Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iστορική εξέλιξη γραμμών τρόλεϊ Αττικής
#73
Αυτά είπα να τα βάλω… παρεούλα Big Grin μιας και η ιστορία τους είναι κοινή λίγο – πολύ.

24: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ-ΙΛΙΟΝ-ΣΤ.ΜΕΤΡΟ ΑΓ.ΑΝΤΩΝΙΟΣ
25: ΚΑΜΑΤΕΡΟ-ΙΛΙΟΝ-ΣΤ.ΜΕΤΡΟ ΑΓ.ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Ιδρύθηκαν στις 15 Νοεμβρίου του 2002 ως 24: Πλ.Καραϊσκάκη-Ίλιον-Πετρούπολη και 25: Πλ.Καραϊσκάκη-Ίλιον-Καματερό και αποτελούν τις νεότερες γραμμές τρόλεϊ στην Αθήνα! Αφετηρία είχαν αρχικά επί της οδού Φαβιέρου, λίγο πριν την Ψαρών (υπάρχει ακόμα στάση και εναέριος στο σημείο) και τέρματα στις σημερινές αφετηρίες τους. (Ανατολικής Ρωμυλίας στην Πετρούπολη και Ολυμπίας στο Καματερό) Διαδρομή είχαν κοινή μέχρι και τη συμβολή της Θηβών με τη Νυμφαίου. Συγκεκριμένα από Φαβιέρου έστριβαν δεξιά στην Ψαρών κι από ‘κει στην Πλ.Καραϊσκάκη (διαδρομή που αργότερα ακολούθησαν και τα Α15/Β15/Ε15 όταν πήγαν Σταθ.Μεταξουργείου) και μέσω της Αχιλλέως έβγαιναν στη Λένορμαν και μετά στην Εθν.Μακαρίου μέχρι τον Αγ.Αντώνιο. Στην επιστροφή έκαναν την ίδια ακριβώς διαδρομή, αλλά μετά την Πλατ.Καραϊσκάκη έμπαιναν στη Δηληγιάννη και δεξιά στη Φαβιέρου, στην αφετηρία τους. Μετά τον Αγ.Αντώνιο έστριβαν δεξιά στην Κύπρου και διέτρεχαν αμφίδρομα τη «διαδρομή Μπουρναζίου» όπως είναι και σήμερα, μέχρι τη συμβολή Κωνσταντινουπόλεως και Θηβών. (από το κέντρο του Περιστερίου δε διερχόταν καμία απ’ τις δύο τότε) Συνέχιζαν μαζί μέχρι τη διασταύρωση της Θηβών με τη Νυμφαίου, όπου το 24 έστριβε αριστερά για να φτάσει Πετρούπολη (η διαδρομή του όπως σήμερα) και το 25 συνέχιζε ευθεία στο Καματερό. (και πάλι όπως και σήμερα)

Λίγους μήνες μετά την ίδρυσή τους και συγκεκριμένα τον Απρίλιο του 2003, η γραμμή 24 αφήνει την Πλατ.Καραϊσκάκη και επεκτείνεται στο Ζάππειο μέσω της διαδρομής του 12. Αφετηρία έχει εκεί που είναι και η σημερινή του 12, από την οποία δύο μόλις μήνες νωρίτερα έχει φύγει το 15 για να επεκταθεί στα Πετράλωνα. Η διαδρομή της 24 αλλάζει και στο Περιστέρι, αφού διέρχεται πλέον αμφίδρομα από τη Λεωφ.Παν.Τσαλδάρη και τη Θηβών, «βοηθώντας» έτσι το 12 στη σύνδεση Αθήνας-Περιστερίου, αλλά και δίνοντας στους επιβάτες από την Πετρούπολη τη δυνατότητα να μεταβιβαστούν στο κέντρο του Περιστερίου. Παρ’ όλα αυτά, η 24: Ζάππειο-Ίλιον-Πετρούπολη (όπως είναι η νέα της ονομασία) δε θα σημειώσει ιδαίτερη επιβατική κίνηση και σταδιακά θα απαξιωθεί.

Το 25 δε θα ακολουθήσει το 24 στο Ζάππειο, αλλά θα παραμείνει στην Πλατ.Καραϊσκάκη, διατηρώντας και την αρχική του διαδρομή μέσω Μπουρναζίου. (η γραμμή θα έχει πολύ καλύτερη επιβατική κίνηση από την 24, κυρίως λόγω της διέλευσής της από το κέντρο του Ιλίου, αλλά και από το πολυπληθές «Μπουρνάζι») Τελικά στις 7 Νοεμβρίου του 2004 και τρείς μόλις μήνες μετά τα εγκαίνια του σταθμού του Μετρό στον Αγ.Αντώνιο, οι γραμμές 24 και 25 παίρνουν τη σημερινή τους μορφή ως αντίρροπα κυκλικά/τοπικά στον Αγ.Αντώνιο με τις ονομασίες 24: Πετρούπολη-Ίλιον-Στ.Μετρό Αγ.Αντώνιος και 25: Καματερό-Ίλιον-Στ.Μετρό Αγ.Αντώνιος.

Καλά παίζει να 'ναι και το μικρότερο που έγραψα... ever! Big Grin

΄Ετσι ολοκληρώνεται η ιστορική αναφορά στο δίκτυο των τρόλεϊ. Σας ευχαριστώ όλους για την προσοχή και την ενθάρρυνσή σας! Θα ανοίξω λίαν συντόμως νέο topic στη σχετική ιστορική ενότητα για τα λεωφορεία, με ονομασία "Ιστορική εξέλιξη λεωφορειακών γραμμών Αττικής" όπου και θα συνεχιστούν τα... σεντόνια! Big Grin (για όσο αντέξω τουλάχιστον) Και πάλι ευχαριστώ. Wink
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Iστορική εξέλιξη γραμμών τρόλεϊ Αττικής - από pvuccino - 30-09-2014, 04:50 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)