05-07-2016, 02:26 PM
(05-07-2016, 01:51 PM)mercedes elbo Έγραψε: Αρχικά μερικές διορθώσεις:
-Τα Ν2 συνολικά σήμερα είναι 163 και εννοείται ότι διαθέσιμα σε καθημερινή βάση είναι αρκετά λιγότερα. Η κατασκευή τους έγινε το 2000 τα τρίπορτα και 2001 τα δίπορτα.
-Οι GN είναι 177 πλέον (χωρίς το πρόσφατως καμμένο).
-Οι Volvo είναι 83 με πινακίδες αλλά πάνω από 55 όχηματα δύσκολα να είναι διαθέσιμα για να βγουν κάθε μέρα.
-Οι Renault είναι 189 αλλά και εκεί η διαθεσιμότητά του πάνω από 100 δεν πιστεύω ότι είναι.
-Στα Irisbus CNG είναι 102 με πινακίδες και κατασκευής 2005.
Πάω πάσο ! Τα νούμερα τα άντλησα από τις καθημερινές συζητήσεις στο forum και όχι από επίσημα στοιχεία, εξ ού και η προσέγγιση στο περίπου.
Ήδη το Υπουργείο Μεταφορών έχει προϊδεάσει ότι πρόκειται να ξεκινήσει διαδικασίες προμήθειας νέων οχημάτων (με συμμετοχή ελληνικών εταιρειών). Μακάρι. Και συμφωνώ απόλυτα με την κατασκευή τους στην Ελλάδα. Δεν είδα να έχουν καμιά σπουδαία ποιότητα τα Solaris, και της ΕΛΒΟ ακόμη εδώ είναι μετά από 16 χρόνια. Δεν είμαστε για λούσα πλέον, ούτε επιτρέπεται σε μια χώρα με 25% ανεργία να μην εκμεταλλευτεί την όποια παραγωγική υποδομή έχει (ΕΛΒΟ).
Αυτό που πρέπει να γίνει εκ μέρους της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ είναι :
α) βραχυπρόθεσμα η κατά το δυνατόν διατήρηση ενός στόλου +-1200 οχήματα διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή προς κυκλοφορία, ακόμη κι αν αυτό συνεπάγεται την διατήρηση άλλων 800 οχημάτων σε ακινησία στα αμαξοστάσια ως "δότες" οργάνων.
Δηλαδή, θέλουμε πέρα από τα 750 σχετικά καινούργια οχήματα 6-12 ετών, άλλα 450 από τη "συλλογή" 1999-2000. Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι υπάρχουν σχετικά λίγα 12μετρα ντιζελοκίνητα διαθέσιμα (διαγράφω τα Ν1, ήδη έχουν κλείσει 22 χρόνια), ενώ έχουμε πληθώρα γκαζιερών που όμως σταθμεύουν σε μακρινά αμαξοστάσια και η χρήση τους προκαλεί πολλά άσκοπα νεκρά χιλιόμετρα. Ως συνέπεια, πολλές γραμμές για τις οποίες αρκεί ένα midi, παίρνουν 12μετρες γκαζιέρες γιατί απλά είναι σε κοντινό αμαξοστάσιο, ενώ η κεντρική και νότια Αθήνα που χρειάζεται 12μετρα, αναγκάζεται να τη βγάζει με τα Ν1 του Ελληνικού και του Μπραχαμίου, που όμως πλέον είναι στα τελευταία τους.
β) μεσοπρόθεσμα, η προσεκτική και ορθή ανάθεση νέων παραγγελιών οχημάτων, ανάλογα με τον τύπο που πάσχει περισσότερο. Δεν πιστεύω ότι στην παρούσα φάση χρειαζόμαστε νταλίκες, άντε το πολύ 50-60 για να αναπληρώσουν τις Volvo. Ούτε midi, είμαστε φούλ. Αυτό που λείπει είναι το κλασικό 12μετρο ΝΤΙΖΕΛΟΚΙΝΗΤΟ. Μην έχουμε αυταπάτες. Δεν πρόκειται σύντομα να αδειοδοτηθεί αμαξοστάσιο κέντρου (Ράλλη, Πειραιάς, Βοτανικός, Μπραχάμι) για χρήση φυσικού αερίου. Το δε Ελληνικό (που έπαιζε ως υποψήφιο) θα κλείσει. Θέλουμε σε πρώτη φάση περι τα 350 οχήματα (για αντικατάσταση των Ν1 και των πρώτων γκαζιερών Renault). Mε αυτά, δηλ. 400 καινούργια συν 750 σχετικά σύγχρονα συν 450 ανακατασκευασμένα, "βγαίνει" άνετα μέχρι το 2020. Μετά θέλουμε και άλλα.