10-02-2015, 01:47 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 10-02-2015, 01:50 AM από mercedes elbo.)
(09-02-2015, 11:49 AM)Citaro Έγραψε: Κι όμως, έχει δίκιο ο TMantzas. Ο στόλος τρόλλεϋ ανέρχεται σε αριθμητικά 366. Επίσημα έχουν κοπεί γυρω στα 30 Neoplan, εικάζω πώς άλλα 30 είναι καννιβαλισμένα, άρα πάμε γύρω στα 300 οχήματα ενεργά (και τα υπόλοιπα θα μπορούσαν να συμμαζευτούν, δεδομένου ότι ο κύκλος ζωής ενός τρόλλεϋ δεν είναι 23 χρόνια, αλλά μέχρι και 30). Από αυτά χρησιμοποιούνται σήμερα περί τα 180. Έχουμε, λοιπόν, περιθώριο να δρομολογήσουν άλλα 65-70 οχήματα τουλάχιστον, και να μείνει εφεδρία περίπου 50 οχήματα.
Αν γίνει τρόλλεϋ το 049, θέλει 10 οχήματα και αντίστοιχο κέρδος σε λεωφορεία.
Επίσης, αν κοπεί το Α13, θα πρέπει να δρομολογηθεί το 12 με 6λεπτο στην αιχμή και θα χρειαστεί 5-6 οχήματα παραπάνω απ' ότι σήμερα, με κέρδος αντίστοιχο σε λεωφορεία.
Περιθώρια βλέπω επίσης στην Καλλιθέα. Σήμερα έχουμε 7-8 σκόρπιες διελεύσεις τρόλλεϋ στις γραμμές 1 και 5. Αν οι διελεύσεις γίνονταν ανά 5 λεπτά στην αιχμή (στο τμήμα Τζιζτιφιές - Συγγρού/Φιξ) θα μπορούσε να σταθεί το 040 με 10λεπτο αντί για 8λεπτο και με κέρδος 3 νταλίκες.
Και η Αχαρνών μπορεί να μπεί στο παιχνίδι με σοβαρή ενίσχυση του 6 στο 6λεπτο και αντίστοιχη τοπικοποίηση του Γ9. Όφελος 4 γκαζιέρες.
Οι λοιποί άξονες (Βασ. Σοφίας, Πατησίων, Κηφισίας) πράγματι δεν έχουν πλέον παράλληλη κυκλοφοριά λεωφορείων και τρόλλεϋ, αν εξαιρέσεις τους κορμούς (Α5, Α7, Α8, 550) που όμως δεν κόβονται γιατί έχουν ξεχωριστό ρόλο στο συγκοινωνιακό χάρτη. Άλλο βέβαια το γεγονός ότι οι γραμμές τρόλλεϋ που έχουν απομείνει θέλουν ενίσχυση (ειδικά στο Παγκράτι).
Με τα παραπάνω μέτρα θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν περίπου 22-23 λεωφορεία. Μικρός αριθμός μεν, αλλά δίνει ανάσα.
Επίσημα έχουν κοπεί μόνο 10 Neoplan. Όμως, έγγραφο που είχε αναρτηθεί για τον διαγωνισμό των διαφημίσεων ανέφερε 292 οχήματα ενεργό στόλο (52 6000αρα, 112 7000αρα, 77 8000αρα και 51 9000αρα) http://web.archive.org/web/2013090415075...ations.php (Διαγωνισμός 54, Τελευταίο αρχείο pdf)
Για το 12 δεν νομίζω πως χρειάζεται πλέον ενίσχυση καθώς σχεδόν όλοι προτιμούν το μετρό.
Στην Αχαρνών αν το 6 ενισχυόταν στα 5'-6' στην αιχμή θα μπορούσε να κοπεί και το Β9 στα Άνω Πατήσια. Πιστεύω ότι έτσι εξυπηρετείται καλύτερα η Αχαρνών, καθώς θα έχει μια μόνο γραμμή με πυκνές χρονοαποστάσεις έναντι των σημερινών ασυντόνιστων 6/Β9/Γ9, και θα προωθείται περισσότερος κόσμος από Ν. Φιλαδέλφεια/Μεταμόρφωση προς τον ΗΣΑΠ αντί της οδικής σύνδεσης από την Αχαρνών.
(09-02-2015, 11:49 AM)Citaro Έγραψε: Οι γραμμές Ζωγράφου (220/1, 235, 250) δεν έχουν τρομερή διαφορά στα νεκρά χιλιόμετρα, είτε βγαίνουν από Ανθούσα είτε από Ελληνικό. Η διαδρομή από Α/Σ Ανθούσας- Μαραθώνος-Μεσογείων-Μιχαλακοπούλου-Άνω Ιλίσια είναι 15 χλμ. περίπου και καλύπτεται σε 30-35 λεπτά (νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ που γίνονται και οι περισσότερες εισαγωγές/εξαγωγές).
Η διαδρομή προς/από Α/Σ Ελληνικό γίνεται μέσω Ούλωφ Πάλμε - Υμηττού - Βουλιαγμένης. Πάνω-κάτω είναι τα ίδια χιλιόμετρα και οι άξονες αυτοί είναι κυκλοφοριακά κορεσμένοι, με συνέπεια να θέλει πάλι περίπου 30-35 λεπτά η διαδρομή από Α/Σ μέχρι Άνω Ιλίσια.
Η Ανθούσα σαφώς και χρειάζεται μίντι. Μην ξεχνάμε και τα τοπικά Κηφισιάς, που είναι πιό κοντά στην Ανθούσα παρά στο Βοτανικό. Δεν συζητάμε καν για 406/407/418/309 που, ενώ είναι δίπλα σχεδόν στο Α/Σ, παίρνουν οχήματα από Ελληνικό.
Όσο για το συνολικό αριθμό οχήματων, έχω την εξής παρατήρηση :
Έχουμε 1864, όπως λές. Αφαιρούμε τα 225 Ν1 και πάμε στα 1639. Τις γκαζιέρες Renault δεν πρέπει να τις αφαιρέσουμε κι αυτές σε 2-3 χρόνια; Αφού είναι "τελειωμένες". Πάμε λοιπόν σε 1450 οχήματα το 2017, αν δεν γίνει κάποια αγορά (που δεν διαφαίνεται) εκ των οποίων χονδρικά :
- 200 γκαζιέρες 7ετίας Citelis.
- 100 γκαζιέρες 12ετίας Iris.
- 280 12μετρα Diesel 12ετίας Iris.
- 250 12μετρα Diesel 17ετίας EΛΒΟ.
- 200 midi 8ετίας Solaris.
- 100 midi 17ετίας Νeoplan
- 120 18μετρα 8ετίας Solaris.
- 60 18μετρα 17eτίας Volvo.
- 120 18μετρα 18ετίας GN.
+ άλλα 20 οχήματα τα οποία θα κοπούν για διάφορες αιτίες.
Τα 12μετρα μου βγαίνουν 830. Φτάνουν, άραγε;;
Τα Ιλίσια όντως δεν έχει ιδιαίτερη διαφορά είτε είναι Ελληνικό είτε Ανθούσα. Αυτο που σίγουρα πρέπει να γυρίσει Ελληνικό είναι το 203. Εν ανάγκη η Ανθούσα μπορεί να το ανταλλάξει με το 235.
Τα 406/7 έχουν ικανοποιητικές πληρότητες και ειδικά αν επαληθευτεί δημοσιεύμα που έλεγε ότι ο ΟΑΣΑ εξετάζει κατάργηση του τμήματος του Τσακού του Β5 τα 406/7 πρέπει να ενισχυθούν και να πάρουν μόνο 12μετρα.
Για τα Renault δεν ξέρω πόσο θα αντέξουν μηχανικά. Εμφανιασιακά πάντως και στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, όπως είπες και εσύ, είναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Ο στόλος σήμερα είναι ως εξής:
-200 Citelis
-120 Solaris 18
-220 Solaris 8,6
-101 Irisbus Agora CNG
-281 Irisbus Agora Diesel
-190 Renault Agora CNG
-91 Volvo
-106 Νeoplan
-180 GN
-170 N2
-225 N1
Mε απόσυρση των Ν1 και των Renault μένουμε με 1449 οχήματα, τα οποία δεδομένης της σημερινής δρομολόγησης επαρκούν. Με δεδομένο ότι επίσημα βγαίνουν περίπου 1275 οχήματα στην αιχμή και 10% εφεδρεία χρειαζόμαστε 1403 οχήματα.
Κατ' αυτό τον τρόπο, μένουν 752 12μετρα. Αλλά, άμα αποσυρθούν όλα τα Renault τότε θα υπάρχουν χώροι ώστε να μεταφερθούν midi στην Ανθούσα για να πάρουν όσες γραμμές δεν έχουν ιδιαίτερη κίνηση όπως 301, 306, 307, 322, 323, 404 κ.α. και GN για Α5, 304/5/16, 421 αλλά και midi στα Άνω Λιόσια για κάτι 709, 711, 712, 723, 748, 749 κτλ. που έχουν χαμηλή επιβατική κίνηση. Έτσι, εξοικονομούνται αρκετά 12μετρα και πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Άλλωστε, αν δεν αλλάξει κάτι το δίμηνο Μάρτιου-Απριλίου θα εφαρμοστούν οι αλλαγές σε Δυτικά και Ανατολικά προάστια που θα εξοικονομήσουν και άλλα οχήματα.
(09-02-2015, 08:48 PM)Citaro Έγραψε: 283 ήταν τα πετρελαίου και 121 τα γκαζιού. Απ' ότι φαίνεται έχουν κοπεί 20 γκαζιέρες ήδη. Από τα πετρελαίου δεν ξέρω αν κόπηκαν, γι' αυτό και τα μετράω σαν 280.
Τα Ιrisbus αερίου είναι σίγουρο ότι ήταν 121 αρχικά; Γιατί οι αριθμοί παρμπρίζ που έχουν είναι #871-#993, δηλαδή 123 οχήματα.
Irisbus Diesel έχουν αποσυρθεί 2, #912 και #783. Τα υπόλοιπα είναι θεωρητικά ενεργά αν και υπάρχουν λίγα που έχουν να βγουν πολύ καιρό και λείπουν εξαρτήματα π.χ. #950.