(09-12-2015, 04:51 PM)Desiro Έγραψε: Με κατατόπισες πλήρως. Ξέρουμε για ποιό (πιθανό) λόγο ακολούθησε την πολιτική της απομάκρυνσης των αφετηριών απ΄το κέντρο η δικτατορία; Ανάλογη κίνηση απ΄ό,τι διάβασα έγινε από τα τραμ κατά τη δεκαετία του '30 αλλά για λόγους συμφόρησης (?).
Γενικά σε πάρα πολλές φάσεις της ιστορίας έχει γίνει αυτό, αλλά συνήθως όχι με εξαιρετικά αποτελέσματα. Τα τραμ είχαν όλα αφετηρία την Ομόνοια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κυκλοφορία και στη δεκαετία του '30 συνενώθηκαν σε διακεντρικά. (Πατήσια-Αμπελόκηποι, Κολιάτσου-Παγκράτι κτλ) Και στη δεκαετία του '60 έγινε απομάκρυνση κάποιων αφετηριών από την Ακαδημία(Π.Φάληρο/Βούλα/Γλυφάδα/Αργυρούπολη/Σούρμενα κτλ πήγαν στο Σύνταγμα) και η Δικτατορία φυσικά αργότερα με την περίφημη "Περιμετρική." Μετά έγινε μεγάλη "τοπικοποίηση" ακτινικών γραμμών το 1995 με τους Κορμούς, αλλά ειδικά στην Ακαδημία, οι περισσότερες γραμμές επέστρεψαν με τα χρόνια ξανά στο Κέντρο. Η επόμενη απόπειρα έγινε με το Μετρό το 2000, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δημιουργήθηκαν "παράλληλες" γραμμές με τις υπάρχουσες ακτινικές, οι οποίες τερμάτιζαν στον πλησιέστερο σταθμό Μετρό, αλλά συνέχισαν να λειτουργούν και οι παλιές ακτινικές με 5-6 άτομα μέχρι το Κέντρο. (πχ 108/109, 111/112, Α17/806 κτλ) Η τελική απομάκρυνση των αφετηριών έγινε τελικά τα τελευταία χρόνια, όταν λόγω κρίσης αποφάσισαν να κόψουν όλες τις "παράλληλες" ακτινικές και να κρατήσουν μόνο τις τοπικές προς το Μετρό. Και πάλι όμως παρέμειναν κάποιες γραμμές που δεν ήταν δυνατον να "τοπικοποιηθούν" όπως πχ Ζωγράφου/Άνω Ιλίσια κτλ.