11-05-2016, 10:10 AM
(10-05-2016, 10:46 PM)garvanitis Έγραψε: Γι' αυτό σου λέω ότι είναι κοροϊδία... Όλα τα συστήματα αυτά είναι ΑΠΟΛΥΤΑ συμβατά μεταξύ και επικοινωνούν μέσω του CAN bus του αυτοκινήτου. Προφανέστατα η εγκατάσταση ...δεν είναι εγκατάσταση!!! Αν χρειάζεται να περνάει ο οδηγός τα δεδομένα στην οθόνη τότε δεν εξυπηρετεί, μπελάς είναι!!! Δεν συζητάμε καν ότι όλες οι λειτουργίες που έχουν να κάνουν με την διαχείριση του στόλου ακυρώνονται...
Στη Θεσσαλονίκη είστε 10 χρόνια μπροστά στο συγκεκριμένο θέμα και δεν βλέπω να σας φτάνουμε, για όλους τους λόγους που προαναφέρεις.
Ξέρω την τηλεματική της Θεσσαλονίκης, έχει απόλυτη αξιοπιστία και βοηθάει απίστευτα στις μετακινήσεις, στον υπολογισμό αποστάσεων και στην ενημέρωση του επιβάτη από το κινητό του, από το γραφείο του, από το σπίτι του.
Δεν συζητάω κάν για την συγκοινωνία αυτή καθ' αυτή που έχετε, με συχνότητες διέλευσης νορμάλ και όχι ... εξοχής, όπως σ' εμάς εδώ.
Πάμε τώρα στις μέχρι του παρόντος παρατηρήσεις μας επί της τηλεματικής της Αθήνας και τα σχόλια δικά σου :
1. Δεν είναι έτοιμη λειτουργικά, αλλά ούτε και το προσωπικό είναι έτοιμο να τη χειριστεί. Μπήκε ο εξοπλισμός στις στάσεις, αλλά δεν μπήκε σε όλα τα οχήματα.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, δεν κοιτούν τουλάχιστον να δρομολογούν στις γραμμές που έχουν τηλεματική τα αντίστοιχα οχήματα. Βγαίνει όποιο όχημα είναι πρόχειρο άσχετα αν έχει εξοπλισμό ή όχι. Δεύτερη βδομάδα πχ που το 235 έχει καθημερινά 2 στα 5 οχήματα χωρίς εξοπλισμό GPS, αν και είναι από τις γραμμές που εφαρμόστηκε η τηλεματική. Συνεπώς οι οθόνες της τηλεματικής εδώ και δυο βδομάδες δείχνουν λάθος δεδομένα.
2. Δεν έχουν περασμένα πάμπολλα δεδομένα. Όπως κι εσύ διαπιστώνεις, οι προμετωπίδες των οχημάτων δεν συνδέονται με την τηλεματική. Άλλη ένδειξη η προμετωπίδα, άλλη ένδειξη η τηλεματική. Κι επειδή σχεδόν κανένας οδηγός δεν έχει εκπαιδευτεί, δεν ασχολείται κανείς με το τί γράφει η οθόνη ελέγχου της τηλεματικής.
3. Πολλές γραμμές της Αθήνας λειτουργούν ως "συγκρότημα". Με τα ίδια οχήματα δηλαδή εξυπηρετούνται περισσότερες γραμμές. Τέτοια συγκροτήματα είναι τα τοπικά προαστίων (Κηφισιάς, Ζηρινείου, Γλυφάδας, Χαλανδρίου, Αχαρνών, Θριασίου, Χαλανδρίου) όπως επίσης και αρκετές βασικές γραμμές με παραλλαγές χάραξης (220/221, 622/815, 2/4, 18/19, Α11/Β11, Α10/Β10, 217/229, 106/126, 136/137, 025/026/027, 409/413). Η τηλεματική δεν διαβάζει την δρομολόγηση του οχήματος, παρά μόνο αν προβεί ο οδηγός σε εισαγωγή του επόμενου δρομολογίου. Κι έτσι φαίνεται στο site αλλά και στις στάσεις να έρχεται πχ λεωφορείο στην γραμμή 220 ενώ αυτό είναι δρομολογημένο στην 221.
4. Επίσης πολύ βασικό πρόβλημα είναι ότι η τηλεματική καταγράφει τα οχήματα που είναι εν κινήσει, αλλά δεν διαθέτει δεδομένα ώστε να δείχνει την επόμενη προγραμματισμένη αναχώρηση. Έτσι, κάποιος που στέκεται στην μεθεπόμενη στάση από την αφετηρία, δεν βλέπει τίποτα στην οθόνη μέχρι να ξεκινήσει το λεωφορείο.
Όταν ξεκινήσει βέβαια το λεωφορείο, η ένδειξη είναι "άφιξη σε 1' " αρα είναι άχρηστη, αφού ταυτόχρονα το βλέπεις πλέον να έρχεται.
Η ορθή τηλεματική πρέπει να διαθέτει δεδομένα ώστε να έχει στατικές ενδείξεις, πχ "επόμενη αναχώρηση στις 19:05" ή "σε 13' " και μόλις ξεκινήσει το λεωφορείο, να λαμβάνει πλέον σήμα σε real time.
Εδώ υπάρχει το πρόβλημα βέβαια ότι τα προγραμματισμένα δρομολόγια σπανίως τηρούνται διότι λείπουν βάρδιες και οχήματα. Γι' αυτό όμως είναι το κέντρο ελέγχου, ώστε να κάνει εισαγωγή των στοιχείων έγκαιρα. Όταν λείπει βάρδια, η αναδρομολόγηση των υπολοίπων οχημάτων γίνεται από τον εκάστοτε σταθμάρχη/επόπτη, οι δε νέοι χρόνοι αναχώρησης δίνονται στον οδηγό με "χαρτάκι". Ε, αυτό το "χαρτάκι" μπορεί άνετα να το περάσει ένας υπάλληλος στο σύστημα και να φαίνονται στις οθόνες ενημέρωσης οι ώρες αναχώρησης, όπως προβλέπεται να τηρηθούν.
Κατά τα λοιπά, προς το παρόν αποτελεί ένα ωραίο παιχνιδάκι για την τετράχρονη κόρη μου, μέσω του οποίου μαθαίνει αριθμούς και χρόνους όση ώρα περιμένουμε το λεωφορείο (που έρχεται αλλά δεν το γράφει η τηλεματική). Για εξυπηρέτηση κοινού όμως δεν κάνει.