01-04-2015, 01:38 PM
(01-04-2015, 12:56 AM)mercedes elbo Έγραψε: Το άρθρο αναφέρει αρκετές ανακρίβειες.
Τέλη του 2016 μόνο τα Ν1 πρέπει να αποσυρθούν, 225 οχήματα. Και αυτά μόνο από τον μεγάλο δακτύλιο. Δηλαδή μπορούν να κυκλοφορούν σε Τοπικά Γλυφάδας, 154 κ.α.
Τρόλεϊ δεν χρειάζεται να αποσυρθεί κανένα. Τα παλαιότερα Neoplan και Vanhool είναι του 1999, δηλαδή 16 ετών. Όμως, δεν χρειαζόμαστε επιπλέον. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στη αιχμή το πολύ 173 τρόλεϊ σε σύνολο 356 οχημάτων (ενεργά όμως νομίζω είναι κάπου στα 290). Δηλαδή σχεδόν τα μισά κάθονται μέσα.
Επίσης, όσον αφορά τις νταλίκες δεν χρειάζονται επιπλέον. Πολλές γραμμές λόγω επέκτασης του μετρό βγαίνουν άνετα με 12μετρα βλ. Α3, Α13, Β15, 154, 164 και αν λάβουμε υπόψιν ότι διαρκώς ανακατασκευάζονται τόσο GN όσο και Volvo δεν βλέπω νέα προμήθεια 18μετρων.
Τώρα, για τα Renault θεωρώ πως πρέπει έστω και λίγα να μείνουν ακόμα γιατί δεν φτάνουν τα Irisbus CNG και τα Citelis να καλύψουν τις βάρδιες των Λιοσίων και της Ανθούσας. Επιπλέον, είναι τα μόνα λεωφορεία που αν αποσυρθούν η μόνη πιθανότητα μεταπώλησης είναι για ...σκράπ, λόγω φυσικού αερίου. Γι' αυτό πιστεύω ότι το καλύτερο είναι να μείνουν όσα αντέχουν μηχανικά και δεν σέρνονται ή μένουν από εδώ και 'κει τα οποία θα μπαίνουν σε "χαλαρές" γραμμές τύπου 404, 416, 712, 723 κ.α. Ακόμα, έχουν δαπανηθεί πολλά χρήματα για να έχουν αυτά τα αμαξοστάσια εγκαταστάσεις φυσικού αερίου και είναι κρίμα τελικά να έχουν πάλι diesel οχήματα.
Τα Citelis είναι του 2010. Επίσης, το 2009 ήρθαν τα Solaris και το 2010 τα 4 διόροφα B9TL.
Θα συμφωνήσω όσον αφορά τα τρόλλεϋ, όπου η τυχόν προμήθεια οχημάτων μου μυρίζει ... μίζες. Τί να τα κάνουν τα τρόλλεϋ, οδηγούς θα πάρουν ποτέ για να έχουμε μια στοιχειώδη εξυπηρέτηση και να βγούν έξω τα 100 και βάλε οχήματα που σαπίζουν αχρησιμοποίητα;;
Όσο όμως για τα θερμικά λεωφορεία, τα πράγματα όντως είναι λίγο δυσκολα - αν βέβαια συνεχίσουν να κόβουν βάρδιες (όπως διαπιστώσαμε με τη σημερινή νέα δρομολόγηση), μπορούμε να σουτάρουμε τα Ν1 και από σήμερα χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Πέραν της πλάκας τώρα :
- Τα Ν1 του χρόνου θα έχουν συμπληρώσει 23 έτη βασανισμένης και ταλαιπωρημένης κυκλοφορίας. Πόσο ακόμη; Όλα τα οχήματα έχουν γράψει +- 1 εκ. χιλιόμετρα. Το ότι δεν έχουν σκορπίσει στο δρόμο οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη γερμανική τους κατασκευή. Δεν πιστεύω ότι μπορούν να σταθούν για πάνω από δύο-τρία χρόνια ακόμη, ούτε στα τοπικά, ούτε πουθενά. Έκαναν με μαεστρία τον κύκλο τους.
- Τα Renault πρώτης γενιάς είναι εντάξει από αμάξωμα και κατά 7 χρόνια νεώτερα των Ν1, αλλά όπως έχουμε πεί πολλάκις, ο κινητήρας τους δεν αντέχει άλλο. Κρίμα μεν, αλλά ούτε αυτά θα αντέξουν.
- Τα αμέσως επόμενα υποψήφια είναι διάφορα σαράβαλα της ΕΛΒΟ και ειδικά τα μιντάκια. Απ' όπου κι αν τα πιάσεις (σασί, υπερκατασκευή, κινητήρας) είναι για πέταμα.
- Οι νταλίκες ανακατασκευάζονται μεν, αλλά πόσες; Ειδικά για τις VOLVO, δεν βλέπω και πολύ φώς, ότι και να κάνουν.
Συνεπώς, δεν είναι άτοπο να μιλάμε για 500 οχήματα περίπου, τα οποία θα αφαιρεθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από τη δύναμη του στόλου. Είναι ευκαιρία να δούμε, πριν την παραγγελία οποιουδήποτε οχήματος, τις ανάγκες μετακίνησης που θα διαμορφωθούν στα επόμενα χρόνια.
Το δίκτυο μετρό θα έχει πάρει σχεδόν οριστική μορφή και - αν κάποτε - έρθει και η γραμμή 4, θα "σβήσουν" κάτι γραμμές - μεγαθήρια τύπου 608.
Αν και το κέντρο της Αθήνας επανέρχεται δειλά - δειλά και ξαναποκτά ζωή (Εμπορικό Τρίγωνο, Αγορά) το κεντρικό λεκανοπέδιο, δηλ. οι περιοχές κατοικίας της Αθήνας και των κοντινών προαστίων, χάνει ολοένα και περισσότερο τον πληθυσμό του χωρίς να διαφαίνεται αντιστροφή της τάσης. Αιτία, τα πολύ γερασμένα ακίνητα και η έλλειψη προοπτικής επανοικοδόμησης. Επίσης, η τάση των νέων οικογενειών να εγκαταλείπουν τα προάστια των γονέων τους και να εγκαθίστανται σε ημιαστικές περιοχές δεν φαίνεται να ανακόπτεται.
Συνεπώς, οι γραμμές που θα χρειάζονται στο μέλλον 18μετρα θα είναι σίγουρα λιγότερες, πρέπει όμως να γίνει και μια σωστή επανεκτίμηση. Πχ το 049 πρέπει να βγεί με νταλίκα, όπως και τα 237, 250, Β9, Β12, πράγμα που δεν συμβαίνει.