03-04-2016, 02:20 AM
Η υπόθεση της τηλεματικής εξελίσσεται έως τώρα σε φιάσκο, με το ερώτημα να είναι το τι ήταν αυτό που οδήγησε την -μόλις 3 μηνών- διοίκηση του ΟΑΣΑ και το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ να "πανηγυρίζουν" για ένα έργο που βρίσκεται σε λίγο καλύτερη φάση από αυτή της "Δοκιμαστικής λειτουργίας" των προηγούμενων μηνών.
Και μάλιστα ο υπουργός, που το μόνο που έχει να "καμαρώσει" επί θητείας του είναι η τζαμπατζίδικη πολιτική, στην προσπάθειά του να προβάλει έργο, τόνιζε ξανά και ξανά στην ανακοίνωση το πόσο η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ και οι "προγραμματισμοί" της Κυβέρνησης και του Υπουργείου, πέτυχαν την "τελική λύση ολοκλήρωσης του σχετικού διαγωνισμού, επιτάχυνσης και παράδοσής του έργου, χωρίς καθυστερήσεις, στη χρήση του επιβατικού κοινού" (τα κάνει όλα και συμφέρει).
Και αφού, λοιπόν, ο υπουργός "έθεσε σε εφαρμογή νέους κανόνες αποτελεσματικότητας, πιστής τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων και βελτίωσης του συμβατικού πλαισίου του έργου, με γνώμονα τη νομιμότητα, τη διαφάνεια, την προστασία του δημόσιου συμφέροντος και με σεβασμό στην καθημερινότητα του πολίτη", φτάσαμε να δείχνουν πλέον τα ημερολόγια 3 Απρίλη και να μην έχουμε ούτε καν ένα καλοδομημένο site για ορθή πληροφόρηση, μέχρι να επιλυθούν τα όποια ζητήματα για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών πινακίδων.
Πάντως, επί του πρακτέου, στις μετακινήσεις μου αυτές τις ημέρες έχω παρατηρήσει τα εξής:
Παρατήρηση 1η: Αρκετές οθόνες στα εσωτερικά οχημάτων παραμένουν εκτός λειτουργίας και δεν ξέρω αν για αυτό ευθύνονται οι οδηγοί ή είναι προβληματικές.
Παρατήρηση 2η: Υπάρχουν και ευχάριστες εκπλήξεις, όπως αυτή στο N1 #300 που ήταν στο 106/126 το απόγευμα της Παρασκευής και στο οποίο λειτουργούσε η αναγγελία στάσης.
Παρατήρηση 3η: Οι περισσότερες "έξυπνες" στάσεις και κυρίως αυτές που είναι στα προάστια ή σε σημεία που δε διέρχεται γραμμή για την οποίο να προβάλλεται ένδειξη χρόνου άφιξης, είναι κλειστές. Ωστόσο, και στο Κέντρο της Αθήνας υπάρχουν οθόνες εκτός λειτουργίας.
Παρατήρηση 4η: Άλλη μία ευχάριστη έκπληξη, το γεγονός ότι απόγευμα της Παρασκευής, μόλις έκλεισε το Κέντρο, λόγω πορείας, στις οθόνες των στάσεων της Συγγρού και στο N1 #300 που ήμουν επιβάτης, εμφανίστηκε σχετικό μήνυμα. Βέβαια ενδιαφέρον θα έχει το κατά πόσο θα μπορεί το κέντρο διαχείρισης αυτό να το περιορίζει μερικές φορές και ειδικά για πιο τοπικά συμβάντα.
Παρατήρηση 5η: Υπάρχει θέμα με το στίγμα. Έχει γίνει λόγος για το 220/221 και το έχω εντοπίσει και στο 230 και δεν μπορώ να καταλάβω τον λόγο για τον οποίο τα οχήματα που κυκλοφορούν δεν έχουν δυνατότητα να προβάλλουν στους επιβάτες που βρίσκονται στο εσωτερικό τους το σωστό στίγμα της πορείας του λεωφορείου, καθώς και τις στάσεις, την ώρα που υπάρχει ορθή ένδειξη χρόνου άφιξης στις στάσεις.
Παρατήρηση 6η: Πρόβλημα υπάρχει και στο site. Εντόπισα, χθες το βράδυ, στη δοκιμαστική σελίδα online πληροφόρησης ότι τις μικροτροποποιήσεις στις γραμμές 040 (περιπορεία μέχρι Πλ. Καραϊσκάκη) και 500 (δε διέρχεται από Αθηνάς και Ερμού τις Παρασκευές και τα Σάββατα), δεν τις αντιλαμβάνεται σωστά και μόλις το λεωφορείο αρχίσει να αποκλίνει της συνήθους πορείας του, το στίγμα χάθηκε.
Παρατήρηση 7η: Δεν ξέρω αν έχει τοποθετηθεί υποδομή στο σύνολο των επιλεγμένων "έξυπνων" στάσεων, πάντως και στο Κέντρο της Αθήνας υπάρχουν πολυπληθή σημεία χωρίς εξυπηρέτηση, όπως η στάση "Ακαδημία Αθηνών" στην Πανεπιστημίου (εξυπηρετεί πλήθος γραμμών), η στάση "Ακαδημίας" στην οδό Ακαδημίας που εξυπηρετεί τις γραμμές Ζωγράφου, Γουδή και το 732, καθώς και η στάση "Βιβλιοθήκη".
Και μάλιστα ο υπουργός, που το μόνο που έχει να "καμαρώσει" επί θητείας του είναι η τζαμπατζίδικη πολιτική, στην προσπάθειά του να προβάλει έργο, τόνιζε ξανά και ξανά στην ανακοίνωση το πόσο η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ και οι "προγραμματισμοί" της Κυβέρνησης και του Υπουργείου, πέτυχαν την "τελική λύση ολοκλήρωσης του σχετικού διαγωνισμού, επιτάχυνσης και παράδοσής του έργου, χωρίς καθυστερήσεις, στη χρήση του επιβατικού κοινού" (τα κάνει όλα και συμφέρει).
Και αφού, λοιπόν, ο υπουργός "έθεσε σε εφαρμογή νέους κανόνες αποτελεσματικότητας, πιστής τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων και βελτίωσης του συμβατικού πλαισίου του έργου, με γνώμονα τη νομιμότητα, τη διαφάνεια, την προστασία του δημόσιου συμφέροντος και με σεβασμό στην καθημερινότητα του πολίτη", φτάσαμε να δείχνουν πλέον τα ημερολόγια 3 Απρίλη και να μην έχουμε ούτε καν ένα καλοδομημένο site για ορθή πληροφόρηση, μέχρι να επιλυθούν τα όποια ζητήματα για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών πινακίδων.
Πάντως, επί του πρακτέου, στις μετακινήσεις μου αυτές τις ημέρες έχω παρατηρήσει τα εξής:
Παρατήρηση 1η: Αρκετές οθόνες στα εσωτερικά οχημάτων παραμένουν εκτός λειτουργίας και δεν ξέρω αν για αυτό ευθύνονται οι οδηγοί ή είναι προβληματικές.
Παρατήρηση 2η: Υπάρχουν και ευχάριστες εκπλήξεις, όπως αυτή στο N1 #300 που ήταν στο 106/126 το απόγευμα της Παρασκευής και στο οποίο λειτουργούσε η αναγγελία στάσης.
Παρατήρηση 3η: Οι περισσότερες "έξυπνες" στάσεις και κυρίως αυτές που είναι στα προάστια ή σε σημεία που δε διέρχεται γραμμή για την οποίο να προβάλλεται ένδειξη χρόνου άφιξης, είναι κλειστές. Ωστόσο, και στο Κέντρο της Αθήνας υπάρχουν οθόνες εκτός λειτουργίας.
Παρατήρηση 4η: Άλλη μία ευχάριστη έκπληξη, το γεγονός ότι απόγευμα της Παρασκευής, μόλις έκλεισε το Κέντρο, λόγω πορείας, στις οθόνες των στάσεων της Συγγρού και στο N1 #300 που ήμουν επιβάτης, εμφανίστηκε σχετικό μήνυμα. Βέβαια ενδιαφέρον θα έχει το κατά πόσο θα μπορεί το κέντρο διαχείρισης αυτό να το περιορίζει μερικές φορές και ειδικά για πιο τοπικά συμβάντα.
Παρατήρηση 5η: Υπάρχει θέμα με το στίγμα. Έχει γίνει λόγος για το 220/221 και το έχω εντοπίσει και στο 230 και δεν μπορώ να καταλάβω τον λόγο για τον οποίο τα οχήματα που κυκλοφορούν δεν έχουν δυνατότητα να προβάλλουν στους επιβάτες που βρίσκονται στο εσωτερικό τους το σωστό στίγμα της πορείας του λεωφορείου, καθώς και τις στάσεις, την ώρα που υπάρχει ορθή ένδειξη χρόνου άφιξης στις στάσεις.
Παρατήρηση 6η: Πρόβλημα υπάρχει και στο site. Εντόπισα, χθες το βράδυ, στη δοκιμαστική σελίδα online πληροφόρησης ότι τις μικροτροποποιήσεις στις γραμμές 040 (περιπορεία μέχρι Πλ. Καραϊσκάκη) και 500 (δε διέρχεται από Αθηνάς και Ερμού τις Παρασκευές και τα Σάββατα), δεν τις αντιλαμβάνεται σωστά και μόλις το λεωφορείο αρχίσει να αποκλίνει της συνήθους πορείας του, το στίγμα χάθηκε.
Παρατήρηση 7η: Δεν ξέρω αν έχει τοποθετηθεί υποδομή στο σύνολο των επιλεγμένων "έξυπνων" στάσεων, πάντως και στο Κέντρο της Αθήνας υπάρχουν πολυπληθή σημεία χωρίς εξυπηρέτηση, όπως η στάση "Ακαδημία Αθηνών" στην Πανεπιστημίου (εξυπηρετεί πλήθος γραμμών), η στάση "Ακαδημίας" στην οδό Ακαδημίας που εξυπηρετεί τις γραμμές Ζωγράφου, Γουδή και το 732, καθώς και η στάση "Βιβλιοθήκη".