο οποίος είτε αδιαφορεί, είτε απαντά ορθά - κοφτά "εγώ 221 δρομολόγιο έχω, που να ξέρω τί γράφει στη στάση, ό,τι γράφει το λεωφορείο" . Το ότι έχει κάνει λάθος χειρισμό ο οδηγός, το προσπερνάμε...
Άλλο φαινόμενο, να μην κλείνουν την τηλεματική τα σχολασμένα οχήματα. Σχολάει το 608 στου Ζωγράφου, παίρνει την κατηφόρα για να φύγει και εμφανίζεται στη στάση κανονικά. Στη χειρότερη περίπτωση εμπιστεύεσαι την ένδειξη, αφήνεις να περάσει το 235 μπροστά σου γιατί θέλεις το 608, και ώ του θαύματος δεν έρχεται ποτέ γιατί απλά ...σχόλασε.
Επόμενο σκηνικό : θέλει μια κοπέλα να πάρει το 235 από την Λεωφ. Παπάγου για να πάει σπίτι της και να μην ανεβεί τη βασανιστική ανηφόρα. Η ένδειξη στην τηλεματική στη στάση είναι σε ... 30 λεπτά ! Απογοητεύεται και ξεκινάει με τα πόδια. Με το που κάνει δέκα βήματα, ακούει από πίσω το λεωφορείο να έρχεται και τρέχει πάλι προς τη στάση βρίζοντας. Ρωτάει τον οδηγό "μα καλά, αφού στη στάση λέει σε 30 λεπτά, πώς και ήρθε;; Δεν έχει τηλεματική το όχημα κοπελιά μου, δεν το δείχνει η στάση."
Τέτοια σκηνικά έχουμε κάθε μέρα. Εγω κι εσεις που ξέρουμε, θα ανοίξουμε την εφαρμογή και θα καταλάβουμε τί παίζει. Αν πχ δώ μόνο δύο οχήματα στο 235 ενώ έπρεπε να είναι τρία, παρακολουθώ πώς κινούνται. Αν κινούνται με ρυθμό :00, :20, :00, :20, καταλαβαίνω ότι προφανώς κυκλοφορεί και το τρίτο όχημα, αφού υπάρχει κενό. Αν όμως κυκλοφορούν με ρυθμό : 00,:30 , τότε λείπει βάρδια και έχουν τροποποιήσει τα δρομολόγια.
Είναι αντιληπτό, πιστεύω, ότι ο μέσος επιβάτης δεν μπορεί να κάνει αυτό το πράγμα γιατί δεν έχει και τη σχετική γνώση για το πώς λειτουργεί η δρομολόγηση.
Ο επιβάτης πλέον δεν είναι ένα άβουλο όν. Ρωτάει, ψάχνει, ενημερώνεται. Πολύς κόσμος έχει κατεβάσει, απ' ότι βλέπω, την εφαραμογή της τηλεματικής στο κινητό του, και προσπαθεί να τη χρησιμοποιήσει. Και επειδή είναι ανυποψίαστοι οι περισσότεροι, δεν γνωρίζουν τις ατέλειές της.
Σε αντίθεση με μας τους πέντε - δέκα που το ψάχνουμε από hobby, οι υπόλοιποι δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί κυκλοφορούν οχήματα χωρίς να τα πιάνει το GPS, δεν μπορούν να ξέρουν ότι η ένδειξη στη στάση είναι ενδεχομένως λάθος γιατί κυκλοφορεί και άλλο όχημα 'τυφλό" ενδιάμεσα.
Παρατηρώ στην Ακαδημίας κάθε απόγευμα το ιδιο σκηνικό : ένδειξη στην τηλεματική για άφιξη του 220 σε 3 λεπτά, και καταφτάνει σε 3 λεπτά το ...221. Και αρχίζουν οι ερωτήσεις στον οδηγό, ο οποίος είτε αδιαφορεί, είτε απαντά ορθά - κοφτά "εγώ 221 δρομολόγιο έχω, που να ξέρω τί γράφει στη στάση, ό,τι γράφει το λεωφορείο" . Το ότι έχει κάνει λάθος χειρισμό ο οδηγός, το προσπερνάμε...
Άλλο φαινόμενο, να μην κλείνουν την τηλεματική τα σχολασμένα οχήματα. Σχολάει το 608 στου Ζωγράφου, παίρνει την κατηφόρα για να φύγει και εμφανίζεται στη στάση κανονικά. Στη χειρότερη περίπτωση εμπιστεύεσαι την ένδειξη, αφήνεις να περάσει το 235 μπροστά σου γιατί θέλεις το 608, και ώ του θαύματος δεν έρχεται ποτέ γιατί απλά ...σχόλασε.
Επόμενο σκηνικό : θέλει μια κοπέλα να πάρει το 235 από την Λεωφ. Παπάγου για να πάει σπίτι της και να μην ανεβεί τη βασανιστική ανηφόρα. Η ένδειξη στην τηλεματική στη στάση είναι σε ... 30 λεπτά ! Απογοητεύεται και ξεκινάει με τα πόδια. Με το που κάνει δέκα βήματα, ακούει από πίσω το λεωφορείο να έρχεται και τρέχει πάλι προς τη στάση βρίζοντας. Ρωτάει τον οδηγό "μα καλά, αφού στη στάση λέει σε 30 λεπτά, πώς και ήρθε;; Δεν έχει τηλεματική το όχημα κοπελιά μου, δεν το δείχνει η στάση."
Τέτοια σκηνικά έχουμε κάθε μέρα. Εγω κι εσεις που ξέρουμε, θα ανοίξουμε την εφαρμογή και θα καταλάβουμε τί παίζει. Αν πχ δώ μόνο δύο οχήματα στο 235 ενώ έπρεπε να είναι τρία, παρακολουθώ πώς κινούνται. Αν κινούνται με ρυθμό :00, :20, :00, :20, καταλαβαίνω ότι προφανώς κυκλοφορεί και το τρίτο όχημα, αφού υπάρχει κενό. Αν όμως κυκλοφορούν με ρυθμό : 00,:30 , τότε λείπει βάρδια και έχουν τροποποιήσει τα δρομολόγια.
Είναι αντιληπτό, πιστεύω, ότι ο μέσος επιβάτης δεν μπορεί να κάνει αυτό το πράγμα γιατί δεν έχει και τη σχετική γνώση για το πώς λειτουργεί η δρομολόγηση.