08-04-2015, 01:07 AM
(01-04-2015, 01:38 PM)Citaro Έγραψε: Θα συμφωνήσω όσον αφορά τα τρόλλεϋ, όπου η τυχόν προμήθεια οχημάτων μου μυρίζει ... μίζες. Τί να τα κάνουν τα τρόλλεϋ, οδηγούς θα πάρουν ποτέ για να έχουμε μια στοιχειώδη εξυπηρέτηση και να βγούν έξω τα 100 και βάλε οχήματα που σαπίζουν αχρησιμοποίητα;;
Όσο όμως για τα θερμικά λεωφορεία, τα πράγματα όντως είναι λίγο δυσκολα - αν βέβαια συνεχίσουν να κόβουν βάρδιες (όπως διαπιστώσαμε με τη σημερινή νέα δρομολόγηση), μπορούμε να σουτάρουμε τα Ν1 και από σήμερα χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Πέραν της πλάκας τώρα :
- Τα Ν1 του χρόνου θα έχουν συμπληρώσει 23 έτη βασανισμένης και ταλαιπωρημένης κυκλοφορίας. Πόσο ακόμη; Όλα τα οχήματα έχουν γράψει +- 1 εκ. χιλιόμετρα. Το ότι δεν έχουν σκορπίσει στο δρόμο οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη γερμανική τους κατασκευή. Δεν πιστεύω ότι μπορούν να σταθούν για πάνω από δύο-τρία χρόνια ακόμη, ούτε στα τοπικά, ούτε πουθενά. Έκαναν με μαεστρία τον κύκλο τους.
- Τα Renault πρώτης γενιάς είναι εντάξει από αμάξωμα και κατά 7 χρόνια νεώτερα των Ν1, αλλά όπως έχουμε πεί πολλάκις, ο κινητήρας τους δεν αντέχει άλλο. Κρίμα μεν, αλλά ούτε αυτά θα αντέξουν.
- Τα αμέσως επόμενα υποψήφια είναι διάφορα σαράβαλα της ΕΛΒΟ και ειδικά τα μιντάκια. Απ' όπου κι αν τα πιάσεις (σασί, υπερκατασκευή, κινητήρας) είναι για πέταμα.
- Οι νταλίκες ανακατασκευάζονται μεν, αλλά πόσες; Ειδικά για τις VOLVO, δεν βλέπω και πολύ φώς, ότι και να κάνουν.
Συνεπώς, δεν είναι άτοπο να μιλάμε για 500 οχήματα περίπου, τα οποία θα αφαιρεθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από τη δύναμη του στόλου. Είναι ευκαιρία να δούμε, πριν την παραγγελία οποιουδήποτε οχήματος, τις ανάγκες μετακίνησης που θα διαμορφωθούν στα επόμενα χρόνια.
Το δίκτυο μετρό θα έχει πάρει σχεδόν οριστική μορφή και - αν κάποτε - έρθει και η γραμμή 4, θα "σβήσουν" κάτι γραμμές - μεγαθήρια τύπου 608.
Αν και το κέντρο της Αθήνας επανέρχεται δειλά - δειλά και ξαναποκτά ζωή (Εμπορικό Τρίγωνο, Αγορά) το κεντρικό λεκανοπέδιο, δηλ. οι περιοχές κατοικίας της Αθήνας και των κοντινών προαστίων, χάνει ολοένα και περισσότερο τον πληθυσμό του χωρίς να διαφαίνεται αντιστροφή της τάσης. Αιτία, τα πολύ γερασμένα ακίνητα και η έλλειψη προοπτικής επανοικοδόμησης. Επίσης, η τάση των νέων οικογενειών να εγκαταλείπουν τα προάστια των γονέων τους και να εγκαθίστανται σε ημιαστικές περιοχές δεν φαίνεται να ανακόπτεται.
Συνεπώς, οι γραμμές που θα χρειάζονται στο μέλλον 18μετρα θα είναι σίγουρα λιγότερες, πρέπει όμως να γίνει και μια σωστή επανεκτίμηση. Πχ το 049 πρέπει να βγεί με νταλίκα, όπως και τα 237, 250, Β9, Β12, πράγμα που δεν συμβαίνει.
Τον παραπάνω στόλο δεν βλέπω τι να τον κάνουμε αν δεν υπάρχουν οδηγοί. Πλέον, μετα και τις περικοπές επίσημα βγαίνουν περίπου 1230 οχήματα (στην πραγματικότητα βγαίνουν ακόμα λιγότερα γιατί υπάρχουν και άλλες ανεπάνδρωτες βάρδιες). Επίσης, έπονται και αλλαγές σε Δυτικά και Ανατολικά Προάστια που θα μειώσουν ακόμα περισσότερο τις ανάκες σε λεωφορεία.
Επιπλέον, άμεσα δεν βλέπω κάποια προμήθεια λεωφορείων. Γι΄αυτό θεωρώ ότι το καλύτερο είναι να γίνει κάποια διαλογή και αμάξια που ακινητούν για καιρό και έχουν έχουν βλάβες που απαιτούν πολλά χρήματα να αποσυρθούν τελείως και αφενός να δώσουν ανταλλακτικά σε άλλα που δεν έχουν τόσο σοβαρές βλάβες τα οποία θα ξαναβγούν στο δρόμο αφετέρου τα ίδια θα πάνε για σκράπ κάτι που σημαίνει εσοδα. Έτσι, έγινε π.χ. στην Ράλλη σε κάποιο βαθμό όπου αποσύρθηκαν Volvo και Ν2 που στην ουσία ακινητούσαν και πλεόν έχουμε το Β12 με Volvo, Ν2 στα 051, 622/815, Α13 απο εκεί που ήταν σχεδόν ολόκληρα με Irisbus Diesel, περισσότερες νταλίκες στο Β9 και έχουμε και κάποιες νταλίκες στο 421.
Επίσης, υπάρχει υποχρησιμοποιήση άλλων τύπων λεωφορείων. Για παράδειγμα στο Ελληνικό από τα 65 Solaris που νομίζω έχουν μείνει βγαίνουν μόλις 30 (101~2, 142~1, 155~2, 162~1, 209~3, 212~4, 227~4 (6 έχει συνολικά πλέον η γραμμή αλλά ένα κομμάτι είναι ακόμα στο Βοτανικό), 309~2, 406~3, 407~3, 418~2, 910~3). Αν τελικώς αποφασιστεί να αποσυρθούν τελείως τα Renault μπορούν να μεταφερθούν αρκετά midi στην Ανθούσα και από Ελληνικό και από Βοτανικό ώστε να καλύψουν αρκετές γραμμές της που δεν έχουν ανάγκη 12μετρα (306, 307, 322/3, 330, 404, 411, 651, 653). Το ίδιο και στα Άνω Λιόσια με κάτι 024, 712, 723, 748, Τοπικά Αχαρνών κ.α.
Τα Ν1 πάντως δείχνουν να αντέχουν ακόμα. Τα 1εκ. χιλιόμετρα πρέπει να τα έχουν ξεπεράσει όλα αλλά και πάλι δεν είναι πολλά χιλιόμετρα για την ηλικία τους.
Στις νταλίκες τώρα από GN πρέπει να έχουν ανακατασκευαστεί αρκετές πλέον και συνεχίζεται η ανακατασκευή τους. Για τα Volvo δεν ξέρω αν αξίζει η δουλεία που γίνεται.
Στα 237 και 250 θα μπορούσαν άνετα να παίρνουν νταλίκες αν στο Ελληνικό δεν τις στέλναν στο Α3 και στο Χ97 που πάνε άδεια. Το Β9 δεν έπαιρνε εδώ και καιρό λόγω έργων, πλέον έχει πάλι. Το Β12 στις βάρδιες που έχει η Ράλλη βγαίνουν με Volvo.
(07-04-2015, 11:25 AM)antonis Έγραψε: Το πρόβλημα είναι ότι η διαδικασία για την προμήθεια νέων λεωφορείων συνήθως έχει μεγάλη διάρκεια. Παράδειγμα η προηγούμενη προμήθεια που ήταν να γίνει ενόψει του 2004 και τελικά ήρθαν μόνον τα Agora S. Και τούτο, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν χρήματα και βιαζόμασταν λόγω των αγώνων. Τώρα δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα, επομένως ακόμη και εάν προκηρυχθεί αύριο ο σχετικός διαγωνισμός, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί εγκαίρως.
Επομένως, ο,τι υπάρχει θα συνεχίσει να κυκλοφορεί όσο αντέξει. Τα Ν1 μπορούν να συνεχίσουν να κυκλοφορούν εκτός πράσινου δακτυλίου, ωστόσο πόσα οχήματα χρειάζονται για τα τοπικά της Γλυφάδας; Στην ανάγκη θα μπορούσαν να αναλάβουν και τα τοπικά άλλων περιοχών (πχ Ζηρίνειο), αλλά τότε είτε θα πρέπει να αλλάξουν αμαξοστάσιο (καταλαμβάνοντας ίσως χώρο από πεθαμένα Renault), είτε να μετακινούνται κάθε ημέρα διανύοντας δεκάδες νεκρά χιλιόμετρα, επιταχύνοντας έτι περαιτέρω το τέλος τους....
Τα Τοπικά Γλυφάδας πριν τις αλλαγές στα Νότια είχαν 19 οχήματα, τώρα πρέπει να είναι στα 17. Επίσης, εκτός πράσινου δακτυλίου από Ελληνικό είναι τα 154 (3 οχήματα), 120 (3 οχήματα), Χ97 (2 οχήματα). Σύνολο 25. Μεγάλος αριθμός δεν είναι αλλά σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα μελλοντικά είναι μια "ανάσα".