Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iστορική εξέλιξη γραμμών τρόλεϊ Αττικής
#76
(30-09-2014, 09:26 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Μία ερώτηση, καλοπροαίρετη πάντα. Τα στοιχεία αυτά αποτελούν προσωπική συλλογή ή είναι από κάποια πηγή, που καλό θα ήταν να αναφερθεί;

Σ΄ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Τα στοιχεία αυτά το έχω ξαναπεί, αλλά μου έσβησαν το post, γιατί το πέρασαν για διαφήμιση μάλλον Big Grin, είναι ως επί τω πλείστον από το Λεύκωμα "Από τα Παμφορεία στο Μετρό" που τυχαίνει να κατέχω, από πληροφορίες που έχω μάθει από εσάς και από παλιότερα threads που υπήρχαν στο forum πριν να εγγραφώ εγώ. Και φυσικά, για τα γεγονότα μετά το 1987 στη δική μου μνήμη, που είναι όμως... ελέφαντα! (αν και δε θυμάμαι ημερομηνίες κι εκεί έχω πει πολλές ανακρίβειες, τις οποίες και μου διορθώσατε και τις διόρθωσα κι εγώ στο κείμενο) Όμως όλα αυτά είναι "σκόρπιες" πληροφορίες κι εγώ προσπαθώ να τις βάλω σε μια σειρά για να βγάζουν νόημα. Πχ. έχω ένα χάρτη με το λεωφορειακό δίκτυο και την αρίθμηση των γραμμών όπως ήταν το 1933 και μετά ο επόμενος χάρτης είναι το... 1964!! Big Grin Έχω μια λίστα όλων των γραμμών που λειτούργησαν από το 1952 μέχρι το 1981, αλλά τις έχω όλες μαζί, χωρίς να γνωρίζω ποιες λειτούργησαν για λίγο, ποιες για όλο το χρονικό διάστημα και ποιες καταργήθηκαν κάποια στιγμή για να αντικατασταθούν από άλλες. Εκεί αναγκαστικά υποθέτω. Και υποθέτω με βάση κάποια στοιχεία φυσικά και 9 στις 10 φορές πέφτω μέσα. Αλλά δεν παύουν να είναι υποθέσεις έτσι; Υπάρχει και η πιθανότητα να κάνω λάθος. Κι έχω κάνει πολλά λάθη και γι' αυτό τα γράφω εδώ, ούτως ώστε αν κάποιος γνωρίζει κάτι διαφορετικό να μου το πει για να το διορθώσω και να μάθω κι εγώ περισσότερα. Γι' αυτό ήθελα να σας πω μην τα παίρνετε και 100% τοις μετρητοίς αυτά που γράφω, επειδή τα γράφω με ύφος... περισπούδαστο! Tongue

Απο 'κει και πέρα πριν γράψω για μια συγκεκριμένη γραμμή μελετάω την ιστορία της περιοχής. Για τη Νίκαια ας πούμε που έγραψα πρόσφατα, μπήκα στο site του Δήμου και κατέβασα το ιστορικό. (σχεδόν όλοι οι Δήμοι έχουν κάτι ανάλογο) Είδα ότι ο συνοικισμός ιδρύθηκε το 1923 και αρχικά συγκεντρώθηκε γύρω από τον Άγ.Νικόλαο και ότι η συνοικία των Γερμανικών (Νεάπολη) χτίστηκε μετά το '40 με τις ξύλινες παράγκες που έστειλαν οι Γερμανοί. Είδα επίσης ότι η Πέτρου Ράλλη ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1937 και ήξερα από το χάρτη του 1933 ότι η γραμμή της Ν.Κοκκινιάς διερχόταν από Ιερά Οδό και Θηβών. Επίσης ότι το 1940 με την επαναρίθμηση, η γραμμή αυτή πήρε τον αριθμό 69 και ότι στη λίστα με τις γραμμές από το 1952 έως το 1981 υπάρχει η 69: Αθήνα-Νίκαια και 69Α: Αθήνα-Νεάπολις. Και στο χάρτη του '64 ότι η 69 είχε αφετηρία στη Μενάνδρου και η 69Α στην Πλατ.Κουμουνδούρου. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη δική μου μνήμη που "ορκίζεται" ότι από τη δεκαετία του '80 και μετά το 852 περνούσε από Πέτρου Ράλλη και το 851 από Ιερά Οδό και Θηβών οδηγούν μόνο σε ένα συμπέρασμα: Ότι η 69Α λειτούργησε ως παρακλάδι της 69 ΠΡΙΝ η 69 δρομολογηθεί από Πέτρου Ράλλη (και μάλιστα λίγο μετά τον Πόλεμο, αφού τότε ξεκίνησε να κατοικείται η Νεάπολη) κι ότι προφανώς όταν τελικά άνοιξε η Πέτρου Ράλλη, η 69 δρομολογήθηκε απο 'κει γιατί θα έφτανε ταχύτερα στην Αθήνα και η 69Α παρέμεινε στη Θηβών και στην Ιερά Οδό, γιατί όντως δεν υπήρχε άλλη γραμμή τότε. Αυτή είναι μια υπόθεση, βασισμένη όμως σε πολύ συκγεκριμένα στοιχεία και πιθανότατα σωστή. Όμως δεν παύει να είναι μια υπόθεση. Το 30%-40% αυτών που γράφω ανήκουν σ' αυτή την κατηγορία, οπότε μην τα παίρνετε και για την... Αγία Γραφή!! Big Grin

Για τα τραμ είμαι πιο σίγουρος, γιατί λόγω του μικρού δικτύου και της σύντομης σχετικά ιστορίας αναλύονται διεξοδικά στο "Από τα Παμφορεία στο Μετρό" άρα εκεί δε χρειάζεται να κάνω τόσες υποθέσεις! Επίσης πολύ καλή πηγή πληροφοριών είναι οι αεροφωτογραφίες παρελθόντων ετών που έχει στη σελίδα της η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού. Δεν καλύπτουν όλο το Λεκανοπέδιο και πολλές είναι "λογοκριμένες" γιατί απεικονίζουν στρατιωτικές εγκαταστάσεις και πρέπει να τις αγοράσεις για να τις δεις. Στις υπόλοιπες μπορείς να ρίξεις "μια ματιά" αν και είναι σε χαμηλή ανάλυση. Αλλά ένας γνώστης της Αθήνας με το Google Earth ανα χείρας Big Grin μπορεί να βγάλει... διαμάντια! Π.χ. όταν ξεκίνησα να γράφω για το 15, είχα την εντύπωση ότι δημιουργήθηκε για να συνδέσει τη Λ.Αλεξάνδρας με τα Δικαστήρια, μέσω της νέας οδού που είχε μόλις διανοιχτεί (η συνέχεια της Μουστοξύδη που βγαίνει υπόγεια στην Ευελπίδων) και ότι μέχρι πριν τη μεταφορά της Σχολής Ευελπίδων στη Βάρη το 1984, η οδός ήταν αδύνατο να διανοιχτεί γιατί εκεί ήταν στρατιωτική περιοχή! Λέω για κάτσε πολλά υποθέτεις, για να ρίξουμε μια ματία στη ΓΥΣ! Και ω του θαύματος βρίσκω μια φωτογραφία του 1970 με την οδό να υπάρχει κανονικότατα! Big Grin Αν και δεν ήταν βέβαια υπόγεια. Ε τα έσβησα λοιπόν και τα ξανάγραψα από την αρχή! Και τότε σκέφτομαι: Αφού η οδός υπήρχε από πριν και το 224 ήδη λειτουργούσε, ποιος τότε ο λόγος να δημιουργηθεί το 15; Και κατέληξα φυσικά στη μόνη πιθανή λύση, ότι δηλαδή επειδή τα Παλιά Δικαστήρια ήταν απέναντι από το Αρσάκειο (γεγονός) και το 224 περνούσε από Ακαδημίας/Σόλωνος, (επίσης γεγονός) μάλλον χρειάζονταν μια γραμμή που να περνάει ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΠΡΟΣΤΑ από τα Παλιά Δικαστήρια και να πηγαίνει στα Νέα.

Κάπως έτσι καταλήγω στα συμπεράσματά μου και τα γράφω εδώ, αφ' ενός σε μια προσπάθεια να βάλω "τάξη στο χάος" και να καταλάβω πρώτα ΕΓΩ την ιστορία της κάθε γραμμής, αλλά και γιατί ίσως κάποιοι από σας να θυμούνται κάτι διαφορετικό ή ίσως και να έχουν στοιχεία που λένε κάτι διαφορετικό και να με διορθώσουν, ούτως ώστε και εσείς να επωφεληθείτε των δικών μου στοιχείων και εγώ των δικών σας! Wink Και κάτι τελευταίο που ξέχασα: Εχω στην κατοχή μου ένα excelάκι που είχε ανέβει εδώ σε κάποια φάση (τώρα δεν ξέρω αν υπάρχει) με όλες τις αριθμήσεις του 1981, ποιες ήταν στο αρχικό σχέδιο και ποιες τελικά εφαρμόστηκαν, καθώς και η περαιτέρω εξέλιξή τους μέσα στα χρόνια. (σε επίπεδο ίδρυσης-κατάργησης-αριθμού και ονομασίας μόνο, δεν αναλύει και τις διαδρομές δηλαδή) Με αυτό το excelακι λοιπόν και με τη δική μου λίστα με τις παλιές γραμμές από το '52 ως το '81 είναι εύκολο να κάνω την αντιστοιχία παλιάς-νέας αρίθμησης και να δω στο περίπου την μετέπειτα εξέλιξη της γραμμής. Α και όσο για τα πιο... πρόσφατα; God bless www.archive.org! Big Grin Έχει κρατήσει στιγμιότυπα της σελίδας του ΟΑΣΑ από το 1999 μέχρι σήμερα! Wink

Πως τα κατάφερα κι έγραψα πάλι σεντόνι... Tongue
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Iστορική εξέλιξη γραμμών τρόλεϊ Αττικής - από pvuccino - 30-09-2014, 10:51 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 24 Επισκέπτης (ες)